کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

معرفی نظام آموزش عالی مالزی (92/3/28)

ایران کنفرانس

معرفی نظام آموزش عالی مالزی

مالزی به دلیل دارا بودن دانشگاه‌های باکیفیت، مقصد بسیاری از دانشجویان آسیایی و اروپایی است و در این راستا شناخت نظام آموزش عالی در این کشور می‌تواند به دانشجویان برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد ادامه تحصیلات دانشگاهی کمک کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساختار وزارت آموزش عالی در مالزی مشتمل بر پنج بخش یا اداره است که شامل اداره آموزش عالی، اداره آموزش پلی‌تکنیک،‌ اداره آموزش مدارس عالی، بخش مدیریت و بخش توسعه هستند.

در مالزی نظارت قانونی بر موسسات آموزشی از سوی وزارت علوم این کشور صورت می‌گیرد. موسسات آموزش عالی مالزی به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل موسسات آموزشی دولتی و موسسات آموزشی خصوصی هستند. جزئیات این تقسیم‌بندی‌ها و دیگر ویژگی‌های نظام آموزش عالی مالزی به شرح زیر است:

تقسیم‌بندی موسسات آموزش عالی

موسسات آموزش عالی دولتی مالزی شامل دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های پلی‌تکنیک و کالج‌ها هستند. همچنین موسسات آموزش عالی غیردولتی که بودجه دولتی دریافت نمی‌کنند عبارتند از:

1- موسساتی با عنوان غیردانشگاهی مانند دانشکده‌های خصوصی

2- موسساتی با عنوان دانشگاه مانند دانشگاه‌های خصوصی و دانشکده‌های دانشگاهی

3- واحدها و شعبه‌های دانشگاه‌های خارجی مانند شعبه دانشگاه «موناش» مالزی و دانشکده دانشگاه «ناتینگهام» در این کشور

 

مدارک تحصیلی مالزی

اعطای مدارک تحصیلی مالزی در چهار دوره انجام می‌شود که عبارتند از:

1- دیپلم و گواهینامه آموزشی در مدارس پلی‌تکنیک و کالج‌ها (پس از سنین 18 سال)

2- تحصیل در موسسات و مراکز تربیت معلم (پس از 18 سالگی)

3- مقطع کارشناسی (از سن 19 الی 20 سال) با طول دوره سه الی پنج سال

4- مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پس از اخذ مدرک کارشناسی و با طول دوره یک الی پنج سال

 

بودجه آموزش عالی در مالزی

برای دانشجویان جویای تحصیل در مقطع دانشگاهی، انواع مختلفی از کمک‌های مالی از بودجه دولتی یا خصوصی فراهم می‌شود. این کمک‌های مالی عبارتند از بورسیه‌ها و وام‌های تحصیلی که از سوی بخش خصوصی و دولتی به دانشجویان اعطا می‌شوند. دولت مالزی تامین‌کننده اصلی کمک‌های مالی برای دانشجویان که شامل سهمیه بورسیه تحصیلی وزارت آموزش عالی، بودجه ملی آموزش عالی،‌ برنامه حمایت مالی اداره خدمات عمومی مالزی،‌ بودجه‌های مالی ایالت‌های مختلف و بودجه‌های شرکت‌های متصل به دولت هستند. ادارات بخش خصوصی یا غیردولتی نیز در قالب برنامه‌های بورسیه اعتبارات لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی استادی مالیزیا، مدارک اعطایی از سوی تمام موسسات آموزش عالی مالزی باید با قانونی موسوم به «چارچوب صلاحیت آموزش مالزی» یا MQF مطابقت داشته باشند. در این قانون تصریح شده است یک دوره آموزشی باید حداقل‌ اعتبارات را برای کسب صلاحیت اعطای مدرک علمی دارا باشد.

علاوه بر این در نظام آموزش عالی مالزی، زبان انگلیسی در بسیاری از موسسات آموزشی خصوصی استفاده می‌شود. در عین حال بسیاری از دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی به زبان ملی مالزی تدریس می‌شوند که زبان «باهاسا مالایو» نامیده می‌شود. از سوی دیگر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

 

پذيرش دانشجوی ارشد مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (92/3/27)

ایران کنفرانس

پذيرش دانشجوی ارشد مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوره کارشناسي ارشد به شيوه آموزش الکترونيکی (مجازی) دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتي اميركبير (پلی‌تکنيک تهران) با هماهنگي سازمان سنجش آموزش کشور در چهار منطقه گرمسار، بندرعباس، ماهشهر و تهران با آزمون ورودي در دوره کارشناسی ارشد به شيوه آموزش الکترونيکی (مجازی) دانشجو می پذیرد.

آزمون ورودي توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي‌شود. اين آزمون به صورت تستي (چهار گزينه‌اي) و شامل دو بخش عمومي و اختصاصي خواهد بود. اين آزمون نيازي به استفاده از ماشين حساب ندارد.

عناوين رشته ها و منابع آزمون در سايت مرکز آموزش الکترونيکی دانشگاه به آدرسvu.aut.ac.ir اعلام می شود. اگر تعداد داوطلبان رشته‌ای به حد نصاب لازم نرسد، آزمون آن رشته برگزار نخواهد شد.

داوطلبان فيش ثبت نام به مبلغ ششصد هزار ريال (معادل شصت هزار تومان) به حساب سيبا (بانک ملی) شماره 2177519001002 به نام درآمدهاي اختصاصي دانشگاه صنعتي اميركبير واریز کرده و و فرم ثبت نام اينترنتي را تکمیل کنند، مبلغ واریز شده مسترد نخواهد شد.

ثبت نام تا روز يكشنبه 2تیر92 ساعت 13 از طريق سايت دانشگاه انجام می شود. آزمون روز جمعه 14تیر برگزار می شود.

 

جزییات توزیع کارت کنکور اعلام شد: آغاز توزیع کارت از دوم تیر (92/3/27)

ایران کنفرانس

جزییات توزیع کارت کنکور اعلام شد: آغاز توزیع کارت از دوم تیر

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز توزیع کارت آزمون سراسری سال 92 از روز یکشنبه دوم تیر ماه، جزئیات دریافت و رفع نقص احتمالی کارت‌های کنکوری‌ها را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه توزیع کارت کنکور تا پنجم تیرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند برای مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی بر حسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا سوم خود نیز اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه رفع نقص کارت‌ کنکوری‌ها، تصریح کرد: محل رفع نقص کارت شرکت در کنکور کلیه گروه‌های آزمایشی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی داوطلب که در بند 27 تقاضانامه ثبت‌نام مشخص شده، به شرح جدول شماره یک و همچنین آدرس محل رفع‌ نقص به شرح جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه سازمان در رابطه با توزیع کارت آزمون سراسری که از امروز دوشنبه 27 خرداد بر روی سایت قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش امروز و دوشنبه هفته آینده نیز منتشر خواهد شد، آمده است.

وی افزود: هر داوطلب با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت در صورتی که مغایرتی در اطلاعات بندهای 2، 6 ، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجه امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند باید از روز دوشنبه 3 تیرماه تا چهارشنبه 5 تیرماه از هشت صبح الی 12 و از 14 تا 18 با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌های رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کرده تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت داوطلب اصلاح شود.

توکلی همچنین درباره دیگر اشکالات احتمالی کارت شرکت در آزمون گفت: چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلبی دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر بودن عکس،‌ واضح نبودن عکس و مشکلاتی نظیر این باشد داوطلب باید از سه تا پنج تیرماه در ساعت‌های اعلام شده با همراه داشتن دو قطعه عکس سه در چهار، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار شخصا به نماینده سازمان مستقر در باجه‌های رفع نقص مراجعه کند.

مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: چنانچه شماره داوطلبی مندرج بر روی کارت چه به صورت عددی و چه حروف ناخوانا باشد داوطلب باید از سوم تا پنجم تیرماه شخصا به نماینده سازمان مستقر در باجه‌های رفع نقص مراجعه و موضوع را پیگیری کند.

وی درباره ایرادات کارت شرکت در آزمون که به برگزاری آزمون مربوط نمی‌شود، اظهارکرد: چنانچه مغایرتی در هر یک از بندهای یک، سه ، چهار، هفت، 12 ، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20 ، 21 و 23 وجود داشته باشد داوطلب می‌تواند حداکثر تا دهم تیرماه به سایت سازمان مراجعه کرده و شخصا موارد را اصلاح کند.

توکلی با تاکید بر ضرورت مطالعه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون توسط داوطلبان گفت: در این دفترچه کلیاتی در رابطه با برگزاری آزمون، آشنایی با پاسخنامه و نحوه پرکردن آن،‌ نحوه پاسخگویی به سوالات، تعداد سوالات، نحوه برگزاری آزمون، چگونگی حضور در جلسه، تاریخ و ساعت برگزاری آزمون و دیگر توضیحات اجرایی آمده است.

وی ا فزود: همچنین فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص و شرایط و ضوابط هر رشته که به روش متمرکز در آزمون سراسری سال 92 دانشجو می‌پذیرد به طور جداگانه و همزمان با توزیع کارت در روی سایت سازمان و نشریه پیک سنجش هفته آینده منتشر خواهد شد، بنابراین داوطلبان باید با مطالعه دقیق اطلاعیه در صورت داشتن شرایط بر اساس ضوابط حداکثر تا 15 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محل‌های گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش درباره اعلام علاقمندی برای رشته‌های دانشگاه‌های غیرا نتفاعی و پیام نور نیز تصریح کرد: داوطلبانی که در زمان ثبت نام موفق به ثبت علاقمندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نورو غیرانتفاعی نشده‌اند می‌توانند با پرداخت مبلغ 5800 تومان منحصرا از طریق سایت سازمان در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامتگذاری بند فوق از سوم تا دهم تیرماه اقدام کنند.

وی به داوطلبان توصیه کرد: داوطلبان باید قبل از آزمون با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت،‌ حوزه امتحانی خود را شناسایی کرده تا در روز برگزاری آزمون مشکلی از جهت رسیدن به جلسه آزمون نداشته باشند.

 

آغاز به کار سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل از سه‌شنبه (92/3/27)

ایران کنفرانس

آغاز به کار سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل از سه‌شنبه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد حسن یوسفی در نشست خبری،با اشاره به تاکید امور دانشجویان داخل بر 95 درصدی شدن ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان گفت: تاکنون 90درصد خدمات اداره کل به دانشجویان به صورت غیرحضوری بوده و 10 درصد باقی‌مانده مراجعات مربوط به مواردی است که دانشجو از طریق سامانه به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در همین راستا سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل هم از روز سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه فعالیت‌ خود را آغاز خواهد کرد و دانشجویان تا پایان تیرماه فرصت دارند که درخواست‌های خود را از طریق سامانه ثبت کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل در ادامه خاطرنشان کرد:تا پیش از این پذیرش این دانشجویان از دو طریق مراجعه حضوری به خود دانشگاه مورد نظر و مراجعه به اداره کل دانشجویان داخل وزارت علوم انجام می‌شد که البته بیشتر مراجعات به دانشگاه‌های مربوطه بود.

یوسفی افزود: دانشجویان متقاضی انتقال خارج به داخل می‌توانند حداکثر 9 دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را به عنوان دانشگاه مقصد انتخاب کنند که از انتخاب ششم به بعد مراکز موردنظر باید یا پیام‌نور و یا غیرانتفاعی باشد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد که متقاضیان انتقال به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعلا اجازه ثبت‌نام در این سامانه را ندارند و باید مستقیما به خود دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب دانشگاه‌ها توسط دانشجویان دانشگاه‌ها در فاصله مردادماه تا دهم شهریور ماه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده نتیجه موافقت یا مخالفت اعلام خواهد شد که چنانچه با درخواست فرد موافقت شده باشد دانشجو باید یکی از گزینه‌های مورد موافقت را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کند.

یوسفی افزود: چنانچه هیچکدام از دانشگاه‌های مقصد فرد موردنظر را قبول نکنند، دبیرخانه شورای انتقال پنج دانشگاه جدید را به عنوان مقصد انتخاب خواهد کرد که اگر بازهم پاسخ منفی از سوی دانشگاه‌ها داده شد، این پرونده به شورای انتقال ارجاع داده شده و توسط آنها پیگیری می‌شود.

یوسفی مهمترین هدف انجام درخواست‌های انتقال و میهمانی را تجمیع آمار دانشجویان متقاضی انتقال و میهمانی اعلام کرد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل با اشاره به آمار عملکردی شورای انتقال خارج به داخل کشور در سال 90 و 91، تصریح کرد: آمار در سال 91 حدود 50 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته است که این نشان دهنده رشد میزان مراجعه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 91، 7818 مدرک جهت تایید برای ترجمه به سازمان دانشجویان رسیده است، گفت: این رقم در سه ماهه اول سال 92، 6453 بوده است که حکایت از کاهش 20 درصدی درخواست‌ها دارد و این به این معنی است که متقاضیان ترجمه برای خروج از کشور کاهش پیدا کرده‌اند.

یوسفی درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجوی منتقل شده از خارج به داخل، گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌ها صورت گرفته هر چند تا امروز به نتیجه نرسیده اما تنها توافق اعلام شده به این شکل است که صندوق رفاه دانشجویی اعلام آمادگی کرده که به این دسته از دانشجویان همانند دانشجویان دوره نوبت دوم وام پرداخت کند.

 

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک دوره‌ها (92/3/27)

ایران کنفرانس

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک دوره‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 92 را به تفکیک دوره‌های مختلف آموزشی اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ظرفیت پذیرش حدود 99 هزار و 996 نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: نتایج نهایی این دوره از آزمون هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک دوره‌های آموزشی مختلف، خاطرنشان کرد: 39 هزار و 445 داوطلب در دوره روزانه، 16 هزار و 494 داوطلب در دوره نوبت دوم، 395 داوطلب در دوره نیمه حضوری و 13 هزار و 787 نفر در دوره پیام‌نور پذیرفته می‌شوند.

توکلی افزود: همچنین ظرفیت پذیرش پردیس دانشگاه‌ها 13 هزار و 195 نفر، مجازی 5670 نفر، مجازی پیام‌نور یک‌هزار و 50 نفر و مجازی غیرانتفاعی 1735 نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان، گفت: البته این میزان ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش دانشجو در سهمیه استعداد درخشان است.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس