اخبار دانشگاهی

تقویم جدید زمانبندی فراخوان های جذب هیات علمی (1401/5/1)

ایران کنفرانس

تقویم جدید زمانبندی فراخوان های جذب هیات علمی

تقویم زمان بندی فـراخـوان جذب اعضای هیات علمی اردیبهشت و آبان ۱۴۰۱ اعلام شد، از این پس ورود به فراخوان جدید صرفاً برای دانشگاه‌هایی ممکن است که به پرونده فراخوان قبلی رسیدگی کرده باشند.

‌به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، برنامه زمانبندی بیست و پنجمین و بیست و ششمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مربوط به فراخوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱و آبان ماه ۱۴۰۱ با لحاظ توضیحات زیر اعلام کرد:

۱. متقاضیان جذب درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی کارشناسان مرکز جذب، می‌توانید پس از ورود به سامانه جامع جذب و از طریق مرکز پیام پرسش خود را مطرح و پاسخ آن را ظرف مدت یک روز کاری، دریافت کنید، دقت در اعلام نیاز در بازه مذکور و مطابق با تقویم اعلام شده، موجب مزید امتنان خواهد بود. بدیهی است پس از اتمام هر بازه، امکان تمدید آن یا ورود اطلاعات خارج از سیستم فراهم نیست و انتظار می‌رود همکاران گرامی در این مورد، تقاضا یا توقعی را مطرح نکنید.

۲. با توجه به محدودیت‌های مربوط به اختصاص ردیف استخدامی انتظار می‌رود؛ برای اعلام نیاز در این فراخوان صرفاً به ثبت حداقل‌ها در تطابق با نقشه جامع علمی کشور و مجوزهای مربوطه اکتفا نمائید و از هرگونه ثبت نیاز تخمینی خودداری فرمائید.

همانگونه که استحضار دارید و در جدول زمانبندی نیز آمده است، معتبر نمودن تقاضاهای ثبت شده از وظایف مرکز نظارت و ارزیابی است که معمولاً در تطابق با مصوبات هیأت امنا و نقشه جامع و طرح راهبردی دانشگاه و سند آمایش آموزش عالی کشور صورت می‌گیرد. در صورت رعایت این موارد در ثبت نیاز اولیه و درج ضمائم و مستندات آن در سامانه، انجام کار با سهولت و سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت و از هرگونه رفت و برگشت جلوگیری می‌شود.

۳. ضروری است همراه با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته‌ها قید شود. شرایط اختصاصی نباید ناقض قوانین و مقررات جذب و یا براساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده اندازه گیری شود و نباید ظرفیت مشارکت عموم افراد واجد شرایط را محدود کند.

۴. هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه شرکتِ وی در رقابت فراهم گردد و از هرگونه تضییع حق و تعیین و یا محدود نمودن دایره انتخاب شوندگان، قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت‌ها خودداری گردد. هرگونه تضییع حق آحاد داوطلبان و برهم زدن شرایط رقابت عادلانه و مهندسی حائزین شرایط، موجب ضمان و خسارت در دنیا و آخرت خواهد گردید.

۵. فرایندهای جذب از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی صورت می‌گیرد و شایسته است ذینفعان گرامی و تمامی مراجع ذیربط، امور مربوط به جذب اعضای هیأت علمی و مراحل مختلف آن را صرفاً از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

۶. نظر به شیوع بیماری فراگیر کرونا و با توجه به سیاست‌های ابلاغی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و با لحاظ سیاست‌های دولت و وزارت متبوع در انجام همه مأموریت‌ها با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، هیأت مرکزی جذب در مصوبه جلسه مورخه ۹۹/۰۲/۰۳ خود بر اساس پیشنهاد برخی از دانشگاه‌ها مقرر کرد:

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند تا اطلاع ثانوی جلسات هیأت اجرایی و کارگروه‌های علمی و عمومی و حتی مصاحبه با داوطلبان را به صورت نیمه حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار نمایند.

نرم افزار و زیرساخت‌ها و بسته‌های آموزشی مربوط به برگزاری الکترونیکی جلسات و مصاحبه‌ها در اداره آمار و فناوری اطلاعات مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم فراهم شده است. موسساتی که مایلند جلسات خود را به صورت نیمه حضوری برگزار نمایند، می‌توانند با مراجعه به مرکز پیام سامانه جامع و از طریق گزینه "استفاده از سیستم جلسات مجازی" و معرفی رابط دانشگاه با ذکر شماره تماس در متن درخواست اقدام نمایند. جلسات می‌تواند کما فی السابق به صورت حضوری یا نیمه حضوری برگزار گردد.

۷. تغییر تقویم فراخوان‌های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفته که فاصله دو فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم گردد و با نظر به مجموع محاسبات و بررسی‌های انجام شده از این پس ورود به فراخوان جدید صرفاً برای مؤسسات و دانشگاه‌هایی ممکن است که کار رسیدگی به پرونده فراخوان قبلی و حداقل در بلوک‌های مربوط به دانشگاه را به پایان رسانده باشند.

فراخوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

 

ردیف

اقدام کننده

اقدام

تاریخ شروع

تاریخ خاتمه

۱

دانشگاه

اعلام نیاز

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

۱۴۰۰/۱۲/۲۸

۲

مرکز نظارت

بررسی اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص ظرفیت

۱۴۰۱/۰۱/۱۴

۱۴۰۱/۰۱/۲۶

۳

دانشگاه

تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت

۱۴۰۱/۰۱/۲۷

۱۴۰۱/۰۲/۰۹

۴

مرکز جذب اعضای هیأت علمی

فراخوان

۱۴۰۱/۰۴/۲۰

۱۴۰۱/۰۵/۰۲

۵

دانشگاه

بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیأت اجرایی جذب دانشگاه

۱۴۰۱/۰۵/۱۰

۱۴۰۱/۰۸/۱۰

۶

ارسال پرونده‌های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته‌های بررسی توانایی‌های علمی و صلاحیت عمومی

۷

نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه

۸

اتخاذ تصمیم در هیأت اجرایی جذب دانشگاه

۹

ارسال پرونده متقاضیان مورد تأیید هیأت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب

۱۰

مرکز جذب اعضای هیأت علمی

بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی

۱۴۰۱/۰۸/۱۱

۱۴۰۱/۰۹/۳۰

۱۱

دانشگاه

اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی

حداکثر تا ۱۴۰۱/۱۰/۳۰

 


زمانبندی فراخوان آبان ماه ۱۴۰۱

ردیف

اقدام کننده

اقدام

تاریخ شروع

تاریخ خاتمه

۱

دانشگاه

اعلام نیاز

۱۴۰۱/۰۸/۱۴

۱۴۰۱/۰۸/۲۷

۲

مرکز نظارت

بررسی اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص ظرفیت

۱۴۰۱/۰۸/۲۸

۱۴۰۱/۰۹/۱۱

۳

دانشگاه

تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت

۱۴۰۱/۰۹/۱۲

۱۴۰۱/۰۹/۲۱

۴

مرکز جذب اعضای هیأت علمی

فراخوان

۱۴۰۱/۰۹/۲۶

۱۴۰۱/۱۰/۰۷

۵

دانشگاه

بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیأت اجرایی جذب دانشگاه

۱۴۰۱/۱۰/۱۷

۱۴۰۲/۰۱/۲۳

۶

ارسال پرونده‌های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته‌های بررسی توانایی‌های علمی و صلاحیت عمومی

۷

نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه

۸

اتخاذ تصمیم در هیأت اجرایی جذب دانشگاه

۹

ارسال پرونده متقاضیان مورد تأیید هیأت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب

۱۰

مرکز جذب اعضای هیأت علمی

بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی

۱۴۰۲/۰۱/۲۶

۱۴۰۲/۰۳/۱۷

۱۱

دانشگاه

اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی

حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۴/۱۷


 

جزئیات تحصیل همزمان در دورشته یا دومقطع غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/4/30)

ایران کنفرانس

جزئیات تحصیل همزمان در دورشته یا دومقطع غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی، جزئیات تحصیل همزمان دانشجویان غیرپزشکی در دو رشته یا دو مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس،‌ دکتر معصومه طباطبایی در این دستورالعمل اعلام کرده است که شیوه نامه تحصیل همزمان دانشجویان غیرپزشکی در دو رشته یا دو مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای راه‌کنش اصلاح نظام جذب، حمایت و ارزیابی تحصیلی دانشجویان برمبنای رویکرد یادگیری عمیق مبتنی بر داده‌های پیمایشی از بسته کاری ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی تدوین شده است.

شرایط پذیرش

بر اساس این شیوه‌نامه؛ پذیرفته‌شدگان (یا دانشجویان) در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته (تمام‌وقت یا پاره‌وقت)، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزش عالی، علاوه بر امکان تحصیل به صورت حضوری و یا مجازی در مقطع و رشته قبولی (و یا تحصیلی) خود می‌توانند در یک رشته دیگر در همان مقطع یا در مقاطع تحصیلی پایین‌تر در واحد دانشگاهی محل پذیرش (یا تحصیل) یا در یکی از واحدهای استان محل تحصیل و یا در واحد الکترونیکی به‌طور همزمان تحصیل کنند.

پذیرفته‌شدگان (یا دانشجویان) دوره دکتری تخصصی تنها می‌توانند در یکی از مقاطع پایین‌تر در رشته دیگری به طور همزمان در واحد دانشگاهی محل پذریرش (یا تحصیل) یا در یکی از واحدهای مستقر در ناحیه آمایشی و یا در واحد الکترونیکی تحصیل کنند. لذا تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع دکتری تخصصی مجاز نیست.

پذیرش ممتازین در دو رشته

بر اساس بندهای این دستورالعمل؛ دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی پیوسته، می‌توانند در صورت قبولی در یک رشته با آزمون، در رشته دوم از گروه آزمایشی یکسان (رشته‌های متجانس) با رشته اول که در واحد محل تحصیل دانشجو دایر و پذیرش آن در واحد با آزمون است، بدون شرکت در آزمون مجدد ادامه تحصیل دهند. این دانشجویان برای گرفتن دو مدرک تحصیلی باید حداقل واحد درسی که از طریق کمیته‌های برنامه‌ریزی تخصصی مشخص می‌شود را علاوه بر واحدهای درسی رشته اول، بگذرانند.

در این دستورالعمل آمده است: چنانچه واحد دانشگاهی دو رشته دانشجو متفاوت باشد، اصل مدرک پایه توسط واحدی که دانشجو در رشته اول تحصیل می‌کند، اخذ می‌شود. تصویر برابر اصل مدرک پایه و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در واحد دانشگاهی اول برای واحد دانشگاهی دوم نقش مدرک پایه را دارد. دانشجو موظف است در ابتدای هر نیمسال تحصیلی گواهی اشتغال به تحصیل در رشته اول خود را به منظور صدور مجوز ثبت نام در آن نیمسال، به واحد محل تحصیل رشته دوم تحویل دهد.

شرایط مشمولان

برای مشمولین نظام وظیفه، رعایت سقف زمانی استفاده از معافیت تحصیلی در رشته اول الزامی است و هر زمان دانشجو در رشته ای که برای وی معافیت تحصیلی صادر شده است، دوره خود را به اتمام برساند، طبق مقررات به نظام وظیفه معرفی و از ادامه تحصیل در رشته دوم ممانعت به  عمل خواهد آمد.
در صورت عدم فراغت از تحصیل فرد در سقف زمانی معافیت تحصیلی رشته اول، از ادامه تحصیل فرد در هر دو رشته جلوگیری به عمل خواهد آمد و در این شرایط امکان ادامه تحصیل فرد تنها پس از تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه و در قالب بازگشت به تحصیل با رعایت شرایط و ضوابط جاری دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس بندهای این دستورالعمل، مجموع تعداد واحدهای مجاز در هر نیمسال برای تحصیل همزمان در دو رشته به شرح جدول زیر است:

جزئیات تحصیل همزمان در دورشته یا دومقطع غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اعلام شد

بر اساس بندهای این دستورالعمل؛ شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت است که دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند در رشته/مقطع دوم در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در همان شهر دانشگاه رشته اول خود و یا در واحد الکترونیکی تحصیل کنند.

همچنین در این دستورالعمل آمده است: چنانچه تعدادی از واحدهای درسی به لحاظ عنوان و محتوا بین دو رشته مشترک باشد، در صورتی که محل تحصیل دو رشته دانشجو در یک واحد دانشگاهی باشد، گذراندن واحدهای مشترک برای یک بار کفایت دارد و نمرات در کارنامه هر دو رشته ثبت می‌شود. در صورتی که دو رشته در واحد دانشگاهی متفاوت باشد، چنانچه براساس رتبه‌بندی اداره کل تعالی سازمانی همتراز باشند، گذراندن دروس در هر یک از دو واحد بلامانع است و در کارنامه دو رشته ثبت می‌شود. در غیر این صورت، دروس گذرانده شده در واحد دانشگاهی با رتبه بالاتر قابل قبول در واحد دانشگاهی دیگر است و بالعکس آن امکان ندارد.

مدرک دانشجو بعد از اتمام هر دوره (رشته/مقطع) صادر و طبق ضوابط به دانشجو تحویل داده می‌شود.

 

ضرورت اصلاح آیین نامه اعضای هیات علمی مرتبط با کارمندان (1401/4/22)

ایران کنفرانس

ضرورت اصلاح آیین نامه اعضای هیات علمی مرتبط با کارمندان

پیشنهادات کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان آموزش عالی کشور در اصلاح مفادی از آیین نامه اعضای هیات علمی مرتبط با کارمندان به وزیر علوم ارائه شد.

لعیا میزبان، رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان آموزش عالی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت بازنگری آئین نامه‌های استخدامی وزارت علوم گفت: پیشنهاد اصلاح آئین نامه اعضای هیأت علمی در خصوص احقاق حقوق کارمندان واجد شرایطی که در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی و کارگاه‌های رشته‌های هنری به عنوان مدرسین عملی و کاربردی دانشجویان، مشغول تدریس و کارآموزی بوده ولی از حق و حقوق مناسبی برخوردار نبودند، برای دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری ارسال شد.

وی ادامه داد: این کارمندان علیرغم داشتن عنوان کارشناسان آموزشی یا پژوهشی یا مدرس کاربردی و تجربی و علمی و هنری و یا نخبگان بدون تحصیلات دانشگاهی به صورت استاد تجربی در خدمت دانشگاه‌ها هستند ولی از حق و حقوق مناسب و تسهیلات و امتیازی برخوردار نیستند.

متن برخی از پیشنهادات ارائه شده به وزیر علوم جهت اصلاحات برخی از مفاد آئین نامه اعضای هیئت علمی مرتبط با کارمندان به شرح زیر است:

«در تبصره ۱ ماده ۱۹ مصوب اعضای هیئت علمی

۱-۱۹ عضو وابسته: به فرد برجسته علمی اطلاق می‌گردد که در چارچوب ضوابط و مقررات این آئین نامه به منظور انجام وظایف آموزشی و پژوهشی برای مدت معین انتخاب و در مؤسسه بدون ایجاد هر گونه رابطه استخدامی جدید (موضوع بندهای ۱۱ و ۱۲ این ماده) به کار گرفته می‌شود. به کارگیری عضو وابسته وضعیت استخدامی جدید تلقی نمی‌گردد.

اصلاحات پیشنهادی در تبصره ۱ ماده ۱۹:

عضو وابسته: کارمندان دارای مدارک دکتری و یا کارشناسی ارشد شاغل در پست‌های سازمانی که در واحدهای خاص (آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، امور هنری و …) دانشگاه به آموزش کاربردی و یا تدریس عملی مشغول می‌باشند و همچنین سایر افراد برجسته علمی که در چارچوب ضوابط و مقررات این آئین نامه به منظور انجام وظایف آموزشی و پژوهشی برای مدت معین انتخاب و بدون ایجاد هر گونه رابطه استخدامی جدید به کار گرفته می‌شوند اطلاق می‌شود.

ماده ۵ تبصره ۳ مصوب آئین نامه اعضای هیئت علمی:

۳-۵( تبصره ۳ ماده ۵) خبرگان بدون مدرک دانشگاهی با احراز شرایط لازم در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط، از شمول بند (۱) این ماده مستثنی می‌باشند.

پیشنهادی:

۵-۳) خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و یا کارمندان مدرس در کارگاه‌های تخصصی، امور هنری، آزمایشگاه ها… با احراز شرایط لازم در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط، از شمول تبصره ۱ ماده ۵ مستثنی هستند.

ماده ۸ مصوب آئین نامه اعضای هیأت علمی:

ماده ۸: بکارگیری و استخدام اشخاص ذیل با رعایت شرایط اختصاصی ورود به خدمت مندرج در آئین نامه، مشروط به احراز توانایی انجام وظایف آموزشی و پژوهشی و لازم به تشخیص شورای آموزشی و پژوهشی مؤسسه حسب مورد، تابع قوانین و مقررات مربوط به خود خواهد بود.

۸- ۱ - جانبازان، ایثارگران و خانواده آنان؛

۸- ۲ – نخبگان دارای مدرک تحصیلی و با بدون مدرک دانشگاهی (تجربی)؛

۸ - ۳ - اتباع خارجی

۸-۴- کارمندان دارای مدرک تحصیلی دکتری و (کارشناسی ارشد در رشته‌های هنری)

تبصره ۲ ماده ۱۰ مصوب اعضای هیأت علمی:

۲-۱۰: تبدیل وضعیت کارشناس رسمی واجد شرایط مؤسسه به عضویت هیأت علمی رسمی آزمایشی منحصراً با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و با رعایت حداکثر «۵۰» سال سن، منوط به آنکه تا قبل از احراز شرایط بازنشستگی، بتوانند حداقل «۱۰» سال در وضعیت هیأت علمی خدمت کند پس از اعلام نیز گروه آموزشی / پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی متقاضی و موافقت رئیس / هیأت رئیسه مؤسسه در چارچوب مفاد این آئین نامه و مشروط به دارا بودن حداقل «۶۰» درصد امتیازات لازم برای ارتقا به مرتبه دانشیاری از آئین نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی با تأیید هیأت ممیزه و تصویب هیأت امنای ذیربط بلامانع است.

پیشنهادی:

۲-۱۰ ) تبصره ۲ - ماده ۱۰) تبدیل وضعیت کارمندان رسمی و پیمانی و قراردادی واجد شرایط عضویت در هیأت علمی مؤسسه که به عنوان عضو در مؤسسه اشتغال به کار دارند به عضو هیأت علمی رسمی آزمایشی مؤسسه، منوط به آنکه تا قبل از احراز شرایط بازنشستگی، بتوانند حداقل ده سال در وضعیت هیأت علمی خدمت نمایند، در چارچوب ضوابط و مقررات این آئین نامه و بدون الزام به رعایت بند «م» ماده «۴» این آئین نامه، پس از موافقت رئیس مؤسسه و با مقام مجاز از طرف وی بلامانع می‌باشد.

ماده ۳۳ مصوب آئین نامه اعضای هیأت علمی:

ماده ۳۳: مؤسسه می‌تواند از خدمات دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی غیر عضو هیأت علمی که صلاحیت مدرسی آنان در یکی از رشته‌های تحصیلی به تأیید کمیته‌ای مرکب از نماینده رئیس مؤسسه و معاون آموزشی دانشکده پیشنهاد دهنده و مدیر گروه آموزشی ذیربط رسیده باشد، به عنوان «مدرس» به منظور تدریس در ازای پرداخت حق التدریس بر اساس ضابطه مقرر در ماده «۶۳» این آئین نامه استفاده

پیشنهادی:

ماده ۳۳- مؤسسه می‌تواند از خدمات کارمندان و یا دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی غیر عضو هیأت علمی که صلاحیت مدرسی آنان در یکی از رشته‌های تحصیلی به تأیید کمیته‌ای مرکب از نماینده رئیس مؤسسه و معاون آموزشی پیشنهاد دهنده و مدیر گروه آموزشی ذیربط رسیده باشد، به عنوان «مدرس» به منظور تدریس در ازای پرداخت حق التدریس بر اساس ضابطه مقرر این آئین نامه استفاده نماید.

ماده ۵۷ مصوب آئین نامه اعضای هیأت علمی:

به اعضای تمام وقت مؤسسه، فوق العاده ویژه پرداخت می‌شود. نحوه محاسبه فوق العاده مذکور به شرح زیر می‌باشد.

پیشنهادی:

ماده ۵۷: به اعضای تمام وقت مؤسسه و کارمندان شاغل در مؤسسه که به عنوان عضو وابسته در تدریس علمی و کاربردی در (آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، امور هنری و… و.) به عنوان یاوران اعضای هیئت علمی خدمت می‌کنند، فوق العاده ویژه همسان با مربی آموزشی پرداخت می‌شود. نحوه محاسبه فوق العاده مذکور به شرح زیر می‌باشد.

پیوست شماره شش مصوب آئین نامه اعضای هیئت علمی:

دستورالعمل به کارگیری عضو وابسته در مؤسسه موضوع ماده ۱۱۹ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی مؤسسه

ماده ۱: عضو وابسته افراد برجسته علمی می‌باشند که به درخواست دانشکده / پژوهشکده / مؤسسه یا تصویب هیئت اجرایی جذب مؤسسه وحکم رئیس مؤسسه برای انجام وظایف آموزشی و پژوهشی برای مدت دو سال به عنوان عضو وابسته انتخاب و به کارگرفته می‌شوند.

پیشنهادی:

ماده ۱ پیوست ۶ دستورالعمل عضو وابسته

عضو وابسته کارمندان واجد شرایط دارای مدرک تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد (در رشته‌های هنری) و یا نخبگان بدون مدرک تحصیلی و یا افراد برجسته علمی می‌باشند که پس از تصویب هیئت اجرایی جذب مؤسسه و ابلاغ انشایی رئیس مؤسسه برای انجام وظایف آموزشی و پژوهشی برای مدت دو سال به عنوان عضو وابسته انتخاب و به کارگرفته می‌شوند.

ماده ۲ دستورالعمل مصوب عضو وابسته:

ماده ۲- شرایط عمومی عضو وابسته به شرح ذیل می‌باشد:

۲-۱- اعلام نیاز واحد مربوط

۲-۲- داشتن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی

۲-۳- ارتباط تخصصی فرد با زمینه‌های علمی مورد نیاز واحد متقاضی

تبصره- اخذ موافقت و مجوزهای لازم از محل خدمت اولیه به عهده «عضو وابسته» می‌باشد.

پیشنهادی:

ماده ۲- شرایط عمومی عضو وابسته به شرح زیراست:

۲-۱- اعلام نیاز واحد مربوط

۲-۲- داشتن مدرک تحصیلی دکتری و در برخی از دانشگاه‌ها برای رشته‌های خاص هنری داشتن کارشناسی ارشد و در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مؤسسه خبرگان بدون تحصیلات دانشگاهی

۲-۳- ارتباط تخصصی و تجربی کارمند واجد شرایط و یا فرد با زمینه‌های علمی مورد نیاز واحد متقاضی

مصوب:

تبصره ۵ ماده ۳ دستورالعمل شماره ۶ عضو وابسته:

محققان برجسته غیر هیئت علمی که دارای تألیفات، انتشارات و سوابق علمی مورد تأیید هیئت اجرایی جذب مؤسسه می‌باشند، می‌توانند به عنوان «عضو وابسته» مؤسسه پذیرفته شوند.

پیشنهادی:

محققان و مدرسان شاغل در آزمایشگاه‌ها و یا کارگاه‌های فنی و هنری که دارای سوابق تدریس علمی و کاربردی و یا دارای تألیفات و انتشارات و وبینارهای تخصصی و یا دارای سوابق علمی مورد تأیید هیئت اجرایی جذب مؤسسه می‌باشند، می‌توانند به عنوان عضو وابسته مؤسسه پذیرفته شوند.

ماده ۶ مصوب دستورالعمل عضو وابسته:

ماده ۶: عضو وابسته از مزایای ذیل برخوردار است:

۶-۱- استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی پژوهانه براساس ضوابط و مقررات مربوط

۲-۶- استفاده از پاداش چاپ مقالات بین المللی براساس ضوابط و مقررات مربوط

۳-۶- دریافت حق التدریس معادل اعضای هیئت علمی هم رتبه خود (در خارج از مؤسسه)

پیشنهادی:

ماده ۶: عضو وابسته از مزایای ذیل برخوردار است:

۴-۶- استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی پژوهانه براساس ضوابط و مقررات مربوط

۵-۶- استفاده از پاداش چاپ مقالات بین المللی براساس ضوابط و مقررات مربوط

۶-۶- دریافت حق التدریس معادل اعضای هیئت علمی هم رتبه خود

۶-۷- در صورت حضور مازاد بر ۴۰ ساعت موظفی، برخورداری از میزان حضور معادل اعضای هیئت علمی هم رتبه خود در مؤسسه

 

ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی آغاز شد (1401/4/20)

ایران کنفرانس

ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی آغاز شد

معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از  دوشنبه ۲۰ تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

جعفر جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از  دوشنبه ۲۰ تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از امروز ۲۰ تیرماه تا دوم مردادماه برای ثبت‌نام به سامانه جذب وزارت علوم مراجعه کنند.

معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره اعمال دو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن جذب برای عضویت در هیأت علمی تا ۴۵ سال و امتیاز تأهل و داشتن فرزند در جذب اعضای هیأت علمی گفت: این دو مصوبه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در این فراخوان اعمال خواهد شد.

براساس این گزارش ، متقاضیان شرکت در فراخوان جذب که خارج از کشور سکونت دارند و موفق به انجام و یا تکمیل فرآیند دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند می‌توانند با ارسال تصویر گذرنامه و کارت ملی خود به آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید نسبت به دریافت لینک ثبت نام اقدام کنند، لازم به ذکر است که لینک ثبت نام حداکثر بعد از ۲۴ ساعت از زمان ارسال مدارک به آدرس پست الکترونیکی داوطلب ارسال خواهد شد.

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ با تأخیر از شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از ۱۱ تیرماه تا ۱۷ تیرماه فرصت داشتند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی براساس سهمیه اختصاص یافته نسبت به تأیید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

براساس این گزارش، قرار بود این فراخوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شود که به گفته محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم به دلیل تأخیر سازمان امور استخدامی در تخصیص ردیف استخدامی، در برگزاری فرایند جذب اعضای هیأت علمی در زمان برنامه ریزی شده نیز تأخیر ایجاد شد.

در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با سازمان اداری استخدامی انجام شده و ردیف‌های استخدامی فرایند جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ اخد شده است.

لینک سایت جذب هیات علمی :

http://mjazb.ir

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 20 تیر 1401 ، 13:20)

 

جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/4/15)

ایران کنفرانس

جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد

جزئیات برگزاری مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسنا،‌ بر این اساس، مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال جاری کلیه داوطلبان دعوت‌شده به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان که در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام به منظور شرکت در مصاحبه اقدام کرده‌اند، از روز دوشنبه ۲۰ تیرماه آغاز و تا روز شنبه یکم مردادماه ادامه خواهد داشت. همچنین آزمون اختصاصی (مصاحبه) داوطلبان واحدهای ارس، کیش و امارات نیز در خلال روزهای فوق برگزار می‌شود.

داوطلبان لازم است به منظور اطلاع از تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود از امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی  www.azmoon.net نسبت به دریافت اطلاعات فوق اقدام کنند.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری تخصصی لازم است با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی نسبت به دریافت اطلاعات تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود اقدام کنند.

همچنین داوطلبان دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان و آزمون اختصاصی واحدهای ارس، کیش و امارات می‌توانند یا وارد کردن کد ملی، شماره شناسنامه و سال تولد خود اطلاعات تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود را دریافت کنند. داوطلبانی که در بیش از یک رشته به منظور مصاحبه ثبت نام کرده‌اند، اطلاعات مربوط به تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود را در پایگاه اینترنتی مذکور به طور همزمان مشاهده خواهند کرد.

مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان توصیه کرده که به این نکات توجه کنند: حضور در تاریخ و زمان اعلام‌شده در محل مصاحبه الزامی و عدم حضور در زمان مقرر به منزله انصراف اسـت و لازم است داوطلبان در زمان حضور در جلسه مصاحبه، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار را همراه داشته باشند؛ همچنین، همراه داشتن فرم تکمیل شده سوابق تحصیلی، علمی، آموزشی و پژوهشی به انضمام کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی مربوطه در زمان حضور در جلسه مصاحبه الزامی است. فرم مذکور لازم است در جلسه مصاحبه تحویل گروه تخصصی مربوطه شود.

رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی در زمان حضور در جلسه مصاحبه الزامی است.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس