کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

راه‌اندازی ۴۰ رشته دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی اراک (93/5/21)

ایران کنفرانس

راه‌اندازی ۴۰ رشته دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: از مهر امسال ۱۸ رشته در مقطع دکتری و ۲۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، دکتر علیرضا نظام آبادی در نشستی خبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه‌های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک بابرکت ده میلیون ریالی امام راحل(ره) و ژرف اندیشی و نیک اندیشی آیت‌الله هاشمی و مدیریت موفق دکتر جاسبی از هیچ به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است و پس از گذار از سه دهه(دهه استقرار-توسعه و کیفیت) اکنون در دهه چهارم با مدیریت خردورزانه و توأم با اخلاق و عدالت جناب دکتر میرزاده با کیفی بخشی به آموزش، پژوهش و فرهنگ باید به رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا بپردازد.

وی استان مرکزی را چهارمین قطب صنعتی کشور خواند که قریب به 2800شرکت و واحد صنغتی در آن وجود دارد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای امکانات و توانمندی‌های بسیاری است و صنعتی بودن استان زمینه مساعدی را برای تاسیس و پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان و کاربردی کردن پژوهش ها در دانشگاه آزاد اسلامی اراک فراهم کرده است.همچنین دانشگاه ها را به عنوان موتور فکری جامعه دانست که این موتور فکری دراستان مرکزی باید با قدرت وسرعت بیشتری حرکت کند.

دبیر هیات امنای استان مرکزی به تشریح عملکرد و چشم‌انداز واحد اراک در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، دانشجویی ، پژوهشی، اداری ومالی و عمرانی  دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: ترسیم نقشه راه  فرهنگی هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای رئیس هیأت مؤسس، هیأت امنای دانشگاه و رئیس دانشگاه، همچنین بازنگری در ماموریت و رسالت جدید فرهنگی در دستور کار حوزه معاونت فرهنگی واحد قرار گرفته است.

نظام آبادی بر توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان با مطالعه دقیق و ریشه‌یابی بحث‌های فرهنگی، پیگیری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مؤکد مقام معظم رهبری، ضرورت تعریف یک الگوی دینی جامع و همه‌جانبه برای دانشجو توسط معاونت فرهنگی، توجه به  «نهضت اخلاق در جامعه» طبق نظر حاج سیدحسن خمینی، نوه امام (ره) و در راستای منویات فرهنگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: امیدوارم واحد اراک الگو و نمونه خوبی برای اجرایی شدن نهضت اخلاق در جامعه و همچنین دانشگاه اخلاق محور در سطح استان و کشور باشد.

وی درخصوص برنامه‌های حوزه آموزشی دانشگاه اظهار کرد: ثبت نام با آزمون و بدون آزمون کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اراک از روز سه شنبه بیست ویکم مردادماه آغاز می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در 79 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته بدون آزمون از سال تحصیلی آینده دانشجو می‌پذیرد.

نظام‌آبادی خاطرنشان کرد : از مهر امسال 18 رشته در مقطع دکتری و 22 رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه می‌شود که این تعداد رشته تحصیلات تکمیلی بویژه دکتری تخصصی نقطه عطفی برای استان و دانشگاه است که باید از این فرصت برای رفع مشکلات، معضلات و کیفی سازی صنایع، ادارات، نهادها و تشکیلات به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

سرپرست واحد اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی بخشنامه‌ای صادر کرده که شرایط جدیدی برای بازگشت به تحصیل دانشجویان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل‌کرده‌ بدون حساب شدن نیمسال‌های بدون مراجعه و دریافت هیچگونه شهریه‌ای اعم از ثابت و متغیر فراهم می‌کند. در این سازوکار شهریه ثابت نیمسال‌های بدون مراجعه از دانشجو دریافت نخواهد شد و باقیمانده شهریه مطابق دانشجویان ورودی جدید محاسبه می‌شود.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی به طرح تجمیع واحدهای علوم تحقیقات اشاره و بیان کرد:  فواید اجرای طرح تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات شامل بهره‌مندی واحدها از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر، جلوگیری از هدر رفتن منابع، استفاده شایسته و بهینه از امکانات و بهره گیری بهتر از اعضای هیات علمی با کاهش رقابت درون سازمانی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت:  ایجاد و توسعه رشته‌های بین رشته‌ای کارآمد و کاربردی مطابق با نیاز جامعه و استان، بویژه در تحصیلات تکمیلی،  توسعه رشته‌های پزشکی و پذیرش دانشجو در رشته داروسازی در ترم آینده، اهتمام ویژه در امر ارتقای امتیاز دانشگاه از رتبه جامع «دو ستاره» به رتبه جامع «سه ستاره» و جامع مستقل ، توجه به تعداد دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان و ایجاد رشته های تحصیلی در دانشگاه‌ متناسب با آن از دیگر اهداف آموزشی واحد اراک است.

نظام‌آبادی در خصوص چشم انداز دانشگاه در حوزه دانشجویی بیان کرد: نظارت بر کیفیت و طبخ غذای دانشجویی، تأکید بر ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها و عدم وجود هیچ گونه نقص و مشکلی و همچنین تکمیل تجهیزات رفاهی خوابگاه ها  و نظارت بر خوابگاه های دانشجویی، استفاده از امکانات و پتانسیل‌های ورزشی برای درآمدزایی، ایجاد مدرسه فوتبال با توجه به استادیوم ورزشی و زمین چمن در دانشگاه با اخذ مجوز از سازمان ورزش و جوانان استان مرکزی از اهداف دانشگاه در حوزه دانشجویی است.

وی به بیان طرح‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: جهت دهی منطقی، هوشمندانه و آگاهانه به فعالیت‌های پژوهشی اعم از پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری و هدفمند کردن آن ها در راستای کیفی سازی صنعت استان و برطرف کردن مشکلات، معضلات و نیازهای صنعتی استان مرکزی، راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان بخصوص در رشته‌های فنی و مهندسی و مورد نیاز استان و تعریف کانون‌های علمی- تخصصی در دانشگاه با توجه به توانمندی‌های موجود در دانشگاه‌ برای رفع مشکلات صنعتی و مدیریتی و ایجاد بازوی مشورتی برای مدیران ارشد استان از محورهای پژوهشی دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اراک با یادآوری محورهای حوزه اداری و مالی دانشگاه متبوع خود اظهار کرد: بازنگری در تمامی  فرآیندهای آموزشی، اداری، عمرانی و فرهنگی دانشگاه که با کوتاه ترین مسیر و کمترین هزینه، اجرایی شدن کامل سیستم اتوماسیون اداری در واحد، تجاری سازی و کاربردی کردن تولیدات علمی و طرح‌های پژوهشی دانشگاه به منظور بسترسازی ، توسعه و تأمین منابع مالی از راه‌های غیر از شهریه دانشجو، ایجاد سازه‌های تبلیغاتی در دانشگاه جهت درآمدزایی، استفاده ازمکان ها و پتانسیل‌های ورزشی جهت درآمدزایی، هوشمند کردن مصارف انرژی، احداث مزارع هوشمند و استفاده از تکنولوژی نانو در لوله‌کشی آب مزارع، ایجاد و استفاده از گلخانه‌ها در دانشگاه جهت درآمدزایی با استفاده بهینه از زمین‌های موجود کشاورزی، استفاده از سلول های خورشیدی جهت روشنایی دانشگاه و هم‌چنین صرفه‌‌جویی منطقی در حامل های انرژی در دانشگاه از اهداف اداری و مالی دانشگاه هستند.

نظام‌آبادی پیگیری و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام واحد و افتتاح ساختمان‌های جدید دانشکده‌های پزشکی و داروسازی، دانشکده فنی و مهندسی و ساختمان آزمایشگاه‌ها، پیگیری و مکاتبه مکرر با فرمانداری، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر برای نصب پل هوایی مجتمع قائم‌مقام فراهانی و شهرک دانشگاهی امیرکبیر و تشکیل کمیته ساماندهی امور عمرانی و جاری دانشگاه (سردر دانشکده‌ها با نماد خاص هر دانشکده ،مبلمان فضای سبز دانشگاه ،زیباسازی ورودی دانشگاه و دانشکده‌ها،ایجاد فضایی بانشاط و امید مطابق با فضاهای دانشگاهی، ایجاد سازه‌های تبلیغاتی در دانشگاه) و واگذاری طرح‌های فوق به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در قالب پایان‌نامه ها را از عمده ترین فعالیت های عمرانی دانشگاه درسال 93برشمرد.

 

رسیدگی به 3000 پرونده بی‌پاسخ درباره جذب هیأت علمی (93/5/20)

ایران کنفرانس

رسیدگی به 3000 پرونده بی‌پاسخ درباره جذب هیأت علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از رسیدگی به پرونده 3000 داوطلب جذب خبر داد که در دوره گذشته به آنان پاسخی داده نشده بود و گفت: فرایند بررسی صلاحیت استادان چهار ماه و نیم به طول می انجامد.

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: همزمان با دوره مدیریت جدید در وزارت علوم، روند تایید صلاحیت متقاضیان جذب شفاف تر شد، این در حالیست که در دوره گذشته بررسی صلاحیت ها کاملاً در ابهام قرار داشت.

وی ادامه داد: مرکز جذب وزارت علوم درباره هیچ فردی قضاوت نمی کند و اگر هم موردی وجود داشته باشد افراد از خود دفاع می کنند که در روشن شدن ابهامات بسیار موثر واقع می شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، اظهار داشت: اصلاً اجازه نمی دهیم یک عضو هیأت علمی در حالت ابهام و تحیر باقی بماند و نداند مشکلش چیست. استادان به من نامه می نویسند و من نامه ها را بررسی می کنم.

به گفته رضوان طلب، کل فرایند بررسی صلاحیت استادان چهار ماه و نیم به طول می انجامد.

وی درباره بررسی پرونده افراد تاکید کرد: در نوروز سال 93 اعلام کردم تا پرونده بدون پاسخ از دوره گذشته به جا مانده مرکز جذب در تعطیلات عید باید باز باشد و در این مدت به سه هزار پرونده بی پاسخ رسیدگی کردیم.

 

1000 رشته ارشد و۵۰۰ رشته دکتری به دانشگاه آزاد افزوده می‌شود (93/5/20)

ایران کنفرانس

1000 رشته ارشد و۵۰۰ رشته دکتری به دانشگاه آزاد افزوده می‌شود

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: با تجمیع واحد علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور یک هزار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰۰ رشته در مقطع دکتری به رشته‌های پیشین افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خلیج فارس، رستمی افزود: با افزوده شدن این رشته‌ها، شمار رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال تحصیلی جدید به ۲۰ هزار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می رسد.

وی کیفی سازی دانشگاه‌ها و تبدیل آنها به دانشگاه‌های جامع، افزایش شمار مقالات و اعضای هیئت علمی، ایجاد قطب‌های علمی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان را از مهمترین اهداف تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد.

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بیان کرد: کاهش واحدهای زیان ده این دانشگاه از ۲۳۵ واحد به ۱۷۱ واحد از دیگر مزایای این تجمیع بوده است.

رستمی اظهارکرد: اکنون ۴۲ واحد علوم و تحقیقات در سراسر کشور وجود دارد که فقط ۸ واحد آن مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دارند و با این تجمیع این واحدها با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ، مجوز لازم را کسب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه جدید، افرادی که به هر دلیل در دانشگاه آزاد اسلامی از تحصیل بازمانده‌اند، امکان تحصیل مجدد آنها فراهم شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند از نیمسال تحصیلی جدید در دانشگاه محل زندگی خود نام نویسی کنند و مشغول به تحصیل شوند.

رستمی با اشاره به تغییرات در میزان شهریه تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات امنا ، شهریه‌ها بر حسب واحدهای دانشگاهی در هر استان تعیین می‌شود.

وی در پایان گفت: بر این اساس میانگین افزایش شهریه‌ها در واحدهای دانشگاه‌های استانها در هر نیمسال تحصیلی نباید از۱۵ درصد بیشتر باشد.

 

تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان (93/5/19)

ایران کنفرانس

تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان

زندگی تحصیلی دانشجویان اغلب چرخه‌ای از حاضر شدن سر کلاس‌ها، مطالعه کردن،‌ آزمون دادن و تحقیق کردن است و این وضعیت به صورت مکرر و گاه کسالت‌آور ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تاکید دارند در فواصل زمانی مشخص دور شدن از این شرایط که ادامه آن به روزمرگی دانشجویان می‌انجامد قطعا می‌تواند در بهبود کارایی آنان موثر باشد. بنابراین اختصاص دادن دوره‌ها و فواصل زمانی مشخص برای فراغت خاطر دانشجویان به شکل تعطیلات بین دو نیم سال تحصیلی و تعطیلات تابستانی زمان مطلوبی برای تجدید قوا و روحیه آنان خواهد بود.

در حقیقت وقفه‌ای کوتاه بین ترم‌های تحصیلی همچون شارژ کردن باتری بدن عمل می‌کند که دانشجو را برای شروع ترم جدید آماده می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی ای‌پی‌ای، در نظام‌های آموزشی تمام کشورهای جهان این زمان‌های فراغت از تحصیل لحاظ شده که به بهبود بازده تحصیلی دانشجویان کمک می‌کند اما در هر کشوری بنابر سیاست‌های آموزشی خاص هر کشور زمان تعیین شده برای این تعطیلات بین تحصیلی متفاوت است:

استرالیا: نظام آموزش عالی در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا از دو نیم سال تحصیلی در هر سال تشکیل می‌شود اما تنها در دانشگاه Bond‌ دانشجویان طی سه ترم تحصیلی در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور ترم کوتاه تابستانی که انتخاب آن برای دانشجویان اختیاری است، ارائه می‌شود.

کانادا: بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از اوایل ماه سپتامبر تا پایان آوریل یا اوایل ماه مه فعالیت دارند. اغلب ترم زمستانی به دو ترم تقسیم شده که کلاس‌ها از سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا آوریل برگزار می‌شوند.

چین: تمامی کالج‌ها و دانشگاه‌ها در این کشور دو نیم سال دارند و از ماه ژانویه تا فوریه یا مارس به تعطیلات زمستانی و از ماه ژوئیه تا پایان اوت به تعطیلات تابستانی اختصاص دارد. در شمال چین، تعطیلات زمستانی طولانی‌تر و تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر و این وضعیت در جنوب چین برعکس است.

بلژیک: دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از نظام ترمی بهره می‌برند که یک سال آکادمیک را به دو دوره 14 هفته‌ای تقسیم می‌کنند. دانشگاه‌ها شروع ترم اول را از هفته سوم سپتامبر آغاز می‌کنند و هیچ تعطیلات پاییزی وجود ندارد. همچنین شروع کار کالج‌ها یک هفته زودتر و از هفته دوم ماه سپتامبر است که این وقفه یک هفته‌ای به تعطیلات پاییزی اختصاص دارد. پس از این دوره 14 هفته‌ای تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود که دانشجویان از آن برای آماده شدن در امتحانات استفاده می‌کنند. پس از برگزاری امتحانات به دانشجویان یک هفته تعطیلات داده می‌شود که به تعطیلات بین ترمی شناخته می‌شود.

دانمارک: در دانشگاه‌های این کشور سال آکادمیک از حدود اول سپتامبر تا سی‌ام ماه ژوئن ادامه دارد که اغلب به یک نیم سال تحصیلی پاییزی و بهاری تقسیم می‌شود. هرچند از سال 2004 میلادی برخی از دانشگاه‌های دانمارک سال تحصیلی را به چهار دوره تقسیم می‌کنند که هر دوره از هشت هفته و یک هفته برای برگزاری امتحانات تشکیل می‌شود و بین هر دوره یک تعطیلات یک هفته‌ای وجود دارد.

هند: دانشگاه‌های هند زمان آغاز فعالیت خود را از ماه ژوئیه قرار داده‌اند که تا ماه مه ادامه پیدا می‌کند. در طول فصل تابستان و از پایان ماه مه تا شروع ماه ژوئیه به دانشجویان تعطیلاتی داده می‌شود. همچنین در شروع سال، تعطیلات زمستانی دو هفته‌ای در تقویم این کشور گنجانده شده است.

ایتالیا: سال آکادمیک در این کشور به دلیل زمان برگزاری امتحانات تاحدودی متفاوت است. سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور به دو بخش تقسیم می‌شود که نیم سال اول از شروع اکتبر تا پایان ماه فوریه و نیم سال دوم از شروع ماه مارس تا پایان ماه ژوئیه است. همچنین ماه سپتامبر از یک سو ماه آزاد به حساب می‌آید اما در واقع در تمام دانشگاه‌های ایتالیا ماه امتحان نیز محسوب می‌شود چون دانشجویانی که در سال گذشته تحصیلی در هر یک از درس‌های خود نمره قبولی نگرفته‌اند می‌توانند مجدد آزمون دهند.

روسیه: سال تحصیلی در دانشگاه‌های روسیه از اول سپتامبر شروع می‌شود که شامل 42 هفته تحصیلی و 10 هفته تعطیلات است. سال تحصیلی در این کشور به دو نیم سال تقسیم می‌شود. نیم سال اول از سپتامبر تا ژانویه برگزار می‌شود که پس از آن دو هفته تعطیلات به دانشجویان داده می‌شود. نیم سال دوم از ماه فوریه شروع و تا ماه ژوئن یا ژوئیه ادامه دارد و پس از این دوره نیز دانشجویان به تعطیلات تابستانی هشت هفته‌ای می‌روند.

آفریقای جنوبی: نظام آموزشی در دانشگاه‌های آفریقای جنوبی دارای دو نیم سال تحصیلی است. نیم سال نخست از اوایل فوریه تا اوایل ژوئن و نیم سال دوم از اواخر ژوئیه تا اواخر نوامبر برگزار می‌شود. هر نیم سال از 12 یا 13 هفته تشکیل شده که بین آن یک تعطیلات کوتاه یک هفته‌ای گنجانده شده و سه تا چهار هفته پس از آن امتحان برگزار می‌شود.

انگلیس: بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به برگزاری دوره‌های تابستانی، بهاری و پاییزی 10 هفته‌ای معروف هستند اگرچه برخی دیگر از دانشگاه‌ها از عناوین دیگر برای تقسیم‌بندی دوره‌های تحصیلی یا سیستم ترمی استفاده می‌کنند.

آمریکا: به طور معمول سه سیستم چهار ترمی، سه ترمی و دو نیم سال تحصیلی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا برگزار می‌شود. در سیستم چهار ترمی تقویم تحصیلی به چهار دوره تقسیم می‌شود که در 20 درصد دانشگاه‌های این کشور این سیستم اجرا می‌شود. در سیستم سه ترمی نیز سال تحصیلی به دو نیم سال 15 هفته‌ای و یک نیم سال تحصیلی تابستانی تقسیم می‌شود.

 

راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها (93/5/19)

ایران کنفرانس

راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها

سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب برنامه‌های کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات و دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در نشست سرپرستان گروه‌های برنامه ریزی وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جعفر مهراد گفت : برنامه‌های درسی در نشست سرپرستان گرو‌‌های برنامه ریزی که به دعوت مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود، مطرح و تصویب شد.

مهراد افزود: رشته اقتصاد اطلاعات به عنوان یک رشته مستقل و زیر چتر علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد. این برنامه در 32 واحد طراحی شده که شامل 22 واحد درس‌های الزامی، 4 واحد درس‌های اختیاری و 6 واحد پایان نامه است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: علاوه بر درس‌های فوق، 4 واحد درس های جبرانی نیز در نظر گرفته شده است که شامل اقتصاد خرد به ارزش 2 واحد الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از رشته و گرایش‌های اقتصاد و مبانی علم اطلاعات و دانش شناسی الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از علم اطلاعات و دانش شناسی است.

وی هدف از طراحی و تصویب رشته اقتصاد اطلاعات را تربیت دانش آموختگانی عنوان کرد که مسائل اقتصادی مربوط به تولید، توزیع و مصرف اطلاعات را بررسی و تحلیل خواهند کرد. دانش آموختگان این رشته به گونه ای آموزش خواهند دید که از دانش زمینه ای لازم برای کار آفرینی و اشتغال زایی در حوزه های مرتبط با کالا ها و خدمات اطلاعاتی برخوردار باشند.

سرپرست کمیته برنامه ریزی و علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: در دوره دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی تنها یک گرایش تصویب و جهت اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شده است که بازیابی اطلاعات و دانش نام دارد.

مهراد هدف از گرایش مدیریت اطلاعات و دانش در چارچوب برنامه دکتری علم اطلاعات و دانش را تربیت متخصصان برای سازماندهی و اشاعه دانش، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی برای مدیریت دارایی های فکری و دانشی، تربیت نیروی انسانی لازم برای ارائه مشاوره مدیریت دانش، تامین نیروی انسانی توانمند برای تدریس دروس مرتبط با مقوله مدیریت اطلاعات و دانش در سطوح مختلف تحصیلی و زمینه سازی برای انجام تحقیقات عمیق در زمینه مفاهیم، فناوری ها، نظام های مدیریت دانش برشمرد.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس