فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه (1403/6/5)

ایران کنفرانس

فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم فرایند اختصاص سهمیه های جذب اعضای هیات علمی را تشریح کرد.

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه اختصاص سهمیه های جذب اعضای هیات علمی گفت: ما وقتی بخواهیم سهمیه‌ای را برای دانشگاهی اختصاص دهیم معیارهای مختلفی لحاظ می کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، نسبت استاد به دانشجو، فرض کنید براساس قانون برنامه ششم، باید به اعضای هراستاد، ۲۰ دانشجو باشد یا برعکس به ازای ۲۰ دانشجو یک استاد وجود داشته باشد.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم افزود: حال یک دانشگاهی اعلام می‌کند، دررشته فیزیک نظری یک سهمیه می خواهد، بررسی می کنیم و می بینیم این دانشگاه ۴ استاد دارد ولی نسبت آنها به نسبت دانشجو خیلی کم است، از این می فهمیم دانشگاه مازاد استاد دارد یا کمبود استاد، آیا رشته ها دایراست یا خیر، بحث آمایش رشته را نیز در نظر می گیرم و برنامه راهبردی دانشگاه را هم لحاظ می کنیم، این ۴ مورد حداقل مواردی هستند که تاثیر می گذارند که به یک اولویتی برای رشته محل برای یک دانشگاهی برسیم.

وی ادامه داد: امسال حدود، ۳۵۰۰ درخواست سهمیه از کل دانشگاه های کشور برای سال ۱۴۰۳ داشتیم با اولویت بندی که انجام دادیم، فهمیدیم تعدادی از درخواست ها اولویت یک هستند یعنی نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه ها کم است مانند دانشگاه فنی و حرفه ای که نیاز است استاد بیشتری جذب کنند .

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم افزود: بنابراین درخواست های ارائه شده را پالایش کرده و از یک تا پنج اولویت بندی کردیم و برای اولویت یک تا دو که خیلی مهم هستند، نزدیک ۲هزار ردیف استخدامی یا سهمیه جذب برای سال ۱۴۰۳ درخواست کرده و نامه آن را با سازمان اداری استخدامی ارسال کردیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته رییس سازمان رییس سازمان اداری استخدامی و رییس سازمان برنامه بودجه امضا کردند که ردیف استخدامی قبل از فرایند جذب اخذ شود. اگر امسال نیز تایید شود فراخوان جذب شهریورماه برگزار می شود. طی ۳ سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ ردیف استخدامی جذب، اخذ شده است.

سهرابی افزود: اینکه خیلی از دانشگاه ها که نمی توانند این سهمیه ها را جذب کنند به دلیل ناتوانی آنها نیست، برخی از متقاضیان استاندار لازم را ندارند مثلا دانشگاه شریف سال گذشته ۲۵ سهمیه جذب داشته است ولی افرادی که تقاضا می دهند در حد دانشجویان شریف نیستند، برای همین نمی توانند جذب کنند برخی سهمیه ها به این دلیل تکمیل نمی شود به صورت نرمال زیر ۵۰ درصد جذب داریم. سعی کردیم فرایند را تسریع کرده و ردیف های استخدامی پیشین را اخذ کنیم این باعث می شود مشکلات ما دراین زمینه کاهش یابد.

 

کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس