کل

آغاز ثبت‌نام متقاضیان بورس دکتری دستگاه‌های اجرایی از 11 اردیبهشت (92/2/8)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت‌نام متقاضیان بورس دکتری دستگاه‌های اجرایی از 11 اردیبهشت

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، گفت: شیوه‌نامه بورسیه تحصیلی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های کاربرد برای تحصیل در مقطع دکتری پژوهش محور نهایی و ابلاغ شده است، بنابراین متقاضیان می‌توانند از روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن مسلمی نایینی اظهارکرد: در آستانه میلاد با سعادت دخت نبوت، حضرت فاطمة الزهرا (س) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز کارگر و هفته آموزش، هدیه ارزشمندی از طرف وزارت علوم به کارشناسان و متخصصان حوزه‌های کاربردی کشور شاغل در دستگاه های اجرایی، آموزشی، فنی و خدماتی کشور اعم از دولتی و غیردولتی برای تحصیل آنها در مقطع دکتری پژوهش محور داده می‌شود.

وی افزود: شیوه‌نامه بورسیه تحصیلی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های کاربرد برای تحصیل در مقطع دکتری پژوهش محور در راستای اجرایی کردن بند "د" ماده یک قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم در مورد تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه منابع انسانی کشور و به منظور هدفمند کردن ارتقای سطح علمی کارشناسان و متخصصان دستگاه‌های اجرایی، آموزشی، فنی و خدماتی دولتی و غیردولتی کشور که دارای پروانه و مجوز لازم هستند و همچنین ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و این دستگاه‌ها در انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز کشور و مستندسازی علمی دستاوردهای طرح‌هایی که توسط کارشناسان و متخصصان تحت راهنمایی استادان دانشگاه انجام می‌شود، برای اولین بار تدوین و ابلاغ شده است.

مسلمی جلوگیری از خروج کارشناسان و متخصصان ایرانی به کشورهای خارجی به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشورها که بعضا دارای اعتبار پایین و همراه با تبعات گسترده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، بیش از 3000 نفر از متخصصان، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور به دلیل اینکه زمینه ادامه تحصیل آنها در مقطع دکتری داخل کشور فراهم نبود برای ادامه تحصیل به خارج رفته و در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند.

وی اجرایی شدن شیوه‌نامه بورسیه تحصیلی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های کاربرد در مقطع دکتری را موجب تسهیل در ادامه تحصیل این افراد و صرفه‌جویی ارزی برای کشور و همچنین برقراری ارتباط نزدیک استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها با کارشناسان و متخصصان و درنتیجه، درهم آمیخته شدن علم و تجربه عنوان کرد.

مسلمی با بیان اینکه این روش در دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته دیگر نیز انجام می‌شود، در مورد شرایط متقاضیان استفاده از این شیوه‌نامه آموزشی، اظهارکرد: داوطلبان باید علاوه بر شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، دانشنامه دکتری عمومی یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های داخل یا خارج مورد تایید وزارتین علوم یا بهداشت و همچنین حداقل سه سال سابقه فعالیت در حوزه کاری مرتبط با موضوع رساله مقطع دکتری داشته باشند.

وی افزود: دارا بودن توانایی و مهارت لازم، قدرت شناخت و حل مساله که از طریق مصاحبه ورودی مشخص می‌شود، فقدان منع قانونی ادامه تحصیل، صدور تاییدیه حوزه کاربرد مبنی بر پرداخت تمام هزینه‌های تحصیلی و شهریه برای متقاضی بورسیه آن حوزه طبق اعلام موسسه و همچنین نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای متقاضیان مرد نیز از دیگر شرایط لازم برای داوطلبان استفاده از بورسیه تحصیلی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های کاربرد در مقطع دکتری پژوهش محور است.

وی درباره نحوه معرفی و بررسی شرایط متقاضیان این بورس تحصیلی، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 11 اردیبهشت سال 92 به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بورس ( سامانه کاربرد) مراجعه و پس از مطالعه شیوه‌نامه مربوط و دستورالعمل ثبت‌نام با تکمیل دقیق کلیه مراحل و بارگذاری تمام اطلاعات و مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مسلمی تصریح کرد:ه پس از ثبت‌نام مجازی داوطلبان و صدور تاییده برای متقاضی توسط حوزه کاربرد (دستگاه و سازمان محل اشتغال داوطلب)، بررسی مدارک و صلاحیت علمی و عمومی و احراز توانمندی‌های لازم در شورای ویژه‌ای انجام می‌شود و افراد واجد شرایط حداکثر به سه موسسه معرفی خواهند شد و در مراحل بعدی نیز بررسی تقاضا در هیات و ارسال نتیجه به همراه عنوان رساله تقاضامحور و دلایل نیاز حوزه کاربرد به انجام این رساله و اسامی استادان راهنما و مشاور رساله به اداره کل بورس توسط موسسه آموزش عالی مجری دوره دکتری اجرا می‌شود.

به گفته وی بررسی و صدور حکم بورسیه جهت تحصیل در موسسه توسط رییس سازمان امور دانشجویان، تدوین و انعقاد قرارداد بین موسسه آموزش عالی مجری دوره دکتری و حوزه کاربرد و در نهایت، ارسال رونوشت قرارداد و اعلام شروع به تحصیل به اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان نیز مراحل بعدی فرآیند بررسی شرایط متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی کارشناسان حوزه کاربرد در مقطع دکتری پژوهش محور را تشکیل می‌دهند.

مسلمی تاکید کرد: پرداخت تمام هزینه‌های تحصیلی کارشناسان و متخصصان در مقطع دکتری اعم از شهریه و هزینه اجرای طرح و اخذ تعهدات لازم، به عهده کارفرما (سازمان معرفی کننده کارشناس و متخصص) خواهد بود.

 

جذب دانشجوی دکتری در پردیس خودگردان دانشگاه رازی (92/2/8)

ایران کنفرانس

جذب دانشجوی دکتری در پردیس خودگردان دانشگاه رازی

رئیس دانشگاه کرمانشاه رازی از راه اندازی پردیس خودگردان و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی از مهرماه سال جاری خبر داد.

دکتر محمدمهدی خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری با راه اندازی پردیس خودگردان در دانشگاه رازی کرمانشاه موافقت کرد.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه از مهرماه فعالیت خود را آغاز می کند و در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: تمام زیرساخت های لازم برای پذیرش دانشجو در این پردیس آماده شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی پذیرش دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه رازی کرمانشاه را یکی از راهکارهای دانشگاه برای درآمدزایی عنوان کرد.

خدایی افزود: دانشگاه‌ها باید منابع مالی برای خود را به وجود آورند که راه اندازی پردیس دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه های خارج دانشگاه، ایجاد دوره آموزش آزاد و سرمایه گذاری خیرین از جمله راه هایی است که می توان به وسیله آنها منابع مالی ایجاد کرد و دانشگاه رازی کرمانشاه در تمام این موارد فعال است.

 

سالانه ۲۴ آزمون IELTS در تهران و ۶ آزمون در شهرستان ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد (92/2/7)

ایران کنفرانس

سالانه ۲۴ آزمون IELTS در تهران و ۶ آزمون در شهرستان ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست زیاد داوطلبان، آزمون IELTS دانشگاه آزاد اسلامی در هر سال 24 بار در تهران (یعنی در هر ماه 2 آزمون) و 6 بار در شهرستان ها برگزار خواهد شد. با تـوجه به این مـوضوع شهروندان مـتقاضی شهرستان ها دیگر نیازی به مراجعه به تهران نخواهند داشت و می توانند به واحدهای مجری در شهرهای نزدیک به مکان زندگی خود مراجعه کنند. در حال حاضر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای شیراز، رشت و کرمانشاه برگزارکنندگان این آزمون می باشند.

 

رئیس مرکز آزمون افزود: تعداد شرکت کنندگان در هر دورۀ آزمون  300 نفر است و ما تلاش خواهیم کرد که این آزمون را بطور منظم در هر سال برگزار کنیم.

وی در مورد نحوۀ ثبت نام گفت: ثبت نام بر روی وب سایت ielts.iauset.com بصورت آنلاین انجام می شود که هر داوطلب می تواند با مراجعه به این سایت پس از اطمینان از فعال بودن پروفایل خود نسبت به ثبت نام اقدام نماید نکتۀ مهم این که انصراف پس از ثبت نام قطعی در این آزمون امکان پذیر نیست.

اقبالی درخصوص حداقل سن برای شرکت در این آزمون گفت: برای شرکت در این آزمون داوطلبان باید 16 سال کامل را داشته باشند تا بتوانند براساس قانون IDP در IELTS ثبت نام نمایند.

وی درخصوص کیفیت برگزاری این آزمون در ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آزمون IELTS یکی از موفق ترین برگزارکنندگان این آزمون شناخته شده که به خاطر همین موضوع ایران، نیوزلند و روسیه جوایزی را دریافت کرده اند.

اقبالی درخصوص نحوۀ برگزاری این آزمون گفت: این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می گردد که داوطلبان باید 2 روز برای این آزمون به مکان های مورد نظر مراجعه کنند در روز اول که اختصاص به آزمون کتبی دارد هر داوطلب 3 ساعت زمان خواهد داشت تا به سؤالات پاسخ گوید بعد از آن داوطلبان در روز دیگر برای مصاحبه مراجعه خواهند کرد که 15 دقیقه برای هر نفر در نظر گرفته می شود.

رئیس مرکز آزمون درخصوص انواع این آزمون گفت: آزمون IELTS  در دو سطح جنرال و آکادمیک برگزار می گردد که داوطلبان باید توجه داشته باشند با توجه به نیاز خود در این آزمون ها ثبت نام و شرکت نمایند که البته در مورد برگزاری هرکدام از این آزمون ها از قبل روابط عمومی مرکز آزمون اطلاع رسانی خواهد کرد و داوطلبان می توانند اطلاعات موردنظر را از طریق سایت  www.pubr-azmoon.com مشاهده نمایند.

وی در پایان اشاره کرد: متقاضیان اگر در مراحل ثبت نام با سؤال یا ابهامی مواجه شدند، می توانند از طریق سایت   www.pubr-azmoon.com     سؤال خود را مطرح  یا  به  آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید   ایمیل خود را ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

 

Global Engineering, Science and Technology Conference

Call for Papers

Global Engineering, Science and Technology Conference

Date: 3-4 October 2013, Venue: Bayview Hotel, Singapore


Submission deadline: 12 August 2013, Registration Deadline: 9 September 2013

Website: www.gistconfo.com

Send abstract or full paper papers to: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید or Use "Submit Paper" Link on website to submit directly

Abstract and/or full papers relating to broad areas of under mentioned track of Engineering, Science and Technology are invited for the above international conference in Singapore. The conference, sponsored by Global Institute of Science and Technology, Australia, American Research and Publication International, New York, USA and WBI London, UK intends to bring together researchers, engineers and scientists from around the world. The tracks of the conference are:

Automotive Engineering
Architectural Engineering
Aeronautical Engineering
Naval Architecture
Environmental Engineering
Computer Science and Engineering
Computer Software and Application
Internet and worldwide Web
Information Technology
Mining
Design
Electrical Engineering
System Engineering
Mechanical Engineering
Material and Manufacturing Sciences
Chemistry and Material sciences
Earth, Forestry and Agriculture Sciences
All other areas of Science and Technology

Review Process, Conference proceedings, Best paper Award and Journal publication

All papers will be anonymously reviewed and authors will be informed about the review outcome within ten working days after we receive the full papers and go through blind review process before they are accepted. All accepted abstract and full papers will be published in the refereed conference proceedings with ISBN and will be published electronically via a separate website, namely, www.gistconpro.com.

Best Paper Announcement and Publication Opportunities

Best paper award will be announced soon after the conference and these papers will be published in peer reviewed international journal "Global Science and Technology Journal" (ISSN 2201-6848) which will be published within January 2014 from Australia. All other outstanding papers will be considered for special issue of Journal of Modern Science and Technology (ISSN 2201-6686) from Australia.

Conference Lunch, Dinner And Registration fees

This conference is featured by several feedings such as arrival, morning and afternoon break-foods, buffet lunch and conference dinner, in addition to conference materials. Registration fee varies from USD350 to USD700 depending on the option the author wish to select. However, there is addition fee for journal submission.

Paper Submission:

Please submit your abstract or full paper electronically by completing the Paper Submission Form on the conference website.

If you find any problem, you can send the paper directly to : آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

For full information, please visit our website : www.gistconfo.com or write directly to the chair via آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید for any question

Professor Dr. Zia Haqq, Conference Chair
Global Institute of Sciences and Technology, Australia

 

برگزاری نخستین همایش ملی محیط زیست خلیج فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

ایران کنفرانس

برگزاری نخستین همایش ملی محیط زیست خلیج فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

به گزارش خبرنگار آنا از بندرعباس، نخستین همایش ملی محیط زیست خلیج فارس چهارم اردیبهشت با حضور کرباسی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، شادی مدیر کل حوزه معاونت دریایی، رضایی معاون استاندار، باقری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس،وفادار مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان،  مرتضوی ریاست پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، رنجبر مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان ، جمعی از مسئولان و مدیران صنایع بزرگ استان هرمزگان اساتید پژوهشگر  و دانشجویان در سالن امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار گردید.
در این همایش که محورهای برگزاری  آن در قالب موضوعات:تنوع زیستی خلیج فارس،آلودگی محیط زیست،ارزش گذاری اقتصادی محیط زیست،ارزیابی وآمایش سرزمین و پتانسیل گردشگری خلیج فارس بود؛  باقری رییس واحد بندرعباس ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: امروز ما به پاسداشت از محیط زیست خلیج فارس به عنوان یکی از سرمایه های ملی کشورمان اینجا جمع شده ایم تا حمایت خود را از سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های پاسداشت از تمامیت ارضی و حفاظت از سرمایه های ملی اعلام نماییم.
وی افزود: بحث از محیط زیست، بحثی است که همیشه دغدغه ی بسیاری از کشورها ی جهان بوده و یکی از مولفه های توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست می باشد. حفاظت از محیط زیستی که در دهه های اخیر شکل خیلی بهتری پیدا نموده و کشورهای مختلف جهان این اندیشه را درک کرده اند که اگر می خواهند به منافع پایدار از محیط زیست برسند، این امر در گرو همکاریهای مشترک است.
این مقام مسئول  در زمینه اهمیت حفاظت از محیط زیست دریایی  به ویژه محیط زیست خلیج فارس تصریح کرد: امروزه حفاظت از محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک مسئله ملی و حتی بین المللی مطرح و تا کنون حدود 500 کنوانسیون بین المللی در این زمینه مطرح شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس افزود: از آنجایی که کشورهای خلیج فارس فاقد پروتکل و آیین نامه ها ی منسجم برای حفاظت از محیط زیست منطقه هستند، این مسئله برای کشور ما هم تهدید است هم فرصت.
وی در مورد تهدید یادآورشد: تهدید از این جهت است که بهرحال این آلودگی هایی که در زمینه محیط زیست خلیج فارس وجود دارد و مسائلی که در ارتباط با تخریب زیستگاههای موجودات دریایی عنوان می شود، خطرات و تهدیداتی است برای کشور ما و سرمایه ملی ما یعنی خلیج فارس.
باقری در مورد فرصت برای کشور ما گفت: اما از طرف دیگر فرصتی است برای ما که با تدوین پروتکل ها و آیین نامه های اجرایی و معرفی آن در سطح منطقه ای و بین المللی، کاری کنیم که بستر مناسبی را فراهم کنیم که در آن بستر کشور ما به عنوان الگوی منطقه ای تبدیل و شناخته شود و علاوه بر تثبیت جایگاه خودش در موقعیت فعلی بتواند یک الگوی موثری برای بقیه کشورهای دنیا در زمینه پاسداشت و حفاظت از محیط زیست خلیج فارس باشد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حفاظت از محیط زیست خلیج فارس کارهای زیادی انجام داده و کسانی که آشنایی بیشتری با این نوع فعالیت های دانشگاه  دارند، می دانند که واحد بندرعباس دارای بیشترین  و قدیمی ترین رشته ها را در منابع طبیعی و محیط زیست دارد که  با بیش از 13 رشته در مقاطع مختلف از کاردانی گرفته تا دکتر تخصصی و 3000 دانش آموخته  است.
باقری گفت: یکی از مولفه های توسعه پایدار و حفاظت محیط زیست آموزش است که دانشگاه این رسالت را به خوبی به عهده گرفته است و این واحد دانشگاهی توانسته بیش از 70 طرح درون دانشگاهی و برون دانشگاهی با اعتبارات بیش از 7 میلیارد تومان تومان را به اتمام برساند.
وی اظهار داشت: ما سعی می کنیم انشاءالله از ظرفیت های بالایی  که داریم استفاده کنیم برای اینکه این فرهنگ را به صورت عمومی به مردم آموزش بدهیم که همه ما دغدغه این را داشته باشیم که محیط زیست منطقه خودمان یعنی خلیج فارس را به جایگاه رفیعی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار برسانیم.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس