آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب هیات علمی (1402/7/24)

ایران کنفرانس

آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب هیات علمی

براساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیات علمی شهریورماه ۱۴۰۲، دانشگاه ها موظف هستند، غربالگری متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و رسیدگی به شکایت آنها را حداکثر تا ۴ آبان ۱۴۰۲ انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر شد. براساس جدول زمانی مذکور، ثبت نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها از ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۹ شهریورماه ادامه داشت.

همچنین براساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ که به دانشگاه‌ها ارسال شده است، دانشگاه‌ها موظف هستند، غربالگری متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و رسیدگی به شکایت مربوطه آنها را حداکثر تا تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۲ انجام دهند.

همچنین مصاحبه علمی و تعیین ۳ رقیب برتر و رسیدگی به شکایت مربوطه حداکثر تا ۲ آذر ۱۴۰۲ باید انجام شود. مصاحبه عمومی سه رقیب برتر حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و بارگزاری صورتجلسه هیأت اجرایی جذب تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ باید انجام شود.

هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف شود. براساس این گزارش در فراخوان مذکور که تا ۱۹ شهریورماه ادامه یافت، تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند.

این ۱۳ هزار نفر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که حدود ۳۹ هزار ظرفیت می‌شود، در حال حاضر ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته‌محل انتخاب شده است که در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

در این فراخوان برای اولین بار این فرصت فراهم شده است تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیأت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تأیید هیأت مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در مؤسسات غیر دولتی است، همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس