کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

میانگین زمانی فرایند جذب هیات علمی/تاخیر دو ماهه در اعلام فراخوان (1403/4/17)

ایران کنفرانس

میانگین زمانی فرایند جذب هیات علمی/تاخیر دو ماهه در اعلام فراخوان

رییس مرکز جذب وزارت علوم میانگین زمانی فرایند جذب هیات علمی در دانشگاه ها را در حال حاضر ۱۵ ماه عنوان کرد.

محمد خلج امیرحسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره تسهیل فرایند جذب نخبگان افزود: به دبیران جذب هیات علمی دانشگاه ها ابلاغ شده است هر فردی را که بنیاد ملی نخبگان در طرح شهید شهریاری تایید کند و آن فرد اگر به دانشگاهی مراجعه کند و دانشگاه به تخصصی وی نیاز داشته باشد، دانشگاه می تواند این مورد را در هیات اجرایی جذب بررسی کرده و بدون شرکت در فراخوان وی را پذیرش کرده و به هیات مرکزی جذب ارجاع دهد تا جذب شود.

وی ادامه داد: موارد زیادی از این افراد بوده اند که بنیاد ملی نخبگان آنها را قبول کرده و خود این افراد با دانشگاه هماهنگ کرده و پذیرش شده اند.

رییس مرکز جذب اعضای هایت علمی وزارت علوم درباره بازبینی آیین نامه ها و قوانین جذب هیات علمی گفت: قوانین جذب هیات علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده است و وزارت علوم سیاست گذار قوانین نیست، بلکه مجری است قوانین جذب در حال حاضر قوام خوبی دارد اما اجرا مهم است.

رییس مرکز جذب وزارت علوم افزود: اینکه دانشگاه ها سریع تر عمل کنند و مصاحبه های علمی و عمومی را با همین قوانین فعلی، برگزار کنند، سرعت فرایند جذب خیلی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: طی دو سال گذشته سرعت این فرایند بسیار بالا رفته است این درحالی است که قوانین عوض نشده، بلکه سرعت دانشگاه ها افزایش یافته است البته با همین قوانین تا دو سه برابر هم جا دارد که سرعت فرایند جذب افزایش یابد.

وی میانگین زمانی فرایند جذب هیات علمی در دانشگاه ها را در حال حاضر ۱۵ ماه عنوان کرد.

به گزارش مهر، فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها معمولا بنا به اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جذب اعضای هیات علمی سالیانه دو بار(اردیبهشت و آبان ماه) انجام می شود و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی علاقه مند به فعالیت در حیطه دانشگاهی به عنوان استاد و اعضا هیات علمی این فرصت را فراهم می کند تا برای جذب هیات علمی ثبت نام کنند.

امسال با وجود گذشت دوماه از تاریخ برگزاری فراخوان هنوز نوبت اول فراخوان جذب اعضای هیات علمی برگزار نشده و با تاخیر مواجه است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس