کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

اعلام آخرین تغییرات آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد (95/12/15)

ایران کنفرانس

اعلام آخرین تغییرات آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ای دانشگاه در مقاطع مختلف گفت: یکی از مهم‌ترین تغییرات آیین‌نامه‌ای در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بی‌اثر کردن نمرات مردودی برای دانشجویان بود که در حال حاضر این موضوع اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین زاده لطفی با بیان این مطلب اظهار داشت: بی‌اثر کردن نمرات مردودی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورودی‌های مهر 95 به بعد مهم‌ترین تغییری بود که در آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد اتفاق افتاد. از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه مقرر شد در خصوص دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 94 به بعد اگر دانشجویی در یک درس بیش از یک بار نمره مردودی داشته باشد، فقط یک نمره مردودی در معدل او لحاظ شود. آیین‌نامه جدید دانشجویان دوره دکتری تخصصی در خصوص آزمون جامع نیز ابلاغ شد که تمام مسائل بصورت منسجم در این آیین‌نامه آمده است.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تحقق عدالت آموزشی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره مدیریت دانشگاه دانست و اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید در مقاطع کاردانی 96درصد، کارشناسی 91 درصد، کارشناسی ارشد 71.7 درصد و دکتری تخصصی49.1 درصد از پذیرفته‌شدگان در واحدهای مختلف بومی‌گزینی شده‌اند که دارای اثرات مثبت فرهنگی است.

همکاری بیش از 69700 عضو هیأت علمی با دانشگاه آزاد اسلامی


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار و 802 عضو هیأت علمی تمام‌وقت، 37 هزار و 898 عضو هیأت علمی نیمه‌وقت و مدعو و جمعاً 69 هزار و 700 عضو هیأت علمی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند.
حسین زاده لطفی در خصوص آمار مربوط به تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هم‌اکنون 30.5 درصد دانشجویان این دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند، این در حالی است که در دانشگاه‌های دولتی به ازای هر استاد واجد شرایط، 2.7 دانشجوی دکتری تخصیص یافته که در دانشگاه آزاد این مقدار تقریباً نصف ظرفیت اساتید دانشگاه‌های دولتی است؛ در نتیجه هر استاد به طور همزمان پنج دانشجوی دکتری دارد، البته باید این را هم در نظر گرفت که در سال جاری، 53 درصد از کل تحصیلات تکمیلی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی است.

بیش از 2000 پرونده جذب هیات علمی در حال بررسی نهایی


وی با تاکید بر اینکه برای ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای وجود دارد، گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب و ارتقای اعضای هیات علمی و توسعه فضاهای آموزشی از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین وجود اعضای هیات علمی تمام وقت با درجه علمی بالا به طور جدی در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفته و تا به امروز بیش از 5000 عضو هیات علمی تمام وقت به مجموعه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده و بیش از 2000 پرونده از فراخوان‌های گذشته در حال بررسی نهایی است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه حوزه نظارت و ارزیابی برای پایش پیوسته تمام حوزه‌ها بخصوص آموزش، برنامه‌ریزی کرده است، گفت: این امر به این دلیل است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند با رعایت قوانین و بخشنامه‌های موجود در ارتقای حوزه آموزشی دانشگاه کمک کنند.


ارتقای رتبه علمی بیش از 4000 عضو هیات علمی دانشگاه در 3 سال گذشته


حسین زاده لطفی تاکید کرد: با توجه به فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی، هیات ممیزه دانشگاه و برگزاری جلسات منظم هیات ممیزه مرکزی، خوشبختانه فرایند ارتقای اعضای هیات علمی با سرعت برای متقاضیان واجد شرایط در حال انجام است؛ بطوریکه در سه سال گذشته بالغ بر چهار هزار و 400 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه توانستند ارتقا یابند.


اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دوباره رسمی می‌شوند

وی افزود: همچنین با توجه به توقف تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به قطعی به مدت بیش از شش سال، تدبیری اندیشیده شد تا از سال جاری مجددا سامانه تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی راه‌اندازی شده و تمام اعضای هیات علمی واجد شرایط تبدیل وضعیت استخدامی می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز از پیمانی به رسمی آزمایشی و همچنین از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی تبدیل وضعیت شوند.


تدوین رشته‌های بین رشته‌ای جدید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه


وی با اشاره به کاهش جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های اخیر و به تبع آن، کاهش جمعیت دانشجویی، اظهار داشت: برای جذب بیشتر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی لازم است برنامه‌های درسی جدیدی در دانشگاه تدوین و به تصویب برسد. به این ترتیب، در برنامه‌های درسی جدید باید رشته‌های بین رشته‌ای و مورد نیاز کشور با جذابیتی بیشتر برای مخاطبان تعریف شود که این موضوع در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه قرار گرفته و کمیته‌های این شورا برای رسیدن به این هدف فعال شده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: بدیهی است جذب دانشجو در آینده، مستلزم رعایت کیفیت در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزشی است.


نسبت استاد به دانشجو یک به 27 می‌شود


وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های کیفی در حوزه آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت هیات علمی به دانشجو است که مورد توجه همه کارشناسان آموزش عالی است، گفت: در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی این نسبت یک به 46 است که با برنامه‌ریزی انجام شده در برنامه پنج ساله ششم دانشگاه آزاد اسلامی این نسبت به یک به 37 ارتقا می‌یابد و مقرر شده طبق برنامه‌ریزی‌ها در برنامه بعدی در انتهای سال 1404 این نسبت به یک به 27 ارتقا یابد.

حسین زاده لطفی افزود: در کنار این موضوع یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کیفی در دانشگاه، وجود اعضای هیات علمی با مرتبه‌های بالای علمی است؛ به طوریکه در سه سال گذشته سهم هیات علمی با مرتبه استادیار به بالا در دانشگاه از 38 به 55 درصد ارتقا پیدا کرد که در برنامه بلند مدت دانشگاه این سهم به 75 درصد ارتقا پیدا می‌کند.

به گفته وی، ارتقای اعضا هیات علمی از مربی به استادیاری و همچنین از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی نیز یکی از شاخصه‌های مهم کیفی در حوزه آموزش به حساب می‌آید که این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی با فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی هیات ممیزه و با انجام فرآیند بررسی پرونده‌ها در حداکثر سه ماه کاری صورت می‌گیرد.


ماموریت‌گرا شدن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: در آینده باید با مدیریت رشته محل‌ها، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت ماموریت‌گرایی سوق دهیم.

حسین‌زاده لطفی درباره برگزاری هفتاد و یکمین دوره اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز، گفت: برگزاری اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همفکری و کمک برای تدوین راهبردها کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی تصریح کرد: این اجلاس که به صورت سالانه برگزار می‌شود، می‌تواند به همفکری و کمک برای تدوین راهبردها و سیاست‌های حوزه‌های مختلف از نظر آموزش کمک زیادی کند و از آنجایی که واحدهای دانشگاهی در اجرای بخشنامه‌ها، آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها در صف قرار دارند، لذا اخذ نقطه نظرات آن‌ها در تدوین یا اصلاح بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی/ احتمال تمدید ثبت‌نام (95/12/12)

ایران کنفرانس

جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی/ احتمال تمدید ثبت‌نام

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد در فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه حدود سه هزار نفر جذب می شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا فرهاد حسین زاده لطفی به مهر گفت: «روند ثبت‌نام برای فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد برای سال ۹۵ آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.»

او افزود: «با توجه به استقبال متقاضیان پیش بینی می‌شود مهلت ثبت‌نام در فراخوان سال ۹۵ این دانشگاه تا فروردین ماه سال ۹۶ تمدید شود.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در این فراخوان در رشته های پرطرفدار استقبال برای ثبت نام بسیار زیاد است.»

او خبر داد برنامه این دانشگاه در فراخوان جذب حدود سه هزار عضو هیات علمی جدید است. حسین‌زاده لطفی گفت: «فراخوان برای برخی از استان‌ها مانند تهران که هنوز روند بازبینی پرونده‌های قبلی جذب هیات علمی را طی می کنند باز نشده و پس از اتمام بررسی این پرونده ها فراخوان ۹۵ برای این استان نیز فعال خواهد شد.»

 

کلید آزمون دکتری ۹۶ منتشر شد (95/12/11)

ایران کنفرانس

کلید آزمون دکتری ۹۶ منتشر شد

کلید آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» نیمه‌ متمرکز سال ۹۶ امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان در آزمون دکتری سال ۹۶ می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش، با جستجو بر اساس کد رشته امتحانی و گروه امتحانی و با جستجوی کلید سوال استعداد تحصیلی و زبان، کلید آزمون را مشاهده کنند.

پیش از این دفترچه سئوالات تمامی ۷ گروه آموزشی و ۲۴۴ کدرشته امتحانی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ روز شنبه ۷ اسفند منتشر شده است.

داوطلبان هر گونه سئوال و مطلبی درباره سئوالات آزمون دارند را می توانند از فردا پنجشنبه ۱۲ اسفند تا روز دوشنبه ۱۶ اسفند منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش ارسال کنند.

کارنامه داوطلب شامل نمرات خام، نمرات تراز شده و سایر موارد در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ انتخاب رشته کنند.

 

جزئیات پذیرش بدون آزمون در 7 دانشگاه/ اعلام جدول زمان بندی (95/12/9)

ایران کنفرانس

جزئیات پذیرش بدون آزمون در 7 دانشگاه/ اعلام جدول زمان بندی

دانشگاه های کشور بر اساس آیین نامه استعدادهای درخشان برای دوره های تحصیلات تکمیلی و برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶، دانشجوی بدون آزمون پذیرش می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون ۱۲ دانشگاه کشور برنامه های خود را برای پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون و بر اساس سهمیه های استعداد درخشان برای سال تحصیلی آینده اعلام کرده اند.

مهلت ثبت نام برای پذیرش در این دوره ها آغاز شده است و تنها دانشجویان دانشگاه های دولتی می توانند در این دوره شرکت کنند.

دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی- غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به ثبت نام در این دوره نیستند.

جدول جزئیات پذیرش دانشجوی بدون آزمون دانشگاهها

ردیف دانشگاه مقطع مهلت ثبت نام
۱ شیراز کارشناسی ارشد اواسط فرودین
۲ علامه دکتری ۲۰ فروردین
۳ اراک کارشناسی ارشد پایان اسفندماه
۴ صنعتی امیرکبیر دکتری ۳۱ فروردین
۵ کردستان کارشناسی ارشد ۱۱ اسفند
۶ بوعلی سینا کارشناسی ارشد ۲۰ اسفند
۷ مازندران کارشناسی ارشد ۳۰ اردیبهشت
۸ شهیدبهشتی کارشناسی ارشد پایان یافت
۹ تهران کارشناسی ارشد پایان یافت
۱۰ صنعتی شریف کارشناسی ارشد پایان یافت
۱۱ فردوسی مشهد دکتری پایان یافت
۱۲ خواجه نصیر دکتری پایان یافت

مهلت ثبت نام برای پذیرش دانشجوی بدون آزمون در دانشگاه های شهیدبهشتی، تهران، صنعتی شریف، فردوسی مشهد و خواجه نصیر در دی و بهمن ماه به پایان رسیده است.

پذیرش در این دوره ها از سوی دانشگاه به معنای پذیرش قطعی نیست و اسامی پذیرفته شدگان باید از طریق سازمان سنجش اعلام شود.

 

دانشگاه‌های جهان با معضل صندلی‌های خالی چه می‌کنند؟ (95/12/8)

ایران کنفرانس

دانشگاه‌های جهان با معضل صندلی‌های خالی چه می‌کنند؟

امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از دانشگاه‌ها تلاش برای تکمیل کردن ظرفیت و نداشتن صندلی‌های خالی است، اقدامی که باید علاج آن را قبل از وقوع در نظر داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، در نظر گرفتن شرایط عرضه و تقاضا در بلند مدت، ابتدایی‌ترین و مهمترین اصل برای جلوگیری از داشتن صندلی‌ خالی به شمار می‌رود. بسیاری از کشورها با رشد جمعیت جوان و نیاز این قشر به تحصیل اقدام به راه‌اندازی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کرده‌اند. در دیدگاه نخست این اقدام بسیار مثبت می‌نماید زیرا کشور می‌تواند از وجود متخصصان تحصیلکرده در آینده بهره‌مند شود. اما چند نکته و سئوال اساسی باید در رابطه با آموزش عالی این قشر مد نظر قرار داده شود:

1- آیا تمام این افراد قابلیت و سواد لازم برای ورود به تحصیلات عالی را دارند یا صرفا به دلیل اینکه دبیرستان را تمام کرده‌اند باید وارد دانشگاه شوند؟

2- تعداد اساتید مجرب و کارآزموده برای آموزش این تعداد دانشجو وجود دارد و کیفیت آموزش این دانشجویان تضمین می‌شود؟

3- برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی به اندازه کافی و با کارآیی مناسب و قابلیت استفاده در بازار کار وجود دارد؟

4- آیا زیرساخت‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن اقتصادی جامعه جوابگوی حضور این تعداد فرد تحصیل‌کرده خواهد بود و آنها به راحتی جذب بازار کار می‌شوند؟

5- آیا جایگزینی برای آموزش عالی وجود دارد تا کسانی که وارد دانشگاه نمی‌شوند بتوانند به راحتی مهارت‌آموزی کرده و وارد بازار کار شوند؟

6- پس از جایگزینی نسل حاضر با نسل‌های آینده، نیازی به وجود این تعداد دانشگاه وجود دارد؟

7- آیا عدم وجود دانشگاه در یک منطقه و یا تعداد بالای متقاضیان به تنهایی می‌تواند دلیل تاسیس یک دانشگاه باشد؟

8- آیا به رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند در منطقه جغرافیایی و یا سطح کشور نیاز مبرم و اساسی وجود دارد؟

بسیاری از صاحبنظران معتقدند نگاه تجاری به مقوله آموزش، نداشتن برنامه‌ریزی، فقدان دید بلندمدت و عدم وجود زیرساخت‌های اقتصادی مناسب برای فعالیت‌های علمی یک دانشگاه، از مهمترین دلایل وجود صندلی خالی در دانشگاهها محسوب می‌شود.

به گزارش هندوستان بیزنس لاین، بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان همواره میزان عرضه و تقاضا و مهمتر از آن نیاز خود به افراد تحصیل‌کرده را با تعداد دانشگاه‌های خود تنظیم کرده‌اند و وجود فارغ‌التحصیلان غیرمتخصص و غیرشاغل در مشاغل تخصصی در این کشورها کمتر دیده می‌شود. این کشورها به دلیل وجود اقتصاد فعال و پویا و داشتن برنامه‌های بلند مدت همواره به دانشجویان متخصص نیازمندند و چالش پیش روی آنها کمبود جمعیت است. به همین دلیل مهمترین راهکاری که این کشورها برای صندلی‌هایی که احیانا خالی می‌مانند، جذب دانشجویان بین‌المللی و محققان خارجی است.

بدون شک تغییرات سیاسی در دنیای امروز بر آینده علمی دانشگاه‌های این کشورها تاثیرگذار است. برای مثال دستور دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، نظرات وی درباره مهاجران و برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران عرصه تحقیقات و مطالعات دانشگاهی، تاثیر بسزایی در کاهش جذب دانشجویان خارجی خواهد داشت اما به هر روی این تغییرات به صورت پایدار باقی نمی‌مانند و دانشگاه‌های این کشورها به احتمال زیاد و با توجه به کیفیت بالای خود بتوانند به جذب دانشجویان خارجی ادامه دهند.

کشورهای پرجمعیت نظیر چین و هند نیز در برهه‌هایی که با صندلی خالی در دانشگاه‌ها مواجه شدند، راهکارهایی برای پر کردن این صندلی‌ها اتخاذ کرده‌اند اما مهمترین نکته در این زمینه این است که اکثر این راهکارها موقتی بوده و نمی‌توانند مشکل وجود صندلی خالی را به صورت دائمی حل کنند.

پایگاه ICEF گزارش می‌دهد، در کشور چین زمانی تعداد دانشجویان نسبت به دانشگاه‌های این کشور بسیار زیاد بود و برای ورود به دانشگاه‌ها آزمون سراسری موسوم به "گائوکائو" برگزار می‌شد که بیش از 15 میلیون داوطلب در آن شرکت می‌کردند اما بسیاری از آنها نمی‌تواستند به دانشگاه راه یابند. به همین دلیل و با توجه به بستر فراهم در اقتصاد رو به پیشرفت چین، رفته‌رفته دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی بیشتری در چین تاسیس شدند تا پاسخگوی تعداد بالای دانشجویان باشند. در دهه 90 میلادی میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های این کشور حدود 25 درصد بوده است اما با افزایش تعداد دانشگاه‌ها در ابتدای سال 2000 این میزان به 76 درصد رسید.

پس از مدتی رشد جمعیت در چین کاهش یافت و میزان نرخ ازدواج‌ در این کشور کم شد تا جایی که دولت چین سیاست تک‌فرزندی را لغو کرد. در حال حاضر تعداد داوطلبان گائوکائو در چین به حدود 9.5 میلیون نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در آینده نزدیک افزایش پیدا نکند.

در حال حاضر دانشگاه‌های خصوصی و کم‌کیفیت‌تر در چین رقابت سنگینی در جذب دانشجویان دارند تا بتوانند صندلی‌های خالی خود را پر کنند و مهمترین راهکار آنها برای جذب دانشجو کاهش دادن هزینه‌های تحصیل و شهریه‌ دانشجویان است.

دانشگاه‌های بزرگ و معتبر چینی همچنان مورد اقبال بسیاری از دانشجویان است و علاوه بر جذب دانشجویان چینی این دانشگاه‌ها برای اندک صندلی‌های خالی خود، اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌کنند.

به عقیده محققان و صاحب‌نظران چینی دلیل وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های این کشور توجه بیش از اندازه به رشد کمی دانشگاه‌ها و عدم آینده‌نگری است و تنها راه‌حل موجود برای آنها، افزایش کیفیت علمی، رقابت با دیگر دانشگاه‌ها و تلاش برای بقا است.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس