کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

دهمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری

اخبار دانشگاهی

حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها همسان می شود (1400/11/17)

ایران کنفرانس

حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها همسان می شود

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، سارا فلاحی در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تصویب کمیسیون تلفیق، حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاهها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاههای اجرایی و دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که مجوز آنها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت عتف صادر شده و اعضای هیئت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیئت علمی وزارت عتف به کار گرفته شده اند، با حقوق اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، از محل اعتبارات همان دستگاه همسان سازی می‌شود.»

 

نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاه‌ها (1400/11/10)

ایران کنفرانس

نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از رفع اختلاف نظر سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه‌ها در خصوص معافیت از بیمه قراردادهای پژوهش ارتباط با صنعت خبر داد.

محمدسعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، از رفع اختلاف نظر سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه ها در خصوص معافیت از بیمه قراردادهای پژوهش ارتباط با صنعت خبر داد و گفت: از حدود چند سال پیش سازمان تامین اجتماعی با توجه به اهمیت بحث پژوهش و ضرورت همکاری دانشگاه ها با صنایع موافقت کرده بود که قراردادهای پژوهشی را از مفاصا حساب معاف کند و عملاً حق بیمه ای برای صدور مفاصا حساب پرداخت نشود. اما اینکه چگونه بررسی شود که محتوای یک قرارداد پژوهشی هست یا خیر، مبهم بود و دانشگاه ها و شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اختلاف نظر پیدا می کردند.

وی افزود: برای قراردادهای پژوهشی باید حق بیمه ای (۱۶ درصد مبلغ قرارداد) به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود اما اگر مجری یا پیمانکار ثابت کند که حق بیمه پرسنل (هیات علمی و پژوهشگران) پرداخت شده تامین اجتماعی موظف است که این ۱۶ درصد را بازگرداند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی از چند ماه گذشته موافقت کرد که سامانه ساجد مرجعی برای تاییدیه پژوهشی بودن قراردادهای ارتباط با صنعت تلقی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چند صد قرارداد و پروژه وارد این سامانه شده است و تاییدیه پژوهشی قراردادها به سازمان تامین اجتماعی اعلام شده و خوشبختانه تامین اجتماعی می تواند به صورت الکترونیکی وارد سامانه شوند و قراردادها را ملاحظه و دانشگاه و قرارداد را از پرداخت حق بیمه معاف کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسیر به تازگی راه افتاده و کار به خوبی جلو رفته است. مکاتبات، درگیری ها و اختلاف نظرها کاهش یافته است و از سازمان تامین اجتماعی تشکر می کنیم که کار را تسهیل کردند.

این مقام مسول وزارت علوم با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ قرارداد خاتمه یافته پژوهشی منتظر مفاصا حساب بودند، گفت: خوشبختانه این قراردادها طی دو سه ماه گذشته بررسی و کارشان انجام و از پرداخت حق بیمه معاف شدند.‌

 

تجارب اساتید دانشگاه از چالش‌های آموزش مجازی (1400/11/01)

ایران کنفرانس

تجارب اساتید دانشگاه از چالش‌های آموزش مجازی

 

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، لاله قلی‌پور؛ اجبار به آموزش مجازی در شرایط بحران کووید-۱۹، با توجه به نبود آمادگی مراکز آموزشی در تأمین بستر آموزشی مناسب و ناآشنایی مدرسان با شیوه‌های آموزش مجازی، آن‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرد که البته در گذر زمان، برخی از اساتید دانشگاه تهدیدهای وارد شده را به یک فرصت نوآوری در آموزش تبدیل کردند.

رعنا آب جار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مقاله «تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی در دوران بحران کووید-۱۹؛ یک مطالعه کیفی» که تابستان ۱۴۰۰ در مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی به چاپ رسید در ارتباط با بررسی چالش‌های اساتید در آموزش مجازی در دوران کرونا، دو طبقه اصلی «موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی» و «مدیریت سازمانی» را تدوین کرد.

بحران‌های اولیه آموزش مجازی کدام‌اند؟

تا قبل از بحران پاندمی بیماری عفونی کووید-۱۹، تنها برخی از دانشگاه‌ها و گاهاً تنها در برخی از دروس، کلاس‌های درس به شکل غیرحضوری برگزار می‌شد و در بستر آموزش مجازی تدریس انجام می‌شد. با پیدایش این بیماری به‌دلیل سرایت بالا از طریق قطرات تنفسی و تماس نزدیک، مقرر شد تا با ممانعت از تجمع افراد در فضاهای آموزشی، بیماری کنترل شود که همین موضوع سیستم آموزش حضوری و منظم جهانی را به چالش کشید و منجر به توسعه و گسترش آموزش مبتنی بر بستر مجازی شد. اما از آنجایی که بسیاری از اساتید تجربه تدریس دروس به صورت آموزش الکترونیکی را نداشتند و در بحران اولیه، با مشکلاتی از قبیل عدم آشنایی با سامانه، مشکلات ساختاری در سامانه‌های موجود، مشکلات مربوط به اینترنت و غیره مواجه شدند.

نویسنده در این پژوهش به بررسی چالش‌های آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی آن پرداخت و با مواردی چون عدم آشنایی با تدریس مجازی، مشکلات ارزشیابی دقیق دانشجویان و غیره مواجه می‌شود و می‌گوید، «در هر دانشگاه باید به شناسایی این چالش‌ها پرداخته شود تا با درک مشکلات به رفع موانع کمک کنیم.»

اساتید دانشگاه همزمان با شروع آموزش مجازی با چه مشکلاتی مواجه شده‌اند؟

آب جار سوالاتی از قبیل؛ «همزمان با شروع آموزش مجازی در بحران کووید ۱۱ با چه مشکلاتی مواجه شدید؟»، «از چه روش‌هایی برای ادامه تدریس استفاده می‌کنید؟»، «راه کار شما برای مقابله با مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی چیست؟»، «فکر می‌کنید اگر این شرایط ادامه پیدا کند، چه اتفاقی می‌افتد؟» و «چه پیشنهاداتی برای بهتر شدن این شرایط دارید؟» را از ۱۱ نفر اساتید دانشگاه علوم پزشکی که در مطالعه کیفی شرکت کردند، پرسید. تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها، منجر به استخراج دو طبقه اصلی «موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی» و «مدیریت سازمانی» شد که برای هر یک از این طبقات نیز تعدادی زیر طبقه پدیدار شد.

به گفته وی، موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی این طبقه اصلی از زیر طبقات ویژگی‌های شخصیتی و عوامل خانوادگی تشکیل شده است و می‌افزاید، «ویژگی‌های شخصیتی این زیر طبقه شامل مقاومت در مقابل تغییر، نگرانی ناشی از بحران بیماری، نامأنوسی با تکنولوژی و باورناپذیری به اثربخشی آموزش مجازی، شکل گرفت.»

به اعتقاد یکی از اساتید ۵۰ ساله که مدرس دروس اختصاص بود، «بعد از چند سال رفتن سر کلاس و حرف زدن، حال چه جور باید بشینیم و بدون حضور دانشجو حرف بزنیم، ضبط کنیم و بعد هم در این سامانه آپلود کنیم. معلم یعنی ماژیک و تخته و پرسش وپاسخ.» البته تعدادی از اساتید نیز از بی‌انگیزگی و نبود هیچ شوق و شوری برای روند کار می‌گفتند.

نویسنده مقاله در ادامه به بیان نقلی قولی از یکی از اساتید دیگر دروس تخصصی، می‌گوید، «در روزهای اول اینقدر ذهنم درگیر بیماری بود که مواظب بودم خودم یا خانواده مبتلا نشوند بنابراین نمی‌توانستم خوب تمرکز کنم و کار جدید یاد بگیرم.»

در رابطه با عوامل خانوادگی، حضور در محیطی شلوغ، تغییر در توقعات خانواده و تحمل فشار روانی خانواده شکل گرفت. این پژوهشگر در این باره خاطر نشان می‌کند، «حضور اساتید در خانه منجر به تغییر در نقش و در نتیجه تغییر در توقعات خانواده شده بود از طرفی دیگر؛ تجمع اعضای خانواده در این بحران باعث سروصدا و شلوغی در محیط خانه می‌شد و این موضوع باعث عدم تمرکز و افزایش فشارهای روانی بر اساتید شده بود.»

در ادامه به صورت مصداقی به نقل قولی از استادی که مدرس دروس علوم پایه است، اشاره می‌کند، «من چگونه در محیط پر سروصدای خانه، دو کودک را آرام کنم و بگویم ساکت باشند چون من الان کلاس آنلاین دارم، یا می‌خواهم درس ضبط کنم؟ ترس و نگرانی همسرم که به همه منتقل می‌کند و کلافگی از شلوغی و سروصدا گاهی اوقات روانی‌ام می‌کند. اگر سرکار باشیم، این رفتارها را نمی‌بینیم. در خانه ماندن و معلمی کردن، این دردسرها را هم دارد.»

آب جار در مورد طبقه بعدی که مدیریت سازمانی است آن‌ را به ۵ زیر طبقه شامل تأمین زیرساخت، مدیریت و رهبری، آموزش و نظارت، اخلاق و قانون و ارزشیابی تقسیم می‌کند و می‌گوید، «مورد اول، تأمین زیرساخت کدهای اولیه‌ای نظیر پهنای باند و سرعت اینترنت، اینترنت رایگان و نیاز به امکانات تولید محتوا زیر طبقه عملکرد مدیریت سازمانی را تشکیل دادند. »

وی به ذکر نقل قولی از استاد ۳۷ ساله که مدرس دروس تخصصی است، اشاره می‌کند و می‌گوید، «به علت بحران کرونا و در خانه ماندن مردم و استفاده زیاد از اینترنت، سرعت کم شده است و دسترسی به منابع سخت‌تر شده است و من به عنوان یه مدرس هیچ شناختی با این برنامه‌های ساخت محتوا نداشتم، در کلاس‌های حضوری، نهایتاً یک پاورپوینت درست می‌کردم و می‌رفتم سر کلاس و حرف می‌زدم، حالا لازم است کسی به ما برنامه‌های مختلفی که می‌شود با آنها محتوای بهتری به شکل فیلم و غیره درست کرد، یاد بدهد تا کمی از این سردرگمی دربیاییم. من خیلی ناراحتم.»

نویسنده به مورد بعدی که مدیریت و رهبری مدیریت می‌داند و خاطر نشان می‌کند، «رهبری شامل، مدیریت بحران، تدوین دستورالعمل‌های شفاف، ارزشیابی بر اساس عملکرد اساتید و آماده‌سازی بستر آموزشی شکل گرفت.» به اذعان وی، «شرایط غیرقابل پیش بینی شده پدید آمده در دوران بحران کووید-۱۹، الزام مدیریت بحران در تمام حوزه‌ها از جمله آموزش را نیز می‌طلبید.» البته به نظر مشارکت کنندگان، مسئولان و مدیران آموزشی باید با مدیریت بحران، بتوانند راهکارهای عملی و اولویت بندی شده‌ای برای رهبری مجموعه داشته باشند.»

یکی از مشارکت کنندگان می‌گوید، «تصمیمات عجولانه و بدون بررسی مسئولان همه را کلافه می‌کرد. البته آنها هم حق داشتند. شرایط مدام تغییر می‌کرد و خیلی اذیت کننده بود. امیدوارم از این به بعد یک پروتکل ثابت داشته باشیم و مدام بخشنامه روی بخشنامه نیاید.»

مولفه بعدی آموزش و نظارت است. آب جار، این زیر طبقه را شامل آماده سازی اعضای هیئت‌علمی، کمک در تولید محتوا، نظارت بر فرایند تدریس اساتید و پایش و ارزشیابی عنوان می‌کند، «اساتید معتقد بودند که مجموعه آموزشی باید فرصت و امکانات کافی در اختیار آنها می‌گذاشت تا آنها بتوانند با شرایط موجود سازگاری بهتری پیدا کنند.»

و مصداق آن را در نقل قول یکی از اساتید خانم ۵۳ ساله می‌آورد، «تدریس در فضای مجازی به عنوان یک تجربه کاملا جدید در روزها و هفته‌های اول، شوکه کننده و غیرقابل تحمل بود. دانشجو را نمی‌دیدیم. سؤال و جوابی نبود. خلاصه هیچ چیز نبود و هیچکس هم نبود به شما بگوید چه کار کن.» هم چنین به نقل قول یکی دیگر از مشارکت کنندگان نیز اشاره می ‌کند، «متأسفانه سیستم نظارتی کافی بر عملکرد اعضای هیئت‌علمی برای مدیریت تدریس وجود نداشت و این امر موجب بروز بی‌نظمی‌های زیادی در عملکرد اساتید شد که قطعاً بر یادگیری دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود. »

طبقه بعدی به گفته وی اخلاق و قانون و شامل مالکیت فکری و معنوی، رازداری و حریم فردی، محاسبه و دریافت حق‌الزحمه و تقلب این زیر طبقه را تشکیل داد. این پژوهشگر معتقد است، «از آنجا که محتواهای تولید شده توسط اساتید به راحتی در اختیار همه اساتید و دانشجویان در سطح کشور قرار می‌گیرد، گروهی از اساتید ضمن اعلام نارضایتی از این موضوع معتقد بودند که حقوق تولیدکنندگان این محتواها، مثل کتاب و هر محتوای آموزشی دیگری باید حفظ شده و مورد حمایت قرار گیرد. هرچند گروهی دیگر بیان می‌کردند که انتشار این محتواها در راستای پرداخت ذکات علم است و تنها رعایت انصاف در ذکر فرد پدیدآورنده اثر کافی است.»

نویسنده مقاله در ادامه به ذکر نمونه‌ای از این نقل‌ها می‌پردازد، یکی از این نقل‌قول‌ها مربوط به استاد ۳۷ ساله‌ای است که مدرس دروس تخصصی است و می‌گوید، «اینهمه ما وقت می‌گذاریم و شب‌ها نمی‌خوابیم و هزینه اینترنت و کتاب و غیره می‌کنیم تا یک محتوای درست و حسابی آماده کنیم، بعد می‌بینیم، یک گروه در آن سوی کشور و یا حتی دانشگاه‌های اطراف خودمان دارند، همین مطالب ما را به اسم خود برای دانشجوهایشان می‌گذارند. چه کسی باید مدافع حقوق ما باشد؟»

خانمی ۵۰ ساله که مدرس دروس تخصصی است، عنوان می‌کند، «من هم تجربه این را داشتم که اسلایدهایم در جاهای دیگر استفاده شود. خوب خوشحالم به شرطی که دانشجوهای آنها در حد دانشجوهای خودم باشند. قبلش هم اگر اسم ببرند که عالی. این نشان‌دهنده اخلاقمدار بودن آنهاست.»

البته گروهی از اساتید نسبت به کپی کردن تکلیف توسط دانشجویان از همدیگر و تقلب آنها گله‌مند بودند و عدم رعایت اصول اخلاقی در تهیه و تدوین تکالیف درسی را یکی از معضلات آموزش مجازی بر می شمردند.» آب جار به عنوان مثال نقل قول می‌آورد، استاد ۵۰ ساله‌ای که مدرس علوم پایه است، اظهار می‌کند، «با هر روشی که پیش می‌رویم، راهی پیدا می‌کنند و تقلب می‌کنند و از روی هم می‌نویسند.»

به عقیده نویسنده مقاله، ارزشیابی به عنوان زیر طبقه دیگر مشتمل بر ارزیابی تکالیف، نمره‌های غیرواقعی و ارزشیابی تکوینی است به گفته وی، «زمان‌بر بودن ارزیابی تکالیف از جمله مواردی بود که اساتید در کلاس‌های با تعداد بالای دانشجو از آن شکایت داشتند.

نویسنده مقاله مدعی است، «برخی از اساتید متخصص در حوزه آموزش پزشکی نیز معتقد بودند که برای داشتن ارزشیابی نزدیک به واقعیت باید، ارزشیابی تراکمی به ارزشیابی تکوینی و ارائه تکالیف و تمرین‌های مختلف تبدیل شوند. »

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه، بحران کووید-۱۹ و الزام آموزش به شیوه مجازی، اساتید دانشگاه را با چالش‌های جدی در محیط خانواده و مؤسسات آموزشی مواجه ساخته است و با توجه به تداوم این بحران در آموزش عالی، ضروری است در هر دانشگاه به طور ویژه و متناسب با ساختار آن محیط، این موارد را استخراج و راهکارهای مؤثری در راستای تعدیل و حل آن‌ها ارائه شود تا ضمن حفظ سلامت اساتید و دانشجویان از اثربخشی آموزش‌های ارائه شده نیز اطمینان حاصل شود.

 

دانشگاه‌ها از بهمن ماه حضوری می‌شوند (1400/10/21)

ایران کنفرانس

دانشگاه‌ها از بهمن ماه حضوری می‌شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا، ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها تاکید کرد تا دانشگاه‌ها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند.

محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری، مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و اخیراً نیز قرارگاه عملیاتی بوده است بنابراین امروز ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها تاکید کرد تا دانشگاه‌ها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: روش اجرای این مصوبه و احتمالاً درخواست‌هایی که دانشگاه‌ها در این زمینه دارند در روز چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه‌ها بررسی می‌شود تا بر اساس آن وزارت علوم بتواند از مراجعی مانند سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از دانشگاه‌ها و پشتیبانی آموزش حضوری درخواست کمک کرده و هماهنگی لازم را انجام دهد.

وی افزود: در حقیقت باید یک تعاملی برای قطعی شدن اجرا و نحوه اجرای آموزش حضوری از بهمن ماه صورت گیرد.

وی ادامه داد: کلیات موضوع که بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها است در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت و جلسه روز چهارشنبه نیز بر همین اساس پیش خواهد رفت.

آهنچیان ادامه داد: قرارگاه عملیاتی اخیراً ۱۴ دی جلسه‌ای داشت و در این جلسه تاکید شد که دانشگاه‌ها به صورت حضوری بازگشایی شوند، تسهیلاتی مانند مکاتبه با سازمان برنامه بودجه برای تأمین بودجه دانشگاه‌ها، هماهنگی با استانداری‌ها برای کمک به اسکان دانشجویان، اقدام وزارت بهداشت برای دوزهای سوم و بیشتر برای جامعه دانشگاهی پیش بینی و در عین حال تاکید شد از بهمن ماه دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصد حضوری فعال داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: در جلسه امروز ما یک سری جزئیات مطرح شد مانند آنکه دانشگاه‌ها باهم تفاوت دارند و زیر مجموعه دانشگاه مادر استانی باید در کنار استانداری‌ها برای آموزش حضوری تصمیم گیری کنند. مباحثی مانند این موضوع در راستای کمک به اجرای مصوبه ستاد است.

وی ادامه داد: استان‌ها به دلیل تفاوت‌هایی که ممکن است به دلیل خیز کرونا داشته باشند و اقتضائات استانی با هماهنگی استانداری موظف هستند آخرین وضعیت همه‌گیری کرونا را در منطقه بررسی کرده و بر اساس آن تصمیمات نهایی را در بهمن ماه اتخاذ کنند اما قاعده کلی و آنچه که به عنوان مصوبه نهایی است این است که همه دانشگاه‌ها آموزش حضوری را از بهمن ماه آغاز کنند.

 

بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)

ایران کنفرانس

بکارگیری متقاضیان جذب قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیات مرکزی جذب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ حداکثر تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب شد.

در این نامه تاکید شده است تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد و تا قبل از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به حول قوه الهی بخش اول مربوط به فراخوان جذب اعضای هیأت‌علمی در آبان ۱۴۰۰ (شامل مراحل اعلام نیاز، تخصیص ظرفیت، تطبیق نیاز و ثبت‌نام) به‌خوبی انجام شد و عده کثیری از متقاضیان ثبت‌نام نمودند حال نوبت به اجرای بخش دوم و حیاتی این فراخوان رسیده‌است که زحمت اصلی آن بعهده جناب‌عالی و همکاران دانشگاهی است این بخش شامل مراحل اساسی زیر است:

۱. غربالگری اولیه بر اساس معیارهای معدل، نوع دانشگاه، انطباق رشته، شرایط سنی وضعیت استخدامی و شرایط اختصاصی.

۲. انجام مصاحبه‌های علمی و عمومی به‌صورت موازی و تقریباً هم‌زمان و صرفاً توسط کارگروه‌های قانونی مربوطه (دو کارگروه صلاحیت علمی و عمومی مطابق مصوبه هفدهمین جلسه هیأت عالی و نیز مصوبه جلسه ۲۰۹ هیأت عالی جذب مبنی‌بر منع ارجاع به گروه‌ها و دانشکده‌ها).

۳. تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های برتر هر رشته تخصصی توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه با توجه به سوابق آموزشی‌پژوهشی و فرهنگی آن‌ها و نیز نظرات و نمرات کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی در مورد آن‌ها با ملاحظه مقررات بالاخص مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بر اساس مصوبه‌های جلسه ۲۲۷ مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ هیئت عالی جذب.

انتظار می‌رود تمامی مراحل فوق‌الذکر با دقت کافی و وافی انجام شوند به‌طوری‌که نتیجه آن جذب افرادی شایسته دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. افرادی که شخصیت علمی و فرهنگی آن‌ها شباهتی ولو حداقلی با بزرگانی همچون شهیدان مطهری و چمران در عرصه‌های علوم انسانی و علوم تجربی داشته باشد. شهیدانی که دانشمند؛ فرهیخته، متخصص، پژوهشگر و سخت‌کوش و درعین‌حال متدین انقلابی و ولایت‌مدار، شجاع و دارای غیرت ملی بودند.

در این راستا رعایت دو اصل قانون و عدالت و پرهیز از هرگونه ملاحظات و مناسبات دنیوی ضروری است. امید است همگی ما در این آزمایش بزرگ نزد خداوند متعال، مقام‌معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی روسفید بیرون آییم.

علیهذا طبق جدول فراخوان اخیر تقاضا می‌گردد نتیجه نتایج نهایی انتخاب‌شوندگان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب اعلام گردد، یادآور می‌شود تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد.

ضمناً مقتضی است تا قبل‌از تأیید نهایی انتخاب‌شوندگان در هیأت مرکزی جذب، از به‌کارگیری آن‌ها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حق‌التدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود.

 
مطالب بیشتر...

کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس