کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

بیانیه‌ چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (19-8-91)

ایران کنفرانس

بیانیه‌ چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای ضمن محوری دانستن تحصیلات تکمیلی، خواستار باز مهندسی و ارتقای مداوم روش‌های پذیرش دانشجو در این دوره‌ها شدند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در بخش نخست بیانیه‌ چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به لحاظ نقش شایسته‌ای که در تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور ایفا می‌کنند و موتور محرکه توسعه کشور محسوب می‌شوند، آمده است: اقتصاد مقاومتی اقتصادی دانش بنیان و دانش محور است که از این حیث نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در شئون جامعه ایجاب می‌کند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با استظهار به حمایت دولت خدمتگذار و مجلس نسبت به عملیاتی کردن این موضوع حیاتی اهتمام جدی ورزند.

در بخش دیگری از این بیانیه شرکت کنندگان در همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تربیت نیروی انسانی بصیر و کار آمد مورد نیاز کشور با تاکید بر جنبه‌های معرفتی و مهارتی، تداوم طرح بازنگری در برنامه‌های درسی و هدایت استعدادها به سمت نیازهای واقعی بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور، متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی و مبتنی بر آموزش به روز، کاربردی و کار آمد تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه تدوین طرح آمایش آموزش عالی به عنوان نقشه راه توسعه هدفمند آموزش عالی گام بزرگی است که از طریق توسعه متوازن آموزش عالی، پرهیز از موازی کاری و اجرای برنامه‌های آموزشی نامتناسب با زمان و مکان به اجرا گذاشته شده است، معاونان آموزشی شرکت کننده در این همایش ضمن قدرشناسی از این اقدام ارزنده و سرنوشت ساز، آمادگی خود را برای اجرای این طرح بزرگ ملی اعلام کردند و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مملکتی را در اجرای این طرح خواستار شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه با توجه به نقش محوری تحصیلات تکمیلی در تولید علم و دستیابی به اهداف سند چشم انداز ، شرکت کنندگان در همایش ضرورت باز مهندسی و ارتقاء مداوم روش ‌های پذیرش دانشجو را مورد تاکید قرار دادند.

در بخش پایانی این بیانیه شرکت کنندگان در همایش ارتقاء تمامی دانشگاه‌های مادر استانی تا حد 10 دانشگاه برتر کشور را به عنوان شرط لازم برای تحقق عدالت آموزشی عنوان کردند و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی را برای کمک به تحقق این خواسته مهم و اختصاص ردیف اعتباری ویژه به این منظور را خواستار شدند.

گفتنی است شرکت کنندگان در این همایش براساس این بیانیه تسریع در بازنگری برنامه‌های درسی به خصوص در رشته‌های علوم انسانی را خواستار شدند.

 

الکترونیکی شدن جزوات اساتید (19-8-91)

ایران کنفرانس

الکترونیکی شدن جزوات اساتید

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از اجرای طرح آموزش الکترونیک متن باز خبر داد و اعلام کرد که استادان کشور تا پایان سال فرصت دارند برنامه های درسی خود را در سامانه ای.آر.پی وزارت علوم قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روستا آزاد در همایش معاونان آموزشی دانشگاهها در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آموزش الکترونیک متن باز خبر داد و گفت: استادان تا انتهای سال جاری فرصت دارند برنامه های درسی خود را به منظور مشاهده توسط دانشجویان، دانش آموختگان، سایر استادان همچنین مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم در سامانه ای.آر.پی این وزارتخانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه از سال آینده استادان باید جزوات خود را روی این سامانه قرار دهند تاکید کرد که یکی از ملاکهای رتبه بندی دانشگاهها الکترونیکی کردن آموزش دانشگاهها است، هر چند متاسفانه کشورمان در این زمینه از سایر کشورهای دیگر عقب مانده است.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، در الکترونیکی کردن جزوات، لازم است از هایپرلینکها، پاورپوینتها، انیمیشن و سایر موارد استفاده کنند تا برای همه قابل رصد باشد، از سوی دیگر به روز کردن این جزوات در ای.آر.پی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روستا آزاد به مهمترین فواید این شیوه آموزش اشاره کرد و گفت: ارتقا مستمر آموزش، بیان نظرات استادان و دانشجویان همچنین ایجاد رقابت میان استادان از ویژگیهای این شیوه آموزش مجازی به شمار می آید.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اجباری بودن حضور دانشگاهها و شهریه ای شدن این شیوه آموزش، اظهار داشت: حضور دانشگاهها تشویقی است اما به علت تاثیر این شیوه آموزش در رتبه بندی می توان گفت حضورشان اجباری است.

وی درباره پولی بودن این شیوه مجازی نیز گفت: این شیوه آموزش مثل آموزشهای مجازی رایج در دانشگاههای کشور برای دانشجو هزینه به دنبال خواهد داشت، در حال حاضر برخی دانشگاهها اقدام به برگزاری دوره های آموزش مجازی کرده اند که هر چند این دوره ها به علت انگیزه های مالی برگزار می شوند اما کیفیتی در آموزشهای مجازی نمی توان دید.

عضو شورای راهبری آموزش متن باز با اشاره به عملی کردن شیوه آموزش متن باز طی یک دوره پنج ساله، خاطرنشان کرد که همه دانشگاهها از جمله آزاد اسلامی و پیام نور هم در این طرح مشارکت دارند.

 

لزوم تأیید اطلاعیه پذیرش دانشجو در پردیس‌ها‌/ نهایی شدن شیوه‌نامه دوره‌های مشترک بین‌الملل (19-8-91)

ایران کنفرانس

لزوم تأیید اطلاعیه پذیرش دانشجو در پردیس‌ها‌/ نهایی شدن شیوه‌نامه دوره‌های مشترک بین‌الملل

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در جمع خبرنگاران گفت: تمامی اطلاعیه‌های مربوط به پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه‌ها باید به تأیید دفتر گسترش آموزش عالی برسد، در صورتی که پذیرش دانشجو مطابق شیوه‌نامه تصویب شده پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی نباشد هیچ دانشجویی نمی‌تواند در این پردیس‌ها فارغ‌التحصیل شود.

وی افزود: اگر فردی در پردیس دانشگاهی تحصیل کرده و این پردیس از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز ارائه دوره‌ را نداشته باشد، تحصیل این فرد بی معنا تلقی می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی، گفت: دانشگاه‌ها تنها از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری می‌توانند دانشجو برای مقاطع دکتری در پردیس‌های دانشگاهی پذیرش کنند.

به گفته حسنی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در پردیس‌های دانشگاهی نیز براساس برگزاری آزمون اختصاصی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت پذیرش رایگان دانشجویان روزانه می‌تواند در پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد، افزود: شهریه‌ای که برای پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی توسط دفتر گسترش آموزش عالی تعیین شده است به عنوان سقف شهریه به شمار می‌رود و تعیین شهریه پایینتر از اعلام شورای گسترش تنها با تصویب هیئت امنای دانشگاه‌ها امکان پذیر است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی بیان داشت: به دانشگاه‌هایی که به ارزیابی مربوط به برگزاری دوره‌های مجازی پاسخ ندهند، اجازه راه اندازی رشته‌های جدید مجازی داده نمی‌شود.

به گفته حسنی نظام نامه برگزاری دوره‌های مجازی و یادگیری الکترونیکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که در این نظام نامه تمامی مراحل ایجاد، پذیرش و مقررات آموزشی این دوره‌ها تشریح شده است.

وی درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: این آزمون‌ها تغییرات بزرگی ندارند زیرا شیوه‌های گذشته برگزاری این آزمون‌ها مساعد بوده است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اضافه کرد: تنها تغییر آزمون نیمه متمرکز دکتری تجدید نظر در وزن مصاحبه حضوری است.

حسنی تصریح کرد: شیوه‌نامه راه اندازی دوره‌های مشترک بین المللی نهایی شده و برای امضا و ابلاغ به معاون آموزشی وزیر علوم ارسال شده است.

به گفته وی برای نهایی شدن شیوه‌نامه ایجاد شعب مشترک نیز جلسه در هفته آینده در شورای گسترش آموزش عالی تشکیل می‌شود.

 

ثبت‌نام بیش از 8000 دانشجوی انصرافی برای بازگشت به تحصیل (18-8-91)

ایران کنفرانس

ثبت‌نام بیش از 8000 دانشجوی انصرافی برای بازگشت به تحصیل

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از جایابی و پذیرش بیش از 400 دانشجوی انصرافی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

دکتر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در فراخوان ثبت‌نام دانشجویان انصرافی بیش از 8000 نفر طی دو مرحله برای بازگشت مجدد به تحصیل ثبت‌نام کردند،‌ گفت: با توجه به اینکه در نظر داشتیم در مهر ماه سال جاری تعدادی از این افراد را پذیرش کنیم، بنابراین در این مرحله شرط پذیرش دانشجویان انصرافی را معدل‌های بالای 15 قرار دادیم که 610 نفر واجد شرایط شدند و از میان آن‌ها نیز بیش از 400 نفر در موسسات آموزش عالی کشور جایابی شدند.

وی افزود: مابقی دانشجویان انصرافی دارای شرایط، در نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان بیشترین ثبت‌نام دانشجویان انصرافی را مربوط به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌ آزاد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همه موسسات آموزش عالی با آغوش باز از دانشجویان انصرافی استقبال کردند.

 

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (18-8-91)

ایران کنفرانس

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای سال تحصیلی 92-1391 از میان واجدین شرایط برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی در رشته بیوشیمی بالینی دانشجو می پذیرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظرفیت پذیرش در مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک نفر است و متقاضیان باید دانشنامه کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی(بالینی و پایه)، ژنتیک و زیست شناسی سلولی و مولکولی داشته باشند و حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری مدارک مورد نیاز را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارسال کنند.

پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی در مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری زاهدان

بر اساس این گزارش، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز برای سال تحصیلی 92-1391 از میان واجدین شرایط در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بافت شناسی، جنین شناسی، علوم تشریح، توان بخشی، بیولوژی سلولی و ملکولی، ژنتیک، میکروب شناسی پزشکی، باکتری شناسی و میکرو بیولوژی دانشجو می پذیرد.

بنابراین گزارش، ظرفیت پذیرش در این مرکز 6 نفر می باشد و حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری مدارک مورد نیاز را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارسال کنند.

گفتنی است: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نشانیhttp://www.zaums.ac.ir مراجعه کنند.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس