برگزاری کنفرانسی با موضوع «ریزگرد» با مشارکت ۶ کشور منطقه

ایران کنفرانس

برگزاری کنفرانسی با موضوع «ریزگرد» با مشارکت ۶ کشور منطقه

اولین کنفرانس مشترک بین‌المللی با موضوع پدیده ریزگردها با محوریت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و با مشارکت ۶ کشور منطقه در دانشگاه قاسم الخضراء عراق برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه مساله ریزگردها یک مساله منطقه‌ای است و چند کشور منطقه با این مشکل مواجه هستند، حل این مشکل نیازمند همکاری کشورهای منطقه است.

وی افزود: ضرورت برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در دیدار با مقامات دانشگاه قاسم الخضراء مطرح شد و مقرر شد که این کنفرانس با همکاری ۶ کشور اسلامی منطقه در اکتبر ۲۰۲۴ در شهر بابل با محوریت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و در دانشگاه قاسم الخضراء برگزار شود.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران که به دعوت رسمی پروفسور العوادی رئیس دانشگاه دولتی قاسم الخضراء برای بررسی تعاملات دانشکده‌های محیط زیست به عراق سفر کرد، در نشست دست‌اندرکاران محیط زیست استان بابل در شهر حله عراق، اظهار داشت: حل مشکل منطقه‌ای ریزگردها به دلیل آثار ویرانگر محیط زیستی باید با همدلی و کار عملیاتی ۶ کشور مؤثر منطقه در اسرع وقت آغاز شود.

وی افزود: پایش و تثبیت دو گام اساسی است که برای هر دو راهکار داریم، فقط عزم جدی مسولان ۶ کشور اسلامی لازم است که ما دانشگاهیان باید این عزم را در دولتمردان ایجاد کنیم.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و هیأت همراه همچنین ضمن دیدار با مسئولان دانشگاه قاسم الخضراء، از مرکز تحقیقات عتبه امام حسین (ع) و مرکز تحقیقات بایوتکنولوژی نجف بازدید کرد و در جمع دست‌اندرکاران محیط زیست عراق با موضوع پدیده ریزگردها سخنرانی نمود.

همچنین در این سفر اولین توافقنامه ۴ بخشی پیرو تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و دانشگاه قاسم الخضراء منعقد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران؛ جذب و معرفی دانشجویان عراقی در رشته محیط زیست توسط دانشگاه قاسم الخضراء جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تهران، راه‌اندازی اولین پارک علم و فناوری محیط زیست در دانشگاه قاسم الخضراء، راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست مورد نیاز دانشگاه قاسم الخضراء و تبادل استاد و دانشجو در قالب دوره‌های کوتاه مدت از جمله مباحث مطرح شده در جلسات بین هیأت دانشگاه تهران و دانشگاه قاسم الخضراء بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس