کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

سیاستهای جدید وزارت علوم ابلاغ شد (93/2/24)

ایران کنفرانس

سیاستهای جدید وزارت علوم ابلاغ شد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موضوعات راهبردی، گرایشها و تاکیدات هیأتهای امناهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری را در سال جاری، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن سیاستهای پیش روی وزارت علوم به این شرح است:

"استقلال دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی هدف غایی قوانین و اسناد بالادستی و به ویژه برنامه های وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی است. بر همین مبنا، پاسخگویی از اهمیتی به اندازه استقلال موسسات یاد شده برخوردار است. تحقق این دو مستلزم برنامه ریزی برای استفاده از فرصتهای محیط و نقاط قوت این موسسات و کاهش تهدیدهای محیطی و نقاط ضعف آنان و مالا توسعه منابع و ساختارها و هم زمان ارزیابی و پایش این برنامه هاست."

بدین منظور، موضوعات راهبردی و اقدامات لازم از سوی هیأتهای امنا، با رویکردی آینده نگر و منعطف و بر اساس اسناد بالادستی تهیه و تدوین شده و شایسته است از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی حسب مورد رعایت یا در دستور کار هیأتهای امنا قرار گیرد.

موضوع 1) راهبری نظام مند

هدف: هدفمندی، همسویی و هم افزایی فعالیتها متناسب با اسناد بالادستی و با رویکرد نظام مند و برنامه محور.

راهبردها و اقدامات لازم از سوی هیأتهای امنا:

تمام موسساتی که تاکنون نسبت به تصویب برنامه راهبردی اقدام نکرده اند به این مهم مبادرت ورزند؛

برنامه راهبردی، ضمن تحلیل و رعایت اسناد بالادستی از جمله: قوانین مصوب، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده به مجس شورای اسلامی همچنین ارزیابی و پایش محیط موسسات، تحلیل وضعیت فعلی و اینده رقبا و غیره تهیه و ارائه شود.

تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال 93 برای تحقق اهداف برنامه راهبردی؛

تدوین و ارائه طرح جامع عمرانی برای موسساتی که فاقد این طرح هستند.

موضوع 2) مسئولیت پذیری و نظم

هدف: ایفای نقش سه گانه حمایتی، هدایتی و نظارتی هیأت های امنا.

راهبردها و اقدامات لازم از سوی هیأت های امنا:

برنامه ریزی و تمهید برای برگزاری سالانه حداقل دو جلسه رسمی هیأتهای امنا؛

دستورهای جلسه کمیسیون دائمی و هیأت امنا متناسب با برنامه های راهبردی عملیاتی تنظیم، مستند و توجیه شود. گزارش رئیس موسسه به نشستهای هیأت امنا بایستی بر مبنای پیش گفته و میزان تحقق یا فاصله نسبت به برنامه های مدون ارائه شود.

برگزاری سالان حداقل دو جلسه غیر رسمی برای اعضای حقیقی هیأت های امنا؛

طی آن جلسات، تمهید بازدید آنان از فضاها، مکانها و امکانات موسسه؛ دیدار با اعضای شورای دانشگاه؛ برنامه ریزی برای ملاقات با نمایندگان اعضای هیأت علمی، دیدار با نماینده کارکنان و دانشجویان؛ تلاش برای برگزاری نشست مشترک با مسئولان استان که نقش موثری در پیشبرد اهداف موسسه دارند و غیره به عمل آید؛

تشکیل منظم جلسات کمیسیون های دائمی هیأت امنا

موضوع3) منابع مالی و ساختارها

هدف1: تنوع بخشی منابع مالی موسسات

هدف2: کارایی و اثربخشی مصرف منابع مالی موسسات

هدف3: چابک سازی و متناسب سازی ساختارها و اصلاح فرایندها

راهبردها و اقدمات لازم از سوی هیأت های امنا:

تنظیم بودجه عملیاتی در سال 93؛

چابک سازی ساختار تشکیلاتی؛

ساختار تشکیلاتی موسسات باید در چارچوب برنامه راهبردی موسسه و به منظور پاسخگویی مناسب به تغییرات و تقاضاهای محیطی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد. بر همین مبنا و به دلیل محدودیت اعتبارات به دانشگاهها توصیه می شود حتی المقدور از گسترش کمی یا افزایش گروه ها، دانشکده ها یا تقاضای تاسیس پژوهشکده و پژوهشگاه و غیره مگر در موارد ویژه که براساس برنامه های راهبردی ضرورت می یابد، خودداری کنند.

بهره مندی هر چه بیشتر از فناوری اطلاعات و اصلاح فرایندها؛

تمامی موسسات دست کم 2.5 درصد از کل اعتبارات هزینه های(اعم از اعتبارات عمومی و اختصاصی)سال 93 و 94 را به توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد تحول در این زمینه، هم راستا با سیاستهای شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم اختصاص دهند.

تخصیص حداقل 15 درصد از کل اعتبارات هزینه ای موسسه به هزینه های پژوهشی

توسعه درآمدهای اختصاصی مبتنی بر استفاده بهینه از رسوب پولی و موجودی های نقد موسسات؛

به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری توصیه می شود بر مبنای تبصره 3 ماده 13 آیین نامه مالی و معاملاتی نسبت به دریافت مصوبه از هیأت امنا برای افتتاح حساب پشتیبان نزد یکی از بانکهای عامل برای واریز موجودی های نقد خود اقدام و سود حاصله را به عنوان درآمد اختصاصی و با رعایت مقررات ذی ربط و چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیأت اما به مصرف برسانند.

توسعه منابع مالی و بهره گیری از منابعی نظیر وام، کمک خیرین یا واقفین

به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری توصیه می شود برای اتمام طرحهای عمرانی خود درصد بالایی از پیشرفت فیزیکی دارند بر مبنای بند 3 تبصره 13 قانون بودجه سال 93 از تسهیلات دریافتی بانک های عامل استفاده کنند.

موسساتی که دارای طرح های عمرانی نیمه تمام باشند نبایستی نسبت به آغاز طرحهای عمرانی جدید مبادرت ورزند و صرفاً مواردی که بانی آن افراد خیر می باشند(بدون تحمیل بار مالی جدید بر اعتبارات عمومی) مورد پشتیبانی کامل قرار می گیرند.

بازنگری در شیوه های کسب درآمد ناشی از پذیرش دانشجویان از جمله نوبت دوم، پردیس و غیره؛

به دلیل ناکارآمدی و زیان وارده به دانشگاهها ناشی از استهلاک و فرسودگی منابع منتج از اجرای دوره های شبانه و مالا کاهش کیفیت برنامه های آموزشی دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاهها، به موسسات توصیه می شود پذیرش دانشجوی شبانه در دوره کارشناسی مورد بازبینی جدی قرار داده و در مورد ظرفیتهای مازاد تصمیم گیری کنند.

به دلیل محدودیت اعتبارات از یک سو افزایش پذیرش کمی دانشجو در سالیان اخیر از سوی دیگر، لازم است دانشگاهها از تقاضا برای افزایش پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع اجتناب ورزند.

توسعه در آمدهای اختصاصی از طریق فعالیتهای پژوهشی و فناوری؛

به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری توصیه می شود تلاش کنند تا حداقل 40 درصد از اعتبارات هزینه ای موسسه از محل درآمدهای اختصاصی تامین شود. مقتضی است تلاش شود حداکثر 50 درصد از کل اعتبارات اختصاصی موسسه از محل پذیرش دانشجویان شبانه، نوبت دوم و پردیسهای دانشگاهی تامین شده باشد و مابقی اعتبارات یاد شده از محل انجام پژوهش کاربردی حاصل شود.

تغییر نظام حسابداری نقدی و نیمه تعهدی به تعهدی الزامی است.

صرفه جویی در هزینه های جاری

برنامه ریزی به منظور صرفه جویی در منابع مالی و هزینه ها به ویژه در بخش آب، انرژی و حمل و نقل حداقل به میزان 10 درصد نسبت به سال قبل و ارائه گزارش مستند پیشرفت آن به هیأت امنا در پایان سال الزامی است؛

ساماندهی پردیسها؛

با رعایت الزامات برنامه راهبردی، لازم است موسسات برای آینده پردیسهای خودگردان خود، طرح جامع مصوب هیأت امنا داشته باشند و بسترهای حقوقی و قانونی (نظیر: اساسنامه مصوب؛ ساخیار سازمانی و غیره) را بر آن مبنا تدارک ببینند؛

موضوع 4) منابع انسانی

هدف: توسعه و بالندگی منابع انسانی اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان غیرهیأت علمی

تصویب طرح برنامه ریزی منابع انسانی مبتنی بر برنامه راهبردی موسسه

جهت اصلاح وضعیت فعلی و کاهش نسبت کارکنان غیرهیأت علمی به اعضای هیأت علمی تا سقف یک برابر در مورد موسساتی که در آنها که نسبت فوق بیش از یک بوده است.

تدوین برنامه عملیاتی سالانه برای تحقق اهداف موسسه به ویژه در بخش منابع انسانی، توصیه می شود. همچنین تدوین و اجرای طرح جامع آموزش و برنامه های توانمندسازی به منظور توسعه منابع انسانی موسسه پیشنهاد می شود؛

شایسته گزینی و شایسته سالاری؛

مصوبات هیأت های امنا در زمینه منابع انسانی باید موید عدالت استحقاقی باشد. بر این مبنا و به منظور شایسته گزینی، هرگونه جذب کارکنان باید در فضای رقابتی و شانس انتخاب برابر صورت پذیرد. بنابراین؛ جذب کارکنان با برگزاری آزمو و مصاحبه صورت پذیرد.

اصلاح هرم و کیفیت اعضای هیأت علمی؛

لازم است دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از استخدام دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیأت علمی اکیداً اجتناب ورزند.

تشخیص موارد فوق العاده استثنایی و ویژه و رشته ها و شرایط خاص جغرافیایی، صرفاً پس از ارائه مدارک و مستندات مستدل به کمیسیون دائمی و هیأت های امنا قابل بررسی خواهد بود.

با توجه به وضعیت علمی مشاهده شده در بسیاری دانش آموختگان دوره های غیرحضوری و نیمه حضوری، لازم است دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از تبدیل این دسته از دانش آموختگان به هیأت علمی کمال دقت را مبذول دارند.

از ماموریت تحصیلی مربیان پیمانی مگر در موارد خاص(حسب رشته و محل جغرافیایی موسسه) و کسب حداقل 60 درصد امتیازات لازم برای ارتقای مرتبه با تایید هیأت ممیزه خودداری شود؛

به منظور جذب، نگهداشت و بالندگی اعضای هیأت علمی از طریق تامین هزینه های واقعی معیشت آنان نسبت به اصلاح فوق العاده ویژه اقدام شود؛

اصلاح شاخص های پرسنلی؛

لازم است تلاش شود نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو اعم از شبانه و روزانه به نسبت یک به 17 برسد؛

موضوع5) تعاملات بین المللی

هدف: توسعه ارتباطات و همکاری های علمی و بین المللی.

راهبردها و اقدمات لازم از سوی هیأت های امنا:

جذب دانشجویان خارجی

طرح پذیرش دانشجویان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه در دستور کار هیأت امنا قرار گیرد؛

عضویت در مجامع علمی بین المللی

افزایش حضور و تعامل اعضای هیأت علمی با مجامع علمی بین المللی

به منظور تعامل با نهادهای علمی و دانشگاهی معتبر جهانی در خصوص افزایش تعداد فرصتهای مطالعاتی و فراهم آوردن امکانات شرکت در همایش های بین الملل علمی پس از تامین بار مالی  با رعایت مقررات ذی ربط، اقدام و تشویق های لازم انجام شود.

 

تدوین لایحه برخورد با تقلب در پایان نامه‌ها (93/2/23)

ایران کنفرانس

تدوین لایحه برخورد با تقلب در پایان نامه‌ها

معاون حقوقی وزارت علوم از تازه ترین تصمیمات این معاونت در خصوص برخورد با آن دسته از استادان و دانشجویان متخلف علمی، خبر داد و گفت: در حال تدوین لایحه ای برای پایان نامه ها هستیم که در صورتیکه که دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان نامه ها داشته باشند با آنان برخورد می شوند.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: معاونت حقوقی وزارت علوم در حال تدوین لایحه ای برای پایان نامه هاست، بر این اساس در صورتیکه دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان نامه ها داشته باشند با آنان برخورد می شوند.

وی ادامه داد: برخورد با این تخلفات در حوزه استادان نیز در دست اقدام است و هیأت های انتظامی استادان و کمیته های انضباطی دانشجویان در دانشگاهها می توانند به تخلفات مذکور رسیدگی کنند، هر چند این طرحها و لوایح هنوز در دست بررسی و مطالعه در حال طرح در شورای حقوقی است.

معاون حقوقی وزارت علوم از افزودن چندین مورد تخلف به آیین نامه انضباطی اساتید خبر داد و افزود: این مصادیق ابتدا لازم است در مجلس تصویب شود. علاوه بر این، در صورتیکه اقدامات متخلفان بیش از یک تخلف باشد و در واقع عنوان تخلف مجرمانه به شمار آید به قوه قضائیه معرفی می شوند.

 

صدور مجوز 55 رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی (93/2/22)

ایران کنفرانس

صدور مجوز 55 رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، ایجاد 15 رشته تحصیلی دوره دکتری، 35 رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و 5 رشته تحصیلی دوره کارشناسی را در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی متقاضی تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد رشته های تحصیلی دوره دکتری تربيت بدني و علوم ورزشي گرايش مديريت ورزشي در دانشگاه شاهرود، حقوق بين الملل عمومي، مديريت، مديريت بازرگاني، فلسفه و كلام اسلامي، حقوق نفت و گاز، تربيت بدني و علوم ورزشي گرايش مديريت ورزشي در دانشگاه تهران ـ پرديس فارابي، مطالعات آمريكاي شمالي در دانشگاه تهران و علوم قران و حدیث در دانشگاه غیر دولتی و غیر انتفاعی قرآن و حدیث  مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفت.

همچنین این شورا ایجاد رشته های دوره کارشناسی ارشد مطالعات جهان – مطالعات جنوب آفریقا و مهندسی منابع طبیعی – حفاظت و اصلاح چوب در دانشگاه تهران، علوم و فناوري نانو ـ نانوشيمي در دانشگاه زنجان، شيمي پليمر در دانشگاه شهید بهشتی، اقتصاد انرژي در دانشگاه اصفهان، باكتري شناسي در دانشگاه ایلام، باستان شناسي در دانشگاه رازی، فيزيك گرايش لايه هاي نازك و مهندسي پزشكي گرايش بيومواد در پژوهشگاه مواد و انرژي، محيط زيست دريا در دانشگاه هرمزگان، زبان و ادبيات عرب در دانشگاه گیلان، اقتصاد انرژي، مديريت صنعتي و بانکداری اسلامی در دانشکده علوم اقتصادی، مهندسي مواد ـ شكل دادن فلزات، مديريت تكنولوژي و توسعه اقتصادي و برنامه ريزي در دانشگاه علم و صنعت ایران، مهندسي عمران ـ سيستمهاي اطلاعاتي جغرافيايي (GIS) با همكاري دانشگاه ITC  هلند در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و  حقوق بین الملل مديريت فناوري اطلاعات، مديريت مالي، مديريت جهانگردي، حقوق مالكيت فكري، حقوق نفت و گاز، مديريت ورزشي، برنامه ريزي آمايش سرزمين، الهيات و معارف اسلامي ـ اديان و عرفان، روانشناسي باليني و مديريت منابع انساني در مجتمع آموزش عالی قم را تصویب کرد.

ایجاد رشته های مديريت صنعتي گرايش تحقيق در عمليات، مديريت صنعتي گرايش توليد در عمليات، رياضي كاربردي، فيزيك گرايش اتمي مولكولي، مهندسي صنايع گرايش مديريت سيستم و بهره‌وري، مديريت بازرگاني  در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های جغرافيا و برنامه ريزي شهري، مهندسي برق ـ مخابرات، مهندسي صنايع، مهندسي نساجي ـ تكنولوژي نساجي و شيمي ـ شيمي تجزيه در دوره دکتری در  پردیس دانشگاه یزد  در شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد.

همچنین این شورا با ایجاد رشته های دوره کارشناسی اقتصاد اسلامي و مهندسي كشاورزي ـ علوم و مهندسي آب در دانشگاه اردکان، مهندسي صنايع مبلمان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، حسابداري و مهندسي كامپيوتر گرايش فناوري اطلاعات در دانشگاه لرستان مركز آموزش عالي پلدختر (ويژه پسران) موافقت کرد.

 

 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۳ منتشر شد (93/2/22)

ایران کنفرانس

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۳ منتشر شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 93 برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند.
آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها، در سایت اینترنتی این سازمان قابل دریافت است.
ضمناً چنانچه اصلاحات و یا ظرفیت‌های جدیدی به دفترچه راهنما اضافه شود در روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
بدیهی است داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کنند امکان ویرایش انتخاب‌های خود را خواهند داشت.
سازمان سنجش اعلام کرد: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1393 توصیه می‌شود ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام و کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج کرده سپس به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره 2 قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز چهار‌شنبه24 اردیبهشت ماه تا ساعت 24 روز یکشنبه28 اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.
بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

 

جزئیات انتخاب رشته کنکور ارشد اعلام شد (93/2/22)

ایران کنفرانس

جزئیات انتخاب رشته کنکور ارشد اعلام شد

جزئیات كارنامه نتايج اوليه و نحوه تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اينترنتي براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1393 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال 1393 منتشر شده است و داوطلبان مي‌توانند به سايت اينترنتي سازمان به نشاني www.sanjesh.org مراجعه کنند و از نتيجه آزمون خود مطلع شوند.

دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون شامل شرايط، ضوابط و ظرفيت پذيرش رشته‌ها، در سايت اينترنتي اين سازمان قابل دريافت است و چنانچه اصلاحات و يا ظرفيت هاي جديدي به دفترچه راهنما اضافه شود تا تاریخ 28 اردیبهشت ماه از طريق سايت سازمان اطلاع رسانی می شود. داوطلباني كه اقدام به انتخاب رشته کنند امكان ويرايش انتخاب هاي خود را خواهند داشت.

مهلت انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1393 از روز چهار‌شنبه 24 اردیبهشت تا ساعت 24 روز يكشنبه 28 اردیبهشت ماه است و داوطلب پس از ثبت كد رشته محلهاي انتخابي و تایید نهايي، شماره 15 رقمي رسيد را دریافت می کنند که در غير اين صورت انتخاب رشته آنان تكميل نشده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكميل فرم انتخاب رشته (در محيط اينترنتي) دو بند مهم زیر را مشاهده می کنند كه در صورت علامتگذاري در يكي از اين موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده مي‌شود. هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقايقي را عمداً يا سهواً كتمان‌ کرده‌، در هر مرحله ‌(پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و ...) كه باشد، از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب می شود.

دو بند مهم مورد توجه داوطلبان:

اطلاعات فوق (معدل كارداني ، كارشناسي، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد مي‌باشد. □
اطلاعات فوق (معدل كارداني ، كارشناسي، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد نبوده و داراي مغايرت است. □

تبصره: در صورتي كه داوطلبان بند دوم را علامتگذاري کنند به آنها اجازه اصلاح و ويرايش معدل و دانشگاه محل تحصيل داده خواهد شد و پس از ويرايش اين موارد و تأييد آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده مي شود.

داوطلباني كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار بگيرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌هاي مربوط از آنان ثبت‌نام بعمل نخواهد آمد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را مورد بررسي قرار دهند تا بين معدل اعلام شده به اين سازمان و معدلي كه به هنگام قبولي ارائه خواهند کرد، مغايرتي نداشته باشند.

داوطلبان كدرشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) باید حداكثر تا 5 روز پس از اعلام نتايج اوليه، براي طي مراحل پذيرش به سايت معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان به نشاني: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. عدم ثبت‌نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي می شود.

داوطلبان متقاضي رشته‌ محل‌هاي بورسيه داراي شرايط خاص منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر 2 كد رشته محل از اين نوع كد رشته محلها هستند و تاريخ دقيق اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و برنامه زماني مصاحبه و ساير مراحل گزينش از طريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي اين سازمان در 5 خردادماه 93 به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

تاريخ برگزاري آزمونهاي علمي، تشريحي، پروژه و يا عملي داوطلبان متقاضي كد رشته‌هاي امتحاني 1115-1131-1148 (رشته مديريت شهري)-1350-1351-1352-1356-1357-1358-1360-1362 و 1364 كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند در تاريخ 12 خردادماه از طريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي سازمان سنجش اعلام می شود.

پاسخنامه و كليد سوالات براي آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده اند از روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه 93 در سايت اين سازمان قابل دسترسي است. داوطلبان در صورت سئوال می توانند حداكثر تا تاريخ 5 خرداد 93  از طريق شماره‌ تلفنهاي‌ 9-88923595 (كد 021)، يا بخش پاسخگويي اينترنتي سايت سازمان به نشاني www.Sanjesh.org با روابط عمومي اين سازمان در ميان بگذارند.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس