کل

آشنایی با برخی از پیغامهای خطا در مرورگرها

ایران کنفرانس

آشنایی  با برخی از پیغامهای خطا در مرورگرها

شاید شما نیز در برخی از موارد که سعی در باز کردن یک صفحه وب میکنید با برخی از پیغامهای خطا در مرورگر مواجه می شوید. پیغامهایی که معمولا با یک عدد در ابتدا آغاز میشوند: Error 404 یا Error 501 و مانند آن. فهمیدن و در ک این خطاها و آنچه به شما میویند تا حد زیادی در حل مشکل ارتباطی شما موثر است.

یکی از مسائلی که معمولا کاربران کمترین توجهی به آن ندارند، معنا و مفهوم خطاهایی است که در دنیای رایانه رخ میدهد و معمولا هم کسی به دنبال معنا و مفهوم آنها نمیگردد. اغلب ما عادت داریم که وقتی با پیغام خطایی مواجه میشویم به سادگی از کنار آن عبور میکنیم و جالب آنکه معمولا عملیات منجر به خطا را تکرار هم میکنیم!

این مورد به خصوص در ارتباط با اینترنت و اتصال به وب بیشتر بروز میکند. در بسیاری از موارد در هنگام باز کردن صفحات وب با پیغامهای خطایی مواجه میشویم که در مرورگر نمایش داده میشوند و با یک شماره در ابتدای خود آغاز شده اند. این پیغامهای خطا معمولا با یک توضیح کوتاه نیز همراه هستند.

اما معنای این خطاهای HTTP چیست و چگونه میتواند در درک مشکل به کاربران کمک کند؟ در اینجا شما را با مهمترین این خطاها و علل وقوع آنها آشنا میسازیم:

این خطاها در واقع کد های پاسخ پروتکل HTTP هستند. هر کدام از این خطاها با یک عدد مشخص میشوند که این عدد نشان دهنده حوزه ای است که خطا در آن واقع شده است. پیغام هایی که با عدد دامنه 100 نمایش داده میشوند پیغام های اطلاعاتی هستند و آن دسته که در دامنه 200 قرار دارند پیغام های موفقیت عملیات، دامنه 300 مربوط به تعیین مسیر مجدد – Redirecting – دامنه 400 خطاهای رخ داده از سوی کاربر و دامنه 500 خطاهای رخ داده در سرور هستند. مهمترین این پیغامها به شرح زیر است:

101Switching Protocol

این پیغام به این معنی است که درخواست کننده فرمان سوییچ کردن پروتکل را صادر کرده است و سرور پیغام میدهد که این درخواست را درک کرده و در حال انجام است.

204 No Content

درخواست از سوی سرور با موفقیت پردازش شده اما هیچ محتوایی برای نمایش وجود ندارد.

301 Moved Permanently

لینک مورد نظر منتقل شده است و تمامی درخواست ها باید به URL جدید انتقال یابد.

305 Use Proxy

لینک مورد درخواست تنها از طریق یک پراکسی قابل بازدید است.

400 Bad Request

درخواست برای بازدید از لینک مورد نظر قابل انجام نیست که دلیل آن وارد کردن اشتباه لینک یا اشتباه گرامری – Syntax – است.

403 Forbidden

درخواست معتبر است اما سرور از پاسخ دادن به آن امتناع میکند. خطای 401 نیز مشابه همین خطا است اما با قرار دادن www در ابتدای آدرس حل و رفع میشود. اما در خطای 403 قرار دادن www هیچ تفاوتی ایجاد نمیکند.

404 Not Found

در حال حاضر آدرس مورد نظر یافت نمیشود اما ممکن است در آینده بر روی همین آدرس موجود باشد.

408 Request Timeout

زمان سرور برای انتظار درخواست کاربر تمام شده است. در واقع کاربر در زمانی که سرور آماده دریافت درخواست کاربر بوده است، هیچ درخواستی ارسال نکرده است.

429 Too many Requests

کاربر در یک زمان مشخص تعداد زیاد و بیش از اندازه ای از درخواست ها را به سرور ارسال کرده و سرور از پاسخگویی معذور است.

500 Internal Server Error

زمانی نمایش داده میشود که سرور با یک خطای داخلی مواجه شده است و اطلاعات دقیقی در خصوص خطا وجود ندارد.

502 Bad Gateway

سرور به عنوان یک پراکسی یا Gateway عمل کرده و با یک درخواست نا معتبر از سرور بالا دستی مواجه شده است.

503 Service Unavailable

سرور در حال حاضر در دسترس نیست. این مشکل معمولا موقتی است.

504 - Gateway Timeout

سرور به عنوان یک پراکسی یا Gateway عمل میکند اما از سرور بالا دستی در زمان مناسب درخواستی دریافت نکرده است.

522 - Connection timed out

این خطا البته یک خطای تعریف شده نیست اما معنای اصلی آن این است که زمان اتصال سرور پایان یافته است و در حال حاضر پاسخ به درخواست مقدور نیست.

البته تعداد خطاهای تعریف شده در RFC یا Request of Comments بسیار بیشتر از این است اما اینها همه خطاهای شایعی است که بیشتر احتمال برخورد با آنها برای کاربران عادی وجود دارد. همانگونه که میبینید، درک و فهم توضیح و معنای این خطاها کمک زیادی میکند که مشکل پیش آمده در اتصال به صفحه وب را درک و با آن تعامل کنید.

 

تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان (93/5/19)

ایران کنفرانس

تقویم تعطیلات در دانشگاه‌های جهان

زندگی تحصیلی دانشجویان اغلب چرخه‌ای از حاضر شدن سر کلاس‌ها، مطالعه کردن،‌ آزمون دادن و تحقیق کردن است و این وضعیت به صورت مکرر و گاه کسالت‌آور ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان تاکید دارند در فواصل زمانی مشخص دور شدن از این شرایط که ادامه آن به روزمرگی دانشجویان می‌انجامد قطعا می‌تواند در بهبود کارایی آنان موثر باشد. بنابراین اختصاص دادن دوره‌ها و فواصل زمانی مشخص برای فراغت خاطر دانشجویان به شکل تعطیلات بین دو نیم سال تحصیلی و تعطیلات تابستانی زمان مطلوبی برای تجدید قوا و روحیه آنان خواهد بود.

در حقیقت وقفه‌ای کوتاه بین ترم‌های تحصیلی همچون شارژ کردن باتری بدن عمل می‌کند که دانشجو را برای شروع ترم جدید آماده می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی ای‌پی‌ای، در نظام‌های آموزشی تمام کشورهای جهان این زمان‌های فراغت از تحصیل لحاظ شده که به بهبود بازده تحصیلی دانشجویان کمک می‌کند اما در هر کشوری بنابر سیاست‌های آموزشی خاص هر کشور زمان تعیین شده برای این تعطیلات بین تحصیلی متفاوت است:

استرالیا: نظام آموزش عالی در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا از دو نیم سال تحصیلی در هر سال تشکیل می‌شود اما تنها در دانشگاه Bond‌ دانشجویان طی سه ترم تحصیلی در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور ترم کوتاه تابستانی که انتخاب آن برای دانشجویان اختیاری است، ارائه می‌شود.

کانادا: بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از اوایل ماه سپتامبر تا پایان آوریل یا اوایل ماه مه فعالیت دارند. اغلب ترم زمستانی به دو ترم تقسیم شده که کلاس‌ها از سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا آوریل برگزار می‌شوند.

چین: تمامی کالج‌ها و دانشگاه‌ها در این کشور دو نیم سال دارند و از ماه ژانویه تا فوریه یا مارس به تعطیلات زمستانی و از ماه ژوئیه تا پایان اوت به تعطیلات تابستانی اختصاص دارد. در شمال چین، تعطیلات زمستانی طولانی‌تر و تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر و این وضعیت در جنوب چین برعکس است.

بلژیک: دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور از نظام ترمی بهره می‌برند که یک سال آکادمیک را به دو دوره 14 هفته‌ای تقسیم می‌کنند. دانشگاه‌ها شروع ترم اول را از هفته سوم سپتامبر آغاز می‌کنند و هیچ تعطیلات پاییزی وجود ندارد. همچنین شروع کار کالج‌ها یک هفته زودتر و از هفته دوم ماه سپتامبر است که این وقفه یک هفته‌ای به تعطیلات پاییزی اختصاص دارد. پس از این دوره 14 هفته‌ای تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود که دانشجویان از آن برای آماده شدن در امتحانات استفاده می‌کنند. پس از برگزاری امتحانات به دانشجویان یک هفته تعطیلات داده می‌شود که به تعطیلات بین ترمی شناخته می‌شود.

دانمارک: در دانشگاه‌های این کشور سال آکادمیک از حدود اول سپتامبر تا سی‌ام ماه ژوئن ادامه دارد که اغلب به یک نیم سال تحصیلی پاییزی و بهاری تقسیم می‌شود. هرچند از سال 2004 میلادی برخی از دانشگاه‌های دانمارک سال تحصیلی را به چهار دوره تقسیم می‌کنند که هر دوره از هشت هفته و یک هفته برای برگزاری امتحانات تشکیل می‌شود و بین هر دوره یک تعطیلات یک هفته‌ای وجود دارد.

هند: دانشگاه‌های هند زمان آغاز فعالیت خود را از ماه ژوئیه قرار داده‌اند که تا ماه مه ادامه پیدا می‌کند. در طول فصل تابستان و از پایان ماه مه تا شروع ماه ژوئیه به دانشجویان تعطیلاتی داده می‌شود. همچنین در شروع سال، تعطیلات زمستانی دو هفته‌ای در تقویم این کشور گنجانده شده است.

ایتالیا: سال آکادمیک در این کشور به دلیل زمان برگزاری امتحانات تاحدودی متفاوت است. سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور به دو بخش تقسیم می‌شود که نیم سال اول از شروع اکتبر تا پایان ماه فوریه و نیم سال دوم از شروع ماه مارس تا پایان ماه ژوئیه است. همچنین ماه سپتامبر از یک سو ماه آزاد به حساب می‌آید اما در واقع در تمام دانشگاه‌های ایتالیا ماه امتحان نیز محسوب می‌شود چون دانشجویانی که در سال گذشته تحصیلی در هر یک از درس‌های خود نمره قبولی نگرفته‌اند می‌توانند مجدد آزمون دهند.

روسیه: سال تحصیلی در دانشگاه‌های روسیه از اول سپتامبر شروع می‌شود که شامل 42 هفته تحصیلی و 10 هفته تعطیلات است. سال تحصیلی در این کشور به دو نیم سال تقسیم می‌شود. نیم سال اول از سپتامبر تا ژانویه برگزار می‌شود که پس از آن دو هفته تعطیلات به دانشجویان داده می‌شود. نیم سال دوم از ماه فوریه شروع و تا ماه ژوئن یا ژوئیه ادامه دارد و پس از این دوره نیز دانشجویان به تعطیلات تابستانی هشت هفته‌ای می‌روند.

آفریقای جنوبی: نظام آموزشی در دانشگاه‌های آفریقای جنوبی دارای دو نیم سال تحصیلی است. نیم سال نخست از اوایل فوریه تا اوایل ژوئن و نیم سال دوم از اواخر ژوئیه تا اواخر نوامبر برگزار می‌شود. هر نیم سال از 12 یا 13 هفته تشکیل شده که بین آن یک تعطیلات کوتاه یک هفته‌ای گنجانده شده و سه تا چهار هفته پس از آن امتحان برگزار می‌شود.

انگلیس: بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به برگزاری دوره‌های تابستانی، بهاری و پاییزی 10 هفته‌ای معروف هستند اگرچه برخی دیگر از دانشگاه‌ها از عناوین دیگر برای تقسیم‌بندی دوره‌های تحصیلی یا سیستم ترمی استفاده می‌کنند.

آمریکا: به طور معمول سه سیستم چهار ترمی، سه ترمی و دو نیم سال تحصیلی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا برگزار می‌شود. در سیستم چهار ترمی تقویم تحصیلی به چهار دوره تقسیم می‌شود که در 20 درصد دانشگاه‌های این کشور این سیستم اجرا می‌شود. در سیستم سه ترمی نیز سال تحصیلی به دو نیم سال 15 هفته‌ای و یک نیم سال تحصیلی تابستانی تقسیم می‌شود.

 

راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها (93/5/19)

ایران کنفرانس

راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها

سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب برنامه‌های کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات و دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در نشست سرپرستان گروه‌های برنامه ریزی وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جعفر مهراد گفت : برنامه‌های درسی در نشست سرپرستان گرو‌‌های برنامه ریزی که به دعوت مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود، مطرح و تصویب شد.

مهراد افزود: رشته اقتصاد اطلاعات به عنوان یک رشته مستقل و زیر چتر علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد. این برنامه در 32 واحد طراحی شده که شامل 22 واحد درس‌های الزامی، 4 واحد درس‌های اختیاری و 6 واحد پایان نامه است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: علاوه بر درس‌های فوق، 4 واحد درس های جبرانی نیز در نظر گرفته شده است که شامل اقتصاد خرد به ارزش 2 واحد الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از رشته و گرایش‌های اقتصاد و مبانی علم اطلاعات و دانش شناسی الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از علم اطلاعات و دانش شناسی است.

وی هدف از طراحی و تصویب رشته اقتصاد اطلاعات را تربیت دانش آموختگانی عنوان کرد که مسائل اقتصادی مربوط به تولید، توزیع و مصرف اطلاعات را بررسی و تحلیل خواهند کرد. دانش آموختگان این رشته به گونه ای آموزش خواهند دید که از دانش زمینه ای لازم برای کار آفرینی و اشتغال زایی در حوزه های مرتبط با کالا ها و خدمات اطلاعاتی برخوردار باشند.

سرپرست کمیته برنامه ریزی و علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: در دوره دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی تنها یک گرایش تصویب و جهت اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شده است که بازیابی اطلاعات و دانش نام دارد.

مهراد هدف از گرایش مدیریت اطلاعات و دانش در چارچوب برنامه دکتری علم اطلاعات و دانش را تربیت متخصصان برای سازماندهی و اشاعه دانش، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی برای مدیریت دارایی های فکری و دانشی، تربیت نیروی انسانی لازم برای ارائه مشاوره مدیریت دانش، تامین نیروی انسانی توانمند برای تدریس دروس مرتبط با مقوله مدیریت اطلاعات و دانش در سطوح مختلف تحصیلی و زمینه سازی برای انجام تحقیقات عمیق در زمینه مفاهیم، فناوری ها، نظام های مدیریت دانش برشمرد.

 

شهریه پردیس‎های خودگردان علوم پزشکی (93/5/18)

ایران کنفرانس

شهریه پردیس‎های خودگردان علوم پزشکی

شهريه دوره هاي پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاه هاي علوم پزشكي و شهريه داوطلبان غيرايراني پذيرفته شده در دوره روزانه دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شهريه دوره هاي پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاه هاي علوم پزشكي و همچنين شهريه داوطلبان غيرايراني پذيرفته شده در دوره روزانه دانشگاه هاي علوم پزشكي را در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 93 اعلام کرد.

رديف مقطع عنوان رشته تحصيلي شهريه دوره پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاههاي علوم پزشكي براي يك سال (دو ترم) شهريه داوطلبان غيرايراني پذيرفته شده در دوره روزانه دانشگاههاي علوم پزشكي براي يك سال (دو ترم)
1 دكتري حرفه اي پزشكي 160.000.000 (16 میلیون تومان) 170.000.000 (17 میلیون تومان)
2 دكتري حرفه اي دندانپزشكي 170.000.000 (17 میلیون تومان) 180.000.000 (18 میلیون تومان)
3 دكتري حرفه اي داروسازي 160.000.000 (16 میلیون تومان) 170.000.000 (17 میلیون تومان)
4 كارشناسي فيزيوتراپي 78.000.000 (7 میلیون و 800 هزار تومان) 90.000.000 (9 میلیون تومان)
5 كارشناسي بينايي سنجي 78.000.000 (7 میلیون و 800 هزار تومان) 90.000.000 (9 میلیون تومان)
6 كارشناسي تغذيه 73.000.000 (7 میلیون و 300 هزار تومان) 80.000.000 (8 میلیون تومان)
7 كارشناسي مامايي 45.000.000 (4 میلیون و 500 هزار تومان) 65.000.000 (6 میلیون و 500 هزار تومان)
8 كارشناسي پرستاري 45.000.000 (4 میلیون و 500 هزار تومان) 55.000.000 (5 میلیون و 500 هزار تومان)

بر اساس اعلام وزارت بهداشت هر دانشگاه مجاز است بر اساس نام، قدمت و جايگاه در رتبه بندي كشوري از 5 تا 15 درصد مازاد بر شهريه اعلام شده و يا كمتر پس از تصويب هيأت امناي مربوطه از داوطلب شهريه دريافت کند.

دانشگاه ها همه ساله بر اساس نام، قدمت و جايگاه در رتبه بندي كشوري بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانك مركزي، درصدي را به شهريه ساليانه اضافه خواهند کرد.

در صورت انصراف دانشجويان از تحصيل در پرديس هاي خودگردان و يا ظرفيت مازاد پس از ثبت نام و شروع به تحصيل، دانشگاه ها مبالغي را به عنوان خسارت از فراگيران دريافت خواهند کرد که مبلغ خسارت بر اساس مصوبه هيأت امناي دانشگاه مربوطه است.

 

نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد نیمه شهریور اعلام می شود (93/5/17)

ایران کنفرانس

نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد  نیمه شهریور اعلام می شود

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از انتشار نتایج آزمون ارشد این دانشگاه در نیمه شهریورماه خبر داد.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، نتایج نهای آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نیمه شهریوره ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.

داوطلبان در دو نیمسال نخست و دوم به کلاسهای درس می روند.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 16 مرداد 1393 ، 19:16)

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس