کل

10th Biennial Academy of World Business, Marketing and Management Development Conference

10th Biennial Academy of World Business, Marketing and Management Development Conference
15th to 18th November 2022
St Catherine's College - University of Western Australia
Perth, Western Australia


Call for Papers submission deadline - 15th August 2022.
Manuscripts for this double blind, peer reviewed conference are invited in terms of competitive papers, abstract only, case studies, proposal/research work in progress, literature review, special sessions and doctoral research papers in various areas.

Enquiries: Executive Conference Program Chair - آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: http://academyofworldbusiness.com
Sponsored by: Academy of World Business, Marketing and Management Development

 

روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب هیات علمی اعلام شد (1401/5/11)

ایران کنفرانس

روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب هیات علمی اعلام شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم روند رسیدگی به پرونده های جذب را توضیح داد و گفت: ماندگاری اصلی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها است.

محمد خلج امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأخیر در بررسی پرونده‌های جذب اعضای هیأت علمی توضیح داد و گفت: فرایند جذب هیأت علمی، سه مرحله را طی می‌کند، یک بخش مهم آن در داخل دانشگاه‌ها بوده و بخش‌های دیگر آن مربوط به استعلامات و خود مرکز جذب اعضای هیأت علمی است.

وی با بیان اینکه هرکدام از این مراحل سه گانه لازم، ضروری و زمان بر هستند افزود: بر اساس آماری که استخراج کرده‌ایم، و آنچه که به مرکز جذب مرتبط می‌شود، متوسط ماندگاری پرونده‌ها در این مرکز، حدود ۳ ماه است، ممکن است بررسی پرونده‌ای یک الی یک ماه و نیم زمان به خود اختصاص دهد و یا ممکن است حدود ۴ ماه زمان به خود اختصاص دهد، علت آن نیز این است که ما در مرکز با انبوهی از پرونده‌ها مواجه هستیم.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در فراخوان اخیر جذب، ۱۷ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند هر متقاضی ۳ دانشگاه را انتخاب کرده است که می‌شود حدود ۵۱ هزار، که بعد از غربالگری در دانشگاه‌ها فرض کنید می‌شود حدود ۳ هزار پرونده، در سال نیز دو فراخوان برگزار می‌شود، بنابراین در سال حدود ۶ هزار پرونده وارد مرکز می‌شود و بررسی آن واقعاً زمان بر است.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز جذب تمام وقت کار می‌کنند، خیلی مواقع حتی روزهای تعطیل نیز در مرکز حاضر می‌شوند، حتی در تعطیلات آلودگی هوا هم کارشناسان مرکز جذب برای بررسی پرونده‌ها در مرکز حضور داشتند.

معاون وزیر علوم افزود: بنابراین حدود ۳ ماه از زمان بررسی پرونده‌های متقاضیان مربوط به مرکز جذب طول می‌کشد، علی رغم اینکه افراد زیادی مشغول به کار بوده و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند؛ نتوانستیم زمان آن را کاهش دهیم که البته با حجم پرونده‌هایی که مواجه هستیم، زمان مذکور منطقی است.

وی ادامه داد: استعلامات نیز به طور متوسط حدود ۳ الی ۴ ماه زمان به خود اختصاص می‌دهد، اما ماندگاری اصلی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها است، به طور متوسط ماندگاری پرونده‌های جذب در دانشگاه‌ها حدود یکسال زمان می‌برد، به عنوان مثال فراخوان اخیر به تازگی تمام شده است، آیا دانشگاه‌ها از همان فردای آن کار را شروع می‌کنند؟ خیر، شروع بررسی پرونده‌ها، یک تا ۳ ماه زمان می‌برد در حالی که دانشگاه‌ها باید از فردای پایان فراخوان کار را شروع کرده و جلسات کارگروه‌های علمی و عمومی را سریع تشکیل داده و به صورت شبانه روزی کار کنند.

وی افزود: با دو ساعت تشکیل جلسه دادن در روز و مصاحبه با ۵ نفر کار به جایی نمی‌رسد، باید یک تا دو روز در طول هفته کارگروه علمی و عمومی را تشکیل داده و یک تا دو رشته را در هفته نهایی کنند، باید این کار به صورت فشرده، جهادی و سریع انجام شود اگر این گونه کار شود، آن ماندگاری اصلی که مربوط به دانشگاه‌ها است می‌تواند کاهش یابد. و الا ماندگاری پرونده‌ها در مرکز جذب نهایت حدود ۳ الی ۴ ماه بیشتر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه مرکز جذب برای برخورد با دانشگاه‌هایی که در موعد مقرر نسبت به تعیین تکلیف پروندها اقدام نمی‌کنند چیست، گفت: در فراخوان‌های قبلی تاکید کرده‌ایم که اعلام نیاز دانشگاه‌ها به رشته‌ها در فراخوان بعدی منوط به این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد پرونده‌های قبلی جذب توسط دانشگاه‌ها تعیین تکلیف شده باشد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: همه مسئولان در مرکز جذب وزارت علوم، دانشگاه‌ها و استعلامات باید با نهایت ظرفیت دراین خصوص کار کنیم، ولی آنچه مهم است، دانشگاه‌ها هستند که باید یک برنامه ریزی فشرده و جهادی داشته باشند و در هر فراخوانی، رئیس دانشگاه به هیأت اجرای، صلاحیت عمومی صلاحیت علمی تکلیف کند که به عنوان مثال طی یک تا دو ماه پرونده‌ها را جمع بندی کنند.

دانشگاه‌ها برای جذب اصلاً نباید تعطیلات بشناسند و برای جذب تعطیلات نباید، معنی داشته باشد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گلایه اساتید از تأخیر در بررسی پرونده‌های جذب گفت: انتقاد اساتید به جا است و سعی می‌کنیم که این فرایند را کوتاه کنیم.

به گزارش مهر، برخی از اساتید در تماس با خبرگزاری مهر از روند طولانی شدن بررسی پروندهای جذب در برخی از دانشگاه‌ها و مرکز جذب گلایه داشتند یکی از این اساتید عنوان کرد: از استقرار دولت جدید و تیم مدیریتی جدید در مرکز جذب وزارت علوم زمان زیادی می‌گذرد ولی همچنان اتفاق خاصی برای جذب و بررسی روند پرونده‌های جذب و تبدیل وضعیت متقاضیان هیأت علمی رخ نداده است. بسیاری از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

هنوز اعضای هیأت اجرایی جذب خود را تعیین نکرده‌اند و هیچ جلسه جذبی طی ماه‌های اخیر برگزار نشده است و این فرایند زمان بر مشکلات عدیده ای را برای متقاضیان ایجاد کرده است و هیچ نظارتی هم بر روند اقدامات صورت نمی‌گیرد.

 

برگزاری دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار در بهمن ماه 1401 در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ایران کنفرانس

برگزاری دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار در بهمن ماه 1401  در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار به عنوان بزرگترین، معتبرترین، منظم ترین و با سابقه ترین گردهمایی شناخته شده سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم انسانی و کسب و کار خاورمیانه در کشور ایران در تاریخ 5 الی 6 بهمن ماه امسال با شرکت بیش از 2500 نفراز فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان ، سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند و متخصصان از کشورهای مختلف جهان با همکاری دانشگاه های برجسته کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌گردد. این کنگره در نظر دارد با معرفي توان علمي و كاربردي براي ارتقای سطح كيفي مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و کسب و کار و همچنين بررسي نيازمندي و ضرورت‌هاي آموزش موارد فوق گام برداشته و با شناسايي نگرش‌ها، تجربيات نوين و تحليل ابعاد نظري و كاربردي مربوطه، به تحليل، آموزش و پژوهش آن بپردازد.

‌این رویداد مهم به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است.

برگزاری این کنفرانس همه ساله با شعار "توسعه کسب و کار راهی به  سوی توسعه پایدار آینده" فرصتي براي گردهمايي صاحبنظران،متخصصان وانديشمندان درحوزه مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم انسانی و کسب و کار بوده است.

با توجه به اعلام دبیرخانه کنگره ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارایه دستاوردهاي نوین پژوهشي واجرایی بين انديشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دست‌اندرکاران در زمينه مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم انسانی و کسب و کار کشور و جهان مهمترین هدف برگزاری این کنگره با حضور اساتید برجسته بین المللی به خصوص از کشور ترکیه و ایتالیا می باشد. شایان ذکر است طبق قوانین جدید وزارت علوم تنها مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و کنگره های معتبر، دانشگاهی و شناخته شده و دارای بیشترین تاییدیه علمی و نمایه سازی مقالات دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه می باشند.

محورهای اصلی کنگره عبارت اند از: فقه و حقوق، روانشناسی و توسعه، ادبیات و زبان،  علوم تربیتی و اجتماعی، حسابداري، حسابرسي و توسعه، مديريت و توسعه، مديريت ورزشي، مديريت بازرگاني، مديريت دولتي، مديريت صنعتي، مديريت جهانگردي، مديريت مالي، بيمه و گمرگ، مديريت بازار، اقتصاد و توسعه، اقتصاد و توليد ملي، اقتصاد در شرايط تحريم، بانكداري وتوسعه پايدار در اقتصاد، اقتصاد در كشاورزي، اقتصاد شهری، عمران شهری، بسترهاي فرهنگي، اقتصادي و نقش هنر در توسعه اقتصادي، نوآوري، كارآفريني و توسعه اقتصادي، مديريت و توسعه اقتصادي، توسعه كسب و كار، سرمايه گذاري و بازاريابي ، كارآفريني، بهره وري و توسعه، رهبري و رفتار سازماني، استراتژي و رقابت، تجارت الکترونیک و بانکداری.

در حال حاضر علاقه مندان فرصت دارند تا مقالات خود را از طریق مراجعه به پورتال کنگره به آدرس www.icmba.ir ارسال نمایند.

نمایشگاه تخصصی جانبی، مسابقه عکاسی، تورهای تخصصی، کارگاه های آموزشی تخصصی و سخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای این کنگره همانند دوره های قبلی برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنگره فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنگره گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده کنگره علاوه بر نمایه در SID ، کنسرسیوم محتوای ملی و سیویلیکا در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و کلیه مقالات برگزیده بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی ،ISI و ISCپشتیبان کنگره رایگان چاپ خواهند گردید.

علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنگره و حضور در نمایشگاه تخصصی وکسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنگره به آدرس www.icmba.ir مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنگره به شماره   04133376643 تماس حاصل فرمایند.

 

فراخوان جذب پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه حکیم سبزواری (1401/5/10)

ایران کنفرانس

فراخوان جذب پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه حکیم سبزواری

دانشگاه حکیم سبزواری از بین فارغ التحصیلان مقطع دکترا، پژوهشگر پسا دکتری جذب می نماید.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.hsu.ac.ir/research و یا با شماره تلفن 44012521-051 تماس حاصل نمایید.

 

چالش‌های فرآیند داوری مقالات علمی

ایران کنفرانس

چالش‌های فرآیند داوری مقالات علمی

فرآیند بازبینی همتا یا داوری مقالات علمی؛ به عنوان سنگ‌بنای علم جدید شناخته می‌شود. برخی از محققان معتقدند که فرآیند بازبینی همتایان، یک فرآیند ضروری برای پیشرفت علم است. در حالی که برخی دیگر از محققان می‌گویند که در بسیاری از نشریات، داوران و نویسندگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. در یک مطالعه چالش‌های این فرآیند مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادی برای اصلاح آن ارائه شد.

به گزارش ایسنا، نهاد علم، برای جلوگیری از انتشار یافته‌های غیرقابل اطمینان، فرآیند «داوری» و «بازبینی توسط همتایان» یا «peer review» را تعریف کرده است. در این فرآیند که به عنوان سنگ‌بنای علم جدید شناخته می‌شود، نتایج تحقیقات یا مقالات توسط چند نفر از متخصصان در همان زمینه پژوهشی، مورد بررسی قرار گرفته و داوری می‌شوند. به صورت معمول، مقالات تنها پس از انجام داوری و بازبینی توسط همتایان و در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می‌توانند برای عموم منتشر شوند.

قبل از این‌که یک مطالعه جدید در یک مجله علمی منتشر شود، متخصصان شواهد، تحقیقات و استدلال‌ها را به‌ دقت بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند با واقعیت مطابقت دارند. بازبینی همتا معمولاً به صورت دوسوکور انجام می‌شود و نه داوران و نه نویسندگان مقاله از هویت یکدیگر اطلاعی ندارند.

این کار با این هدف انجام می‌شود که مقالات علمی به صورت بی‌طرفانه مورد بررسی قرار بگیرند و داوران یا همتایان در تصمیم‌گیری این‌که یک مقاله منتشر شود یا خیر، نقش اساسی دارند. فرآیند بازبینی همتایان به عنوان یک استاندارد طلایی برای حفاظت از تحقیقات با کیفیت و انتشار یافته‌های علمی است.

برخی از محققان معتقدند که فرآیند بازبینی همتایان، یک فرآیند ضروری برای پیشرفت علم است. در حالی که برخی دیگر از محققان معتقدند که در بسیاری از نشریات، داوران و نویسندگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. فرآیند بازبینی همتا و داوری مقالات علمی معمولاً توسط نیروی کار داوطلب دانشگاهی و به صورت رایگان انجام می‌شود. این افراد معمولاً پژوهشگران دکترا و افرادی هستند که در مراحل ابتدایی شغل پژوهشگری هستند.

حدود یک ماه پیش، دکتر کلی آن آلن (Kelly-Ann Allen)؛ پژوهشگر دانشگاه موناش استرالیا و سردبیر یک ژورنال علمی، در توئیتر مشکل خود را در پیدا کردن داور مقالات علمی، ابراز کرد و سپس افراد دانشگاهی، مجموعه‌ بزرگی از انتقادات در این خصوص و پیشنهاداتی برای بهبود این فرآیند را در توئیتر مطرح کردند.

با توجه به این‌که در توئیتر پیشنهادات و انتقادات مختلفی در این خصوص مطرح شده بود، گروهی از محققان به سرپرستی دکتر کلی آن آلن، این نظرات توئیتری را گردآوری، دسته‌بندی و خلاصه کردند و یک مقاله، مجموعه‌ای از ایده‌ها برای بهبود فرآیند بازبینی همتایان ارائه دادند.

آن‌ها در این مقاله، ابتدا مطالعه‌های قبلی و منابع موجود در مورد فرآیند داوری مقالات علمی را مورد بررسی قرار دادند، سپس در بخش دوم این مقاله راه‌حل‌هایی که دانشگاهیان برای رسیدن به یک سیستم منصفانه و عادلانه مطرح کرده بودند را استخراج کردند.

بررسی منابع موجود و مطالعات انجام شده در خصوص فرآیند بازبینی همتایان، نشان داد که این فرآیند دچار مشکلاتی مانند تاخیر در انتشار، اتکای بیش از حد به گروه محدودی از داوران، تهدیدهای ناشی از ناشناس بودن و ...است.

استثماری بودن فرآیند بازبینی همتا

در این مقاله عنوان شده است که فرآیند بازبینی همتا سه چالش اصلی دارد. اول این‌که این فرآیند می‌تواند استثماری و سوء استفاده‌کننده باشد. بسیاری از شرکت‌هایی که مجلات دانشگاهی را منتشر می‌کنند، از اشتراک و فروش سود این نشریات سود می‌برند. ولی با این وجود، نویسندگان، ویراستاران و داوران آن‌ها، به صورت داوطلبانه و رایگان کار انجام می‌دهند.

در حالی که فرآیند بازبینی همتایان، اغلب به عنوان یک پروژه اشتراکی اجتماع دانشگاهیان به نظر می‌رسد، در عمل بخش کوچکی از محققان، بیشترین کار را انجام می‌دهند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تنها ۲۰ درصد از محققان، ۹۴ درصد از داوری‌ها را انجام داده‌اند.

مشکلات عدم شفاف نبودن فرآیند

چالش دوم در این فرآیند، عدم شفافیت است. فرآیند بازبینی همتا و داوری مقالات، معمولاً به صورت ناشناس انجام می‌شود. یعنی محققان نمی‌دانند چه کسی کار آن‌ها را بررسی می‌کند و داوران نمی‌دانند کار چه کسی را بررسی می‌کنند. این امر، فضایی را برای صداقت فراهم می‌کند. اما این عدم شفافیت ممکن است باعث سرکوب گفتگو و مباحثه شود و ایجاد تعصبات و جانبداری‌ها را حمایت کند و به همین دلیل کیفیت داوری‌ها را کاهش دهد.

فرآیند بازبینی همتا سرعت کمی دارد

چالش سوم؛ کند بودن فرآیند داوری است. زمانی که محققی مقاله‌ای را به یک نشریه ارسال می‌کند، پس از پذیرش اولیه مقاله، ممکن است بررسی و انتشار نهایی بسیار طولانی شود و غیر معمول نیست که یک مطالعه یک سال یا بیشتر پس از ارسال، منتشر شود.

این تاخیر برای همه بد است و ممکن است به دلیل دیر منتشر شدن یافته‌های جدید علمی، سیاستگذاران، رهبران و مردم، بر اساس شواهد علمی قدیم تصمیم‌گیری کنند. همچنین این تاخیرها ممکن است برای شغل محققان مشکل ایجاد کند. چون آن‌ها برای ترفیع و یا تصدی یک شغل به این مقالات نیاز دارند.

در این مطالعه عنوان شده که تاخیرها معمولاً ناشی کمبود داور است. بسیاری از دانشگاهیان گزارش می‌دهند که حجم کاری زیاد فرآیند داوری، باعث می‌شود که آن‌ها داوری مقالات را نپذیرند و این موضوع از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ بدتر شده است.

همچنین مشخص شده که بسیاری از مجلات به شدت به داوران آمریکایی و اروپایی متکی هستند و همین موضوع تعداد و تنوع داوران را محدود می‌کند.

پیشنهاداتی برای بهتر شدن فرآیند بازبینی همتا

محققان این مطالعه پیشنهاداتی که در توئیتر برای بهبود فرآیند بازبینی همتا، توسط محققان و دانشگاهیان مطرح شده را در سه دسته تقسیم کردند.

بسیاری پیشنهاد کردند که برای انجام داوری مقالات، باید انگیزه‌های بهتری ایجاد شود. برای مثال برخی مجلات به داوران پول پرداخت می‌کنند و یا سودهایی را به بخش‌های تحقیقاتی اختصاص می‌دهند. مجلات همچنین می‌توانند اشتراک رایگان، کوپن هزینه نشریه و یا فرآیند سریع داوری (fast-track reviews) را ارائه کنند.

با این حال باید توجه داشت که مجلاتی که مشوق‌هایی ارائه می‌دهند، ممکن است مشکلات جدید ایجاد کنند.

پیشنهاد دیگر این است که دانشگاه‌ها می‌توانند از داوران به عنوان کسانی که بخشی از حجم کاری دانشگاهی را انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی کنند و یا شاید به مشارکت‌کنندگان برجسته در فرآیند بازبینی همتایان پاداش دهند.

برخی کامنت‌گذارندگان در توییتر می‌گویند که اساتید دانشگاه و افرادی که در مشاغل آکادمیک فعال هستند، باید هر سال تعداد معینی مقاله را داوری کنند. برخی دیگر معتقدند که باید برای حمایت از مجلات غیرانتفاعی اقدامات بیشتری انجام شود. یک مطالعه که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد که حدود ۱۴۰ مجله تنها در استرالیا بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ انتشار خود را متوقف کرده‌اند.

اکثر پاسخ‌دهندگان موافق بودند که باید از تضاد منافع اجتناب شود. برخی نیز «پایگاه‌های اطلاعاتی متخصصان» را پیشنهاد می‌کردند. این پایگاه‌ها می‌تواند پیدا کردن داوران مناسب را ساده‌تر کند.

همچنین بسیاری از پاسخ دهندگان پیشنهاد کردند که مجلات می‌توانند نحوه استخدام داوران و توزیع کارها را بهبود بخشند. پاسخ‌دهندگان همچنین استدلال می‌کنند که مجلات باید بیشتر تلاش کنند تا دعوت‌نامه‌های خود را برای هدف قرار دادن مرتبط‌ترین متخصصان با فرآیندی ساده‌تر برای پذیرش یا رد پیشنهاد انجام دهند.

برخی دیگر بر این باورند که باید تعداد بیشتری از دانشمندان که استخدام دانشگاه نیستند، محققان دکترا، افراد شاغل در صنایع مرتبط و کارشناسان بازنشسته جذب شوند. آموزش دادن بیشتر داوری و بازبینی همتایان برای دانشجویان فارغ‌التحصیل، زنان و اقلیت‌ها می‌تواند شروع خوبی باشد.

برخی از پاسخ‌دهندگان به حرکت به سمت فرآیندهای بازتر بازبینی همتایان اشاره کردند که ممکن است رویکرد انسانی‌تر و شفاف‌تری برای بررسی ایجاد کند. برای مثال، انجمن سلطنتی علم باز (Royal Society Open Science) همه تصمیمات، نامه‌های بازبینی (Review Letter) و هویت داوران را منتشر می‌کند. پیشنهاد دیگر برای سرعت بخشیدن به روند انتشار، اولویت دادن به تحقیقاتی بود که حساس به زمان هستند.

پیام کلی این است که فرآیند بازبینی همتایان، نیاز به تغییرات سیستمی دارد. ایده‌های مختلفی در مورد بهبود این فرآیند وجود دارد و می‌توان از آن‌ها به نفع دانشمندان و عموم مردم استفاده کرد؛ با این حال، عملی کردن این ایده‌ها به عهده مجلات، ناشران و دانشگاه‌ها است تا بتوانند یک سیستم پاسخ‌گوتر، منصفانه‌تر و فراگیرتر ایجاد کنند.

به گفته پژوهشگران این مطالعه؛ توصیه‌های ارائه‌شده در این تحقیق، شروع یک مکالمه در مورد چگونگی بهبود فرآیند بازبینی همتایان است و واضح است که برای درک این چالش‌ها به منظور توسعه بیشتر فضاهای سازنده و راه‌حل‌های عملی، کارهای بیشتری باید انجام شود.

این مطالعه با عنوان «Towards improving peer review: Crowd-sourced insights from Twitter» در ژورنال JUTLP منتشر شده است.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 9 مرداد 1401 ، 08:19)

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس