کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)

ایران کنفرانس

بکارگیری متقاضیان جذب قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیات مرکزی جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ حداکثر تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب شد.

در این نامه تاکید شده است تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد و تا قبل از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به حول قوه الهی بخش اول مربوط به فراخوان جذب اعضای هیأت‌علمی در آبان ۱۴۰۰ (شامل مراحل اعلام نیاز، تخصیص ظرفیت، تطبیق نیاز و ثبت‌نام) به‌خوبی انجام شد و عده کثیری از متقاضیان ثبت‌نام نمودند حال نوبت به اجرای بخش دوم و حیاتی این فراخوان رسیده‌است که زحمت اصلی آن بعهده جناب‌عالی و همکاران دانشگاهی است این بخش شامل مراحل اساسی زیر است:

۱. غربالگری اولیه بر اساس معیارهای معدل، نوع دانشگاه، انطباق رشته، شرایط سنی وضعیت استخدامی و شرایط اختصاصی.

۲. انجام مصاحبه‌های علمی و عمومی به‌صورت موازی و تقریباً هم‌زمان و صرفاً توسط کارگروه‌های قانونی مربوطه (دو کارگروه صلاحیت علمی و عمومی مطابق مصوبه هفدهمین جلسه هیأت عالی و نیز مصوبه جلسه ۲۰۹ هیأت عالی جذب مبنی‌بر منع ارجاع به گروه‌ها و دانشکده‌ها).

۳. تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های برتر هر رشته تخصصی توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه با توجه به سوابق آموزشی‌پژوهشی و فرهنگی آن‌ها و نیز نظرات و نمرات کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی در مورد آن‌ها با ملاحظه مقررات بالاخص مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بر اساس مصوبه‌های جلسه ۲۲۷ مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ هیئت عالی جذب.

انتظار می‌رود تمامی مراحل فوق‌الذکر با دقت کافی و وافی انجام شوند به‌طوری‌که نتیجه آن جذب افرادی شایسته دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. افرادی که شخصیت علمی و فرهنگی آن‌ها شباهتی ولو حداقلی با بزرگانی همچون شهیدان مطهری و چمران در عرصه‌های علوم انسانی و علوم تجربی داشته باشد. شهیدانی که دانشمند؛ فرهیخته، متخصص، پژوهشگر و سخت‌کوش و درعین‌حال متدین انقلابی و ولایت‌مدار، شجاع و دارای غیرت ملی بودند.

در این راستا رعایت دو اصل قانون و عدالت و پرهیز از هرگونه ملاحظات و مناسبات دنیوی ضروری است. امید است همگی ما در این آزمایش بزرگ نزد خداوند متعال، مقام‌معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی روسفید بیرون آییم.

علیهذا طبق جدول فراخوان اخیر تقاضا می‌گردد نتیجه نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب اعلام گردد، یادآور می‌شود تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد.

ضمناً مقتضی است تا قبل‌از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب، از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

 

پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی (1400/10/8)

ایران کنفرانس

پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی

مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم به ابهامات بخشنامه «همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت» پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم به ابهامات موجود در بخشنامه ۱۵.۱۰۴۷۰۱ مورخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ «همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت» با امضای عبدالرضا باقری رئیس پیشین مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم در دولت قبل به شرح زیر پاسخ داد:

در پی استعلام مکرر کتبی و شفاهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص مصوبه اول صورت جلسات نشست (همزمان) مورخ ۱۴۰۰.۰۲.۱۹‬ هیئت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مبنی بر «همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه با حقوق اعضای هیئت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و دو پیوست مصوبه مذکور به استحضار می‌رساند:

حسب تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مبنای اجرای «همسان‌سازی» و خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، مصوبه اول صورت جلسات هیئت امنای فوق الاشاره و دو پیوست آن است، علی ایحال، در اجرای مفاد ماده ۱۲۱ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مبنی بر اینکه، «تفسیر مفاد آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی در موارد ابهام، بر عهده مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت است.»، به منظور شفاف سازی و رفع ابهامات موارد مندرج در استعلام‌های دریافتی، پاسخ‌ها زیر را که پس از بررسی کارشناسی در این مرکز تهیه و به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، برای استحضار و بهره برداری ایفاد می‌شود.

۱ -به استناد مفاد تبصره ۲ ماده ۱ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، اتخاذ تمهیدات لازم برای نظارت بر اجرای صحیح ماده مذکور مبنی بر اینکه «عضو هیئت علمی تمام وقت ویژه به طور تمام وقت کامل و۵۴ ساعت در هفته طبق برنامه تنظیمی مؤسسه در اختیار مؤسسه بوده و حق انجام کار یا فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه را ندارد.» به عهده مدیر گروه آموزشی / پژوهشی ذیربط خواهد بود.

۲- مشمولین طرح سربازی در دوره ضرورت و تعهد در شمول خدمت به شیوه تمام وقت ویژه قرار نمی‌گیرند.

۳ -به استناد مفاد تبصره ذیل ماده ۳ دستورالعمل مذکور، اعمال ضریب ۶/۱ فوق العاده‌های «جذب» و «شغل» اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» برای اعضای هیئت علمی در دوران استفاده از «مأموریت به خدمت بدون حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی»، «ماموریت پژوهشی»، «خدمت نیمه حضوری»، «خدمت نیمه وقت بانوان» امکانپذیرنیست.

۴ -اعضای هیئت علمی در وضعیت‌های ذیل نیز همانند اعضای هیئت علمی شاغل از مزایای مندرج در دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه برخوردار می‌شوند.

۱-۴- در مدت مجاز استفاده از «مأموریت آموزشی» اعم از اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی (مشروط به اخذ مجوز از هیئت امنا برای اعضای هیئت علمی پیمانی)،

۲-۴- در مدت استفاده مرخصی زایمان برای خانم‌ها،

۳-۴- در مدت استفاده از «انواع فرصت مطالعاتی» شامل فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت،

فرصت مطالعاتی خارج از کشور، فرصت مطالعاتی داخل کشور و همچنین فرصت مطالعاتی مندرج در بند " د" مواد ۱۴ و۱۵ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

۴-۴- در مدت «مأموریت به خدمت با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی» به ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۵ -با عنایت به مفاد بند ۱۶ ماده ۱ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مبنی بر اینکه، «منظور از عضو در سراسر این آئین نامه و پیوست‌های آن (بدون ذکر هر گونه قیدی)، عضو هیئت علمی شاغل در مؤسسه اعم از رسمی و یا پیمانی بوده که صلاحیت علمی و عمومی وی به تأیید هیئت ممیزه و یا هیئت اجرایی جذب (حسب مورد) رسیده باشد.»، همکاری افراد تحت هر عنوان با مؤسسه، قبل از استخدام آنان به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی یا رسمی، در شمول دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه قرار نمی‌گیرد.

۶- با عنایت به مفاد ماده ۷ آئین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب هیئت محترم «وقت» وزیران مبنی بر اینکه، «حقوق حالت اشتغال مشمولان این آئین نامه تا رسیدن به شرایط عمومی بازنشستگی بر اساس ضوابط و مقررات دستگاه ذیربط و با رعایت معافیت‌های مقرر حسب مورد مشمول برداشت کسور قانونی (بازنشستگی، بیمه و مالیات) است.»، اعضای هیئت علمی حالت اشتغال نیز همانند اعضای هیئت علمی شاغل از مزایای مندرج در دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه برخوردار می‌شوند.

۷- به استناد مفاد ماده ۱ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه تمام وقت ویژه، عضو هیئت علمی «تمام وقت ویژه» فردی است که به طور تمام وقت کامل و۵۴ ساعت در هفته طبق برنامه تنظیمی مؤسسه در اختیار مؤسسه بوده و حق انجام کار یا فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه را ندارد.

لذا بر این اساس، آن دسته از اعضای هیئت علمی که واحد موظفی آنان خارج از اراده و اختیار آنان تکمیل نمی‌شود، مشروط به تکمیل میزان کسری واحد موظف تدریس، بوسیله انجام سایر فعالیت‌های پژوهش و فناوری و امور اجرایی با نظر مؤسسه محل خدمت، از مزایای مندرج در دستورالعمل فوق الذکر برخوردار می‌شوند.

۸- میزان واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریت سیاسی (موضوع ماده ۷۹ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی) همانند اعضای هیئت علمی «تمام وقت» صفر واحد است.

۹- میزان واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریتی ستاره دار مندرج در سازمان تفصیلی مصوب، پس از کسر واحد موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق مندرج در ماده «۲۵ «آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، همانند سایر اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» که وظایف مدیریت بر عهده ندارند، ۲۰ درصد بیشتر از «واحدهای موظف تدریس / ساعت موظف تحقیق» اعضای هیئت علمی «تمام وقت» عهده دار پست‌های سازمانی مدیریتی ستاره دار است.

۱۰- با عنایت به ضوابط تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه»، شرط برخورداری اعضای هیئت علمی اعم از رسمی و پیمانی از مزایای دستورالعمل مذکور در سال جاری، «دریافت دو پایه استحقاقی سالیانه» و یا «امتیاز لازم برای دریافت دو پایه استحقاقی سالیانه» با تأیید کمیته ترفیعات مؤسسه در سه سال گذشته است.

لذا بر این اساس اعضای هیئت علمی رسمی آزمایشی و پیمانی که با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، دارای سابقه خدمت رسمی آزمایشی یا پیمانی (حسب مورد) بیشتر از «۵ «سال هستند، در سال جاری با رعایت شرایط پیش گفته در شمول دستورالعمل مذکور قرار می‌گیرند. بدیهی است استمرار وضعیت خدمت آنان به شیوه «تمام وقت ویژه» درسال های آتی، مستلزم دریافت «پایه استحقاقی» و یا «کسب امتیاز لازم برای دریافت پایه استحقاقی» سال قبل با تأیید کمیته ترفیعات مؤسسه خواهد بود.

۱۱- با عنایت به مفاد بند ۲ ماده ۵۲ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و تبصره ۱۲ ماده مذکور، شرط برخورداری اعضای هیئت علمی در موارد زیر، از مزایای خدمت به شیوه «تمام وقت ویژه» درسال جاری و سال‌های آتی، با رعایت ضوابط تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل خدمت اعضای هیئت علمی به شیوه «تمام وقت ویژه» و تبصره ذیل آن برای سال جاری (بر مبنای سه سال گذشته) و سال‌های آتی (بر مبنای سال قبل)، به شرح ذیل است:

۱-۱۱- در مدت استفاده از «مأموریت آموزشی»، ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی با تأیید مؤسسه محل تحصیل،

۲-۱۱- در مدت استفاده از «انواع فرصت مطالعاتی»، ارائه گزارش پیشرفت کار بر اساس آئین نامه‌های مربوط.

۳-۱۱- در مدت استفاده از «مأموریت به خدمت با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی»، دریافت «پایه استحقاقی» و یا «کسب امتیاز لازم برای دریافت پایه استحقاقی».

توضیح: شرط برخورداری اعضای هیئت علمی موضوع این بند در اولین سال شروع به خدمت در مؤسسه متبوع خود، پس از پایان «مأموریت آموزشی»، «فرصت مطالعاتی» و «مأموریت به خدمت» حسب مورد، بر اساس موارد اخیرالذکرخواهد بود.

۱۲ -مؤسسه می‌تواند به اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» خود مأموریت دهد، تحت نظارت مؤسسه، در اوقات غیرموظف خود و با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی، مشروط به آنکه به تشخیص مؤسسه مانع از انجام وظایف اصلی آنان نشود، از طریق مؤسسه نسبت به انعقاد «قراردادهای پژوهشی»، «قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه» و «قرارداد مشاوره‌های تخصصی» اقدام نمایند.

حق الزحمه فعالیت‌های مذکور علاوه بر حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی بوده و از محل درآمد حاصل از قراردادهای مذکور که به مؤسسه پرداخت می‌شود و یا در بودجه عمومی مؤسسه منظور می‌شود، طبق دستورالعملی که به تصویب هیئت رئیسه مؤسسه می‌رسد، پرداخت خواهد شد.

۱۳ -استمرار وضعیت خدمت به شیوه تمام وقت ویژه برای اعضای هیئت علمی تمام وقت ویژه که پس از موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با حکم وزیر یا رؤسای سایر دستگاه‌های اجرایی، بدون حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی به خارج از کشور و یا سازمان‌ها و مؤسسات بین المللی مأمور به خدمت می‌شوند، صرفاً با تأمین حقوق و مزایای مستمر آنان از اعتبارات مؤسسه صادر کننده حکم مأموریت و پرداخت آن توسط مؤسسه محل خدمت آنان، امکانپذیرخواهد بود.

۱۴ -استمرار وضعیت خدمت به شیوه تمام وقت ویژه برای اعضای هیئت علمی رسمی «تمام وقت ویژه» که برای تصدی پست‌های سازمانی مدیریتی با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی وابسته به وزارت و وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی مأمور به خدمت می‌شوند، مشروط به حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی در مؤسسه و صرفاً با تأمین حقوق و مزایای مستمر آنان از اعتبارات مؤسسه محل مأموریت و پرداخت آن توسط مؤسسه محل خدمت آنان، امکانپذیرخواهد بود.

۱۵- عضویت اعضای هیئت علمی «تمام وقت ویژه» با هماهنگی، اطلاع و موافقت کتبی مؤسسه محل خدمت آنان، به عنوان عضو حقیقی در هیئت‌ها، شوراها، کمیسیون‌ها، کارگروه‌های تخصصی و سایر عناوین مشابه که به موجب قانون، آئین نامه‌های مصوب و ضوابط و مقررات مربوط در مؤسسه، ستاد وزارت و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود، همانند اعضای هیئت علمی تمام وقت بوده و در شمول فعالیت انتفاعی خارج از مؤسسه نمی‌باشد. بدیهی است، داوری پایان نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در شمول این بند قرار نمی‌گیرند.

مزید استحضار، چنانچه موارد خاصی وجود داشته باشد که مستلزم اخذ مجوز از هیئت امنای ذیربط است، می‌بایست مراتب به همراه مدارک و مستندات ذیربط به این مرکز ارسال شود تا پس از بررسی کارشناسی در این مرکز و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، موضوع در دستور کار هیئت‌های امنا قرار گیرد.

 

فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد (1400/10/6)

ایران کنفرانس

فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، یکی از ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های حضوری را رعایت حداقل اقامت در کشور محل تحصیل عنوان کرد.

محمد سلمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور گفت: دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند باید اول مدارک خود را در سامانه میخک، سامانه وزارت امور خارجه، بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: بعد از بارگزاری یک کد تاییدیه اولیه دریافت می‌کنند، مبنی بر اینکه بارگذاری با موفقیت انجام شده است، بعد از این مرحله، خود کنسولگری در کشور محل تحصیل این مدارک را ارزیابی و بررسی می‌کند، بعد از این‌که مدارک از جهت اصالت تأیید شد به دانشجو اعلام می‌شود که مدارک شما مورد تأیید است و در آن موقع یک کد نهایی به دانشجو می‌دهند، این کد به سامانه سجاد منتقل می‌شود و مجدداً باید مدارک در سامانه سجاد بارگذاری شود.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: در خود سامانه سجاد مشخص‌شده است که چه مدارکی باید بار گزاری شود، این مدارک که بارگذاری شد، سپس همزمان پایان نامه دانشجو در مقطع کارشناسی و یا دکتری در ایرانداک نیز باید بارگذاری شود، در این‌جا یک نکته دیگر نیز هست اگر دانشجویان، دیپلم خود را نیز در خارج اخذ کرده‌اند، یک فرآیند دیگر نیز باید طی کنند و مدرک دیپلم از دبیرستان خارج را در دفتر امور مدارس خارج از کشور آموزش‌وپرورش در تهران تأیید کنند.

وی افزود: در طی مدت کوتاهی این مدارک معادل سازی می‌شود، این دو کار که انجام شد، یعنی تأیید مدرک دیپلم و بارگذاری پایان‌نامه تحصیلی در ایرانداک به علاوه مدارکی که در سامانه سجاد بارگذاری می‌کنند، فرایند ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان سازمان شروع می‌شود.

سلمانپور ادامه داد: این‌جا چند نکته وجود دارد؛ در اداره دانش‌آموختگان به‌جهت صیانت علمی از خود دانشجویان، دانشگاه‌های خارج از کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. یک نظام ارزیابی طراحی شده است، البته طراحی این نظام ارزشیابی بر مبنای مطالعات متراکم تخصصی بوده‌است. در این رتبه بندی دانشگاه‌های خارج به چند گروه تقسیم شده است.

وی افزود: گروه الف، مؤسسات و دانشگاه‌های ممتاز هستند، گروه ب، مؤسسات خوب، گروه ج، مؤسسات متوسط و گروه د، مؤسسات ضعیف به حساب می آیند و قسمتی هم در این گروه‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرند که به عنوان گروه غیر قابل قبول تلقی می‌شوند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ادامه داد: لیست این دانشگاه‌ها در گروهای چهارگانه در سامانه اداره کل دانش آموختگان این سازمان در دسترسی عموم است، حالا ممکن است سوال شود این نظام چیست؟ ما چهار مؤسسه رتبه‌بندی معتبر دانشگاهی بین‌المللی به نام لایدن، شانگ‌های، کیو اس و تایمز را مد نظر قرار داده‌ایم، اگر اسم دانشگاهی در یکی از این چهار مؤسسه بود در کنار شاخص‌ها و ملاحظات دیگر در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشجویان در فرایند ارزیابی مدارک تحصیلی باید پایان نامه خود را در سامانه ایران داک بارگذاری کنند و بنا به عللی هنوز امکان اینکه دانشجویان از خارج از کشور بتوانند پایان نامه‌های خود را درسامانه ایرانداک بارگذاری کنند نیست، این دانشجویان برای طی این فرایند کافی است که پایان نامه خود را به یکی از اقوام و یا وکیل خود ایمیل کنند تا آنها در سامانه ایرانداک بارگذاری کنند، و ادامه بارگذاری مدارک را در سامانه سجاد از خارج از کشور انجام دهند.

وی تصریح کرد: ارزیابی در قالب گروه الف، ب، ج، د صورت می‌گیرد، تمام دانشجویانی که در دانشگاه‌های الف و ب خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، بدون استثنا مدارک آنها در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرد.

سلمانپور یادآور شد: اما اگر در گروه «ه» بودند به هیچ وجه در فرایند ارزیابی قرار نمی‌گیرند، فهرست دانشگاه‌ها با رتبه بندی آنها در سامانه اداره دانش‌آموختگان به نشانی grad.saorg.ir قرار گرفته و قابل‌دسترسی است و مدام توصیه می‌کنیم یکی از نکات مهم که در اعزام دانشجویان وجود دارد این است که آیا دانشگاهی که انتخاب کرده، مورد تأیید است یا خیر؟ تا مبادا پس از بازگشت مدارک آنان در فرایند ارزشیابی قرار نگیرد.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که اولاً مدارک تحصیلی غیر حضوری صادره از دانشگاه‌های خارج به هیچ وجه ارزشیابی نمی‌شود. از همین جهت یکی از ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره‌های حضوری رعایت حداقل اقامت در کشور محل تحصیل است که این مدت برای دوره کاردانی ۱۶ ماه، کارشناسی سه ساله ۲۳ ماه و کارشناسی چهارساله ۳۰ ماه، کارشناسی ارشد دو ساله ۱۲ ماه و کارشناسی ارشد پنج ساله ۳۶ ماه و برای دوره دکتری ۲۴ ماه است.

وی ادامه داد: به همین جهت یکی از مدارکی که دانشجویان باید در سامانه بارگذاری کنند تمام صفحات گذرنامه است که مهر ورود و خروج و تاریخ آن را نشان بدهد، پس از تکمیل مدارک و ارزیابی اولیه توسط کارشناسان سازمان، پرونده به کمسیون‌های تخصصی برای ارزشیابی ارجاع می‌شود.

سلمانپور ادامه داد: لازم است یادآوری کنم که اگر مدارک ناقص باشد مورد ارزشیابی قرار نمی‌گیرد، لذا لازم است دانشجو دقت لازم را در بارگذاری مدارک انجام دهد. توصیه می‌شود که دانشجویان قبل از بارگذاری یا ارسال مدارک حتماً ضوابط و فهرست مدارک را از سامانه اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان به نشانی grad.saorg.ir مطالعه کنند.

 

تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی و قضات (1400/9/21)

ایران کنفرانس

تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی و قضات

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سقف ناخالص پرداختی ماهانه ۳۷ میلیون تومان تعیین شد.

به نقل از فارس، براساس جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دولت سقف ناخالص پرداختی ماهانه را ۳۷ میلیون تومان تعیین کرد.

سقف ناخالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۱ به گروههای مختلف حقوق بگیر در دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور، سیصد و هفتاد میلیون (۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال است.

در بودجه سال ۱۴۰۰ سقف ناخالص حقوق کارکنان دولتی و سایر دستگاه‌ها ۳۳ میلیون تومان بود.

مازاد بر سیصد و هفتاد میلیون ( ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در هر ماه تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیات علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و همچنین شرکت‌ها و موسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.

شورای حقوق و دستمزد براساس مقتضیات برخی از مشاغل و پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در موارد خاص نظیر نخبگان ممتاز، اشتغال در واحدهای عملیاتی مستقر در مناطق جغرافیایی بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی، سقف مذکور را تغییر دهد.

 

آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۱۶ آذر (1400/9/13)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۱۶ آذر

ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از روز سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۲۳ آذر فرصت دارند در آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ و جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد در آذرماه انجام می‌گیرد.

پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون صورت خواهد گرفت.

رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش درج شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به اینجا از آن استفاده کنند.

شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه‌های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس