کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

اخبار دانشگاهی

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد (94/7/2)

ایران کنفرانس

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و رشته های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا،دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی درباره نحوه انتخاب رشته توسط داوطلبان گفت: متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و رشته های با آزمون سراسری ورود به دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به ثبت انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

وی در خصوص چگونگی انتخاب رشته داوطلبان گفت: داوطلبان آزمون دکتری تخصصی در این مرحله از تکمیل ظرفیت مجاز به انتخاب حداکثر 20 محل دانشگاهی متناسب با رشته امتحانی خود هستند.همچنین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب حداکثر 20 رشته و محل متناسب با مجموعه امتحانی خود بوده و داوطلبان رشته های با آزمون سراسری هم می توانند متناسب با گروه آزمایشی که در آزمون آن شرکت نموده اند حداکثر تا 20 رشته/محل را انتخاب نمایند.

وی در خصوص داوطلبان واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت گفت: کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی و کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت خواهند بود.

زمان شروع انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدای هفته آینده اعلام خواهد شد.

 

دوره پسادکتری صنعتی آغاز می‌شود/ اعطای امتیاز به شرکت کنندگان (94/6/31)

ایران کنفرانس

دوره پسادکتری صنعتی آغاز می‌شود/ اعطای امتیاز به شرکت کنندگان

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح پسا دکتری صنعتی همزمان با سال تحصیلی جدید به عنوان طرح پایلوت ارتباط دانشگاه و صنعت آغاز به کار می کند.

محمد نوری امیری، با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد با اجرایی کردن ۶ طرح، بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند، به خبرنگار مهر گفت: «پسا دکترا صنعتی»، «فرصت مطالعاتی»، «فاجد یا فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی»، «پایان نامه های دانشجویی»، «حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه» و « مشاور مادر صنعتی» طرح هایی هستند که از امسال به صورت جدی پیگیری می شوند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

وی افزود: اگرچه ما جایگاه خوبی در حوزه علمی داریم اما این علم تبدیل به عمل نشده است، به همین دلیل باید به عنوان مثال صنعت، معدن و ... در علم رسوخ پیدا کنند تا شاهد پیشرفت علمی باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای رسوخ و نفوذ در علم بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار شود، افزود: تاکنون  طرح هایی در وزارت صنعت برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه، اجرایی می شده ولی به دلایلی ابتر ماندند.  در حال حاضر قصد داریم با نگاه جدیدی ارتباط بین این دو را جامعیت ببخشیم که باید بسترهای قانونی لازم برای اجرایی شدن این ایده ها وجود داشته باشند.

وی در خصوص طرح پسادکتری صنعتی که یکی از شش طرح ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: این طرح با هدف مهارت آموزی اساتید برگزار می شود که اساتید شرکت کننده می توانند به مدت یک سال در یک محیط واقعی صنعتی قرار بگیرند و با این محیط آشنایی پیدا کنند.

اختصاص امتیازات ویژه به شرکت کنندگان در پسادکتری صنعتی

نوری امیر اظهار داشت: افرادی که دوره پسادکتری صنعتی را می گذرانند می توانند به راحتی عضو هیات علمی شوند. همچنین اگر استادی، عضو هیات علمی باشد با گذراندن این دوره، ارتقا درجه استادی وی تسریع پیدا می کند.

نوری امیری با بیان اینکه این طرح برای اساتیدی که در حال تدریس هستند ولی در صنعت حضور نداشتند، مفید است، خاطرنشان کرد: در گذشته پسا دکتری صنعتی با عنوان «پست داکت» وجود داشت ولی به این صورت با ارائه امتیازات نبود.

وی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای هیچ رشته ای محدودیت وجود ندارد، عنوان کرد: طرح پسادکتری صنعتی به صورت پایلوت در سال ۱۳۹۴ با ۵۰ نفر از مهرماه آغاز می شود. در این دوره می توانیم مشکلات و چالش ها را بررسی کنیم تا دوره های بعدی بدون نقص برگزار شود.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح پسادکتری صنعتی با توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است و افراد شرکت کننده در این طرح از سوی این وزارت خانه معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه اساتید همزمان در طی گذراندن پسادکتری صنعتی حق تدریس و انجام  کارهای دیگر را ندارند، تاکید داشت: داوطلب وظیفه ای را که در این دوره می گذراند انجام می دهد و بنگاه هم در قبال داوطلب تعهداتی دارد و در طول این دوره به داوطلب حقوق می دهد.

وی افزود: بنگاهها شامل واحد تولیدی، صنعتی و معدنی هستند که نیازها و تقاضاهای خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند تا بدین واسطه بدانیم چه استادی در چه  منطقه ای، دوره خود را بگذراند.

نوری امیری افزود: دوره ها از یک مهر تا مهر سال دیگر آغاز می شود ولی لزوما این دوره یک ساله نیست.

 

راه اندازی دوره پسادکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شهیدبهشتی (94/6/31)

ایران کنفرانس

راه اندازی دوره پسادکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شهیدبهشتی

دانشگاه شهید بهشتی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود در زمینه زبان و ادبیات فارسی دوره پسادکتری در این رشته را راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دانشگاه براساس شیوه­ نامه اجرایی طرح­ های پسادکتری مشترک با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد علم) در نظر دارد برای اجرای طرح‌های پژوهشی ۱۰ نفر از متقاضیان در این دوره بپذیرد.

متقاضایان لازم است دارای مدارک دکتری مرتبط با حوزه های پژوهشی زبان و ادبیات فارسی باشند و از تاریخ فراغت از تحصیل متقاضیان بیش از سه سال نگذشته باشد.

نگارش و تألیف رساله، مقالات یا کتب پژوهشی در حوزه پژوهشی پیشنهادی دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

فرایند انتخاب به این گونه است که متقاضیان سه نسخه از طرح پیشنهادی خود را همراه با فایل الکترونیک آن برای ارزیابی به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال می کنند و در صورت پذیرفته شدن طرح در هیأت ارزیابی طرح­ های پسادکتری، از متقاضی برای مصاحبه دعوت به عمل می ­آید.

متقاضیان پذیرفته شده از مهرماه ۱۳۹۴ به طور تمام­ وقت و براساس شیوه­ نامه اجرایی پسادکتری مشغول به­ کار خواهند شد.،

محورهای پژوهش‌ شامل مطالعات ادبی قرآن کریم، فرهنگ نویسی، مطالعات زبانی و دستوری زبان فارسی، گونه و گویش شناسی زبان فارسی، تصحیح متون ادبی، مطالعات تاریخ ادبی، مطالعات سبک شناسی و بلاغت و فرهنگ و زبان های ایران باستان است.

 

بین المللی شدن ۱۵ دانشگاه در برنامه ششم توسعه (94/6/31)

ایران کنفرانس

بین المللی شدن ۱۵ دانشگاه در برنامه ششم توسعه

قائم مقام وزیر علوم از برنامه وزارت علوم مبنی بر بین المللی شدن ۱۵ دانشگاه طی برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سالارآملی با اشاره به ضرروت راه اندازی دیپلماسی علم و فناوری گفت: راه اندازی دیپلماسی علم و فناوری از طریق همکاری های دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو هم می تواند برای کشور سرمایه اجتماعی، هم سرمایه تبلیغی و فرهنگی به همراه بیاورد.

وی افزود: به طور کلی چنانچه فردی با پتانسیل های کشور آشنا شده و از عمق فعالیت های علمی و فناوری ایران آگاه شود، می تواند نماینده ما درجهان باشد و درنهایت تبلیغات سوء علیه ایرن اثر کمی خواهد داشت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به ضرورت بین المللی شدن دانشگاه های کشور گفت: حداقل انتظار ما این است که در پایان برنامه ششم توسعه، ۱۵ دانشگاه وزارت علوم به سطح بین المللی برسند.

شرایط بین المللی شدن دانشگاه ها

وی با بیان اینکه بین المللی شدن دانشگاه ها تعاریف و شاخص های خاص دارد، تصریح کرد: یکی از شاخص های بین المللی شدن، جذب دانشجوی خارجی است. در حال حاضر معیار این شاخص بین المللی اختصاص ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی است.

سالارآملی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون در ایران این شاخص، حدود ۰.۳ یا ۰.۴ درصد است بنابراین اگر بتوان در یک برنامه ۵ ساله به ۴ تا ۵ درصد در این ۱۵ دانشگاه برسانیم، حداقل درمسیر بین المللی شدن حرکت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با وجود اینکه تعداد مقالات محققان در سال به بیش از ۳۵ هزار مدرک می رسد اما تنها چند مقاله با همکاری های بین المللی تدوین و به چاپ رسیده است که بدین معناست که از امکانات دنیا شامل تجهیزات هم بهره مند نشده ایم.

سالار آملی، تعداد اسایتد خارجی را یکی دیگر از شاخص های بین المللی شدن دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعداد اساتید غیر ایرانی که در دانشگاه های کشور تدریس می کنند، به انگشتان یک دست هم نمی رسد که معیار بسیار مهم در دانشگاه های بین المللی دنیاست.

به گفته وی ما حتی از پتانسیل و ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به خوبی استفاده نمی کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درخصوص ویژگی های دانشگاه هایی که امکان بین المللی شدن دارند، گفت: دانشگاه هایی که پتانسیل لازم شامل رشته های مورد نیاز دانشجویان خارجی، کرسی های زبان فارسی برای آموزش اولیه و به طور کلی وجود مجموعه ای تحت عنوان مدیریت دانشجویان غیر ایرانی در سیستم اداری دانشگاه داشته باشند، شرایط اولیه برای بین المللی شدن را دارند.

سالارآملی درباره دلایل بین المللی نبودن دانشگاه های ایرانی گفت: عمده دلیل این اتفاق ضعف درونی و عدم توجه به اهمیت بین المللی شدن دانشگاه هاست. البته نباید دانشجویان خارجی را به عنوان عناصر جاسوس نگاه کرد چراکه اکثر کشورهای دنیا در حال پذیرش دانشجوی خارجی هستند به طوریکه کشور آمریکا بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانشجوی خارجی دارد و انگلیس سالانه ۱۰ میلیارد پوند از محل تحصیل دانشجویان خارجی درآمد کسب می کند و آلمان نیز قرار است تعداد دانشجویان خارجی خود را به ۳۵۰ هزار دانشجو افزایش دهد.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین اگر بتوان طی برنامه ششم توسعه حدود ۵ درصد از دانشجویان ۱۵ دانشگاه کشور را به سمت بین المللی شدن ببریم در مسیر موفقیت گام برخواهیم داشت.

حضور ۱۵ دانشگاه کشور در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا تا پایان برنامه ششم توسعه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به شاخص های نظام های رتبه بندی دانشگاه ها گفت: تعداد دانشجویان خارجی، اساتید خارجی و درآمد دانشگاه از ارتباط با صنعت از جمله شاخص های نظام های رتبه شانگهای،QS، تایمز و رویترز محسوب می شوند.

وی افزود: یکی از دلایلی که دانشگاه های ایرانی کمتر در این رتبه بندی ها حضور دارند، این است که دانشگاه ها کمتر به این شاخص ها توجه کرده اند.حتی در سال های گذشته اصلا نامی از دانشگاه های ایرانی در این رتبه بندی ها وجود نداشت و سه، چهار سالی است که چند دانشگاه کشورمان موفق به حضور در این رتبه بندی ها شده اند.

سالارآملی تاکید کرد: انتظار داریم که حداقل ۱۵ دانشگاه کشور تا پایان برنامه ششم توسعه جزء یکصد دانشگاه برتر آسیا شده و یکی، دو دانشگاه نیز در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند که اصلا دور از ذهن نیست.

 

مصوبه جدید دانشگاه آزاد درباره موظفی اساتید (94/6/25)

ایران کنفرانس

مصوبه جدید دانشگاه آزاد درباره موظفی اساتید

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد می توانند نیمی از موظفی خود را در مراکز تحقیقاتی دانشگاه بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و سی امین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد. در این جلسه گزارش کمیسیون های تخصصی هیات رئیسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش کمیسیون شماره ۱ هیات رئیسه توسط معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و مقرر شد شیوه نامه جدید استخدام اعضای هیات علمی با اصلاحاتی نظیر درج مدت زمانی حداکثر ۱۴۵ روز و اضافه نمودن تبصره ای جهت اعمال ضریب معدل رشته های علوم انسانی و علوم پایه و مهندسی بر اساس مقررات پژوهش محورو استعدادهای درخشان ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد شیوه نامه همکاری اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و موسسات دولتی و غیر دولتی با اصلاحات مدنظر در جلسه و کسب نظر شورای مرآت اجرا می شود.

شیوه نامه همکاری اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و موسسات دولتی و غیر دولتی به عنوان اعضای هیات علمی نیمه وقت در واحدهای دانشگاهی با اصلاحات مدنظر در جلسه و کسب نظر شورای مرآت، اصلاح، نهایی و ابلاغ می شود.

در این جلسه موضوع مراکز تحقیقاتی دانشگاه مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد برای این مراکز تحقیقاتی که دارای موافقت اصولی با تشکیلات حداقلی و نیروی موجود هستند محلی ایجاد شود و اعضای هیات علمی نیمی از موظفی خود را در این مراکز بگذرانند و پس از اخذ موافقت قطعی تشکیلات نهایی تهیه شود.

در این جلسه مصوب شد برای برگزاری دوره آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت و دوره های آموزشی توانمند سازی کارکنان از زیر ساخت های موجود در واحد الکترونیکی استفاده شود و تفاهم نامه همکاری در این زمینه منعقد شود.

همچنین گزارشی توسط دکتر کاردار در خصوص آمار مقایسه ای ثبت نام در مقاطع مختلف ارائه و مقرر شد در تنظیم بودجه سال ۱۳۹۵ این اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش اجلاس ۷۰ شورای مرکزی دانشگاه توسط دکتر رهنما ارائه و مقرر شد حداکثر تا پایان آبان ماه دستورالعمل های مربوط قابل طرح در کمیسیون های تخصصی ارائه شود.

لازم به ذکر است موضوع اعضای پیشنهادی هیات امنای شهرک های علم و فناوری دانشگاه مطرح و با اصلاحات مربوط از جمله ترکیب اعضا ثابت و موقت به صورت مدعو موافقت شد.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس