کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

دانشگاه شریف در مقطع دکتری دانشجوی بدون آزمون می پذیرد (1400/12/21)

ایران کنفرانس

دانشگاه شریف در مقطع دکتری دانشجوی  بدون آزمون می پذیرد

دانشگاه صنعتی شریف از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی­‌ارشد در مقطع دکتری به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی شریف در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضـوابط وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری از میان دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور، تعداد محدودی دانشجو در مقطـع دکتری برای شروع به تحصیل در نیمسال اول۱۴۰۱-۱۴۰۲ به صورت بدون آزمون می پذیرد.

براساس اعلام این دانشگاه، دانشجویان دکتری بدون آزمون در رشته هایی چون شیمی، فیزیک، ریاضی، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی سیستم‌های انرژی، مهندسی هسته‌ای، نانوفناوری، علوم اقتصادی ومدیریت صنعتی پذیرش می شوند.

متقاضیان می توانند تا تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، درخواست و مدارک خود را به صـورت الکترونیکی بـــه آدرس https://admission.edu.sharif.edu ارسال کنند.

دانشگاه صنعتی شریف، شرایط عمومی برای پذیرش این دانشجویان را داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط، با معدل حداقل ۱۶، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصـیل تـا ۳۱ مهر ۱۴۰۱ بـرای دانشـجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۷ بدون نمره پایان نامه، اعلام کرده است.

همچنین مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری برای ورودی بدون آزمون، مـورد پـذیرش نخواهـد بود و فقط پرونده فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دو سال اخیر قابل بررسی است.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده متقاضیان شامل تصویر کارنامه کارشناسی، تصویر کارنامه کارشناسی ارشد، یک نسخه کامل از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همراه با نامه پـذیرش، یک نسخه از مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر، همراه با نامه ارائه، تصویرگواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر و تصویر مدرک زبان است.

هزینه ثبت نام در دکترای بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است که به صورت اینترنتی در مرحله نهایی از طریق سایت مذکور پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف، داشتن موارد زیر در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می شود؛

گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ( زیر ۱۰۰)، گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ارشد ( اول تا سوم در رشته)، گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی در رشته مربوطه)، گواهی رتبه های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی ارشد در رشته مربوطه)، گواهی رتبه اول تا سوم در المپیادهای دانشجویی، گواهی مدال طلای کشوری یا مدالهای طلا، نقره و برنز بین المللی در المپیادهای دانش آموزی، گواهی رتبه اول جشنواره خوارزمی جوان، گواهی رتبه اول تا سوم جشنواره بین المللی خوارزمی، گواهی مدال یا رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر (مورد تایید وزارت علوم)، برگزیدگان مسابقات معتبر علمی بینالمللی تیمی سخت افزاری و نرم افزاری و سایر دستاوردهای علمی –پژوهشی به تشخیص کمیته تخصصی مربوطه در دانشگاه در پذیرش دانشجویان امتیاز دارد.

دانشجویان این دانشگاه نیازی به تهیه گواهی های رتبه یا گواهی فراغت از تحصیل ندارند و داوطلبان فقط می توانند در یک رشته درخواست بدهند، در غیر اینصورت درخواست ادامه تحصیل در هر دو رشته لغو می شود. با تاکید دانشگاه صنعتی شریف، پذیرش نهایی دانش آموختگان منوط به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

 

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد (1400/12/16)

ایران کنفرانس

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بازنگری، به تایید وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسید و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برگزاری هر ساله مراسم تجلیل از اعضای هیأت علمی نمونه کشور، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اردیبهشت ماه، آخرین نسخه از دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بازنگری و به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید که متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس این دستورالعمل به منظور تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه کشور، با برپایی مراسم آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، نسبت به تکریم شأن و منزلت ایشان اقدام به عمل می‌آورد. این مراسم ترجیحاً در اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم برگزار می‌شود.

ماده ۱: انتخاب و معرفی اعضای هیئت علمی نمونه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور که از این پس «مؤسسه» نامیده می‌شوند. از میان اعضای هیئت علمی با مراتب مختلف بر اساس این دستورالعمل صورت می‌گیرد.

ماده ۲: عضو هیئت علمی نمونه مؤسسه می‌بایست از میان اعضای هیئت علمی شاغل و تمام وقت با حداقل پنج سال سابقه خدمت در وضعیت رسمی (اعم از آزمایشی یا قطعی) که حداقل امتیازات زیر را از جدول امتیازات عضو هیئت علمی نمونه احراز نموده است، پیشنهاد شود.

مرتبه عضو هیأت علمی آموزشی_ پژوهشی عضو هیأت علمی پژوهشی
استادی حداقل ۳۰۰ امتیاز حداقل ۲۱۵ امتیاز
دانشیاری حداقل ۲۶۵ امتیاز حداقل ۲۰۰ امتیاز
استادیاری داقل ۲۴۰ امتیاز حداقل ۱۸۵ امتیاز
مربی حداقل ۲۱۵ امتیاز حداقل ۱۶۵ امتیاز

تبصره ۱: در مورد انتخاب استادیاران و مربیانی که از نظر امتیاز در شرایط برابر قرار دارند میزان سابقه خدمت آموزشی و پژوهشی و خدمات برجسته ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۲: امتیازات آموزشی برای اعضای هیئت علمی پژوهشی بر مبنای حداکثر ۳ واحد در هر نیم سال قابل محاسبه است.

ماده ۳: مؤسسه می‌تواند به ازای هر ۱۵۰ عضو هیئت علمی، یک تن و حداکثر چهار تن از افراد واجد شرایط را معرفی نماید.

ماده ۴: مؤسسه هر ساله از بین اعضای هیئت علمی خود افراد واجد شرایط را که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، بیشترین امتیازات را دارا می‌باشند، انتخاب و معرفی می‌نماید.

۱-۴: ترکیب کمیته «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» :

۱-۱-۴: رئیس مؤسسه (رئیس کمیته)

۲-۱-۴: معاون آموزشی (دبیر کمیته در مؤسسات آموزشی)

۳-۱-۴: معاون فرهنگی یا عناوین مشابه

۴-۱-۴: معاون پژوهشی (دبیر کمیته در مؤسسات پژوهشی)

۵-۱-۴: رؤسای دانشکده‌ها (پژوهشکده‌ها) ی وابسته به مؤسسه حسب مورد

۶-۱-۴: مدیران گروه‌های آموزشی (پژوهشی) حسب مورد

۷-۱-۴: سه تن از اعضای هیئت ممیزه ذیربط و یا سه تن از اعضای هیئت علمی صاحب نظر و با سابقه (در مؤسسات بدون هیئت ممیزه) با انتخاب رئیس مؤسسه

۸-۱-۴: دبیر هیئت ممیزه منطقه یا مدیر کل دفتر نظارت و سنجش دانشگاه (در مؤسسات بدون هیئت ممیزه)

۲-۴: فرم‌های تکمیل شده مربوط به افراد منتخب، پس از تأیید کمیته «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» برای بررسی نهایی با امضای رئیس کمیته، به دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده «۵» ارسال می‌شود.

ماده ۵: مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه به عنوان دبیرخانه کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌نماید.

ماده ۶: مؤسسه می‌بایست بر اساس ضوابط این دستورالعمل، نسبت به معرفی افراد پیشنهادی اقدام نماید. بدین منظور، ضروری است صورت جلسه مربوط (پیوست شماره یک)، به همراه فرم مشخصات افراد ذینفع (پیوست‌های ۲ و ۳) و مدارک و مستندات مورد درخواست (که همه ساله طی بخشنامه‌ای اعلام می‌شود) در موعد مقرر به دبیرخانه کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» ارسال شود.

تبصره ۱: به پیشنهادهایی که بعد از تاریخ تعیین شده ارسال شود و یا مدارک و مستندات لازم را به همراه نداشته باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و رسیدگی به این گونه موارد برای سال بعد نیز منوط به دریافت پیشنهاد مجدد خواهد بود.

تبصره ۲: معرفی افرادی که در سال‌های قبل به عنوان عضو هیئت علمی نمونه انتخاب و معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند؛ امکانپذیر نمی‌باشد.

تبصره ۳: شرکت مجدد کسانی که انتخاب نمی‌شوند، در سال‌های بعد بلامانع است.

ماده ۷: پرونده‌های رسیده از مؤسسات، در کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» مورد بررسی نهایی قرار گرفته و سپس افراد منتخب با رعایت ماده «۹» این دستورالعمل توسط دبیرخانه کمیسیون برای تأیید نهایی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد می‌شوند.

ماده ۸: ترکیب اعضای کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» موضوع ماده «۵»:

۱-۸: معاون آموزشی وزارت

۲-۸: معاون پژوهشی وزارت

۳-۸: معاون فناوری و نوآوری وزارت

۴-۸: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت

۵-۸: رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه (دبیر کمیسیون)

۶-۸: مدیر کل دفتر وزارتی

۷-۸: دو تن از اعضای هیئت ممیزه مرکزی به پیشنهاد دبیر کمیسیون و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۸-۸: دو تن از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور (ترجیحاً از اساتید نمونه سال‌های قبل) به پیشنهاد دبیر کمیسیون و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

ماده ۹: جلسات کمیته مؤسسه و کمیسیون وزارت، با حضور حداقل ۷ تن از اعضا، رسمیت یافته و مصوبات آنها با ۴ رأی اعضای حاضر قانونی می‌باشد.

تبصره ۱: دعوت از اعضا توسط دبیر انجام می‌پذیرد.

تبصره ۲: تصمیمات کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» پس از تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قانونی است.

این دستورالعمل در «۹» ماده و «۷» تبصره به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است و جایگزین دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری به شماره ۱۵/۴۰۳۱۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ می‌شود.

 

کلاس های دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری می شود (1400/12/11)

ایران کنفرانس

کلاس های دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری می شود

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از حضوری شدن کلاس های آموزش دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

رضا همدانچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمادگی واحدهای دانشگاه آزاد بر حضوری شدن کلاس های آموزشی اظهار کرد: با توجه به کاهش آمار مبتلایان در پیک ششم کرونا و همچنین مجوز حضوری شدن کلاس ها از سوی ستاد کرونا کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و پس از ایام تعطیلات نوروزی حضوری خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این حضوری شدن در صورتی است که آن شهر از وضعیت قرمز خارج شود، گفت: بنا بر تاکید ریاست دانشگاه، حضوری شدن کلاس های آموزشی از ۱۴ فروردین به صورت جد پیگیری می شود و واحدها باید خود را برای حضور دانشجویان در دانشگاه آماده کنند.

همدانچی خاطرنشان کرد: درخصوص ظرفیت تشکیل کلاس ها نیز به واحدها تأکید شده که موظفند پروتکل های بهداشتی را لحاظ کنند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 11 اسفند 1400 ، 15:53)

 

ستاد ملی کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها را در تمام مقاطع حضوری کرد (1400/12/7)

ایران کنفرانس

ستاد ملی کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها را در تمام مقاطع حضوری کرد

ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین تصمیم خود در شنبه ۷ اسفند اعلام کرد: کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می شد، باید بصورت حضوری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تکلیف آموزش در دانشگاه های سراسر کشور با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شد.

دکتر عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می شده است، کلاس های آموزشی باید بصورت حضوری برگزار شود.»

همچنین تاکید شده است: تصویب الزامات جدید مترتب بر رنگ بندی شهرها که بدلیل جزئیات فراوان پس از ابلاغ مکتوب ، اعلام خواهد شد.

پیش از این علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با مهر یادآور شده بود: برای از سرگیری آموزش حضوری منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم در صورتی که مجوز بدهند و شرایط را برای حضور دانشجویان ایمن بدانند، انجام می‌شود.

وی تاکید کرده بود: دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری، برنامه ریزی های لازم را انجام داده بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و سویه اومیکرون و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعلاً آموزش حضوری در آن مقیاسی که قبلاً برگزار می‌شد، متوقف شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرده بود: برای از سرگیری آموزش حضوری منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم در صورتی که مجوز بدهند و شرایط را برای حضور دانشجویان ایمن بدانند، بعد انجام می‌شود. ولی امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و بخشنامه آن نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

همچنین دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در بهمن ماه در ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده بود: «به پیوست نامه شماره ۱۷۹۰۴۳ تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ وزیر کشور در خصوص مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری، کلیه کلاس ها، امتحانات و جلسات دفاع از پایان نامه های آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.»

با توجه به مصوبه  ۷ اسفند ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری را از سر بگیرند.

پیش از احمد وحیدی وزیر کشور نیز در نشست مشترک با وزارتخانه آموزشی تاکید کرده بود مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند؛ گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین بایستی مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

وحیدی بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: معمولاً امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملاً با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و به همین دلیل نباید این برنامه‌ها از این پس به صورت آنلاین برگزار شود.

به گزارش مهر پیش از این پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت منتشر شده بود و بر اساس نامه وزیر بهداشت برای دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دانشگاه های وابسته به وزارت علوم قابل استفاده است.

در بخش هایی از این پروتکل به موضوع آموزش و همچنین خوابگاه های دانشجویی اشاره شده است.

اصول پایه برای دانشجویان جدیدالورود و سنوات قبل:

اجرا و یا تکمیل کردن برنامه واکسیناسیون کلیه دانشجویان جدید الورود در کلیه مقاطع در همان ابتدای ورود به دانشگاه و ترجیحاً همزمان با ثبت نام در دانشگاه الزامی بوده و دانشگاه موظف به برنامه‌ریزی لازم در این رابطه است.

آموزش کلاس‌های نظری این دانشجویان، مشروط به کامل بودن واکسیناسیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ترکیبی (مجازی - حضوری با رویکرد اولویت حضوری) خواهد بود.

کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دکتری تخصصی (Ph.D) با شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمافی السابق حضوری خواهد بود.

دانشگاه‌ها می‌توانند بر حسب شرایط خود نسبت به فشرده سازی دوره‌ها و کلاس‌های حضوری و تقسیم بندی دانشجویان به گروه‌های کوچک‌تر مشروط به حفظ کیفیت آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

ارزشیابی دانشجویان بر اساس پروتکل ابلاغی

به شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون، تمام آزمون‌های پایان نیمسال باید به صورت حضوری (کتبی، آزمون‌های مبتنی بر مرکز مهارت‌های بالینی و یا الکترونیک در مراکز آزمون استاندارد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

دانشجویان (به استثناء دانشجویان جدیدالورود) می‌توانند در صورت تمایل از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی استفاده کنند.

الزامات اساسی پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها

تعداد دانشجویان حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۲ متر مربع به ازاء هر نفر در نظر گرفته شود. استقرار صندلی، نیمکت و کامپیوتر دانشجو در فواصل لازم و ایمن با رعایت معیار حداقل ۲ متر به ازای هر نفر صورت پذیرد.

جهت حذف و یا کاهش مواجهه مستقیم کارکنان بخش‌های پر مراجعه مانند کتابخانه، پذیرش، اتاق سرپرستی، کارگاه‌ها و غیره، استفاده از موانع فیزیکی با حفظ تهویه مناسب لازم است.

از هرگونه تجمع در محل‌های عمومی اجتناب شود. مواجهه چهره به چهره کارکنان کاهش یابد و سریع شود از تماس تلفنی و ویدیو کنفرانس و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنان حاضر در داخل یک ساختمان استفاده شود.

در صورتی که مواجهه چهره به چهره کادر اداری با دانشجو، مراجعین و والدین دانشجویان ناگزیر باشد، مواجهه در حداقل زمان ممکن با رعایت فاصله ایمن حداقل ۲ متر و با استفاده کامل از ماسک و وجود تهویه هوایی مناسب برگزار شود.

زمان کلاس‌ها تا جایی که ممکن باشد کاهش یافته و برای انجام تهویه مناسب، توقف کوتاه مدت تدریس و خروج دانشجویان از کلاس در میانه هر جلسه انجام شود.

نگهبانی حتی‌المقدور از ورود و تردد افراد و اشخاص و مراجعات متفرقه به محیط آموزشی جلوگیری به عمل آورده و شیوه‌های پاسخگویی از ورودی دانشکده به نحوی باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

در صورت فعال بودن سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و کارکنان، حداکثر سرنشین خودرو به تعداد صندلی‌های موجود باشد و از سوار کردن نفرات اضافه بر ظرفیت خودرو جداً خودداری شود و جریان هوا در داخل خودرو برقرار باشد.

رعایت ایمن حداقل دو متر در قسمت‌های عمومی و حداقل توقف از جمله در نمازخانه، سلف سرویس، کارگاه‌ها و مسیر ورود و خروج الزامی است.

فعالیت‌های ورزشی فرهنگی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات رنگبندی و شرایط بیماری بلامانع است.

تمام جلسات غیر ضروری حذف شده و یا به صورت آنلاین برگزار شود. جلسات نظیر دفاع از پایان نامه نیز آنلاین و یا با حضور حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس در این مدت زمان سرو ناهار افزایش یابد. همچنین صرف غذا در محل سلف سرویس با رعایت دو متر انجام شود.

اصول و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی

هر اتاق در خوابگاه‌های دانشجویی صرفاً برای استفاده حداکثر ۴ دانشجو در نظر گرفته شود.

استفاده دانشجویان از ماسک در محل‌های عمومی خوابگاه مانند آشپزخانه، نمازخانه، سالن ورزشی، سالن مطالعه، سالن تلویزیون با رعایت فاصله گذاری فیزیکی الزامی است.

استفاده از وسایل مشترک در آشپزخانه خوابگاه ممنوع است. گندزدایی، نظافت و رعایت مسائل بهداشتی در مکان‌های عمومی و سرویس‌های بهداشتی سه نوبت در شبانه روز در خوابگاه‌ها الزامی است.

تمام کارکنان خوابگاه‌ها ملزم به استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش یکبار مصرف هستند.

نصب علائم متعدد هشدار بیماری کووید ۱۹ در محل دید دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی الزامی است.

در نظر گرفتن اتاق مجزا جهت قرنطینه دانشجویان خوابگاهی دارای نشانه یا مبتلا به بیماری کرونا الزامی است.

اصول و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها

لازم است هنگام انجام کار عملی و یا تئوری در کارگاه و آزمایشگاه فاصله افراد از هم حداقل دو متر باشد. وجود سیستم تهویه در محل کارگاه و آزمایشگاه ضروری است.

استفاده افراد از محل کارگاه و آزمایشگاه جهت انجام کارهای اداری ممنوع است. استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش یکبار مصرف لاتکس و ماسک هنگام کار در آزمایشگاه الزامی است.

غربالگری، مراقبت و بازتوانی در دانشجویان و شاغلین با سابقه کووید ۱۹

دانشجویان مبتلا به کووید ۱۹ پس از طی دوران درمان و نقاهت، برای بازگشت به دانشگاه، مراکز آموزشی و تحقیقاتی لازم است مورد ارزیابی پزشک معتمد مراکز جامع سلامت قرار گیرند. ورود و یا حضور دانشجویان و اساتید و سایر کارکنان دارای علائم بیماری کرونا تحت هر شرایطی به مراکز آموزشی و تحقیقاتی ممنوع است.

شرایط و میزان استفاده از استعلاجی بیماری کرونا برای دانشجویان و اساتید با تایید پزشک معتمد است.

دانشجویان دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه و خوابگاه دانشجویی توسط مسئولان مربوطه جهت تست PCR ارجاع شده و در صورت مثبت شدن تست یا تایید پزشک معتمد در محل قرنطینه دانشجویی یا منزل به مدت ۱۴ روز قرنطینه و در صورت مساعد بودن اوضاع عمومی تحت آموزش مجازی قرار می‌گیرد.

برای همکلاسی‌ها، هم خوابگاهی‌ها و هم سرویسی هایی که با دانشجوی مبتلا به بیماری کرونا مواجهه داشتند اقدامات به شرح زیر انجام می‌شود:

- انجام رپید تست برای اشخاصی که با بیمار مبتلا به کرونا ویروس قطعی تماس داشته‌اند.

- وضعیت دانشجویان تست شده توسط ناظران مراکز جامع سلامت به مدت ۵ روز پایش شود.

- در صورت مشاهده ابتلای یک دانشجوی دیگر از دانشجویان تحت مراقبت ۵ روزه، کلاس یا خوابگاه مربوطه به مدت ۱۴ روز تعطیل و دانشجویان به محل‌های در نظر گرفته شده برای قرنطینه اعزام شوند.

دانشجویان مبتلا به کرونا پس از طی دوره نقاهت جهت برگشت به دانشگاه لازم است مورد ارزیابی پزشک معتمد مراکز جامعه سلامت قرار گرفته و برگ تاییدیه سلامت دریافت کنند.

 

اعلام جزئیات دریافت کارت‌ کنکور دکتری ۱۴۰۱ (1400/11/28)

ایران کنفرانس

اعلام جزئیات دریافت کارت‌ کنکور دکتری ۱۴۰۱

جزئیات تاریخ، نحوه پرینت کارت و محل‌ رفع نقص کارت‌ شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ و الزامات بهداشتی جهت شرکت در آزمون اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در صبح روز جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ در ۹۶ شهر کشور برگزار می‌شود.

انتشار کارت شرکت در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از سه شنبه ۳ اسفند

کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری) از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کرده و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

اعلام مغایرت در کارت آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱

چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵ ، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، مؤسسه فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند لازم است برای اصلاح آن به صورت اینترنتی اقدام کنند.

برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

متقاضیان در صورتی که در بندهای ۷ و ۱۳ (معلولیت و زبان خارجی) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است در یکی از روزهای چهارشنبه ۴ اسفند و یا پنجشنبه ۵ اسفند به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای وجود ندارد.

لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون وجود دارد ضروری است متقاضیان حداکثر تا روز چهارشنبه ۱۱ اسفند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org (قسمت فرم ویرایش تقاضانامه آزمونها) مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

تبصره: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در مقاطع مذکور فارغ‌التحصیل می‌شوند، در این مرحله باید نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‌التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان ۳۰ بهمن ۱۴۰۰) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ‌التحصیلان ۳۱ شهریور ۱۴۰۱) خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ اقدام نمایند.

این متقاضیان مذکور باید اصل گواهی تکمیل و تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در زمان مصاحبه همراه داشته و ارائه کنند.

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد، برای متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران)، وزارت جهاد کشاورزی، ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و سهمیه رزمندگان (واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح) لازم است حداکثر تا تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش وارد شده و سهمیه مذکور را اصلاح کنند تا در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای داوطلب اعمال شود.

در غیر این صورت داوطلب با سهمیه آزاد گزینش خواهد شد و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

ضمناً تاکید می‌شود افرادی که در مرحله ثبت نام، متقاضی استفاده از سهمیه بوده‌اند ولی سهمیه آنها به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تائید قرار نگرفته است، ضمن ویرایش اطلاعات (سهمیه ایثارگری)، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ به ارگانهای مربوطه نیز مراجعه کنند. در صورت تائید سهمیه توسط ارگان ذیربط سهمیه درخواستی اعمال می‌شود، در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نیست.

چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس است و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه کند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می شود. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل شده، در نظر گرفته شده است.

نماینده سازمان سنجش در روزهای چهارشنبه ۴ اسفند و پنجشنبه ۵ اسفند صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) است. در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. داوطلبان برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورند.

حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و آن را دقیق مطالعه کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون از داوطلبان نظرخواهی می کند و داوطلبان لازم است نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ از تاریخ ۶ تا ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش اقدام کنند.

متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با سازمان سنجش مکاتبه کنند درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱

انتظار می رود داوطلبان برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های شان موارد زیر را مورد توجه و آنها را رعایت کنند:

۱. زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلب خواهد بود.

۲. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

۳. از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنند.

۴. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.

۵. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶. در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری کنند.

۷. از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنند.

۸. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

۹. در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

۱۰. در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنند.

۱۱. داوطلب سعی کند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کند.

۱۲. چنانچه داوطلب مبتلا به بیماری کرونا است در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع کند تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/، به سازمان سنجش ارسال کنند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس