کل
نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاهها (1400/11/10)نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاههامدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از رفع اختلاف نظر سازمان تامین اجتماعی و دانشگاهها در خصوص معافیت از بیمه قراردادهای پژوهش ارتباط با صنعت خبر داد. محمدسعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، از رفع اختلاف نظر سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه ها در خصوص معافیت از بیمه قراردادهای پژوهش ارتباط با صنعت خبر داد و گفت: از حدود چند سال پیش سازمان تامین اجتماعی با توجه به اهمیت بحث پژوهش و ضرورت همکاری دانشگاه ها با صنایع موافقت کرده بود که قراردادهای پژوهشی را از مفاصا حساب معاف کند و عملاً حق بیمه ای برای صدور مفاصا حساب پرداخت نشود. اما اینکه چگونه بررسی شود که محتوای یک قرارداد پژوهشی هست یا خیر، مبهم بود و دانشگاه ها و شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اختلاف نظر پیدا می کردند. وی افزود: برای قراردادهای پژوهشی باید حق بیمه ای (۱۶ درصد مبلغ قرارداد) به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود اما اگر مجری یا پیمانکار ثابت کند که حق بیمه پرسنل (هیات علمی و پژوهشگران) پرداخت شده تامین اجتماعی موظف است که این ۱۶ درصد را بازگرداند. مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی از چند ماه گذشته موافقت کرد که سامانه ساجد مرجعی برای تاییدیه پژوهشی بودن قراردادهای ارتباط با صنعت تلقی شود. وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چند صد قرارداد و پروژه وارد این سامانه شده است و تاییدیه پژوهشی قراردادها به سازمان تامین اجتماعی اعلام شده و خوشبختانه تامین اجتماعی می تواند به صورت الکترونیکی وارد سامانه شوند و قراردادها را ملاحظه و دانشگاه و قرارداد را از پرداخت حق بیمه معاف کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسیر به تازگی راه افتاده و کار به خوبی جلو رفته است. مکاتبات، درگیری ها و اختلاف نظرها کاهش یافته است و از سازمان تامین اجتماعی تشکر می کنیم که کار را تسهیل کردند. این مقام مسول وزارت علوم با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ قرارداد خاتمه یافته پژوهشی منتظر مفاصا حساب بودند، گفت: خوشبختانه این قراردادها طی دو سه ماه گذشته بررسی و کارشان انجام و از پرداخت حق بیمه معاف شدند. |
برگزاری ششمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایرانایران کنفرانس برگزاری ششمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران ششمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی،صنایع غذایی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران در تاریخ 25 الی 27 مرداد ماه 1401 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 با شرکت بیش از 3500 نفراز فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان، سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند، مهندسين و متخصصان از کشورهای مختلف جهان با همکاری دانشگاه شیراز،دانشگاه یاسوج و دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار میگردد. این کنگره در نظر دارد با معرفي توان علمي و كاربردي براي ارتقای سطح كيفي کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری و همچنين بررسي نيازمندي و ضرورتهاي آموزش موارد فوق گام برداشته و با شناسايي نگرشها، تجربيات نوين و تحليل ابعاد نظري و كاربردي توسعه پایدار، به تحليل ،آموزش و پژوهش آن بپردازد. این رویداد مهم بین المللی از سال 1393 به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج ،دانشگاه هنر اسلامی تبریز،دانشگاه مازندران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع ، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است. با توجه به اعلام دبیرخانه کنگره ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارایه دستاوردهاي نوین پژوهشي واجرایی بين انديشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دستاندرکاران در زمينه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری کشور و جهان از مهمترین هدف برگزاری این کنگره با حضور اساتید برجسته بین المللی به خصوص از کشور ایتالیا و ترکیه می باشد. " این کنگره به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران بوده که دارای مجوز رسمی برگزاری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 بوده و لذا تحت تایید و حمایت آن وزارت خانه و تمام دانشگاه ها و سازمان های وابسته می باشد.شایان ذکر است طبق قوانین جدید وزارت علوم تنها مقالات ارائه شده در کنگره های بین المللی با سابقه و دارای مجوز وزارت علوم دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه می باشند. " محورهای اصلی کنگره عبارت اند از: کشاورزی و توسعه پایدار،آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک،مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک،منابع طبیعی و توسعه پایدار،علوم صنایع غذایی،مهندسی ژنتیک و اصلاح نباتات،مدیریت ، ترویج و اقتصاد در بخش کشاورزی،علوم شیلات و آبزیان،علوم دامی و دامپزشکی،تولیدات گیاهی و علوم باغبانی،نانو تکنولوژی در کشاوزی،علوم زراعت،علوم جنگل و مرتع،بیابان و بیابان زدایی،پدافند غيرعامل در کشاورزی و محیط زیست،مدیریت سوانح طبیعی و مدیریت بهره وری از طبیعت،مدیریت انرژی و توسعه پایدار،زیست بوم پایدار و توسعه،تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار کشاورزی،محیط زیست انسانی و توسعه پایدار،محیط زیست طبیعی و توسعه پایدار،محیط زیست ،آب و فاضلاب،محیط زیست ، هوا و صوت،مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری،توریسم ، گردشگری ، طبیعت گردی و توسعه پایدار. علاقه مندان میتوانند مقالات خود را از طریق پورتال کنگره (www.6icsda.ir) ارسال نمایند. نمایشگاه تخصصی جانبی، مسابقه عکاسی ، تورهای تخصصی ، کارگاه های آموزشی تخصصی وسخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای این کنگره برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنگره فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنگره گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده کنگره علاوه بر نمایه درSID، کنسرسیوم محتوای ملی و سیویلیکا در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و کلیه مقالات برگزیده بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی ،ISI و ISCپشتیبان کنگره رایگان چاپ خواهند گردید. علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنگره و حضور در نمایشگاه تخصصی وکسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنگره به آدرس www.6icsda.ir مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنگره به شماره 04133376642 تماس حاصل فرمایند. تجارب اساتید دانشگاه از چالشهای آموزش مجازی (1400/11/01)تجارب اساتید دانشگاه از چالشهای آموزش مجازی
گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، لاله قلیپور؛ اجبار به آموزش مجازی در شرایط بحران کووید-۱۹، با توجه به نبود آمادگی مراکز آموزشی در تأمین بستر آموزشی مناسب و ناآشنایی مدرسان با شیوههای آموزش مجازی، آنها را با چالشهای جدی مواجه کرد که البته در گذر زمان، برخی از اساتید دانشگاه تهدیدهای وارد شده را به یک فرصت نوآوری در آموزش تبدیل کردند. رعنا آب جار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مقاله «تبیین تجارب اساتید دانشگاه از چالشها و فرصتهای آموزش مجازی در دوران بحران کووید-۱۹؛ یک مطالعه کیفی» که تابستان ۱۴۰۰ در مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی به چاپ رسید در ارتباط با بررسی چالشهای اساتید در آموزش مجازی در دوران کرونا، دو طبقه اصلی «موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی» و «مدیریت سازمانی» را تدوین کرد. بحرانهای اولیه آموزش مجازی کداماند؟تا قبل از بحران پاندمی بیماری عفونی کووید-۱۹، تنها برخی از دانشگاهها و گاهاً تنها در برخی از دروس، کلاسهای درس به شکل غیرحضوری برگزار میشد و در بستر آموزش مجازی تدریس انجام میشد. با پیدایش این بیماری بهدلیل سرایت بالا از طریق قطرات تنفسی و تماس نزدیک، مقرر شد تا با ممانعت از تجمع افراد در فضاهای آموزشی، بیماری کنترل شود که همین موضوع سیستم آموزش حضوری و منظم جهانی را به چالش کشید و منجر به توسعه و گسترش آموزش مبتنی بر بستر مجازی شد. اما از آنجایی که بسیاری از اساتید تجربه تدریس دروس به صورت آموزش الکترونیکی را نداشتند و در بحران اولیه، با مشکلاتی از قبیل عدم آشنایی با سامانه، مشکلات ساختاری در سامانههای موجود، مشکلات مربوط به اینترنت و غیره مواجه شدند. نویسنده در این پژوهش به بررسی چالشهای آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی آن پرداخت و با مواردی چون عدم آشنایی با تدریس مجازی، مشکلات ارزشیابی دقیق دانشجویان و غیره مواجه میشود و میگوید، «در هر دانشگاه باید به شناسایی این چالشها پرداخته شود تا با درک مشکلات به رفع موانع کمک کنیم.» اساتید دانشگاه همزمان با شروع آموزش مجازی با چه مشکلاتی مواجه شدهاند؟آب جار سوالاتی از قبیل؛ «همزمان با شروع آموزش مجازی در بحران کووید ۱۱ با چه مشکلاتی مواجه شدید؟»، «از چه روشهایی برای ادامه تدریس استفاده میکنید؟»، «راه کار شما برای مقابله با مشکلات و چالشهای آموزش مجازی چیست؟»، «فکر میکنید اگر این شرایط ادامه پیدا کند، چه اتفاقی میافتد؟» و «چه پیشنهاداتی برای بهتر شدن این شرایط دارید؟» را از ۱۱ نفر اساتید دانشگاه علوم پزشکی که در مطالعه کیفی شرکت کردند، پرسید. تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبهها، منجر به استخراج دو طبقه اصلی «موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی» و «مدیریت سازمانی» شد که برای هر یک از این طبقات نیز تعدادی زیر طبقه پدیدار شد. به گفته وی، موانع فردی در کارآمدی آموزش مجازی این طبقه اصلی از زیر طبقات ویژگیهای شخصیتی و عوامل خانوادگی تشکیل شده است و میافزاید، «ویژگیهای شخصیتی این زیر طبقه شامل مقاومت در مقابل تغییر، نگرانی ناشی از بحران بیماری، نامأنوسی با تکنولوژی و باورناپذیری به اثربخشی آموزش مجازی، شکل گرفت.» به اعتقاد یکی از اساتید ۵۰ ساله که مدرس دروس اختصاص بود، «بعد از چند سال رفتن سر کلاس و حرف زدن، حال چه جور باید بشینیم و بدون حضور دانشجو حرف بزنیم، ضبط کنیم و بعد هم در این سامانه آپلود کنیم. معلم یعنی ماژیک و تخته و پرسش وپاسخ.» البته تعدادی از اساتید نیز از بیانگیزگی و نبود هیچ شوق و شوری برای روند کار میگفتند. نویسنده مقاله در ادامه به بیان نقلی قولی از یکی از اساتید دیگر دروس تخصصی، میگوید، «در روزهای اول اینقدر ذهنم درگیر بیماری بود که مواظب بودم خودم یا خانواده مبتلا نشوند بنابراین نمیتوانستم خوب تمرکز کنم و کار جدید یاد بگیرم.» در رابطه با عوامل خانوادگی، حضور در محیطی شلوغ، تغییر در توقعات خانواده و تحمل فشار روانی خانواده شکل گرفت. این پژوهشگر در این باره خاطر نشان میکند، «حضور اساتید در خانه منجر به تغییر در نقش و در نتیجه تغییر در توقعات خانواده شده بود از طرفی دیگر؛ تجمع اعضای خانواده در این بحران باعث سروصدا و شلوغی در محیط خانه میشد و این موضوع باعث عدم تمرکز و افزایش فشارهای روانی بر اساتید شده بود.» در ادامه به صورت مصداقی به نقل قولی از استادی که مدرس دروس علوم پایه است، اشاره میکند، «من چگونه در محیط پر سروصدای خانه، دو کودک را آرام کنم و بگویم ساکت باشند چون من الان کلاس آنلاین دارم، یا میخواهم درس ضبط کنم؟ ترس و نگرانی همسرم که به همه منتقل میکند و کلافگی از شلوغی و سروصدا گاهی اوقات روانیام میکند. اگر سرکار باشیم، این رفتارها را نمیبینیم. در خانه ماندن و معلمی کردن، این دردسرها را هم دارد.» آب جار در مورد طبقه بعدی که مدیریت سازمانی است آن را به ۵ زیر طبقه شامل تأمین زیرساخت، مدیریت و رهبری، آموزش و نظارت، اخلاق و قانون و ارزشیابی تقسیم میکند و میگوید، «مورد اول، تأمین زیرساخت کدهای اولیهای نظیر پهنای باند و سرعت اینترنت، اینترنت رایگان و نیاز به امکانات تولید محتوا زیر طبقه عملکرد مدیریت سازمانی را تشکیل دادند. » وی به ذکر نقل قولی از استاد ۳۷ ساله که مدرس دروس تخصصی است، اشاره میکند و میگوید، «به علت بحران کرونا و در خانه ماندن مردم و استفاده زیاد از اینترنت، سرعت کم شده است و دسترسی به منابع سختتر شده است و من به عنوان یه مدرس هیچ شناختی با این برنامههای ساخت محتوا نداشتم، در کلاسهای حضوری، نهایتاً یک پاورپوینت درست میکردم و میرفتم سر کلاس و حرف میزدم، حالا لازم است کسی به ما برنامههای مختلفی که میشود با آنها محتوای بهتری به شکل فیلم و غیره درست کرد، یاد بدهد تا کمی از این سردرگمی دربیاییم. من خیلی ناراحتم.» نویسنده به مورد بعدی که مدیریت و رهبری مدیریت میداند و خاطر نشان میکند، «رهبری شامل، مدیریت بحران، تدوین دستورالعملهای شفاف، ارزشیابی بر اساس عملکرد اساتید و آمادهسازی بستر آموزشی شکل گرفت.» به اذعان وی، «شرایط غیرقابل پیش بینی شده پدید آمده در دوران بحران کووید-۱۹، الزام مدیریت بحران در تمام حوزهها از جمله آموزش را نیز میطلبید.» البته به نظر مشارکت کنندگان، مسئولان و مدیران آموزشی باید با مدیریت بحران، بتوانند راهکارهای عملی و اولویت بندی شدهای برای رهبری مجموعه داشته باشند.» یکی از مشارکت کنندگان میگوید، «تصمیمات عجولانه و بدون بررسی مسئولان همه را کلافه میکرد. البته آنها هم حق داشتند. شرایط مدام تغییر میکرد و خیلی اذیت کننده بود. امیدوارم از این به بعد یک پروتکل ثابت داشته باشیم و مدام بخشنامه روی بخشنامه نیاید.» مولفه بعدی آموزش و نظارت است. آب جار، این زیر طبقه را شامل آماده سازی اعضای هیئتعلمی، کمک در تولید محتوا، نظارت بر فرایند تدریس اساتید و پایش و ارزشیابی عنوان میکند، «اساتید معتقد بودند که مجموعه آموزشی باید فرصت و امکانات کافی در اختیار آنها میگذاشت تا آنها بتوانند با شرایط موجود سازگاری بهتری پیدا کنند.» و مصداق آن را در نقل قول یکی از اساتید خانم ۵۳ ساله میآورد، «تدریس در فضای مجازی به عنوان یک تجربه کاملا جدید در روزها و هفتههای اول، شوکه کننده و غیرقابل تحمل بود. دانشجو را نمیدیدیم. سؤال و جوابی نبود. خلاصه هیچ چیز نبود و هیچکس هم نبود به شما بگوید چه کار کن.» هم چنین به نقل قول یکی دیگر از مشارکت کنندگان نیز اشاره می کند، «متأسفانه سیستم نظارتی کافی بر عملکرد اعضای هیئتعلمی برای مدیریت تدریس وجود نداشت و این امر موجب بروز بینظمیهای زیادی در عملکرد اساتید شد که قطعاً بر یادگیری دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود. » طبقه بعدی به گفته وی اخلاق و قانون و شامل مالکیت فکری و معنوی، رازداری و حریم فردی، محاسبه و دریافت حقالزحمه و تقلب این زیر طبقه را تشکیل داد. این پژوهشگر معتقد است، «از آنجا که محتواهای تولید شده توسط اساتید به راحتی در اختیار همه اساتید و دانشجویان در سطح کشور قرار میگیرد، گروهی از اساتید ضمن اعلام نارضایتی از این موضوع معتقد بودند که حقوق تولیدکنندگان این محتواها، مثل کتاب و هر محتوای آموزشی دیگری باید حفظ شده و مورد حمایت قرار گیرد. هرچند گروهی دیگر بیان میکردند که انتشار این محتواها در راستای پرداخت ذکات علم است و تنها رعایت انصاف در ذکر فرد پدیدآورنده اثر کافی است.» نویسنده مقاله در ادامه به ذکر نمونهای از این نقلها میپردازد، یکی از این نقلقولها مربوط به استاد ۳۷ سالهای است که مدرس دروس تخصصی است و میگوید، «اینهمه ما وقت میگذاریم و شبها نمیخوابیم و هزینه اینترنت و کتاب و غیره میکنیم تا یک محتوای درست و حسابی آماده کنیم، بعد میبینیم، یک گروه در آن سوی کشور و یا حتی دانشگاههای اطراف خودمان دارند، همین مطالب ما را به اسم خود برای دانشجوهایشان میگذارند. چه کسی باید مدافع حقوق ما باشد؟» خانمی ۵۰ ساله که مدرس دروس تخصصی است، عنوان میکند، «من هم تجربه این را داشتم که اسلایدهایم در جاهای دیگر استفاده شود. خوب خوشحالم به شرطی که دانشجوهای آنها در حد دانشجوهای خودم باشند. قبلش هم اگر اسم ببرند که عالی. این نشاندهنده اخلاقمدار بودن آنهاست.» البته گروهی از اساتید نسبت به کپی کردن تکلیف توسط دانشجویان از همدیگر و تقلب آنها گلهمند بودند و عدم رعایت اصول اخلاقی در تهیه و تدوین تکالیف درسی را یکی از معضلات آموزش مجازی بر می شمردند.» آب جار به عنوان مثال نقل قول میآورد، استاد ۵۰ سالهای که مدرس علوم پایه است، اظهار میکند، «با هر روشی که پیش میرویم، راهی پیدا میکنند و تقلب میکنند و از روی هم مینویسند.» به عقیده نویسنده مقاله، ارزشیابی به عنوان زیر طبقه دیگر مشتمل بر ارزیابی تکالیف، نمرههای غیرواقعی و ارزشیابی تکوینی است به گفته وی، «زمانبر بودن ارزیابی تکالیف از جمله مواردی بود که اساتید در کلاسهای با تعداد بالای دانشجو از آن شکایت داشتند. نویسنده مقاله مدعی است، «برخی از اساتید متخصص در حوزه آموزش پزشکی نیز معتقد بودند که برای داشتن ارزشیابی نزدیک به واقعیت باید، ارزشیابی تراکمی به ارزشیابی تکوینی و ارائه تکالیف و تمرینهای مختلف تبدیل شوند. » بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه، بحران کووید-۱۹ و الزام آموزش به شیوه مجازی، اساتید دانشگاه را با چالشهای جدی در محیط خانواده و مؤسسات آموزشی مواجه ساخته است و با توجه به تداوم این بحران در آموزش عالی، ضروری است در هر دانشگاه به طور ویژه و متناسب با ساختار آن محیط، این موارد را استخراج و راهکارهای مؤثری در راستای تعدیل و حل آنها ارائه شود تا ضمن حفظ سلامت اساتید و دانشجویان از اثربخشی آموزشهای ارائه شده نیز اطمینان حاصل شود. |
دانشگاهها از بهمن ماه حضوری میشوند (1400/10/21)دانشگاهها از بهمن ماه حضوری میشوندمدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا، ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاهها تاکید کرد تا دانشگاهها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند. محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازگشایی دانشگاهها به صورت حضوری، مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و اخیراً نیز قرارگاه عملیاتی بوده است بنابراین امروز ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاهها تاکید کرد تا دانشگاهها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند. مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: روش اجرای این مصوبه و احتمالاً درخواستهایی که دانشگاهها در این زمینه دارند در روز چهارشنبه در جلسهای با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاهها بررسی میشود تا بر اساس آن وزارت علوم بتواند از مراجعی مانند سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از دانشگاهها و پشتیبانی آموزش حضوری درخواست کمک کرده و هماهنگی لازم را انجام دهد. وی افزود: در حقیقت باید یک تعاملی برای قطعی شدن اجرا و نحوه اجرای آموزش حضوری از بهمن ماه صورت گیرد. وی ادامه داد: کلیات موضوع که بازگشایی حضوری دانشگاهها است در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت و جلسه روز چهارشنبه نیز بر همین اساس پیش خواهد رفت. آهنچیان ادامه داد: قرارگاه عملیاتی اخیراً ۱۴ دی جلسهای داشت و در این جلسه تاکید شد که دانشگاهها به صورت حضوری بازگشایی شوند، تسهیلاتی مانند مکاتبه با سازمان برنامه بودجه برای تأمین بودجه دانشگاهها، هماهنگی با استانداریها برای کمک به اسکان دانشجویان، اقدام وزارت بهداشت برای دوزهای سوم و بیشتر برای جامعه دانشگاهی پیش بینی و در عین حال تاکید شد از بهمن ماه دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصد حضوری فعال داشته باشند. مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: در جلسه امروز ما یک سری جزئیات مطرح شد مانند آنکه دانشگاهها باهم تفاوت دارند و زیر مجموعه دانشگاه مادر استانی باید در کنار استانداریها برای آموزش حضوری تصمیم گیری کنند. مباحثی مانند این موضوع در راستای کمک به اجرای مصوبه ستاد است. وی ادامه داد: استانها به دلیل تفاوتهایی که ممکن است به دلیل خیز کرونا داشته باشند و اقتضائات استانی با هماهنگی استانداری موظف هستند آخرین وضعیت همهگیری کرونا را در منطقه بررسی کرده و بر اساس آن تصمیمات نهایی را در بهمن ماه اتخاذ کنند اما قاعده کلی و آنچه که به عنوان مصوبه نهایی است این است که همه دانشگاهها آموزش حضوری را از بهمن ماه آغاز کنند. بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)بکارگیری متقاضیان جذب قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شدرئیس مرکز جذب وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها خواستار ارسال نتایج نهایی انتخاب شوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیات مرکزی جذب شد. به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در نامهای به رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی خواستار ارسال نتایج نهایی انتخابشوندگان فراخوان جذب آبان ۱۴۰۰ حداکثر تا ۱۵ اسفند به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب شد. در این نامه تاکید شده است تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد و تا قبل از تأیید نهایی انتخابشوندگان در هیأت مرکزی جذب از بهکارگیری آنها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حقالتدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود. متن کامل این نامه به شرح زیر است: به حول قوه الهی بخش اول مربوط به فراخوان جذب اعضای هیأتعلمی در آبان ۱۴۰۰ (شامل مراحل اعلام نیاز، تخصیص ظرفیت، تطبیق نیاز و ثبتنام) بهخوبی انجام شد و عده کثیری از متقاضیان ثبتنام نمودند حال نوبت به اجرای بخش دوم و حیاتی این فراخوان رسیدهاست که زحمت اصلی آن بعهده جنابعالی و همکاران دانشگاهی است این بخش شامل مراحل اساسی زیر است: ۱. غربالگری اولیه بر اساس معیارهای معدل، نوع دانشگاه، انطباق رشته، شرایط سنی وضعیت استخدامی و شرایط اختصاصی. ۲. انجام مصاحبههای علمی و عمومی بهصورت موازی و تقریباً همزمان و صرفاً توسط کارگروههای قانونی مربوطه (دو کارگروه صلاحیت علمی و عمومی مطابق مصوبه هفدهمین جلسه هیأت عالی و نیز مصوبه جلسه ۲۰۹ هیأت عالی جذب مبنیبر منع ارجاع به گروهها و دانشکدهها). ۳. تصمیمگیری در مورد گزینههای برتر هر رشته تخصصی توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه با توجه به سوابق آموزشیپژوهشی و فرهنگی آنها و نیز نظرات و نمرات کارگروههای صلاحیت علمی و عمومی در مورد آنها با ملاحظه مقررات بالاخص مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه بر اساس مصوبههای جلسه ۲۲۷ مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ هیئت عالی جذب. انتظار میرود تمامی مراحل فوقالذکر با دقت کافی و وافی انجام شوند بهطوریکه نتیجه آن جذب افرادی شایسته دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. افرادی که شخصیت علمی و فرهنگی آنها شباهتی ولو حداقلی با بزرگانی همچون شهیدان مطهری و چمران در عرصههای علوم انسانی و علوم تجربی داشته باشد. شهیدانی که دانشمند؛ فرهیخته، متخصص، پژوهشگر و سختکوش و درعینحال متدین انقلابی و ولایتمدار، شجاع و دارای غیرت ملی بودند. در این راستا رعایت دو اصل قانون و عدالت و پرهیز از هرگونه ملاحظات و مناسبات دنیوی ضروری است. امید است همگی ما در این آزمایش بزرگ نزد خداوند متعال، مقاممعظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی روسفید بیرون آییم. علیهذا طبق جدول فراخوان اخیر تقاضا میگردد نتیجه نتایج نهایی انتخابشوندگان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب اعلام گردد، یادآور میشود تأخیر در این امر باعث حذف یا نقصان در فرآیند جذب آن دانشگاه در فراخوان بعدی خواهد شد. ضمناً مقتضی است تا قبلاز تأیید نهایی انتخابشوندگان در هیأت مرکزی جذب، از بهکارگیری آنها در فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت هر عنوان از قبیل حقالتدریسی و پیمانی مشروط خودداری شود. |
- پاسخنامه و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ منتشر شد (1404/1/30)
- جدیدترین رشتههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۵ معرفی شدند (1404/1/18)
- وضعیت دانشگاههای ایرانی در مهمترین رتبهبندیهای جهانی در سال 1403 (1404/1/4)
- فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور برای دانشجویان دکتری فعال شد (1403/12/20)
- زمان اعلام نتایج اولیه آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۴ (1403/12/3)
- آمار متقاضیان آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۴ اعلام شد (1403/11/29)
- متقاضیان استفاده از سهمیه در آزمون دکتری 1404 بخوانند (1403/11/25)
- آمار متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاهها اعلام شد (1403/11/23)
- مهلت ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی تمدید شد (1403/11/8)
- چالشهای جذب هیات علمی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (1403/11/5)
- آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی همزمان با میلاد امام علی (ع) (1403/10/25)
- سقف حقوق اعضای هیات علمی برداشته شد (1403/10/22)
- رفع فیلتر یوتیوب برای اساتید و دانشجویان؛ دانشجویان ارشد و دکتری اینترنت ارزان میگیرند (1403/10/18)
- توضیح وزارت علوم درباره تاخیر در اعلام فراخوان جذب هیات علمی (1403/10/15)
- رفع محدودیت جذب اساتید بازنشسته در دانشگاههای غیرانتفاعی (1403/10/5)
- حل مشکل ارتقای اساتید در دانشگاههای فاقد تحصیلات تکمیلی (1403/9/19)
- دانشگاه پیام نور در ارشد و دکتری پذیرش «فراگیر» ندارد (1403/9/3)
- صدور حکم یکساله حق التدریس با حقوق استادیار پایه یک تصویب شد (1403/8/26)
- تقویم زمانی ثبت نام و برگزاری چهار آزمون کشوری سال ۱۴۰۴ (1403/8/22)
- اعلام شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان دریافت بورس تحصیلی (1403/8/20)
- امکان ثبت نام پذیرفتهشدگان روزانه در آزمونهای ارشد و دکتری ۱۴۰۴ فراهم شد (1403/8/16)
- تشریح اعمال دو نوع سهمیه در آزمون دکتری نیمهمتمرکز سال ۱۴۰۴ (1403/8/6)
- آغاز ثبتنام آزمون دکتری نیمهمتمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴
- پاسخ دانشگاه آزاد به انتقادات کارمندان و اساتید (1403/7/25)
- درخواست رسیدگی به مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد (1403/7/23)
- جزئیات سن بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاهها اعلام شد (1403/7/15)
- فراخوان جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی تمدید شد (1403/7/8)
- فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی (1403/7/4)
- جذب هیات علمی وابسته از مقطع ارشد در دانشگاه آزاد (1403/6/20)
- مهلت ثبتنام جذب هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد تمدید شد (1403/6/12)
- آغاز جذب مدرس حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور (1403/6/7)
- فرایند اختصاص سهمیههای جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه (1403/6/5)
- آغاز فراخوان جذب هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد از 29 مرداد (1403/5/28)
- تحقیق درباره جذب هیات علمی به بسیج اساتید واگذار شد (1403/5/13)
- محدودیت به کارگیری اعضای هیات علمی در مناصب سیاسی رفع شد (1403/5/7)
- سن جذب اعضای هیات علمی به ۴۰ سال کاهش یافت (1403/5/3)
- زمان ثبت نام آزمون آیلتس اعلام شد (1403/4/25)
- زمان فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی اعلام شد (1403/4/19)
- میانگین زمانی فرایند جذب هیات علمی/تاخیر دو ماهه در اعلام فراخوان (1403/4/17)
- آیین نامه جامع اعطای بورس به دانشجویان ابلاغ شد/ سهم بورسیهها از جذب در هیات علمی (1403/4/12)
- نامه وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیات علمی (1403/4/4)
- اعلام جزییات افزایش حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد (1403/3/20)
- کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/3/12)
- کارنامه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/3/9)
- آیین نامه ارتقای اساتید از مقاله محوری خارج شد (1403/3/8)
- جزئیات پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم (1403/2/29)
- کنکورهای آینده تستی تشریحی میشود (1403/2/23)
- زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد (1403/2/18)
- محدودیت اعطای پایههای تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد (1403/2/8)
- جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد (1403/2/6)
- شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل میشود (1403/1/29)
- مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب میکند (1403/1/28)
- کف و سقف حقوق اعضای هیات علمی در سال 1403 (1403/1/19)
- تعیین سهمیه جذب اعضای هیات علمی با هماهنگی دو سازمان کشوری (1403/1/16)
- سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاهها افزایش یافت (1403/12/25)
- فرایند جذب اعضای هیات علمی چندین ماه کاهش یافت (1403/12/13)
- ثبتنام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد (1402/12/9)
- دفترچه سوالات آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (1403/12/7)
- شیوهنامه اجرایی آییننامه ارتقای اعضای هیات علمی تهیه میشود (1403/12/7)
- ماده واحده «آییننامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها» ابلاغ شد (1403/12/2)
- کارت شرکت در آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری ۳۰ بهمن منتشر میشود (1403/11/27)
- سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی ایجاد میشود (1403/11/23)
- آییننامه ارتقای اساتید باتوجه به نظرات رهبری نهایی شد (1403/11/6)
- سقف حقوق اعضای هیات علمی اعلام شد / آغاز پروژه ساخت مسکن دانشگاهیان (1403/11/6)
- ظرفیت جذب اعضای هیات علمی دو برابر شد (1402/11/2)
- ثبت نام دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از ۵ بهمن (1402/10/28)
- جزییات سهمیه های جذب اعضای هیات علمی در فراخوان بهمن اعلام شد (1402/10/24)
- امتیاز تعداد فرزندان و تاهل در جذب اعضای هیات علمی (1402/10/16)
- زمان اعلام دومین فراخوان جذب دانشگاهها مشخص شد (1402/10/11)
- دستورالعمل نحوه اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی ابلاغ شد (1402/10/5)
- اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی نهایی شد (1402/9/28)
- شرط اخذ رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی حذف شد (1402/9/27)
- شیوه نامه اجرایی بورس دانش ابلاغ شد (1402/9/21)
- لیست جدید دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت علوم اعلام شد (1402/9/15)
- جزئیات شیوه نامه اجرایی بورس بلند مدت دکتری و بورس سال آخر (1402/9/11)
- فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران (1402/9/9)
- شرایط پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شریف اعلام شد (1402/9/8)
- اقدامات وزارت علوم برای مقابله با مهاجرت اساتید (1402/9/2)
- اعلام برنامه وزارت علوم برای دومین فراخوان جذب هیات علمی (1402/8/26)
- پیش نویس اولیه آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی بررسی شد (1402/8/24)
- نگاهی به برگزاری یازدهمین دوره کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
- برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- برگزاری نهمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و هفتمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- چهارمین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)؛ ۱۴-۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
- هشتمین سمپوزیوم کرایوبیولوژی با عنوان مهندسی زیست انجماد کاربردی پژوهشگاه رویان برگزار می شود
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
- برگزاری چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار، 25 الی 26 تیر 1404، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به کنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- آخرین مهلت ارسال مقالات چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- برگزاری سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی مواد و متالورژی ایران
- نخستین سمینار بینالمللی سلامت روان الکترونیک در دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود
- برگزاری چهارمین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- برگزاری هشتمین دوره «مسابقات ملی دیوار خاک مسلّح» و نمایشگاه مهندسی ژئوتکنیک و ژئوسینتتیک
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- برگزاری اولین همایش کاربران توربین های گازی با تمرکز بر نیروگاه های کلاس F
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- تمدید مهلت ارسال مقالات یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- نگاهی به برگزاری یازدهمین دوره کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- برگزاری کنفرانس بینالمللی ژئوانرژی و پنجمین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به دهمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- ثبت نام حضور در کنفرانس بین المللی کرامت انسانی آغاز شد
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- تمدید مهلت ارسال مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی ابعاد نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- دومین همایش بینالمللی «کانت و جهان معاصر» برگزار میشود
- تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- برگزاری دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما
- برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی ابعاد نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نمایه ISC
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- نگاهی به برگزاری دهمین دوره کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- برگزاری هشتمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران، بهمن ماه 1403
- برگزاری چهارمین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار در بهمن ماه سال جاری
- برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- اردبیل میزبان اولین کنفرانس بین المللی احیای بوم شناختی
- فراخوان مقاله برای سیوهشتمین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی
- برگزاری چهارمین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نمایه ISC
- برگزاری کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نمایه ISC
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- تمدید مهلت ارسال مقالات دهمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری
- تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- ارائه ۴۱ مقاله به همایش امنیت منابع، حکمت و حکمرانی
- کنفرانس بینالمللی «فناوریهای کوانتومی و کاربردها در صنعت» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- تمدید مهلت ارسال مقالات نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- نگاهی به برگزاری دهمین دوره کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- برگزاری هشتمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- برگزاری کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- یازدهمین کنفرانس بینالمللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی برگزار میشود
- ارسال ۷۰ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری
- ارسال ۱۸۱ مقاله به کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم
- جزییات بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام شد
- برگزاری پنجمین کنفرانس بینالمللی سرطان از آزمایشگاه تا بالین توسط پژوهشگاه رویان
- برگزاری همایش بینالمللی فلسفه ذهن
- برگزاری سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- پانزدهمین کنفرانس سیستمهای الکترونیک قدرت برگزار میشود
- برگزاری دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف در دانشگاه تفرش
- اولین همایش ملی امید آفرینی و پایداری اجتماعی برگزار میشود
- همایش ملی «نشانهشناسی فرهنگی» برگزار میشود
- برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آبی به میزبانی دانشگاه مازندران
- اولین کنفرانس بینالمللی موزهها در اردبیل برگزار میشود
- برگزاری کنفرانسی با موضوع «ریزگرد» با مشارکت ۶ کشور منطقه
- تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- برگزاری دومین کنفرانس «بانک و بیمه» با رویکرد هوش مصنوعی
- تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم
- تمدید مهلت ارسال مقالات اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- فراخوان هفتمین دورۀ «مسابقات ملی دیوار خاک مسلّح» و نمایشگاه مهندسی ژئوتکنیک و ژئوسینتتیک
- تمدید مهلت ارسال مقالات سومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی
- نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در اصفهان برگزار میشود
- تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- نخستین کنفرانس حکمرانی سرزمینی در دانشگاه تهران برگزار می شود
- برگزاری ۵ همایش ملی علمی ـ آموزشی دانشگاه پیام نور در شیراز
- Fifteenth International Conference on Religion and Spirituality in Society
- International Conference on Knowledge, Culture, and Change in Organizations
- 21st International Conference on Technology, Knowledge, and Society, National Changhua University of Education
- 2024 International Conference on Applied Economics
- Applied Research International Conference on Humanities
- LONDON - LIVABLE CITIES CONFERENCE
- The 8th International Conference on Climate Change 2024
- Thirty-First International Conference on Learning, Utrecht University
- Ninth International Conference on Tourism & Leisure Studies –Liverpool John Moores University
- Seventeenth Global Studies Conference – Global Studies Research Network and Jagiellonian University, Kraków, Poland
- 4th Canadian International Conference on Gender and Women's Studies 2024
- The 2nd International Conference: Architecture Across Boundaries 2024
- Fifteenth Power Electronics & Drives: Systems and Technologies Conference (PEDSTC 2024)
- 6th Canadian International Conference on Humanities and Social Sciences 2024
- Psyche and Symbol: A Transdisciplinary Conference
- IEEE-International Conference on Computer, Electrical and Communication Engineering
- Mysteries and Histories: A Transdisciplinary Conference
- LOCAL CULTURES - GLOBAL SPACES, A Virtual Conference
- Innovation in Language Learning International Conference
- Sixteenth International Conference on Climate Change: Impacts & Responses
- Twentieth International Conference on Environmental, Cultural, Economic & Social Sustainability
- Fourteenth International Conference on The Constructed Environment
- 1st International GAME Conference - Global Advances in Management and Economics
- 2023 Asia-Pacific Conference on Economics and Finance
- 2023 Singapore Conference on Applied Psychology
- 11th International Conference on Sustainable Development
- 5th Canadian International Conference on Humanities and Social Sciences
- MPOB International Palm Oil Congress and Exhibition (PIPOC 2023)
- Thirteenth International Conference on Food Studies
- Fourteenth International Conference on The Image
- Thirteenth Interdisciplinary Conference - Aging and Social Change Research Network
- International Research Conference on Management and Humanities
- The International Conference on Business and Economics
- The 6th International Conference on Future of Women 2023
- 4th International Conference on Machine Learning, IOT and Blockchain MLIOB 2023
- International Conference on Civil and Environmental Engineering (I2C2E)
- International conference on Applied Science Mathematics and Statistics
- International Conference on Business Management and Humanities
- International Conference on Medicine, Nursing and Healthcare
- International Conference on Agricultural and Biological Science (ICABS)
- The End of Life Experience 4th Global Interdisciplinary Conference
- 2022 Singapore Conference on Applied Psychology 'LIVE'
- 2022 Open Distance and eLearning Conference Virtual Conference
- 10th Biennial Academy of World Business, Marketing and Management Development Conference
- Singapore Conference on Sport Science 'LIVE'
- Singapore Conference on Applied Psychology 'LIVE'
- Thirteenth International Conference on The Constructed Environment
- APPLYING EDUCATION IN A COMPLEX WORLD - Spring 2023
- 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation
- The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference
- 19th International Symposium on Urban Communities and Humanities
- Borders and Walls: 2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- Twentieth International Conference on New Directions in the Humanities
- A FOCUS ON PEDAGOGY - Conference, Book and Publication Information
- 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching and Technology
- The Fifteenth International Conference on the Inclusive Museum
- The Seventeenth International Conference on the Arts in Society
- The Twelfth International Conference on Religion and Spirituality in Society
- The 19th International Learning and Technology Conference
- Twelfth International Conference on The Constructed Environment
- International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations
- 14th International Conference on Climate Change
- conference Cultures, Communities and Design
- The Eleventh International Conference on the Constructed Environment
- 5th International Conference on Banking, Insurance and Business Management
- The GLOCAL Conference on Asian Linguistic Anthropology 2021
- 22nd International Conference on Social Sciences
- The Environment A Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- The Art of Being Inhuman in the Times of Covid-19 Pandemic
- Fifteenth International Conference on Design Principles and Practices
- Seventeenth International Conference on Technology, Knowledge, and Society
- Twenty-first International Conference on Knowledge, Culture, and Change in Organizations
- The 5th Symposium on Damage Mechanism in Materials and Structures
- 15th Annual International Technology, Education and Development Conference
- International Conference on Electrical, Control and Instrumentation Engineering
- CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES
- SCOPUS indexed - International Conference on Petroleum, Renewable Energy...
- 11th IEEE International Conference on Computing Communication
- Twenty Ninth World Business Congress
- DUBAI 2020: RAPID CITIES – RESPONSIVE ARCHITECTURES
- چالشهای فرآیند داوری مقالات علمی
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت اول )
- فرصت طلایی اخذ پذیرش از معتبرترین دانشگاه دولتی ایتالیا در مقاطع ارشد و دکتری
- راهنمای مقاله نویسی
- کد doi چیست؟
- نمایه DOAJ (Directory of Open Access Journals) چیست؟
- JCR یا Journal Citation Reports چیست؟
- فصل 3: روش تحقیق
- فصل دو تحقیق : بررسی منابع
- اجزاء فصل 1 تحقیق
- چگونه بيان مساله بنويسيم
- معرفی پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SpringerLink
- معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)
- معرفی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )
- معرفی پورتال جامع علوم انسانی
- معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SID
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SCOPUS
- مسیرهای انجام تحقیق
- انواع دیدمان (نگرش علمی به چیزی که مساله را برای ما روشن می کند)
- روشهای کشف حقیقت یا انواع استدلال
- ویژگی های یک تحقیق علمی
- تقسیم بندی تحقیق از نظر انواع
- تقسیم بندی تحقیق از نظر هدف
- معرفی سرویس ذخیره سازی ابری Google Drive
- نظريه، انواع نظريه و نقش آن در تحقيق
- مقیاس های اندازه گیری متغیرها
- متغير، انواع آن و روابط بين متغيرها در يك تحقيق
- نگاهی بر چارچوب نظری تحقيق
- ابزارهاي گردآوري اطلاعات : پرسشنامه و مصاحبه
- ارجاع نويسي APA
- مرگ مجلات علمی نزدیک است !
- چگونه موضوع پايان نامه خود را انتخاب كنيم؟
- انواع متغيرهای پژوهش
- آنچه از آلفاي كرونباخ لازم است بدانيم
- انواع رفرنس نویسی
- پروپوزال (Proposal) چیست؟
- لینک دسترسی به کنفرانس های بین المللی پشتیبان شده توسط الزویر
- دانلود مشخصات کلی،برنامه و سرفصل رشته های دکتری
- دانلود مشخصات کلی،برنامه و سرفصل رشته های کارشناسی ارشد
- مقاله ISI چگونه ارزیابی می شود؟
- دسترسی به آخرین فهرست نشریات بی اعتبار و کم اعتبار و جعلی خارجی اعلامی دانشگاه آزاد
- همایش های جدید خارجی (New Conferences)
- عضویت در خبرنامه همایش های ایران کنفرانس
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت دوم )
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت آخر )
- املاى بعضى از واژهها و پیشوندها و پسوندها
- تفاوت نشریات علمی-پژوهشی و نشریات علمی-ترویجی
- تفاوت میان تحقیق و تألیف
- تفاوت میان مطالعه و تحقيق
- انواع تحقيق
- تحقیق چیست؟
- آیا این مجله درجه ISI دارد؟
- همایشهای خارجی(allconferences.com)
- دانلود متن کامل آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی،کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وزارت علوم،تخقیقات و فناوری
- تدوین پرسشنامه
- آشنایی با انواع همایش های حرفه ای
- نحوه ارسال مقاله براي مجلات بين المللي
- كدام مقاله را در كدام جورنال منتشر كنيم ؟ (ژورنال)
- دکتری پژوهشمحور چیست؟
- تحلیل استنادی (Citation analysis) چیست؟
- روش تحلیل محتوا (Content analysis) چیست؟
- دانشگاههای مورد تایید برای شرکت در کنفرانسهای علمی خارجی(موضوع بخشنامه 73/13462 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی )
- نشريات ايرانی نمايه شده در پايگاه بين المللی ISI
- ? ISI - موسسه اطلاعات علمي ؟
- راهنماي جامع برگزاري همايشها
- استفاده از رفرنس نویسی در ورد 2007 ( word 2007)
- فهرست نشريات علمي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي
- فهرست نشريات علمی پژوهشی فارسي
- ضریب همبستگی چیست؟
- چک لیست سمینار و مراسم عمومی (جدید)
- Maastricht University Holland Scholarships 2024 in Netherlands
- Erasmus Mundus Scholarship Program 2024 in Europe (Fully Funded)
- Central European University Scholarships 2024 in Hungary (Fully Funded)
- University of Hawaii Graduate Scholarships 2024-25 in USA
- Kings College London Chevening Scholarship 2024 in UK (Fully Funded)
- Emile Boutmy Scholarships 2024 in France
- University of Ottawa Admission Scholarship 2023-24 in Canada
- Belgium Government ARES Scholarship 2024-25 (Fully Funded)
- Deakin University Scholarship 2024-25 in Australia (Fully Funded)
- British Chevening Scholarship 2024 in UK (Fully Funded)
- MBZUAI Postgraduate Scholarships 2024 in UAE (Fully Funded)
- Yale University Scholarships 2024 in USA (Fully Funded)
- University of Western Australia Scholarship 2023-24 in Australia
- Frankfurt Universities offering Scholarships 2023 in Germany (Fully Funded)
- Boston University Presidential Scholarship 2023
- University of Tokyo ADB Scholarship 2024 in Japan (Fully Funded)
- Bonn International Fellowships 2024 in Germany (Fully Funded)
- University of Waikato International Excellence Scholarship 2023-24
- SIIT Graduate Scholarships 2023-24 in Thailand (Fully Funded)
- TU Delft Excellence Scholarship 2024 in Netherlands (Fully Funded)
- TDTU International Graduate Scholarship 2023-24 in Vietnam
- Finland Government Scholarship 2023-24 in Finland (Fully Funded)
- University of Manitoba Scholarships for International Students 2023-24 in Canada (Fully Funded)
- Imperial College MBA Scholarships 2024 in UK
- University of Toronto Scholarships 2024 in Canada (Funded)
- University of Birmingham Scholarships 2023-24 in United Kingdom (Funded)
- Gates Cambridge University Scholarships 2024-25 in UK (Fully Funded)
- Cape Breton University Scholarships 2023-24 in Canada
- National University of Singapore Scholarships 2023-24 in Singapore (Fully Funded)
- Swiss Government Scholarships for International Students 2024
- Chulabhorn Graduate Institute Scholarship 2024 in Thailand (Fully Funded)
- UNIL Masters Scholarship 2024 in Switzerland
- DAAD International Postgraduate Scholarship 2024 in Germany (Fully Funded)
- KAIST University Scholarship in South Korea 2024 (Fully Funded)
- APU University MEXT Scholarship 2024 in Japan (Fully Funded)
- University of Otago Scholarships 2023-24 in New Zealand (Fully Funded)
- University of British Columbia Fellowships 2024 in Canada (Funded)
- University of South Australia Research Scholarships 2023-24 (Fully Funded)
- Peking University Yenching Academy Scholarship 2024 in China (Fully Funded)
- EPFL Excellence Fellowships 2023-24 in Switzerland
- Harvard Radcliffe Institute Fellowship 2024-25 in USA (Fully Funded)
- University of Dayton Merit Scholarship 2023-24 in USA (Funded)
- Bond University HDR Scholarship 2023-24 in Australia (Fully Funded)
- ANU International Chancellor's Scholarship 2023-24 in Australia
- GIST International Scholarships 2023-24 in South Korea
- Stanford University Scholarship Program 2024-25 Knight Hennessy
- Alberta University Scholarship 2023-24 in Canada
- University of Melbourne Scholarships 2023-24 in Australia
- Kyoto University ADB Scholarship 2023-24 in Japan
- Politecnico Di Milano Scholarships 2023-24 in Italy (Fully Funded)
- Simon Fraser University Scholarships 2023-24 in Canada
- Bright Scholarship: Chulalongkorn University Scholarships 2023-24 in Thailand
- Bright Scholarship: Montreal University Scholarships 2023-24 in Canada
- Central Queensland University RTP Scholarship 2023-24 in Australia
- Bond University Transformer Scholarship 2023-24 in Australia
- Central South University Scholarship 2023-24 in China
- Koc University Turkish Scholarship 2023-24 in Turkey (Fully Funded)
- Government of Italy Scholarships 2023-24 in Italy (Fully Funded)
- DAAD Scholarships 2023-24 in Germany (Fully Funded)
- Bright Scholarship: British Council Stem Scholarship 2023-24 (Fully Funded)
- Poland Government Scholarship 2023-24 for International Students (Master and PhD)
- Korea National University of Arts Scholarship 2023-24 for International Students (Master and PhD)
- Toyohashi University of Technology MEXT Scholarship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- Abu Dhabi University Scholarships 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Hamad Bin Khalifa University Scholarship 2023 in Qatar (Master and PhD)
- United Arab Emirates University Scholarships 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Radboud University Masters Scholarship 2023-24 in Netherland (Master)
- Shanghai Jiaotong University Scholarship 2023-24 in China (Master and PhD)
- Erasmus Mundus Scholarship Program 2023 in Europe (Master)
- University of Tokyo Summer Internship 2023-24 in Japan ( bachelor’s degree )
- Khalifa University Graduate Scholarship 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Deakin University Scholarship 2023-24 in Australia (Master and PhD)
- University of Ottawa Admission Scholarship 2023-24 in Canada (Master and PhD)
- Oxford University Clarendon Scholarship 2023 in UK (Master and PhD)
- Hokkaido University Presidents Fellowship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- CERN Administrative Student Program 2023-24 in Switzerland
- University of South Australia Research Scholarships 2023-24 (Master and PhD)
- Yokohama National University Scholarship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- GIST International Scholarships 2023-24 in South Korea (Master and PhD)
- University of Tasmania Research Scholarships 2023-24 in Australia (Master and PhD)
- لیست انجمن های علمی ایران
- لیست دانشگاههای پیام نور
- لیست دانشگاههای علمی کاربردی
- لیست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای سراسری
- لیست پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی
- آدرس و تلفن واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای علوم پزشکی
- لیست دانشگاههای غیرانتفاعی
- لیست دانشگاههای مجازی
- لیست سازمانهای جهانی