چهارمین کنگره بین المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز

کل

تمام مصاحبه‌ها برای پذیرش دکتری مجازی شد/ جزئیات نحوه اجرا (99/6/24)

ایران کنفرانس

تمام مصاحبه‌ها برای پذیرش دکتری مجازی شد/ جزئیات نحوه اجرا

معاون آموزشی وزارت علوم کلیات جلسات مصاحبه دکتری در دانشگاه‌های سراسری را اعلام کرد و گفت: دستورالعملی دراین خصوص به دانشگاه‌ها ارسال و بر برگزاری مصاحبه مجازی تاکید شده است.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه و جزئیات برگزاری مصاحبه علمی آزمون دکتری تخصصی توسط دانشگاه‌ها گفت: برای رعایت عدالت بین همه داوطلبان، دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم که کلیات جلسات را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم چارچوب کلی را تعیین کرده و جزئیات بر عهده خود دانشگاه‌ها است.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد در این دستورالعمل و شیوه نامه تاکید شده است که مصاحبه به صورت مجازی برگزار شود.

متن کامل شیوه نامه اجرای مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری به شرح زیر است:

با توجه به شرایط خاص ناشی از همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، به منظور صیانت از سلامت جامعه دانشگاهی و داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۹، برگزاری مرحله دوم این آزمون که تمرکز اصلی آن بر مصاحبه است، به روش الکترونیکی، به دلایل زیر منطقی‌ترین راه برای دستیابی به نتیجه خواهد بود:

دلایل برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی

کاستن از حجم رفت‌وآمد شهری و بین شهری داوطلبان و سایر عوامل اجرایی مصاحبه

بهره برداری بهینه از زیرساخت‌های ایجاد شده فناوری اطلاعات

کاهش هزینه‌های سربار داوطلب و دانشگاه برای اجرای مرحله دوم پذیرش

امکان صرف وقت بیشتر در ارزیابی دقیق از صلاحیت‌های هر داوطلب

اصول

داشتن فلسفه روشن و هدف‌های معین از پذیرش دانشجوی دکتری در سطح گروه آموزشی و دانشگاه

در اختیار داشتن قواعد؛ استانداردها و شاخص‌های معین در فرایند پذیرش دانشجوی دکتری

تأکید بر برابر بودن شرایط فیزیکی و روحی برای همه داوطلبان و دارا بودن منشور اخلاق در این زمینه

آگاهی رسانی شفاف و برابر به همه داوطلبان (ارایه اطلاعات مساوی درباره چگونگی برگزاری جلسه، تعداد مصاحبه کنندگان؛ روش مصاحبه؛ محور سوالات مصاحبه؛ و اطلاعات و مستنداتی که باید به همراه داشته باشند).

روش مصاحبه دکتری

روش مصاحبه دوره دکتری تخصصی به صورت چهره به چهره است. همچنین روش مصاحبه به صورت هیئت مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است. در هیئت مصاحبه کننده، یک تن به منزله رییس جلسه مصاحبه حضور و فعالیت دارد. در شیوه غیرحضوری یا الکترونیکیِ مرحله دوم دکتری تخصصی سال جاری نیز، این روشِ مصاحبه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جزئیات مراحل مصاحبه غیرحضوری

۱- اطلاعات روشن و دقیق درباره زمان مصاحبه غیرحضوری و جزییات مربوط به آن شامل ثبت نام در سامانه (پرتال اختصاصی هر دانشگاه که به همین منظور طراحی شده است)؛ نحوه بارگذاری مدارک و مستندات؛ نحوه پرداخت هزینه مصاحبه؛ مهلت ثبت نام؛ و راهنمای کار با نرم افزار یا پلتفرمی که مصاحبه الکترونیکی از طریق آن انجام خواهد شد، در درگاه دانشگاه قرار داده شود تا دسترسی به این اطلاعات برای همه داوطلبان ساده و امکانپذیر باشد.

۲- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگانِ مرحله نخست از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت نام داوطلب با مراجعه به پرتال دانشگاه برای شرکت در مرحله دوم سنجش (مصاحبه و ارزیابی شایستگی‌ها)، کارشناسان دانشگاه از طریق برقراری تماس تلفنی، نام کاربری و کلمه عبور هر داوطلب را برای ورود به فضای مجازی مصاحبه، فقط و انحصاراً در اختیار خود وی قرار دهند.

۳- رمزهای مورد نظر برای احراز هویت داوطلب می‌تواند از مشخصات فردی وی (مانند تاریخ تولد و شماره کد ملی) اخذ و تعیین شود اما به دلایل امنیتی، تماس تلفنی با داوطلب الزامی است.

۴- سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله در اجرای مرحله دوم پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی، قواعدی را اعلام می‌کند که به منزله چارچوب مدیریتی، لازم‌الاجرا است.

آن قواعد ضروری است پیشاپیش به طور دقیق مرور و بررسی، تا از وجود زمینه و امکانات لازم در اجرای مرحله دوم، بر اساس مختصات هر دانشگاه اطمینان حاصل شود. پس از آن، نسخه راهنمای اجرا که بر اساس مختصات دانشگاه تهیه شده است به عنوان دستمایه اجرای مرحله دوم به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها اعلام شود.

۵- یک یا چند تن از هیئت مصاحبه کننده بر اساس تشخیص گروه آموزشی، پیش از فرارسیدن تاریخ انجام مصاحبه، مدارک و مستندات ثبت نام کنندگان را ارزیابی و از نظر اعتبار و صحت و ارتباط موضوعی تأیید کنند تا در زمان مصاحبه، وقت مصاحبه کنندگان در این راه صرف نشده و بر انجام مصاحبه دارای استانداردِ مورد انتظار تمرکز شود.

۶- اعلام اسامی هیئت مصاحبه کننده به داوطلبان دکتری تخصصی که اغلب داوطلبان پیشتر، آنها را می‌شناسند، نشانه اعتماد دانشگاه به بلوغ مصاحبه شوندگان و در نتیجه مورد تأکید است.

۷- ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط اینترنتی به وسیله مدیر گروه تعیین و توسط کارشناس گروه به وی اعلام و تأکید شود که در صورت عدم حضور به موقع در ساعت و روز تعیین شده، امکان تکرار جلسه مصاحبه وجود نخواهد داشت.

۸- ممکن است داوطلبی در ساعت هماهنگ شده با دانشگاه به دلیلی خارج از اراده شخصی خود، امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نداشته باشد، در چنین مواردی، بایستی زمان‌های جایگزین تعیین و اطلاع رسانی شود.

ضبط جلسه مصاحبه الکترونیکی

۹- جلسه مصاحبه الکترونیکی ضبط شود به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.

۱۰- پیش از تاریخ مصاحبه، زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای همه اعضا بررسی و درباره درستی آن اطمینان حاصل شود تا مشکلات فنی در روز و ساعت مصاحبه باعث تأخیر در شروع مصاحبه‌ها نشود. زیرا این وضعیت موجب افزایش استرس داوطلبان می‌شود و مانع از بروز شایستگی‌های آنها در جلسه خواهد شد.

۱۱- در روز و ساعت تعیین شده در جلسه مصاحبه الکترونیکی، مادامی که تعداد اعضای مصاحبه کننده کامل نشده باشد مدیر گروه یا رییس جلسه، به هیچ وجه مصاحبه‌ها را آغاز نکند. تعداد مصاحبه کنندگان بر اساس نسبتی از تعداد کل اعضای گروه پذیرش کننده تعیین می‌شود اما تحت هر شرایطی، تعداد این اعضا نباید از ۳ مصاحبه کننده در جلسه مصاحبه هر یک از داوطلبان، کمتر باشد.

۱۲- تعداد مصاحبه کنندگان و ریاست جلسه مصاحبه برای همه داوطلبان در طول فرایند مصاحبه باید یکسان و واحد باشد.

۱۳- در حینِ برگزاری جلسه مصاحبه الکترونیکی، بایستی موارد زیر در نظر گرفته شود:

اجازه ورود و خروج داوطلب به جلسه الکترونیکی و فعال نمودن میکروفن و دوربین داوطلب وارد شده بر عهده رییس هیئت مصاحبه کننده است.

به داوطلبان، اطلاع داده شود که کلیه مدارک بارگذاری شده در سامانه را در دسترس داشته باشند تا اگر اعضای هیئت مصاحبه کننده در جریان مصاحبه از پایان نامه یا سایر مدارک داوطلب سوالی داشته باشند امکان اشتراک گذاری مدارک درخواستی از طریق نرم افزار مرتبط وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه پرونده الکترونیکی داوطلبان (شامل تصاویر صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و نظایر اینها) در اختیار کمیته برگزارکننده مصاحبه است، عکس موجود در مدارک با تصویر دریافتی از دوربین طی مصاحبه تطبیق داده شود.

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد و ارایه تصویر از سوی داوطلب الزامی است؛ بدون وجود دوربین و ارایه تصویر از سوی داوطلب، مصاحبه فاقد اعتبار است.

میانگین زمان صرف شده در انجام مصاحبه برای هر یک از داوطلبان، دارای انحراف معیار بهنجار باشد.

مرحله نهایی

۱- نتیجه ارزشیابی هر داوطلب باید بلافاصله پس از اتمام مصاحبه وی در سیستم رایانه‌ای هر مصاحبه کننده ثبت و توسط رییس جلسه ملاحظه شود زیرا رویکرد مصاحبه داوطلبان پذیرش دکتری، ملاک مطلق Criterion-Referenced Evaluation است و آنها نباید با هم مقایسه شوند.

۲- فهرست مصاحبه شوندگان همراه با نمره و رتبه آنها در مصاحبه در پایان جلسه مصاحبه توسط رییس جلسه یا مدیر گروه جمع بندی و به اطلاع مصاحبه کنندگان برسد. این امر، دقت نظر مصاحبه کنندگان در ارزشیابی و تعیین نمره هر داوطلب را افزایش خواهد داد.

۳- رییس جلسه در پایان هر مصاحبه، نمره احراز شده داوطلب را بر اساس جدول شماره ۳ (جدول امتیاز مصاحبه) که در فرم شماره ۲ (فرم نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری) وجود دارد، پس از محاسبه میانگین نمرات مصاحبه کنندگان وارد کند.

این جدول باید بعد از برگزاری مصاحبه نمره کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره دکتری سال ۱۳۹۹ در قالب کاربرگ شماره ۳ (گزارش مرحله دوم پذیرش دانشجوی دکتری) تکمیل و پس از امضای همه اعضای مصاحبه کننده، در زمان مشخص جهت درج در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

جمع‌بندی

آنچه در این سند بیان شده، چارچوب کلی و اصولی است که مراعات آن الزامی است. تجربه‌های مثبت و سازنده هر دانشگاه در اجرای مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی در سال‌های گذشته، راهگشای تکمیل اقدامات دانشگاه‌ها و مراعات ملاحظات دقیق در اجرای مرحله دوم آزمون دکتری در سال ۱۳۹۹ است که به دلیل برگزاریِ آن به شیوه الکترونیکی، رخداد جدیدی در آموزش عالی کشور است.

 

انتشار فراخوان دریافت مقاله در حوزه" هنر مدیریت سبز"

ایران کنفرانس

انتشار فراخوان دریافت مقاله در حوزه" هنر مدیریت سبز"

فراخوان دریافت مقاله فصلنامه علمی- تخصصی "هنر مدیریت سبز" دانشگاه هنر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، فراخوان نشریه هنر مدیریت سبز در راستای ترویج پژوهش های نظری و کاربردی و ارتقای این حوزه دانشی و در ارتباط با شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه هنر منتشر شد.

این نشریه با جهت گیری بین رشته ای از مقالات مرتبط با حوزه های معماری مدیریت پروژه و ساخت و انواع رشته های هنری با موضوع توسعه پایدار و مدیریت سبز  استقبال می کند.

شایان ذکر است؛ که شماره های اول نشریه، قبل از کسب اعتبار از وزارت علوم و فناوری به صورت کتاب (مجموعه مقالات) توسط انتشارات دانشگاه هنر به چاپ خواهند رسید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله صرفا از طریق وب سایت http://agm.journal.art.ac.ir امکان پذیر است.

 

نخستین همایش علمی ـ پژوهشی بین‌المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین همایش علمی ـ پژوهشی بین‌المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین همایش علمی ـ پژوهشی بین‌المللی تمدن اسلامی قرآن بنیان به همت گروه علوم قرآن مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها ۸ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مبانی قرآنی تمدن اسلامی، مبانی حدیثی تمدن اسلامی، نقش نخبگان در بسترسازی تمدن نوین قرآن بنیان، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی تمدن قرآن بنیان و اربعین زمینه ساز تمدن قرآن‌بنیان از محورهای فرعی همایش است.

علاقه‌مندان برای شرکت و دسترسی به همایش، اطلاع از زمان برگزاری سخنرانی‌های داخلی و خارجی، ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین بررسی مقالات برگزیده می‌توانندبه دبیرخانه همایش  به نشانی خیابان حضرت ولیعصر (عج) روبروی سینما استقلال کوچه شهید شهامتی پلاک  ۲۷ مراجعه کنند.

 

بیانیه پایانی هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران

ایران کنفرانس

بیانیه پایانی هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، هفدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران روزهای 19 و 20 شهریور ماه 99 به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران و به علت شیوع ویروس کرونا به جز افتتاحیه که به صورت محدود و با پخش آنلاین انجام شد در سایر بخش‌ها برای نخستین‌بار به صورت مجازی برگزار شد.

بیانیه پایانی هفدهمین کنفرانس بین‌­المللی انجمن رمز ایران بدین شرح است:
«در آستانه شروع دهه سوم فعالیت‌های انجمن رمز ایران و با استناد به اهداف سند چشم‌­انداز جمهوری اسلامی ایران و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب، این انجمن هدف‌گذاری اصلی خود را رسیدن به جایگاه شایسته و تأثیرگذار منطقه­‌ای و جهانی در علم رمزشناسی و فناوری امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) قرار داده است و تلاش می‌کند با همکاری و هماهنگی عموم بازیگران حوزه افتا در کشور، موجبات توسعه صنعت افتا و افزایش توانمندی­‌های دفاع سایبری از زیرساخت­‌های حیاتی، حساس و مهم کشور در برابر حملات بیگانگان را فراهم آورد. انجمن رمز ایران برای این منظور، تسلط بر مبانی دانشی فناوری­های نوین برای نیل به خوداتکایی و سرآمدی صنعت بومی افتا را ضروری می‌داند و بر ایجاد فضای مناسب برای کارآفرینی، دانش ­افزایی و اشتغال فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاهی حوزه رمزشناسی و افتا در صنایع داخلی و تشکل­های دانش­ بنیان این حوزه، تأکید می‌کند.

بر این مبنا و در پایان برگزاری هفدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران، که به دلیل شرایط خاص ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شده است از نهادهای سیاست­گذار، قانون‌گذار و دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه افتا، درخواست می‌نماید برای هم‌‍‌‌افزایی توانمندی‌­های موجود، تقویت بنیان‌­های علمی، توسعه نیروی انسانی و رشد صنعت داخلی در این حوزه، به موارد زیر توجه و اهتمام بایسته داشته باشند:

۱- علاوه بر تقویت منابع لازم برای ارتقای کیفی تحصیلات تکمیلی و پژوهش­‌های بنیادین حوزه افتا به عنوان یک حوزه راهبردی در کشور، توجه به طراحی و اجرای روشهای اصولی برای مهارت­ آموزی، تربیت، جذب و نگهداشت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های دفاع سایبری، امنیت شبکه­‌ها، امن­‌سازی سامانه­‌های اطلاعاتی ازجمله امور بسیار ضروری است که بدون آن، رشد صنعت افتا و دستیابی به توسعه امن و کارآمد فناوری‌­ها در بخش­‌های وسیعی از صنایع و خدمات مورد نیاز کشور تقریباً غیرممکن خواهد بود.

۲- بازنگری و روزآمدسازی سند «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور (افتا)» بر اساس ارزیابی و تحلیل عملکرد آن در سال‌های سپری شده از تصویب آن و منطبق بر شرایط و نیازهای روز کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید از سوی نهادهای ذی­ربط مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

۳- لازم است با هماهنگی دستگاه‌­های مسئول، اقدامات لازم برای تدوین سیاست­‌ها، قوانین و دستورالعمل‌­های اجرایی مناسب، شفاف و متوازن به منظور توجه اصولی به انتظام امور و تنظیم مقررات مرتبط با امنیت سامانه‌­های کنترل صنعتی در زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور به نحوی انجام شوند که به تشویق و ترغیب شرکت­های داخلی برای تولید و توسعه محصولات پیشگیری، مقابله و مهارکننده تهدیدات روزافزون این سامانه ­ها بیانجامد.

۴- تدوین برنامه راهبردی و نقشه­ راه توسعه امنیت در حوزه­ های مختلف صنعتی کشور بخصوص امن ­سازی سامانه ­های کنترل صنعتی با هدف جلوگیری و مقابله با تهدیدات سایبری در زیرساخت­ های ارتباطی و اطلاعاتی کشور یک ضرورت انکارناپذیر است که باید از سوی نهادهای مسئول به آن توجه شده و برای جلوگیری از حملات قابل پیش­ بینی به سازمان­ های حیاتی، حساس و مهم کشور مورد اقدام عاجل قرار گیرد.

۵- تدوین قوانین پایه و راهگشا توسط مجلس محترم شورای اسلامی برای حمایت از توسعه صنعت دانش­ بنیان افتا در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است که به توان‌افزایی درونی در حوزه افتا منجر خواهد شد. در تکمیل این حرکت مهم، ضروری است از طریق توسعه تعاملات با نهادهای علمی کشورهای دیگر و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در دانش رمزشناسی و صنعت افتا، اقدامات لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط به منظور مشارکت و پیشگامی جمهوری اسلامی ایران در شکل ­دهی قواعد بین­ المللی فضای مجازی به طور جدی پیگیری شوند.

۶- با توجه به اهمیت و جایگاه ابزارهای رمزنگاشتی در تامین امنیت لازم برای تبادل، برون­سپاری و به ­اشتراک­ گذاری داده­ ها به صورت توزیع شده، ضروری است در بکارگیری فناوری ­های نوین مانند «زنجیره قالب ­ها» وکاربردهای آن در بخش­های مختلف بویژه در بخش اقتصادی و تولید رمزارزها، از تصمیمات غیرکارشناسی و نادیده گرفتن مبانی علمی این فناوری ­ها به شدت اجتناب شود و بر اساس یک برنامه راهبردی و نقشه­ راه مدون، در جهت مواجهه هوشمندانه با مخاطرات این نوع فناوری‌ها و استفاده مطمئن از مزایا و منافع آنها برای کشور اقدام شود.

۷- با توجه به الزامات و اقتضائات امنیت ملی در کشور و بر مبنای اصول اقتصاد مقاومتی، علاوه بر باور حاکمیت به امنیت، به عنوان یک ضرورت اساسی برای تدوام کسب­ وکارهای فناورانه در جامعه، لازم است تدوین و اجرای سیاست­های حمایت از تولید و کاربرد محصولات داخلی در حوزه افتا و همچنین ممنوعیت واردات تجهیزات این حوزه (که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد) بیش از پیش توسط مراجع ذی­ربط مورد توجه واقع شود.

۸- اهمیت پایداری و تداوم کسب‌کارهای مبتنی بر تبادل داده در شرایط کنونی متأثر از شیوع گسترده بیماری کرونا، ضرورت امن‌سازی زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت شناسه ­ها و حفظ حریم خصوصی را بیش از پیش ایجاب کرده است، به گونه­ ای که عدم توجه به این مقوله می­تواند زمینه را برای انجام حملات سایبری به زیرساخت­ های حیاتی، نشت اطلاعات حساس و سوء استفاده گسترده از نقض حریم خصوصی آحاد جامعه را بدنبال داشته باشد. علاوه بر این، افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به مخاطرات و الزامات امنیتی برای کاهش آسیب­ پذیری ­ها و استفاده صحیح و امن از خدمات ارائه شده در فضای مجازی ضروری است. از اینرو لازم است نهادهای ذی‌ربط ضمن توجه کافی به تامین و ارتقا امنیت زیرساخت‌ها، از اقدامات نهادهای علمی و آموزشی کشور برای کسب و گسترش دانش­ های مرتبط و آگاهی بخشی عمومی و تخصصی در حوزه افتا حمایت نمایند.

۹- انجمن رمز ایران با ایجاد محیط علمی ­آموزشی و همکاری با عموم بازیگران حوزه افتای کشور که در کنفرانس­ های سالیانه و نشست‌های هم‌اندیشی این انجمن نمود خاصی می‌یابد، توانسته است تاکنون نقش مؤثری در بیان مسائل و مشکلات کلان حوزه افتا ایفا نماید و راهکارهای مورد نیاز این حوزه را نیز ارائه دهد. با تأکید بر اهمیت این نقش‌آفرینی که با قابلیت‌های خاص فضای مجازی در شرایط کرونا نیز استمرار خواهد داشت، از مراجع ذی­ربط انتظار دارد در تصمیم‌گیری‌های خود برای حوزه افتا به یافته‌ها و نتایج منعکس شده از سوی این انجمن توجه بایسته داشته باشند.

۱۰- نظر به اهمیت فعالیت­‌های انجمن رمز ایران برای ایجاد فضای پویا در حوزه تحقیقات علمی و آینده ­پژوهی رمزشناسی و افتا، از طریق استمرار برگزاری کنفرانس­های بین­المللی، انتشار مجلات علمی‌پژوهشی و علمی ­ترویجی، جذب و تشویق دانش­ پژوهان جوان و همچنین حمایت از خلاقیت‌­ها و نوآوری‌های صنعت افتا، ضروری است مساعدت و پشتیبانی نهادها و دستگاه‌­های اجرایی مرتبط با امنیت فضای مجازی در کشور از تداوم و توسعه این فعالیت‌ها بیش از گذشته مورد توجه و اقدام قرار گیرد.»

شایان ذکر است افتتاحیه هفدمین کنفرانس بین‌اللملی رمز روز چهارشنبه با حضور دکتر عارف، رئیس انجمن رمز ایران، دکتر رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، دکتر دوایی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر شاه حسینی، معاون بین‌الملل دانشگاه دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر علائیان، دبیر کنفرانس و رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران و تعدادی از اعضای شورای اجرایی انجمن رمز ایران برگزار شد. در روز دوم و پایانی این رویداد نیز با ارائه‌هایی از سوی جمعی از محققان و اساتید جوان کشور به آخرین نتایج و دستاوردهای پژوهشی آنها در مباحث رمزشناسی و امنیت فضای سایبری پرداخته شد.

 

اسامی چند برابر ظرفیت دکتری اعلام شد (99/6/22)

ایران کنفرانس

اسامی چند برابر ظرفیت دکتری اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج بیش از ۴۱ هزار داوطلب دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون دکتری امسال در دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد.

فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: اسامی بیش از ۴۱ هزار و ۳۶۲ داوطلب به عنوان معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹  پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه جاری اعلام شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد ۱۳ هزار و ۹۸۱ داوطلب در آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: متقاضیانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کرده‌اند، می‌توانند کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود را  ۲۰ شهریورماه ۹۹ مشاهده کنند.


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکید کرد: از تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، دعوت شده است که با توجه به نکات زیر به منظور انجام مصاحبه به سایت اطلاع رسانی هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

به گفته وی، منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند. همچنین متقاضیانی که بر اساس کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از ۲۳ شهریور ۹۹ در سایت اطلاع رسانی دانشگاه‌ها منتشر می‌شود، به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

زرین گفت: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت کرده و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ قرار می‌گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ نخواهند بود.

وی تصریح کرد: متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) باید حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به سایت اطلاع‌رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه کنند و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

وی افزود: عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود و در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

زرین اظهار کرد: همه متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ شهریور ۹۹ با پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند.

زرین یادآور شد: متقاضیانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

به گفته وی، گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با دفترچه شماره ۱ آزمون) و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: همه متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه مذکور کرده‌اند، به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند. عدم اقدام و یا مراجعه معرفی‌شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس