چهارمین کنگره بین المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز

کل

تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار

ایران کنفرانس

تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار

سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار به عنوان بزرگترین، معتبرترین، منظم ترین و با سابقه ترین گردهمایی شناخته شده سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم انسانی و کسب و کار خاورمیانه در کشور ایران در تاریخ 17 الی 18 بهمن ماه 1402 با شرکت بیش از 2500 نفراز فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان ، سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند و متخصصان از کشورهای مختلف جهان با همکاری دانشگاه های برجسته کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌گردد. این کنگره در نظر دارد با معرفي توان علمي و كاربردي براي ارتقای سطح كيفي مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و کسب و کار و همچنين بررسي نيازمندي و ضرورت‌هاي آموزش موارد فوق گام برداشته و با شناسايي نگرش‌ها، تجربيات نوين و تحليل ابعاد نظري و كاربردي مربوطه، به تحليل، آموزش و پژوهش آن بپردازد.

‌این رویداد مهم به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است. شایان ذکر است طبق قوانین جدید وزارت علوم تنها مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و کنگره های معتبر، دانشگاهی و شناخته شده و دارای بیشترین تاییدیه علمی و نمایه سازی مقالات دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه می باشند.

‌‌‌با توجه به استقبال گسترده اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان گرامی سراسر کشور از این کنگره و درخواست های مکرر پژوهشگران گرامی نسبت به تمدید مهلت ارسال مقالات،  بدینوسیله به اطلاع می رساند با توجه به  تصمیم شورایعالی کنگره مهلت ارسال مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقالات) تا 30 آذر ماه تمدید گردید. شایان ذکر است کلیه پژوهشگرانی که تا کنون موفق به ارسال مقالات خود نگردیده اند می توانند مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقاله) خود را حداکثر تا تاریخ فوق الذکر از طریق سامانه کاربران در سایت کنگره به آدرس www.3icmba.ir ارسال نمایند.

محورهای اصلی کنگره عبارت اند از: فقه و حقوق، روانشناسی و توسعه، ادبیات و زبان،  علوم تربیتی و اجتماعی، حسابداري، حسابرسي و توسعه، مديريت و توسعه، مديريت ورزشي، مديريت بازرگاني، مديريت دولتي، مديريت صنعتي، مديريت جهانگردي، مديريت مالي، بيمه و گمرگ، مديريت بازار، اقتصاد و توسعه، اقتصاد و توليد ملي، اقتصاد در شرايط تحريم، بانكداري وتوسعه پايدار در اقتصاد، اقتصاد در كشاورزي، اقتصاد شهری، عمران شهری، بسترهاي فرهنگي، اقتصادي و نقش هنر در توسعه اقتصادي، نوآوري، كارآفريني و توسعه اقتصادي، مديريت و توسعه اقتصادي، توسعه كسب و كار، سرمايه گذاري و بازاريابي ، كارآفريني، بهره وري و توسعه، رهبري و رفتار سازماني، استراتژي و رقابت، تجارت الکترونیک و بانکداری.

برگزاری این کنفرانس همه ساله با شعار "توسعه کسب و کار راهی به  سوی توسعه پایدار آینده" فرصتي براي گردهمايي صاحبنظران،متخصصان وانديشمندان درحوزه مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم انسانی و کسب و کار بوده است.

نمایشگاه تخصصی جانبی، مسابقه عکاسی، تورهای تخصصی، کارگاه های آموزشی تخصصی و سخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای این کنگره همانند دوره های قبلی برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنگره فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنگره گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده کنگره علاوه بر نمایه در SID ، کنسرسیوم محتوای ملی و سیویلیکا در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و کلیه مقالات برگزیده بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی ،ISI و ISCپشتیبان کنگره رایگان چاپ خواهند گردید.

همچنین از امتیازات اصلی این کنگره جهت پژوهشگران گرامی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات در کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس، سیویلیکا، کنسرسیوم محتوای ملی،SID  و سایر نهادهای بین المللی معتبر.

- امکان داوری زودهنگام مقالات در صورت درخواست.

- تدوین و تکثیر کتاب مجموعه چکیده مقالات کنگره در 2 جلد فارسی و انگلیسی با تیراژ بالا.

- همکاری دانشگاه های برجسته ایران، ترکیه، تایلند و ایتالیا در دوره های مختلف.

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات دوره های قبلی برگزار شده به طور کامل در پایگاه های معتبر.

- چاپ رایگان تمامی مقالات برگزیده کنگره بدون نیاز به داوری مجدد در ژورنال ها و مجلات معتبر ISIوISC پشتیبان کنگره.

- اهداء گواهینامه های بین المللی کنگره به زبان فارسی و انگلیسی.

- امکان شرکت و ثبت نام در کنگره به دو حالت حضوری یا غیر حضوری.

- ارائه لوح تقدیر و جوایز نفیس به مقالات برتر.

- ارائه گواهینامه های اختصاصی دارای هولگرام امنیتی کنگره و مهر برجسته و کد شناسایی اختصاصی جهت استعلام و پیگیری آنلاین همراه با ضریب امنیت بسیار بالا و عدم امکان جعل و یا کپی.

علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنگره و حضور در نمایشگاه تخصصی وکسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنگره به آدرس www.3icmba.ir مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنگره به شماره 04133376643 تماس حاصل فرمایند.

 

تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا

ایران کنفرانس

تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا

هشتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا به عنوان یکی از معتبرترین و منظم ترین گردهمایی های سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه علوم مهندسی، علوم، علوم انسانی و عمران،معماری و شهرسازی آسیا در کشور تایلند و دانشگاه Kasem Bundit بانکوک بوده که به صورت دو کنفرانس مجزا 28 دی ماه 1402 با  شرکت فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان، سازمانهاي ذي ربط و علاقه مند، مهندسين مشاور، پیمانکاران و متخصصان از کشورهای مختلف جهان به صورت حضوری در دانشگاه Kasem Bundit بانکوک برگزار خواهد گردید لذا تحت تایید تمام دانشگاه ها، سفارتخانه ها و سازمان های وابسته جهان می باشد و همچنین تمام مقالات پذیرفته شده آن نیز علاوه بر چاپ در کتاب و مجموعه مقالات کنفرانس در سایت های معتبر تایلند، ایران و جهان نمایه می گردند.

‌‌‌با توجه به استقبال گسترده اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان گرامی سراسر کشور از این کنفرانس و درخواست های مکرر پژوهشگران گرامی نسبت به تمدید مهلت ارسال مقالات،  بدینوسیله به اطلاع می رساند با توجه به  تصمیم شورایعالی کنفرانس مهلت ارسال مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقالات) تا 23 آذر ماه تمدید گردید. شایان ذکر است کلیه پژوهشگرانی که تاکنون موفق به ارسال مقالات خود نگردیده اند می توانند مقالات کامل (چکیده به همراه اصل مقاله) خود را حداکثر تا تاریخ فوق الذکر ارسال نمایند.

علاقه مندان می توانند مقالات خود را از طریق مراجعه به پورتال کنفرانس به آدرس www.8icrsie.com/fa ارسال نمایند. شایان ذکر می باشد در راستای اخذ امتیاز مصاحبه دکتری،گواهینامه مقالات پذیرفته شده به صورت آنی صادر می گردد.

این رویداد مهم به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور تایلند، ایران و جهان برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است. با توجه به اعلام دبیرخانه کنفرانس ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارایه دستاوردهاي نوین پژوهشي واجرایی بين انديشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دست‌اندرکاران در زمينه محورهای کنفرانس مهمترین هدف برگزاری این کنفرانس با حضور اساتید برجسته بین المللی می باشد.

مسابقه عکاسی، تورهای تخصصی، کارگاه های آموزشی تخصصی و سخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای همین کنفرانس برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنفرانس نیز فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنفرانس گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین مقالات پذیرفته شده کنفرانس در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و در پایگاه های سیویلیکا، کنسرسیوم محتوای ملی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID و سایر پایگاه های معتبر نمایه شده و کلیه مقالات برگزیده نیز بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی ،ISI و ISCپشتیبان کنفرانس رایگان چاپ خواهند گردید.

همچنین از امتیازات اصلی این کنگره جهت پژوهشگران گرامی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- امکان صدور آنی گواهینامه مقالات پذیرش شده جهت ارائه به مصاحبه دکتری و اخذ سایر امتیازات مربوطه.

- امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های معتبر کشور تایلند.

- آشنایی و بازدید از دانشگاه Kasem Bundit به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های بانکوک.

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات در کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنگره، سیویلیکا، کنسرسیوم محتوای ملی،SID  و سایر نهادهای بین المللی معتبر ایران و تایلند.

- برگزاری منظم کنگره در سطح بین المللی در دانشگاه های معتبر استانبول و بانکوک.

- حضور و تعامل سازنده اساتید دانشگاه های معتبر جهان از جمله دانشگاه های بانکوک ، ایتالیا و ....

- همکاری دانشگاه های برجسته ایران، ترکیه و ایتالیا در دوره های مختلف.

- امکان داوری زودهنگام مقالات در صورت درخواست.

- تدوین و تکثیر کتاب مجموعه چکیده مقالات کنگره در 2 جلد فارسی و انگلیسی با تیراژ بالا.

- نمایه سازی و انتشار کلیه مقالات دوره های قبلی برگزار شده به طور کامل در پایگاه های معتبر.

- چاپ رایگان تمامی مقالات برگزیده کنگره بدون نیاز به داوری مجدد در ژورنال ها و مجلات معتبر ISIوISC پشتیبان کنگره.

- اهداء گواهینامه های بین المللی کنگره به زبان انگلیسی و فارسی.

- امکان شرکت و ثبت نام در کنگره به دو حالت حضوری یا غیر حضوری.

- ارائه لوح تقدیر و جوایز نفیس به مقالات برتر.

- ارائه گواهینامه های اختصاصی دارای هولگرام امنیتی کنگره و مهر برجسته و کد شناسایی اختصاصی جهت استعلام و پیگیری آنلاین همراه با ضریب امنیت بسیار بالا و عدم امکان جعل و یا کپی.

علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنفرانس و حضور در نمایشگاه تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنفرانس به آدرس www.8icrsie.com/fa مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنفرانس به شماره 04133357731 تماس حاصل فرمایند.

 

مراحل ثبت‌نام متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۳ (1402/8/18)

ایران کنفرانس

ثبت‌نام متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۳

متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها برای ثبت نام خود باید ۵ مرحله را طی کنند.

به گزارش ایسنا، متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای ثبت نام خود باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را در نظر داشته باشند.

شرایط ثبت نام

مهلت ثبت‌نام برای این آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از چهارشنبه ۱۷ آبان آغاز شده و روز سه‌شنبه ۲۳ این ماه پایان می پذیرد. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

مراحل ثبت نام داوطلبان دکتری

۱- مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام

۲- مراجعه به سامانه خرید کارت اعتباری مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، برای خرید سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام به مبلغ ۶/۰۰۰/۰۰۰ (شش میلیون) ریال

۳- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

۴- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ (یکصد هزار ریال)

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، فرم ثبت‌نام الکترونیکی را تکمیل نمایند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در روز جمعه به تاریخ چهارم اسفند مه جاری برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه به تاریخ اول اسفند تا روز پنجشنبه به تاریخ سوم این ماه ا مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می‌شود. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌

۱) داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده و کدپیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

۲) در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از پایان زمان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات و دریافت کد پیگیری، به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌شود که داوطلب علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نماید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس وی ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نشریه پیک‌ سنجش (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌) و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

 

جذب اعضای هیات‌ علمی فناور در دانشگاه‌ها تصویب شد (1402/8/15)

ایران کنفرانس

جذب اعضای هیات‌ علمی فناور در دانشگاه‌ها تصویب شد

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب طرح جذب اعضای هیات‌ علمی فناور در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدعلی کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی شمالغرب کشور در دانشگاه صنعتی سهند، گفت: پس از بررسی و تصویب این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می‌توانند هیات‌علمی فناور جذب کنند.

وی افزود: با اجرایی شدن این مصوبه اساتیدی که طرح فناورانه داشته باشند می‌توانند طرح خود را در دانشگاه اجرا کنند و ضمن کارآفرینی برای افراد تحصیل‌کرده موجب کسب درآمد برای دانشگاه‌ها شوند.

وی گفت: ۱۶۰ عضو هیات‌ علمی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه‌های کشور جایابی شده و احکام آن‌ها صادر شده است.

کی نژاد ادامه داد: تعداد ۳۶ نفر نیز در فراخوان امسال شرکت کرده‌اند که مراحل جذب این متقاضیان در حال انجام است و به‌زودی در دانشگاه‌ها مشغول خواهند شد.

در ادامه دکتر اسماعیل فاتحی‌فر رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز از طولانی بودن فرآیند انجام استعلام‌ها و مراحل سامانه جذب اعضای هیئت‌ علمی انتقاد کرد و خواستار تسهیل پذیرش متقاضیان شد.

دکتر فاتحی‌فر تاکید کرد: انرژی زیادی برای جذب بهترین افراد در دانشگاه‌ها صرف می‌شود ولی در نگه داشت این افراد دقت لازم نمی‌شود و بایستی آیین‌نامه‌ها به‌خوبی آموزش داده شود تا مشکلی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: اکنون بخش اعظمی از وقت و انرژی روسای دانشگاه‌ها صرف جذب بودجه و جذب افراد می‌شود که این امر موجب کاهش بهره‌وری دانشگاه‌ها شده است.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 15 آبان 1402 ، 14:08)

 

اعلام فرایند جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی (1402/8/14)

ایران کنفرانس

فرایند جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح شد

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرایند جذب مدرس را در سال جاری تشریح کرد و از فراهم شدن امکان همکاری اعضای هیات علمی دیگر دانشگاه ها با دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.

دکتر اصغر کشت‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فراخوان جذب امسال برای پذیرش ۳ هزار و ۸۰۹ نفر از مدرسان در تمام استان‌ها در ۸۴ گروه درسی ارائه شد.

وی ادامه داد: این فراخوان براساس نیازسنجی آن در یک بازه زمانی مشخص باتوجه به نیازهای زمانی و مکانی مطابق با آمایش آموزش‌های عالی علمی کاربردی از طریق واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام و جمع بندی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: سعی خواهیم کرد نتایج فراخوان را قبل از شروع ترم آتی تحصیلی یعنی بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کنیم. ثبت نام برای متقاضیان این فراخوان که مدرک آنها باید مرتبط بوده و از فوق لیسانس به بالا باشد، از ۲۹ مهرماه شروع شده تا ۱۲ آبان ادامه داشت و به مدت یک هفته یعنی تا ۱۹ آبان نیز تمدید شد، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir اقدامات لازم برای مراحل ثبت نام را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۱ روز شنبه ۱۳ آبان ۶۲ هزار و ۶۵۸ نفر در این فراخوان شرکت کردند که از این تعداد ۱۴ هزارو ۲۴۶ نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند، افرادی که در فراخوان شرکت می‌کنند با مراجعه به سامانه جذب مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir یک سری مدارک را باید در این سامانه آپلود کنند، واحدهای استانی پرونده این افراد را کامل کرده و به کارگروه‌های صلاحیت علمی ارجاع می‌دهند سپس پرونده‌ها را بررسی و غربالگری کرده تعداد بیشتری از نیاز دانشگاه‌ها را به مصاحبه دعوت می‌کنند، سپس مدارک این افراد را با حضور خود افراد بررسی کرده و امتیاز مصاحبه و مستندات را ارائه می‌دهند و در نهایت تعداد مورد نیاز خود را در نیاز سنجی پذیرش می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: سپس نتیجه را به مرکز امور مدرسان در ستاد مرکزی دانشگاه ارسال می‌کنند دوباره نتایج بررسی و جدول بندی شده و به هیات اجرایی جذب ارائه می‌شود و تصمیم نهایی توسط هیات اجرایی جذب اتخاذ می‌شود. بعضاً اگر نیاز بود ظرفیت اضافه می‌شود سپس حدود ۳ هزار و ۸۰۹ نفر مدرس را برای بهمن ماه پذیرش خواهیم کرد. ID تدریس آنها نیز صادر شده ولی فعال نمی‌شود باید یک سری دوره‌های مربوط به آشنایی با نظام علمی کاربردی، آموزش‌های علمی کاربردی، آموزش‌های محیط کار را طی کرده با این آموزش‌ها آشنا شوند سپس ID تدریس آنها فعال شده و صلاحیت مدرسی پیدا کرده و می‌توانند در مراکزی که نیاز است تدریس کنند.

کشت‌کار درباره اینکه چه تعداد از مدرسینی که در این فراخوان جذب می‌شوند خبره خواهند بود گفت: مسیر جذب خبرگان جدا از فراخوان مدرسان است هر تعداد از خبرگان مراجعه کنند جذب می‌شوند چون خبرگان تعدادشان در کشور کم بوده و دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها جایی است که به آن‌ها صلاحیت حرفه‌ای مدرس ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ما خودمان در دانشگاه پیگیر افراد خبره هستیم، در حال حاضر حدود ۳۵ الی ۳۶ هزار نفر مدرس آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی فعال هستند که در مقابل آن کم‌تر از ۴ هزار نفر خبره فعال هستند بنابراین خبره گان از مسیر دیگری جذب می‌شوند کسانی که مدرک فوق لیسانس به بالا ندارند ولی توانایی تدریس از طریق تجربه، هنر و استعداد را دارند این افراد می‌توانند از طریق خبرگان وارد دانشگاه شده و از طریق هیات ممیزه تأیید صلاحیت شده و دروسی که تشخیص داده می‌شود تدریس کنند که بیشتراین دروس عملی است.

وی افزود: اگر هیات علمی سایر دانشگاه‌ها نیز علاقه‌مند باشند با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری کنند در همین فراخوان می‌توانند به سامانه جذب دانشگاه مراجعه کرده و یک قسمت جداگانه برای هیات علمی لحاظ شده‌است. اعضای هیات علمی نیاز به مصاحبه و امتیاز نیز ندارند، آنها از مسیر کوتاه‌تری به ID صلاحیت‌های مدرسی دست پیدا می‌کنند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس