کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

دهمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری

اخبار دانشگاهی

موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد 28 رشته ارشد در دانشگاه‌ها (92/4/5)

ایران کنفرانس

موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد 28 رشته ارشد در دانشگاه‌ها

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در جلسه اخیر خود با ایجاد 28 رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شورا با درخواست تاسیس رشته‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر و مهندسی هوافضا سازه‌های هوایی در دانشگاه شهید بهشتی، زمین شناسی سنجش از دور زمین شناختی و مهندسی هسته‌ای گرایش کاربرد پرتوها در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، آنالیز ریاضی در دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)، زیست شناسی علوم گیاهی گرایش سیستماتیک اکولوژی گیاهی، زیست شناسی دریا جانوران دریا وریاضی محض گرایش جبر در مجتمع آموزش عالی گنبد کاووس موافقت کرد.

همچنین با تصویب شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر، حسابداری در دانشگاه رازی، مدیریت دولتی در دانشگاه هرمزگان، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دردانشگاه صنعتی اراک، مهندسی مکانیک ساخت و تولید در دانشگاه اراک، زمین شناسی زمین ساخت (تکتونیک) در دانشگاه شهید چمران اهواز و زیست‌شناسی علوم سلولی و مولکولی، شیمی شیمی تجزیه و مهندسی مکانیک طراحی کاربردی در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می‌شود.

همچنین این شورا با ایجاد رشته‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی (بیومکانیک) و مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی و تکنولوژی انرژی در دانشگاه تهران، مهندسی مکانیک طراحی کاربردی در دانشگاه صنعت نفت، مهندسی مکانیک طراحی کاربردی ومهندسی کشاورزی اصلاح نباتات به صورت روزانه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مهندسی مخازن و هیدروکربوری در دانشگاه علم و صنعت ایران، مهندسی معماری در دانشگاه شهید باهنر کرمان، برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه مازندران، فرش و طراحی پارچه و لباس در دانشگاه هنر، طراحی پارچه و لباس در دانشگاه الزهرا(س) و مهندسی عمران سنجش از دور در دانشگاه فردوسی مشهد موافقت کرد.

 

معرفی نظام آموزش عالی ترکیه (92/4/4)

ایران کنفرانس

معرفی نظام آموزش عالی ترکیه

نظام آموزش عالی ترکیه در سال 1981 میلادی مطابق با قانون جدید آموزش عالی در این کشور به طور اساسی دستخوش اصلاحات شد و بدینوسیله این سیستم، محورعملکرد تمام موسسات آموزش عالی مرتبط با وزارت آموزش عالی در ترکیه قرار گرفت.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از این اصلاحات، تمامی موسسات آموزش عالی بعنوان دانشگاه در نظر گرفته شدند.

به دنبال آن آموزش عالی در سرتاسر ترکیه گسترش یافت و نحوه پذیرش در دانشگاه‌ها با استفاده از آزمون هماهنگ، متمرکز صورت گرفت.

علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، نخستین دانشگاه غیرانتفاعی در ترکیه در سال 1986 میلادی شروع به کار کرد.

دانش‌آموزان در ترکیه پس از پایان تحصیلات دبیرستان می‌توانند وارد تحصیلات عالی دانشگاهی شوند که این نظام مطابق با سیستم آموزشی موسوم به «بولونیا» است که یک سیستم هماهنگ آموزشی در میان کشورهای اروپایی است. نظام آموزشی بولونیا، با کوتاه کردن دوره‌های کارشناسی به حداکثر سه سال و کارشناسی ارشد به حداکثر دو سال، یک نظام آموزشی واحد ارائه می‏‌کند.

 

1- ساختار نظام آموزش عالی در ترکیه:

شورای آموزش و پرورش ترکیه موسوم به YÖK بطور رسمی 21 عضو دارد که یک سوم اعضای آنها مستقیما از سوی رییس‌جمهور ترکیه انتخاب می‌شوند. این اعضا شامل روسای سابق و کارکنان دانشگاه‌ها می‌شوند. یک سوم آنها نیز توسط اعضای مجلس (کابینه) و یک سوم دیگر نیز توسط شورای میان دانشگاهی و از بین استادانی که عضو شورا نیستند، انتخاب می‌شوند.

2- ساختار موسسات آموزش عالی در ترکیه:

موسسات آموزش عالی در ترکیه شامل دانشگاه‌ها، موسسات عالی فن‌آوری، مدارس فنی و حرفه‌ای و سایر موسسات آموزش عالی شامل آکادمی‌های پلیس و ارتش هستند.

در ترکیه دو نوع دانشگاه وجود دارد که از آنها با عنوان دانشگاه دولتی و دانشگاه غیرانتفاعی یاد می‌شود. این دانشگاه‌ها شامل بخش‌های مختلفی چون دانشکده‌ها، دانشکده فوق لیسانس، دانشکده چند مقطعی ، مدرسه عالی هنر، مدارس عالی حرفه‌ای، اداره گروه آموزشی و مرکز تحقیقات و مطالعات کاربردی هستند که توضیح هر یک به شرح زیر است:

- دانشکده: مکانی است که تحصیلات عالی ارائه می‌دهد و تحقیقات دانشگاهی و انتشارات وابسته به آن در آنجا انجام می‌گیرد.

- دانشکده فوق لیسانس: دانشکده‌ای است که تحصیلات بالاتر از کارشناسی و تحقیقات علمی و دانشگاهی در آن انجام گرفته و مدارک علمی کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد علوم و دکترا ارائه می‌دهد.

- موسسات آموزشی چند مقطعی: که پس از دبیرستان آغاز شد و طی هشت ترم یک حرفه مشخص را آموزش می‌دهند.

- دانشکده (مدارس عالی) هنر: دانشکده‌ای است که رشته‌های موسیقی و هنر ارائه می‌دهد. این دوره‌ها هشت ترم به طول می‌انجامند.

- مدارس عالی حرفه‌ای: موسسات آموزش عالی هستند که وظیفه آنها تربیت نیروی کاری طی چهار ترم آموزشی است.

- مراکز تحقیقاتی و علوم کاربردی: موسسات آموزش عالی هستند که تحقیقات و مطالعات کاربردی انجام می‌دهند. تا پایان سال تحصیلی 2010 - 2009 میلادی، 163 موسسه آموزش عالی در ترکیه فعال هستند.

3- مدارج علمی آموزش عالی در ترکیه

- فوق دیپلم: این مدرک دو سال پس از تحصیل در آموزش عالی و توسط دانشگاه‌ها و موسسات عالی فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود. ضمن اینکه در این مقطع تعدادی دوره غیرحضوری نیز ارائه می‌شوند. جهت اخذ این مدرک در برخی موارد نیاز به گذراندن دوره‌های کارآموزی وجود دارد.

- کارشناسی: این مدرک پس از دوره تحصیلی چهار ساله در دانشگاه اعطا می‌شود. البته طول دوره تحصیلی در رشته‌های دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی پنج سال و رشته پزشکی شش سال است. ضمن اینکه ارزش تحصیلی این چهار رشته معادل با مقطع کارشناسی ارشد است.

- کارشناسی ارشد: طول این دوره دو سال است و به فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها عنوان کارشناسی ارشد (MA) و کارشناسی ارشد علوم (MS) اعطا می‌شود.

- مقطع دکتری: این دوره به طور کلی هشت ترم به طول می‌انجامد که حداقل شامل هفت درس و 21 واحد، آزمون حرفه‌ای، رساله دکتری و دفاع از رساله دکتری می‌شود.

4- مدیریت موسسات آموزش عالی:

در ترکیه روسای دانشگاه و شورای منتخب استادان، مسوول هماهنگی قسمت‌های مربوط به دانشگاه هستند. در دانشگاه‌های دولتی جهت ریاست دانشگاه شش کاندیدا نامزد می‌شوند که سه نفر از این شش نفر از سوی شورای آموزش و پرورش ترکیه به رییس‌جمهور این کشور معرفی شده و وی انتخاب نهایی را از بین این سه کاندیدا انجام می‌دهد. در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز انتخاب کاندیداها و انتصاب رییس دانشگاه از سوی هیات امنای مورد تایید شورای آموزش و پرورش ترکیه (YÖK) انجام می‌گیرد.

5- انواع شیوه‌های آموزش عالی

- آموزش حضوری: به طور کلی در بیشتر موسسات آموزش عالی ترکیه شیوه آموزش حضوری انجام می‌شود. در این شیوه آموزشی دانشجویان موظف به حضور در کلاس و آموزش‌های علمی هستند.

- آموزش مجازی یا مکاتبه‌ای: دانشجویان در این شیوه آموزشی دروس خود را از طریق رادیو، تلویزیون یا وسایل کمک آموزشی دنبال کنند. از سال 1982 میلادی دانشکده آموزش‌های آزاد دانشگاه آنادولو، شروع به ارائه دوره‌های مکاتبه‌ای دو ساله و چهار ساله در مقطع کارشناسی کرد. امروزه علاوه بر دانشگاه آنادولو، موسسات آموزش عالی بسیاری از طریق اینترنت دوره‌های آموزشی مجازی و مکاتبه‌ای ارائه می‌دهند.

6- زبان آموزش

زبان اصلی آموزشی در آموزش عالی ترکیه زبانی ترکی است اما برخی از موسسات آموزش عالی در این کشور دروس خود را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها یک دوره یک ساله آمادگی زبان نیز برگزار می‌کنند. علاوه بر این برخی دانشگاه‌ها رشته‌هایی را ارائه می‌دهند که زبان آموزشی در 30 درصد از آنها زبان انگلیسی است.

7- درآمد و بودجه موسسات آموزش عالی

بودجه موسسات آموزش عالی دولتی از سوی دولت تامین می‌شود و این بودجه بر مبنای هزینه‌های این موسسات در سال تحصیلی ماقبل تعیین می‌گردد. درآمد این موسسات همچنین از طریق دریافت شهریه‌ها، انتشارات و فروش آنها، دارایی‌های منقول و غیرمنقول و سرمایه‌های آنها تامین می‌شود. بودجه دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز توسط بنیانگذاران آنها تامین می‌شود.

8- شرایط پذیرش

برای پذیرش در تمام دوره‌های کارشناسی در ترکیه اخذ دیپلم معتبر دبیرستان و نمره کافی در آزمون‌های پذیرش دانشجو با عنوان YGS و LYS مورد نیاز است. این آزمون‌ها درواقع آزمون‌های متمرکزی هستند که توسط مرکز انتخاب و پذیرش دانشجویان (OSYM) برگزار می‌شوند که این مرکز تحت نظارت شورای آموزش و پرورش ترکیه است. آزمون (YGS) معمولا در خلال ماه آوریل و آزمون (LYS) معمولا در خلال ماه ژوئن و به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

9- دانشجویان خارجی و بین‌المللی در ترکیه

علاقمندان به تحصیل در ترکیه باید تحصیلات متوسطه خود را که معادل با تحصیلات دبیرستان در ترکیه است به پایان رسانده باشند. آنها مستقیما اقدام به پذیرش در رشته‌های مورد نظر خود در دانشگاه‌ها می‌کنند. دانشجویانی که علاقمند به اخذ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه هستند نیز می‌توانند مستقیما اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه مورد علاقه خود نمایند. این دانشگاه‌ها هر کدام شرایط پذیرش خاص خود را دارند. برای دانشجویان بین‌المللی از سوی وزارت آموزش ملی ترکیه بورسیه‌های تحصیلی نیز ارائه می‌شود.

10- شهریه‌های تحصیلی:

شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در ترکیه متفاوت است. در دانشگاه‌های دولتی میزان شهریه‌های دریافتی از سوی شورای وزیران و با توجه به نوع و طول دوره آموزشی در رشته‌های مختلف تعیین می‌شود. اما شهریه دانشگاه‌های غیردولتی توسط هیات امنای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. دانشجویان باید پیش از شروع ترم، شهریه خود را پرداخت نمایند. در هر دو دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی درصد معینی از دانشجویان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند که این کمک هزینه تحصیلی می‌تواند کمک هزینه کامل یا جزیی باشد.

11- حمایت مالی از دانشجویان:

در ترکیه یک نظام هماهنگ دولتی جهت پرداخت وام یا کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد که به شهروندان ترکیه‌ای اعطا می‌شود. ضمن اینکه پاداش‌هایی در قالب بورسیه نیز به دانشجویان ارائه می‌گردد.

12- معادل‌سازی مدارک علمی ترکیه

در راستای کنوانسیون لیسبون در سال 2007 میلادی، آیین‌نامه جدید آموزش عالی خارجی ترکیه مورد بررسی قرار گرفته و اجرایی شد. پس از آن، آیین‌نامه جدید در شیوه معادل‌سازی مدارک دیپلم دانشجویان خارجی اعمال شد و دانشجویان خارجی که مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند می‌بایست مدارک خود را جهت معادل‌سازی به شورای آموزش و پرورش ترکیه ارائه دهند.

 

ایجاد 8 رشته جدید در پردیس دانشگاه صنعتی شریف (92/4/4)

ایران کنفرانس

ایجاد 8 رشته جدید در پردیس دانشگاه صنعتی شریف

رییس دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد هشت رشته جدید در پردیس علوم و فناوری دانشگاه خبر داد.

رضا روستاآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه رشته‌های ایجاد شده در پردیس علوم و فناوری که به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود، کاملا کاربردی است، گفت: اجرای این طرح حجم وسیعی از برنامه‌های آموزشی دانشگاه را دربر می‌گیرد.

به گفته وی، رشته‌های اتوماسیون صنعتی، پلیمر، جلوه‌های ویژه، پویانمایی و مدیریت شهری همچنین تجارت الکترونیکی و مهندسی پزشکی، HSE و مدیریت فناوری اطلاعات (MSI) جزء رشته‌های تازه‌التاسیس در این پردیس است.

روستاآزاد با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه در دانشگاه همیشه فعال بوده است، گفت: به جز درس‌های نظری کلیه دروس عملی و آزمایشگاهی که ظرفیتش محدود است در تابستان ارائه می‌شود.

 

گزینش علمی و پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۲ دانشگاه آزاد توسط مرکز آزمون (92/4/4)

ایران کنفرانس

گزینش علمی و پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۲ دانشگاه آزاد توسط مرکز آزمون

گزینش علمی و پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در کنکور سراسری سال ۹۲ شامل رشته های پزشکی و غیرپزشکی توسط مرکز آزمون صورت خواهد گرفت.

ناصر اقبالی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان این مطلب افزود: پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شامل رشته های پزشکی و غیرپزشکی توسط مرکز آزمون صورت خواهد گرفت و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد در صورت پذیرش می توانند در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

اقبالی در ادامه افزود: این دسته از داوطلبان که قبلاً در آزمون مشترک با سازمان سنجش ثبت نام کرده اند باید در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه مورخ 6 و 7 و 8 تیرماه 92 در آزمون سراسری شرکت نمایند.

اقبالی درخصوص انتخاب رشته متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد گفت: این دسته متقاضیان باید درنظر داشته باشند که زمان انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد همزمان با سازمان سنجش در مردادماه توسط مرکز آزمون اعلام خواهد شد و علاقه مندان می توانند رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کنند.

رئیس مرکز آزمون در ادامه گفت: متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد، نباید دغدغه ای داشته باشند چراکه گزینش علمی، روال پذیرش و اعلام اسامی همچنان مانند گذشته توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

وی در پـایـان گـفـت: مــتـقـاضـیـان اگـر بـا سـؤال یـا ابـهامـی مـواجـه شـدنـد، مـی تـوانـنـد از طـریـق سـایـت www.pubr-azmoon.com سؤال خود را مطرح یا به آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ایمیل خود را ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

 

تازه ترین آمار تولیدعلم ایران در جهان (92/4/4)

ایران کنفرانس

تازه ترین آمار تولیدعلم ایران در جهان

آمار تولیدات علمی تا ماه گذشته میلادی نشان می دهد ایران از اول سال میلادی تا این بازه زمانی برابر با 6 ماه می 2013 در پایگاه استنادی اسکوپوس و با حفظ رتبه 16 تعداد 11 هزار و 703 مقاله تولید کرده و در پایگاه ISI با تولید 6 هزار و 442 مقاله در جایگاه 18 تولید علم جهان قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد گفت: پس از گذشت پنج ماه و سه هفته از سال میلادی 2013 دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای فعالیت های تحقیقاتی همچنان نتایج حاصله را به صورت مقاله های علمی به چاپ می رسانند و بخش قابل توجهی از تولیدات علمی کشور در نظام های Scopus و ISI ثبت و نمایه سازی می شود. تلاش بیشتر دانشمندان و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران در چاپ و انتشار مقالات بیشتر در مجلات معتبر بین المللی در 5 خرداد ماه 1392 برابر با 26 ماه می 2013 افزایش خوبی را در تولیدات علمی نشان می دهد.

وی افزود: در این تاریخ میزان تولیدات علمی ایران در اسکوپوس به 14228 مقاله (1.6 سهم ایران از کل تولید علم جهان) بالغ شد و جایگاه خود را در مقام 16 تولید علم جهان حفظ کرد. در پایگاه ISI میزان تولیدات علمی ایران در این تاریخ به 7834 مقاله فزونی یافت و رتبه ایران از جایگاه 18 به جایگاه 19 تنزل یافت.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: جدیدترین آمار از میزان تولیدات علمی نشان می دهد که تعداد مقالات ایران از اول سال میلادی تاکنون در پایگاه اسکوپوس به 17245 مقاله( 1.6 درصد از کل تولیدعلمی جهان) افزایش یافته و به طور شگفت آوری از رتبه 16 به رتبه 15 تولیدعلم جهان صعود پیدا کرده است.

وی گفت: نظام استنادی ISI نیز میزان تولیدات علمی ایران را از اول سال میلادی تاکنون 9588 مقاله گزارش کرده است. رتبه ایران در این جایگاه بعد از ترکیه که حائز مقام 19 تولید علم جهان است قرار دارد. اما مقایسه رتبه ایران در اسکوپوس و در این بازه زمانی نشان می دهد که ترکیه با تولید 14730 مقاله و با کسب رتبه 19 بعد از ایران، تایوان، سوئیس و فدراسیون روسیه قرار دارد.

مهراد افزود: در هر دو نظام استنادی و در بازه زمانی مزبور، کشور های آمریکا، چین، انگلستان، آلمان، ژاپن و فرانسه به ترتیب مقام اول تا ششم را به دست آورده اند. در بین کشورهای در حال توسعه تنها هندوستان و برزیل به ترتیب با رتبه 7 و 14 در اسکوپوس و کشور های هندوستان، برزیل و ترکیه با کسب رتبه های 11، 14 و 19 در نظام استنادی ISI پیشتر از ایران قرار دارند.

وی گفت: در نظام های استنادی اسکوپوس و ISI رتبه بسیاری از کشور های پیشرفته جهان و نیز رژیم اشغالگر قدس به مراتب پایین تر از رتبه جهانی تولید علم ایران است. در بین 30 کشور نخست در نظام استنادی اسکوپوس تنها کشور مالزی با تولید 8524 مقاله و رتبه 24 از مجموع کشور های اسلامی قرار دارد و در بین 30 کشور نخست در نظام استنادی ISI بجز ایران و ترکیه نام هیچ کشوری از کشور های اسلامی مشاهده نمی شود.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: این موفقیت چشمگیر دانشمندان ایران قابل تقدیر است و انتظار می رود دولت منتخب نیز با رویکردی که هم اکنون از نظر پشتیبانی از تحقیقات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حاکم است از شکوه و عظمت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها پشتیبانی کند و در تجهیز مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی گامهای موثر و عملی بردارد. آنچه مسلم است مراکز آموزش عالی و پژوهشی به سرمایه گذاری قابل توجهی احتیاج دارد.

وی افزود: رشد علمی با میزان سرمایه گذاری رابطه مستقیم دارد. در هر دوره ای که به بودجه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی توجه شده، دولت های وقت پاسخ مستقیمی از استادان و پژوهشگران دریافت کرده اند که همانا تلاش آنان در جهت ارتقای مقام و منزلت علم و جایگاه رفیع دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در بین مراکز آموزش عالی جهان است. گواه این ادعا رتبه تعدادی از دانشگاه های بزرگ کشور در بین 500 دانشگاه برتر جهان است که در نظام های رتبه بندی شانگهای، تایمز،QS و سایماگو بازتاب دارد.

 
مطالب بیشتر...

کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس