کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

بهره برداری نسخه جدید جامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان (92/4/24)

ایران کنفرانس

بهره برداری نسخه جدید جامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

نسخه جدید به همراه امکانات ویژه پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان جامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این پایگاه خبری که درآذرماه سال 1390 مورد بهره برداری قرارگرفت، پس از قریب به دوسال فعالیت مستمر و پرثمردرعرصه رسانه های دانشگاهی استان وکشور نسخه جدید به همراه امکانات ویژه، بدیع و متنوع خود را به نمایش گذاشت.

همچنین نسخه جدید پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر قریب به 18 ماه تجربه فعالیت بعنوان یک پایگاه خبری دانشگاهی و با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های خبری ورسانه ای روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری فنی مهندس سید امین حسینی دانش آموخته کارشناسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان طی یکسال گذشته طراحی وساخته شده است.

براساس این گزارش درنسخه جدیدجامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور بخش های مختلفی اعم از اخبار ورویدادهای دانشگاه صنعتی اصفهان، اطلاعیه های دانشگاهی، انعکاس اخباردانشگاه دردیگر رسانه ها، بخش یادداشت ها و مصاحبه ها، تصویر روز وامکان عضویت و دریافت اخبار دانشگاه از طریق پست الکترونیک برای مخاطبان فراهم شده است.

همچنین بخش چندرسانه ای پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یک امکان بدیع و منحصربفرد درمیان سایت های دانشگاهی کشور، شامل گزارش های خبری در قالب فیلم و عکس، کلیپ ها و مستندهای صوتی و تصویری و گزارش ها و مستندهای تولیدی خبری از رویدادهای مهم درداخل و خارج ازدانشگاه صنعتی اصفهان درموضوعات مرتبط با دانشگاه می باشد.

براین اساس به منظورتعامل بیش ازپیش این پایگاه خبری با مخاطبان خود، بخش های مختلفی ازجمله فرم ارسال اخبارازسوی کاربران، دریافت و نمایش لینک مطالب پیشنهادی کاربران، دریافت نظرات مختلف کاربران از طریق بخش دیدگاه هاو... درنسخه جدید این پایگاه خبری پیش بینی شده است.

با بیان این مطلب طراحی گرافیکی دریک فضای فرهنگی وعلمی، امکان نمایش چندین رویداد مهم آتی دانشگاه صنعتی اصفهان درقالب بنرهای تبلیغاتی و سهولت دربهره برداری کاربران، ازدیگر ویژگی های برجسته نسخه جدید پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان است.

همچنین درطراحی و ساخت این پایگاه خبری ضمن رعایت اصول حرفه ای و امنیتی، بخش های مدیریتی مختلفی به منظور تعریف کاربران متعدد دردسته بندی های گوناگون، منطبق با سرویس های خبری وذیل عناوین دبیر، سردبیر و مدیر سایت منطبق بر چارت سایت های خبری حرفه ای پیش بینی و طراحی شده است.

گفتنی است پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان جامع ترین، متنوع ترین و حرفه ای ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشورهم اینک ازطریق آدرس اینترنتی  www.iutnews.ir  قابل مشاهده است.

 

نحوه انتخاب رشته دانشگاه‌ فرهنگیان (92/4/24)

ایران کنفرانس

نحوه انتخاب رشته دانشگاه‌ فرهنگیان

مشاورعالی سازمان سنجش زمان و نحوه اعلام علاقه‌مندی و انتخاب رشته کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان در آزمون سراسری سال 92، گفت: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق و تربیت دبیر شهید رجایی تهران) باید با اعلام نتایج اولیه کنکور 92 در روز شنبه 12 مردادماه در صورتی که بر اساس اطلاعات کارنامه‌ نتیجه اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این دوره‌ها باشند، با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط این دانشگاه‌ها نسبت به انتخاب این کد رشته محل‌ها اقدام کنند.

وی درباره نحوه اعلام علاقه‌مندی به کدرشته محل‌های مذکور، تصریح کرد: کلیه داوطلبان علاقه‌مند اعم از اینکه در زمان ثبت‌نام بند 43 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی مبنی بر علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های فرهنگیان را علامتگذاری کرده باشند یا خیر می‌توانند، با توجه به نتیجه اولیه ضمن اعلام علاقه‌مندی و واریز مبلغ 29 هزار ریال به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به انتخاب رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 از 17 مرداد آغاز شده و تا 22 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

رنگین کمان سئوال در مصاحبه دکتری (92/4/22)

ایران کنفرانس

رنگین کمان سئوال در مصاحبه دکتری

در سال های اخیر موج شرکت در آزمونهای تحصیلات تکمیلی شدت یافته است و بسیاری از داوطلبان پس از ناکامی در این آزمون ها، برای جلای وطن و رویای تحصیل در آن سوی آب ها اقدام می کنند در این میان حوزه های تصمیم گیری در آموزش عالی تصمیمات جدی را برای گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکتری گرفته اند این گزارش به گوشه ای از مشکلات روند ورود به دوره دکتری در دانشگاهها می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری کنکور نیمه متمرکز برای دوره دکتری در دانشگاه های دولتی، برگزاری آزمون تستی برای اولین بار در دوره دکتری دانشگاه آزاد، آزاد سازی ظرفیت اساتید برای جذب دانشجوی دکتری از سوی وزارت علوم از جمله تصمیمات این حوزه بود. آزمون های دکتری در کشور از دو بخش کتبی و مصاحبه تشکیل شده اند که مصاحبه اهمیت خاصی در این آزمون دارد. اساتید در مصاحبه انگیزه داوطلب از ادامه تحصیل را بررسی می کنند و باید به گونه ای در برخورد نزدیک با وی از توانایی وی در ادامه یک دوره مهم تحصیلی اطمینان کسب کنند. در این میان هرچه داوطلب از اعتماد به نفس، کارنامه علمی مطلوب و نمرات بهتری برخوردار باشد می تواند به جلب این اطمینان کمک کند.

خبرنگار مهر با حضور در جمع داوطلبان آزمون دکتری چند دانشگاه از شرایط مصاحبه و حضور اساتید و داوطلبان از چند و چون این مصاحبه ها آگاه شد. یک داوطلب که در رشته حسابداری شرکت کرده است می گوید: در جلسه مصاحبه در مورد پایان نامه ام از من سوال پرسیدند و با اینکه چند مقاله هم داشتم از رزومه علمی سوالی نکردند. به نظرم می آید با وجود اینکه اساتید خوب برخورد کردند اما مدارک علمی من برایشان اهمیت نداشت.

هفت خان رستم مصاحبه !

داوطلب دیگری که در رشته ادبیات فارسی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مصاحبه خود را به انجام رسانده، پروسه طولانی مصاحبه را خسته کننده و استرس زا می داند و می گوید: ما زودتر از ساعت مورد نظر خودمان اینجا بودیم و هنوز تعداد زیادی از بچه ها نتوانستند مصاحبه را تمام کنند. برای ادبیات شرایط ویژه ای وجود دارد و باید چند اتاق را برای مصاحبه بگذرانی.

ادبیاتی ها اسم مصاحبه شان را هفت خان رستم گذاشته بودند. تقریبا صف طولانی در بیرون هر اتاق خود به محلی برای تبادل رتبه، تجربه امتحان و دیگر مسائل بدل شده بود.

داوطلب دیگری که در مصاحبه رشته ادبیات تجربه داشت، معتقد بود مصاحبه دکتری باید پژوهش محور باشد و از پایان نامه و مدارک علمی و مقاله سئوال شود نه اینکه بپرسند کدام شعر چه وزنی دارد و یا در جلسه مصاحبه حافظ خوانی راه بیاندازند.

تفاوت وزن مصاحبه دکتری در آزاد و سراسری

داوطلبی که از همدان برای مصاحبه واحد علوم تحقیقات آمده، معتقد است وزن 75 درصد برای کتبی و 25 درصد برای شفاهی برای کسانی که در حوزه خودشان فعالیت علمی چشمگیری دارند، ناعادلانه است. وی که در رشته شیمی شرکت کرده، می گوید: برای من که چندین مقاله در مجلات معتبر دارم و در رشته خودم سعی کرده ام علاوه بر تدریس جایگاه مناسب علمی کسب کنم و ادامه تحصیل در دوره دکتری را به منظور شرایط بهتر می بینم وزن 25 درصد مصاحبه کم است چون ممکن است من در زمان امتحان کتبی خوب نباشم اما می دانم که در برابر اساتید کارنامه قابل قبولی دارم.

فرد دیگری که در رشته ادبیات عرب شرکت کرده و در هر دو آزمون دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد برای مصاحبه دعوت شده است، نیز معتقد است که وزن متفاوت برای آزمون مصاحبه در آزاد و سراسری مشکل ایجاد می کند و می گوید: من تجربه هر دو  مصاحبه آزاد و دولتی را داشتم. به نظرم اساتید دولتی با انصاف بیشتری به مدارک علمی نگاه می کنند اما اساتید آزاد بیشتر درس می پرسند و با سئوالات می خواهند مچ بگیرند. همین که وزن مصاحبه در این دو جا متفاوت است مشکل می شود.

برخورد بد دولتی ها با آزادیها

او ادامه می دهد: نکته ای که در میان داوطلبان هم مشهور شده بحث آزاد و دولتی است. الان نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهها را دولتی و نیمی دیگر را آزاد تشکیل می دهد اما در دانشگاههای دولتی برای مصاحبه با آزادیها بد برخورد می کنند و در واحدهای دانشگاه آزاد هم با دولتی ها خوب نیستند. این مسئله برای فارغ التحصیلان خوب نیست.

ظرفیت پذیرش؛ رازی که هیچ کس نمی داند

ظرفیت پذیرش مهمترین دغدغه داوطلبان ورود به دوره دکتری است. حتی اساتید هم از میزان نهایی قبولی ها اطلاع ندارند و همین مسئله موجب شده است که بسیاری از داوطلبان به دلیل رتبه های پایین از قبولی در مصاحبه نا امید باشند. داوطلب یکی از گرایش های رشته روانشناسی می گوید: تعداد زیادی شرکت کرده اند و سه برابر ظرفیت هم برای مصاحبه دعوت شده اند و خیلی ها هم آمده اند پس امیدی نیست که با رتبه 90 قبول شوم. ضمن اینکه تکمیل ظرفیت هم ندارد.

داوطلب دیگری در یکی از گرایش های علوم سیاسی می گوید: برخی می آیند و می گویند ما با فلان مسئول دوست هستیم و او به ما ظرفیت را گفته است. ظرفیت ها از 7 نفر تا 20 نفر هم در برخی گرایش ها و رشته ها سر زبان ها افتاده است. در حالی که اگر دانشگاهها به طور دقیق ظرفیت خود را اعلام کنند تصمیم گیری داوطلبان هم بهتر می شود.

شهریه های میلیونی؛ پردیس پولی یا دانشگاه آزاد

شهریه های دوره دکتری موضوع صحبت بیشتر داوطلبان این دوره ها است. در حالی که ظرفیت محدودی از دوره دکتری در دانشگاه های دولتی رایگان است و بخش عمده ظرفیت های این دوره به گروه شهریه پرداز اختصاص دارد. شبانه، پیام نور، پردیس پولی و دانشگاه آزاد فرصت های ادامه تحصیل دکتری در داخل کشور را تنها با پرداخت شهریه های میلیونی فراهم می کند.

در حالیکه بسیاری از داوطلبان به دانشگاه آزاد، پیام نور و پردیس های پولی دانشگاه های دولتی دلخوش کرده اند، یکی از داوطلبان رشته معماری می گوید: هزینه دانشگاه آزاد و پردیس پولی دولتی با هم تفاوتی ندارد اما این یکی دانشگاه آزاد است و آن یکی در نهایت مهر دانشگاه "تهران" پایش می خورد . من که می خواهم ترمی 8 میلیون تومان پول بدهم برایم فرقی نمی کند که کجا پول بدهم اما نام دانشگاه تهران وسوسه انگیزتر است. همراه این داوطلب نیز که در همان رشته معماری تحصیل کرده، معتقد است پردیس های پولی ناشناخته هستند و هنوز میان داوطلبان اعتبار کافی کسب نکرده اند چرا که هنوز خود مسئولین هم نمی دانند با این ملغمه دولتی و پولی چه بکنند.

اما نکته ای که در مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد بسیار مشهود بود این بود که بسیاری از مصاحبه شوندگان می گفتند از ما پرسیدند که پول داری شهریه را بدهی ؟ یا اینکه می پرسیدند مشکلی برای پرداخت شهریه نداری ؟ اینجا شهریه بسیار بالایی دارد آیا می توانی پرداخت کنی ؟

مکان مصاحبه و افزایش استرس داوطلبان

وضعیت فیزیکی مکان های مصاحبه هم نکته طنزآمیزی بود که برخی از داوطلبان به آن اشاره می کردند. یکی از داوطلبان دکتری در رشته مکانیک که در دو دانشگاه دولتی و یک دانشگاه آزاد مصاحبه داشته می گوید: در برخی از مصاحبه ها استادان فقط میوه می خوردند و با خوشرویی از داوطلب می خواستند که مدارک اش را تحویل دهد اما یک جا رفتیم که کولر درست کار نمی کرد و استادان از گرما و تعداد زیاد داوطلب ها عصبانی شده بودند. حتی آب هم نبود. در این میان مصاحبه کنندگان برخی به دلیل استرس بیش از اندازه کارشان به غش و ضعف رسیده بود و به نظر می رسید دانشگاه ها باید کمی برای این معضل هم چاره اندیشی می کردند.

آشنایی با استاد مصاحبه گر؛ خوب یا بد

عدم اطمینان از فرآیند مصاحبه هم موضوعی بود که برخی از داوطلبان به آن اشاره می کردند. یکی از داوطلبان رشته فقه و حقوق می گوید: مطمئن نیستم که این مصاحبه ها کاملا علمی باشد. این احساس که فکر کنم به دلیل علمی رد شده ام بسیار برایم راحت تر است تا متوجه شوم کسی با نمره پایین تر و فقط به خاطر آشنایی با استاد در روز مصاحبه موفق شده به این دوره راه پیدا کند.

یکی دیگر از داوطلبان هم که در رشته مدیریت تحصیل کرده بر این نکته صحه می گذارد و می گوید: برخی اوقات برخورد برخی استادان نشان می دهد که فقط می خواهند مصاحبه زودتر برگزار شده و تمام شود. در یکی از مصاحبه ها، استادان در دانشگاه ... تنها به این دلیل که انتخاب آخر من این دانشگاه بود مصاحبه را در مدت 5 دقیقه به اتمام رساندند.

تخطی از برخی قوانین سنجش دانشجو

یکی از داوطلبان از نبود ناظر تحصیلات تکمیلی و سازمان سنجش در رشته فیزیک در یکی از دانشگاهها گلایه کرده و می گوید: در برخی از دانشگاهها اساتید چون می دانند دانشجوی خودشان قبول شده مصاحبه او را آسان می گیرند. در جایی که من مصاحبه دادم ناظری نبود و 5 دقیقه ای مصاحبه تمام شد.

به گزارش مهر، توسعه رشته ها در دوره های تحصیلات تکمیلی یکی از قوانین الزام آور برنامه پنجم توسعه است و به نظر می رسد عزم نظام آموزش عالی نیز برای تحقق این امر جزم شده است اما به نظر می رسد آموزش عالی هنوز به فرایند مطلوب و درستی برای پذیرش این دوره دست نیافته است. اگر چه در مجموع رضایت خوبی از برگزاری کنکور نمیه متمرکز دکتری حاصل شده است اما بخش مصاحبه و رویکرد هر دانشگاه به این موضوع محل اختلاف نظر و چالش بسیار است.

این در حالی است که برای آموزش عالی که بیشتر توجه خود را معطوف تحصیلات تکمیلی کرده، توجه به کیفی بودن دوره دکتری، روش درست پذیرش، انجام پژوهش های مسئله محور و راهگشا برای مشکلات کشور، استفاده بهینه از توان تخصصی دانشجویان دکتری در حل معضلات حوزه های مختلف از دیگر الزامات توجه به توسعه این دوره ها است.

این گزارش تنها نمونه بسیار کوچکی از دغددغه های نحوه جذب دانشجوی دکتری در کشور بود که امید می رود در آینده حل شود.

 

آخرین آمار جذب هیات علمی در دانشگاه‌های کشور (92/4/22)

ایران کنفرانس

آخرین آمار جذب هیات علمی در دانشگاه‌های کشور

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم آخرین آمار جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کشور را تشریح کرد.

محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تعدد اعضای هیات علمی جذب شده از مهر 87 تا تیرماه 92، گفت: در این مدت جمعا 23 هزار و 567 نفر به عنوان هیات علمی و بورسیه جذب شده‌اند که از این تعداد 3045 نفر در دانشگام پیام نور، 5098 نفر علمی کاربردی، 7680 نفر هیات امنا، 2427 نفر دانشگاه آزاد، 792 نفر روسا و 3612 نفر اعضای هیات موسس بوده‌اند.

وی با اشاره به بررسی 27 هزار و 95 پرونده در این مدت زمانی، اظهارکرد: از این تعداد 23 هزار و 787 پرونده مورد تایید قرار گرفته که 0.32 درصد قراردادی، 27.21 درصد رتبه تحصیلی، 4.88 درصد طرح سربازی، 42.84 درصد هیات علمی پیمانی، 12.90 درصد تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و 11.74 درصد تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی بوده‌ است.

مردانی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 92 از مجموع 1848 پرونده 1724 پرونده مورد تایید قرار گرفته است، تصریح کرد:‌از این تعداد 0.05 درصد قراردادی، 37.22 درصد رتبه تحصیلی، 3.67 درصد طرح سربازی،‌ 35.01 درصد هیات علمی پیمانی، 12.12 درصد تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و 11.90 تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی هستند.

رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره پرونده‌های بررسی شده مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی در سه ماهه نخست 92، گفت: از مجموع 467 پرونده بررسی شده 403 پرونده تایید شدند که 42.82 درصد هیات علمی پیمانی، 50.92 رتبه تحصیلی و 6.20 درصد طرح سربازی یکساله موقت بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع پرونده‌های فوق 9 مورد نیز فاقد اولویت شناخته شدند.

 

طرح پردیس در دانشگاه صنعتی اراک تدوین شد (92/4/21)

ایران کنفرانس

طرح پردیس در دانشگاه صنعتی اراک تدوین شد

رییس دانشگاه صنعتی اراک از اجرای طرح پردیس دانشگاهی در این دانشگاه خبر داد.

عباس پاک در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، ضمن اعلام این خبر، گفت: طرح پردیس دانشگاه صنعتی اراک شامل بخش‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

وی با بیان این که طرح مذکور با هدف بررسی و نیاز سنجی استان مرکزی و منطقه در راستای افزایش رشته‌های دانشگاهی ترکیبی تدوین شده است، افزود: در این طرح با پیگیری‌های لازم در راستای افزایش رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز استان و منطقه، تعداد دانشجویان این دانشگاه طی برنامه‌ای 10 ساله به 7000 دانشجو افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به انجام بررسی‌های لازم برای افزایش رشته‌های مورد نیاز منطقه در این دانشگاه، اضافه کرد: این دانشگاه در نظر دارد، در راستای ایجاد تعدادی رشته‌های تحصیلی خاص به دلیل نیاز فراوان استان اقدام کند.

پاک با بیان اینکه برخی رشته‌ها، ترکیبی از مهندسی و پزشکی است، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی همچون مهندسی محیط زیست، به دلیل آلودگی هوای کلان شهر اراک یکی از رشته‌های مورد نیاز در استان است، که با جلسات و بررسی‌های پی در پی این دانشگاه در رشته مذکور در آینده‌ای نزدیک به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از رشته‌های دانشگاهی در رشته‌های مهندسی و پزشکی در استان به دلیل صنعتی بودن مورد نیاز است، تصریح کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده، حدود 16 رشته مورد نیاز در جلسات مختلف در حال بررسی است و در صورت موافقت سازمان سنجش این رشته‌ها اعلام و علاقمندان به رشته‌های مذکور مشغول به تحصیل خواهند شد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک همچنین از پذیرش دانشجو در گرایش تاسیسات خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اراک دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه امیرکبیر، در پذیرش دانشجوی گرایش تاسیسات است.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس