کل

چه تصمیماتی را نشسته و ایستاده بگیریم؟

ایران کنفرانس

چه تصمیماتی را نشسته و ایستاده بگیریم؟

بر اساس پژوهش جدید، افراد به صورت ایستاده بهتر می‌توانند درباره پرسش‌های انتزاعی فکر کنند و به صورت نشسته نیز بهتر می‌توانند با موضوعات عملی برخورد داشته باشند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محقق حاضر در این مطالعه همچنین بر این باور است نشستن در یک صندلی بلند می‌تواند برنامه‌ریزی مالی درازمدت را ارتقا دهد.

این مطالعه توسط پنکاج آگاراول از دانشگاه تورنتو اسکاربورو و مدرسه مدیریت روتمان انجام شده است.

سوژه‌های آزمایشی وی معتقد بودند زمانی که از لحاظ فیزیکی در جای بلندتری بودند، توانستند رویکرد جامع‌تری به یک تصمیم داشته باشند.

به گفته آگاروال، قراردادن قفسه‌ها در سطح بالاتر یک فروشگاه، القای ویژگی‌های غنی، کارکردهای ارجح یا عملکرد کالاهایشان را ارتقا می‌بخشد.

وی این پدیده را به «تفسیر روانی» نسبت می‌دهد. شخصی که در وضعیت تفسیر روانی بالاتری قرار دارد، تصمیمات را بر اساس پرسش‌های "چرا" اتخاذ می‌کند در حالی که ذهنی با سطح پایین‌تر بر لجستیک (آمادگاری) فوری "چگونه" متمرکز است. در این نمونه بین عبارت "چرا به این میز نیاز دارم" و "چگونه باید آن را در دفترم جا دهم" تفاوت وجود دارد.

طی شش مطالعه که شامل سوژه‌هایی در ارتفاعات مختلف بود، تیم علمی دریافت ارتفاع فیزیکی بر رویکرد جامع و بالا یا رویکرد پایین به تصمیمات موثر است.

جزئیات این مطالعه در مجله Marketing Research منتشر شد.

 

سومین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

سومین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ با هدف افزایش نشاط علمی، ارتقای سطح ارتباط صنعت و دانشگاه، بهبود وضعیت صنعت کشور و همچنین جذب افراد نخبه توسط مراکز مهم علمی و صنعتی مهرماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف پس از برگزاری موفق دو دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و استقبال چشمگیر گروه‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویی فعال در زمینه‌ی رباتیک، آماده برگزاری سومین دوره از مسابقات رباتیک شریف کاپ در سال ۱۳۹۳ می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقات، علاوه بر افزایش نشاط علمی، ارتقای سطح ارتباط صنعت و دانشگاه، بهبود وضعیت صنعت کشور و همچنین جذب افراد نخبه توسط مراکز مهم علمی و صنعتی عنوان شده است و به همین دلیل، تلاش شده تا لیگ‌های موجود در این مسابقات به گونه‌ای طراحی شود که خروجی آنها تا حد امکان به صورت مستقیم در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، نزدیکتر شدن صنعت و دانشگاه از طریق برگزاری لیگ‌های مرتبط با نیاز صنعت کشور، حرکت به سمت برگزاری لیگ‌های کاربردی تر و فاصله گرفتن از مسابقات مرسوم رباتیک، شکوفایی ایده‌های جدید و حرکت به سمت مسابقات خلاقانه رباتیک، ارائه دانش آکادمیک روز در حاشیه مسابقات برای بالا بردن سطح علمی تیم‌های شرکت کننده توسط استادان و دانشجویان فرهیخته دانشگاه صنعتی شریف در قالب کارگاه‌های آموزشی، افزایش روحیه کارگروهی از دیگر اهدافی است که در این دوره از مسابقات دنبال می‌شود.

این مسابقات در دو گروه دانشجویی و دانش آموزی و در لیگ مسیریاب دانش آموزی، لیگ مسیریاب ویژه؛ لیگ ربات‌های همکار، لیگ بینایی ماشین، بخش ربات کاوشگر، لیگ بینایی ماشین، بخش کنترل ترافیک و ثبت تخلف، لیگ ربات‌های پرنده و لیگ برنامه نویسی موبایل برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از قوانین لیگ‌ها، نحوه ثبت نام و بررسی دقیق‌تر دوره‌های قبلی به سایت اصلی مسابقات به نشانی http://sharifcup.sharif.ir مراجعه کنند.

 

رواج همکاری در نگارش مقالات علمی/ آمار بالای کار تیمی ایرانی‌ها در 4 گروه (93/4/23)

ایران کنفرانس

رواج همکاری در نگارش مقالات علمی/ آمار بالای کار تیمی ایرانی‌ها در 4 گروه

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: در سال های اخیر، الگوی چند نویسندگی در نشر مقالات علمی امری رایج و متداول شده است به طوری که در سال 2012 الگوی چند نویسندگی به 5 نویسنده رسیده که در مقایسه با سال 1981 میلادی 5 برابر شده است.

به گزارش ایران کنفرانس، دکتر جعفر مهراد با بیان این مطلب افزود: متوسط تعداد نویسندگان مقالات که از سال 1981 توسط تامسون رویترز (ISI) نمایه سازی شده، به تدریج رو به افزایش گذاشته است. این رقم در سال 1981 از 2.48 نویسنده به طور متوسط به 3 نویسنده در اوایل دهه 1990 افزایش یافت که در اوایل دهه 2000 میلادی نیز به 4 نویسنده رسید. در سال 2012 الگوی چند نویسندگی به 5 نویسنده رسیده که در مقایسه با سال 1981 میلادی 5 برابر شده  است.

وی افزود: هر چه متوسط تعداد نویسندگان مقالات علمی افزایش می یابد، نسبت تک نویسندگی رو به کاهش گذاشته است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: در سال 1981 میلادی بیش از 30 درصد مقالات از الگوی تک نویسندگی تبعیت می کرد که این درصد در سال 2012 به 11 درصد کاهش یافته است. توسعه آموزش عالی در کشور و حضور موثر سیاست های تحقیقاتی که به سهم خود به افزایش تعداد نشریات علمی منجر شده است زمینه را برای انتشار مقالات علمی بیش از پیش فراهم آورده است. این وضعیت الگوی نویسندگی را نیز تغییر داده است.

وی با عنوان اینکه در سال 1382 تنها 145 نشریه علمی مصوب کمیسیون نشریات معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود ادامه داد: این رقم در سال 1393 به 1020 عنوان افزایش یافته است. تعداد نشریات مصوب کمیسیون نشریات معتبر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1382 تنها 76 عنوان بود که در حال حاضر به رقم 331 عنوان بالغ شده است.

مهراد خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران و در ارتباط با تمام نشریات علمی کشور، تعداد نویسندگان به ازای هر مقاله در تمامی حوزه های موضوعی، اشکال متفاوتی دارد. پایگاه ISC نشان می دهد که 31.51 درصد از مقالات علمی دارای دو نویسنده، 19.72 درصد از مقالات نشریات علمی کشور دارای سه نویسنده، 12.63 درصد دارای چهارنویسنده و 6.25 درصد از مقالات نیز دارای سه نویسنده هستند. تعداد مقالات دارای بیش از شش نویسنده رو به کاهش می گذارد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی عنوان کرد: در حوزه فنی مهندسی، تعداد نویسندگان به ازای هر مقاله از الگوی خاص خود تبعیت می کند. در این رشته 13.95 درصد مقالات دارای یک نویسنده، 34.47 درصد مقالات دارای دو نویسنده، 26.41 درصد مقالات دارای سه نویسنده و 14.34 درصد مقالات دارای چهار نویسنده هستند. الگوی نویسندگی از چهار نویسنده به بعد در حوزه فنی و مهندسی به یکباره فرق می کند، طوری که 4.52 درصد مقالات دارای پنج نویسنده، 3.42 درصد دارای شش نویسنده و 2.90 درصد مقالات دارای 7 نویسنده است.

مسئول رتبه بندی دانشگاه های کشور اضافه کرد: تعداد نویسندگان به ازای هر مقاله در ISC در حوزه پزشکی تقریبا شبیه به الگوی نویسندگی در حوزه فنی مهندسی است. در این رشته 15 درصد مقالات از الگوی نویسندگی تک مولفی تبعیت می کند. مقالات دارای دو، سه و چهار نویسنده به ترتیب 37.72 درصد، 26.71 درصد و 12.94 درصد از مقالات را به خود اختصاص داده اند. در بررسی الگوی نویسندگی در حوزه پزشکی مشاهده می کنیم که کار تیمی به یک فرهنگ علمی مبدل شده است. در اینجا، بسیاری از مقالات از الگوی چند نویسندگی و بیشتر از 5، 6، 7، 8، 9، 10 و 11 نویسنده پیروی می کنند.

مهراد گفت: الگوی نویسندگی در حوزه علوم پایه از یک حالت متعادل برخوردار است. در این حوزه، به ترتیب 9.62 درصد از مقالات، 26.31 درصد از مقالات، 25.10 درصد از مقالات و 16.12 درصد از مقالات از الگوی نویسندگی 1 تا 4 تبعیت می کنند. در حوزه علوم پایه مقالات دارای بیشتر از چهار نویسنده وجود دارد، طوری که 8.60 درصد از مقالات دارای پنج نویسنده، 4.98 درصد از مقالات دارای 6 نویسنده، و مقالاتی که بیشتر از 7، 8، 9، 10 و 11 نویسنده دارند در انتشار مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر این رشته امری رایج و متداول است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعه تعداد نویسندگان به ازای هر مقاله در علوم کشاورزی در نشریات معتبر علمی نتایج متفاوتی به بار می آورد. در اینجا، 5.99 درصد از مقالات دارای یک نویسنده است که الگویی است پسندیده و مطلوب. به یکباره، الگوی دو نویسندگی 18.80 درصد از مقالات این رشته را پوشش می دهد. تقریبا 18.85 درصد از مقالات نیز توسط سه نویسنده به رشته تحریر درآمده است. در حدود 25.29 درصد از مقالات نیز دارای چهار نویسنده هستند. مقالاتی که دارای بیش از چهار نویسنده هستند به ترتیب سهمی برابر با 7.14  درصد، 11.68 درصد، 7.13 درصد و 5.14 درصد را به خود اختصاص داده اند. در رشته علوم کشاورزی بر اساس مستندات ISC مقالاتی وجود دارد که دارای 9، 10، 11 و 12 نویسنده هستند.

سرپرست پایگاه ISC گفت: در علوم انسانی تعداد نویسندگان به ازای هر مقاله متفاوت با سایر رشته هاست. در اینجا، 22.73 درصد از مقالات از الگوی یک نویسندگی تبعیت می کنند. مقالاتی که توسط دو، سه و چهار نویسنده به رشته تحریر درآمده است به ترتیب سهمی برابر با 37.80 درصد، 11.93 درصد و 16.89 درصد را به خود اختصاص داده اند. در حوزه علوم انسانی نیز انتشار مقالات با نویسندگان بیشتر از چهار، شامل 5، 6، 7، 8، 9 و 10 نویسنده رایج است.

 

تمدید مهلت ثبت نام در آزمون پردیس‌های خودگردان (93/4/22)

ایران کنفرانس

تمدید مهلت ثبت نام در آزمون پردیس‌های خودگردان

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در آزمون ورودي دوره هاي پرديس خودگردان دانشگاهها در مقاطع دكتري (نيمه متمركز Ph.D) و كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 93 گفت: مهلت ثبت نام در این دوره ها تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 تیرماه تمدید شد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: داوطلبان تنها تا روز چهارشنبه 25 تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org با مطالعه دفترچه و دريافت آن نسبت به خريداري كارت اعتباري ثبت‌ نام از طريق كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 9 هزار و 270 داوطلب برای شرکت در آزمون ورودي دوره هاي پرديس خودگردان دانشگاهها در مقاطع دكتري (نيمه متمركز Ph.D) ثبت نام کرده اند.

توکلی اظهار داشت: همچنین تاکنون 6 هزار و 620 نفر در آزمون متمركز ورودی به دوره‌هاي مجازي (ويژه شاغلين) و پرديس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 93 متقاضی شده اند.

آزمون متمرکز دوره های کارشناسی ارشد و دکتری پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی 21 شهریورماه برگزار می شود.

 

وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد (93/4/22)

ایران کنفرانس

وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با تخلفات دانشجویان نیز برخورد خواهد شد افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس