چهارمین کنگره بین المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز

کل

برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

ایران کنفرانس

برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران به همت ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و با میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه راهبری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ۲۰۲۲ ایران با حضور محمد علی‌اکبری، مشاور ریاست عالی دانشگاه و سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مرتضی موسی خانی، رئیس سرای نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران، داود ثمری، سرپرست معاونت علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، محمدحسن بهزادی، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و پرویز احسنی نماینده اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه و معاونان و مدیران کل باشگاه پژوهشگران برگزار شد.

در این جلسه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به عنوان میزبان این دوره از مسابقات به کمیته ملی روبوکاپ ایران معرفی شد و مقرر گردید کمیته ملی روبوکاپ هماهنگی لازم را با فدراسیون جهانی روبوکاپ در خصوص اخذ مجوز برگزاری مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۲۲ و تعیین زمان برگزاری در سال ۱۴۰۱ انجام دهند.

این دوره از مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران به همت ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و با میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با توجه به تجربیات چندین ساله خود در برگزاری مسابقات بین‌المللی روبوکاپ، در برگزاری و اجرای این دوره از مسابقات نیز همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

 

برگزاری اولین کنفرانس توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالش‌ها و توانمندی‌ها

ایران کنفرانس

برگزاری اولین کنفرانس توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالش‌ها و توانمندی‌ها

اولین کنفرانس «توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالش‌ها و توانمندی‌ها» در روز ۵ اسفند ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، اولین کنفرانس «توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالش‌ها و توانمندی‌ها» در تاریخ ۵ اسفندماه بصورت مجازی به همت گروه علوم اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
این کنفرانس با رویکردی بین رشته‌ای و عمیق در تاریخ ۵ اسفند ماه و با توجه به شرایط پاندمی کووید-۱۹ بصورت الکترونیکی جهت گسترش دسترسی در همه نقاط جغرافیایی کشور در دانشکده  ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. این کنفرانس دبیری علمی دکتر الهام شیردل و دبیری اجرایی دکتر خدیجه اسدی سروستانی به همراه کمیته علمی و اجرایی با هدف ارتقای دانش نظری و تجربی در این حوزه و حل موانع و بهبود وضعیت توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران و استان شکل گرفت.
کنفرانس با سخنرانی دکتر عبدالرسول حسنی فر معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد، سپس دبیر علمی همایش در مورد اهمیت موضوع توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران و محورهای اصلی همایش، یعنی: ۱) واکاوی مفهومی، نظری و روشی در حوزه توسعه اجتماعی و فرهنگی، ۲) بررسی توانمندی‌ها و پیامدهای  توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران، ۳) شناسایی موانع و چالش‌های بالقوه و بالفعل در توسعه اجتماعی و فرهنگی، ۴) نقش نهادهای اجتماعی در توسعه اجتماعی  و فرهنگی، ۵) تحلیل پویا از فرایند توسعه اجتماعی و فرهنگی در پرتو چالش­‌های جهانی، ۶) مطالعه زمینه‌های تاریخی توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران سخنرانی کردند.
در ادامه سه سخنران اصلی و کلیدی همایش دکتر سیامک زند رضوی، دکتر اصغر میرفردی و دکتر مریم شیپری که از اندیشمندان و متخصصین این حوزه در ایران محسوب می‌شوند از مناظر متفاوت نظری، تجربی و تاریخی به تحلیل وضعیت توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران پرداختند. سپس برخی از مقالات منتخب در دو پنل توسط اساتید و پژوهشگران از دانشگاه‌های مختلف ایران برای مخاطبین و مستمعین ارائه گردید. 
در این کنفرانس اساتید، دانشجویان و پژوهشگرانی از سراسر کشور مشارکت نمودند.

 

ستاد ملی کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها را در تمام مقاطع حضوری کرد (1400/12/7)

ایران کنفرانس

ستاد ملی کرونا کلاس‌های دانشگاه‌ها را در تمام مقاطع حضوری کرد

ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین تصمیم خود در شنبه ۷ اسفند اعلام کرد: کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می شد، باید بصورت حضوری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تکلیف آموزش در دانشگاه های سراسر کشور با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شد.

دکتر عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که بدلیل بیماری کرونا، کلاس هایشان غیرحضوری برگزار می شده است، کلاس های آموزشی باید بصورت حضوری برگزار شود.»

همچنین تاکید شده است: تصویب الزامات جدید مترتب بر رنگ بندی شهرها که بدلیل جزئیات فراوان پس از ابلاغ مکتوب ، اعلام خواهد شد.

پیش از این علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با مهر یادآور شده بود: برای از سرگیری آموزش حضوری منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم در صورتی که مجوز بدهند و شرایط را برای حضور دانشجویان ایمن بدانند، انجام می‌شود.

وی تاکید کرده بود: دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری، برنامه ریزی های لازم را انجام داده بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و سویه اومیکرون و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعلاً آموزش حضوری در آن مقیاسی که قبلاً برگزار می‌شد، متوقف شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرده بود: برای از سرگیری آموزش حضوری منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم در صورتی که مجوز بدهند و شرایط را برای حضور دانشجویان ایمن بدانند، بعد انجام می‌شود. ولی امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و بخشنامه آن نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

همچنین دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در بهمن ماه در ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده بود: «به پیوست نامه شماره ۱۷۹۰۴۳ تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ وزیر کشور در خصوص مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری، کلیه کلاس ها، امتحانات و جلسات دفاع از پایان نامه های آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.»

با توجه به مصوبه  ۷ اسفند ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری را از سر بگیرند.

پیش از احمد وحیدی وزیر کشور نیز در نشست مشترک با وزارتخانه آموزشی تاکید کرده بود مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند؛ گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین بایستی مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

وحیدی بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: معمولاً امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملاً با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و به همین دلیل نباید این برنامه‌ها از این پس به صورت آنلاین برگزار شود.

به گزارش مهر پیش از این پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت منتشر شده بود و بر اساس نامه وزیر بهداشت برای دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دانشگاه های وابسته به وزارت علوم قابل استفاده است.

در بخش هایی از این پروتکل به موضوع آموزش و همچنین خوابگاه های دانشجویی اشاره شده است.

اصول پایه برای دانشجویان جدیدالورود و سنوات قبل:

اجرا و یا تکمیل کردن برنامه واکسیناسیون کلیه دانشجویان جدید الورود در کلیه مقاطع در همان ابتدای ورود به دانشگاه و ترجیحاً همزمان با ثبت نام در دانشگاه الزامی بوده و دانشگاه موظف به برنامه‌ریزی لازم در این رابطه است.

آموزش کلاس‌های نظری این دانشجویان، مشروط به کامل بودن واکسیناسیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ترکیبی (مجازی - حضوری با رویکرد اولویت حضوری) خواهد بود.

کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دکتری تخصصی (Ph.D) با شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمافی السابق حضوری خواهد بود.

دانشگاه‌ها می‌توانند بر حسب شرایط خود نسبت به فشرده سازی دوره‌ها و کلاس‌های حضوری و تقسیم بندی دانشجویان به گروه‌های کوچک‌تر مشروط به حفظ کیفیت آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

ارزشیابی دانشجویان بر اساس پروتکل ابلاغی

به شرط کامل بودن برنامه واکسیناسیون، تمام آزمون‌های پایان نیمسال باید به صورت حضوری (کتبی، آزمون‌های مبتنی بر مرکز مهارت‌های بالینی و یا الکترونیک در مراکز آزمون استاندارد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

دانشجویان (به استثناء دانشجویان جدیدالورود) می‌توانند در صورت تمایل از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی استفاده کنند.

الزامات اساسی پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها

تعداد دانشجویان حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۲ متر مربع به ازاء هر نفر در نظر گرفته شود. استقرار صندلی، نیمکت و کامپیوتر دانشجو در فواصل لازم و ایمن با رعایت معیار حداقل ۲ متر به ازای هر نفر صورت پذیرد.

جهت حذف و یا کاهش مواجهه مستقیم کارکنان بخش‌های پر مراجعه مانند کتابخانه، پذیرش، اتاق سرپرستی، کارگاه‌ها و غیره، استفاده از موانع فیزیکی با حفظ تهویه مناسب لازم است.

از هرگونه تجمع در محل‌های عمومی اجتناب شود. مواجهه چهره به چهره کارکنان کاهش یابد و سریع شود از تماس تلفنی و ویدیو کنفرانس و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنان حاضر در داخل یک ساختمان استفاده شود.

در صورتی که مواجهه چهره به چهره کادر اداری با دانشجو، مراجعین و والدین دانشجویان ناگزیر باشد، مواجهه در حداقل زمان ممکن با رعایت فاصله ایمن حداقل ۲ متر و با استفاده کامل از ماسک و وجود تهویه هوایی مناسب برگزار شود.

زمان کلاس‌ها تا جایی که ممکن باشد کاهش یافته و برای انجام تهویه مناسب، توقف کوتاه مدت تدریس و خروج دانشجویان از کلاس در میانه هر جلسه انجام شود.

نگهبانی حتی‌المقدور از ورود و تردد افراد و اشخاص و مراجعات متفرقه به محیط آموزشی جلوگیری به عمل آورده و شیوه‌های پاسخگویی از ورودی دانشکده به نحوی باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

در صورت فعال بودن سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و کارکنان، حداکثر سرنشین خودرو به تعداد صندلی‌های موجود باشد و از سوار کردن نفرات اضافه بر ظرفیت خودرو جداً خودداری شود و جریان هوا در داخل خودرو برقرار باشد.

رعایت ایمن حداقل دو متر در قسمت‌های عمومی و حداقل توقف از جمله در نمازخانه، سلف سرویس، کارگاه‌ها و مسیر ورود و خروج الزامی است.

فعالیت‌های ورزشی فرهنگی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات رنگبندی و شرایط بیماری بلامانع است.

تمام جلسات غیر ضروری حذف شده و یا به صورت آنلاین برگزار شود. جلسات نظیر دفاع از پایان نامه نیز آنلاین و یا با حضور حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس در این مدت زمان سرو ناهار افزایش یابد. همچنین صرف غذا در محل سلف سرویس با رعایت دو متر انجام شود.

اصول و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی

هر اتاق در خوابگاه‌های دانشجویی صرفاً برای استفاده حداکثر ۴ دانشجو در نظر گرفته شود.

استفاده دانشجویان از ماسک در محل‌های عمومی خوابگاه مانند آشپزخانه، نمازخانه، سالن ورزشی، سالن مطالعه، سالن تلویزیون با رعایت فاصله گذاری فیزیکی الزامی است.

استفاده از وسایل مشترک در آشپزخانه خوابگاه ممنوع است. گندزدایی، نظافت و رعایت مسائل بهداشتی در مکان‌های عمومی و سرویس‌های بهداشتی سه نوبت در شبانه روز در خوابگاه‌ها الزامی است.

تمام کارکنان خوابگاه‌ها ملزم به استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش یکبار مصرف هستند.

نصب علائم متعدد هشدار بیماری کووید ۱۹ در محل دید دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی الزامی است.

در نظر گرفتن اتاق مجزا جهت قرنطینه دانشجویان خوابگاهی دارای نشانه یا مبتلا به بیماری کرونا الزامی است.

اصول و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها

لازم است هنگام انجام کار عملی و یا تئوری در کارگاه و آزمایشگاه فاصله افراد از هم حداقل دو متر باشد. وجود سیستم تهویه در محل کارگاه و آزمایشگاه ضروری است.

استفاده افراد از محل کارگاه و آزمایشگاه جهت انجام کارهای اداری ممنوع است. استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش یکبار مصرف لاتکس و ماسک هنگام کار در آزمایشگاه الزامی است.

غربالگری، مراقبت و بازتوانی در دانشجویان و شاغلین با سابقه کووید ۱۹

دانشجویان مبتلا به کووید ۱۹ پس از طی دوران درمان و نقاهت، برای بازگشت به دانشگاه، مراکز آموزشی و تحقیقاتی لازم است مورد ارزیابی پزشک معتمد مراکز جامع سلامت قرار گیرند. ورود و یا حضور دانشجویان و اساتید و سایر کارکنان دارای علائم بیماری کرونا تحت هر شرایطی به مراکز آموزشی و تحقیقاتی ممنوع است.

شرایط و میزان استفاده از استعلاجی بیماری کرونا برای دانشجویان و اساتید با تایید پزشک معتمد است.

دانشجویان دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه و خوابگاه دانشجویی توسط مسئولان مربوطه جهت تست PCR ارجاع شده و در صورت مثبت شدن تست یا تایید پزشک معتمد در محل قرنطینه دانشجویی یا منزل به مدت ۱۴ روز قرنطینه و در صورت مساعد بودن اوضاع عمومی تحت آموزش مجازی قرار می‌گیرد.

برای همکلاسی‌ها، هم خوابگاهی‌ها و هم سرویسی هایی که با دانشجوی مبتلا به بیماری کرونا مواجهه داشتند اقدامات به شرح زیر انجام می‌شود:

- انجام رپید تست برای اشخاصی که با بیمار مبتلا به کرونا ویروس قطعی تماس داشته‌اند.

- وضعیت دانشجویان تست شده توسط ناظران مراکز جامع سلامت به مدت ۵ روز پایش شود.

- در صورت مشاهده ابتلای یک دانشجوی دیگر از دانشجویان تحت مراقبت ۵ روزه، کلاس یا خوابگاه مربوطه به مدت ۱۴ روز تعطیل و دانشجویان به محل‌های در نظر گرفته شده برای قرنطینه اعزام شوند.

دانشجویان مبتلا به کرونا پس از طی دوره نقاهت جهت برگشت به دانشگاه لازم است مورد ارزیابی پزشک معتمد مراکز جامعه سلامت قرار گرفته و برگ تاییدیه سلامت دریافت کنند.

 

The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference

The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference - A conference organized by the Aging and Social Change Research Network and the Jagiellonian University, Krakow, Poland.

Founded in 2011, the Aging and Social Change Research Network is a forum for discussion of challenges and opportunities for a rapidly growing segment of the population worldwide. The process of aging is a concern for individuals, families, communities, and nations. The social context of aging provides a rich background for community dialogue on this, one of the critical questions of our time. We aim to traverse a broad terrain, sometimes technically and other times socially oriented, sometimes
theoretical and other times practical in their perspective, and sometimes reflecting dispassionate analysis while at other times suggesting interested strategies for action. Our aim is to build an epistemic community where we can make linkages across disciplinary, geographic, and cultural boundaries. As a Research Network, we are defined by our scope and concerns and motivated to build strategies for action
framed by our shared themes and tensions.

https://agingandsocialchange.com/about


--------
CALL FOR PAPERS
https://agingandsocialchange.com/2022-conference/call-for-papers
Place: Online and Jagiellonian University, Krakow, Poland
Format: A mix of live, pre-recorded, and in person (at scale that's allowed) presentations and social interaction spaces.

Dates: 22-23 September 2022


The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference calls for research addressing the following conference themes and special focus:
Special Focus - Considering Aging Policies: Between the Local and the Global
Conference Themes
Theme One - Economic and Demographic Perspectives on Aging
Theme Two - Public Policy and Public Perspectives on Aging
Theme Three - Medical Perspectives on Aging, Health, Wellness
Theme Four - Social and Cultural Perspectives on Aging

--------
A BLENDED FUTURE

For over 30 years, Common Ground has been invested in developing technologies that seek to break down barriers of access in scholarly communication. In each phase, we've built media platforms to support spaces for interdisciplinary dialogue, before such approaches were in vogue; connected international voices, when disciplines were too often isolated in national silos; and supported an agenda of access and equality, by offering pathways and opportunities for diverse voices.

We now propose another kind of intervention - to build a scholarly communication infrastructure for a blended future.

Our blended model seeks to transcend physical boundaries by offering a platform to extend in-person conference content online, while ensuring onlin-only delegates are afforded equal participatory and experiential spaces within the platform. At the same time, the model offers participants a legacy resource to which they can return in the Event application, with access to a social space in our Community application where fellow participants can keep connected long after the conference ends.

Our blended conference experience is delivered on the CGScholar platform - developed by the Common Ground Media Lab, the research and technology arm of Common Ground Research Networks.

https://agingandsocialchange.com/2022-conference

 

اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید

ایران کنفرانس

اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید

دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی بر اساس آمار در سبد غذایی یک خانواده‌ ۴ نفره به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم ۴ الی ۶ تن از محصولات کشاورزی استفاده می شود که ۸۰ درصد ازمحصولات کشاورزی مصرفی در کشور تولید می‌شود، در صورتی‌که بسیاری از کشورها از این نعمت محروم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی با حضور ابراهیم گیوکی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ، محمد باقر توکلی سرپرست دبیرخانه هیئت امنای استان، عبدالله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاداسلامی، محمدرضا شافعی‌نیا دبیر انجمن علوم وصنایع غذایی ایران و برخی از معاونان و مدیران سازمان‌های استان مرکزی به‌صورت حضوری و مجازی درسالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.

حمید مدنی دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک در این کنفرانس گفت: تعداد ثبت نام شدگان در سایت کنفرانس ۲۲۳ نفر (۱۴۵مرد، ۷۸ زن)، تعداد کل مقالات دریافتی ۱۲۷ ( ۷۶ مرد ، ۵۱ زن)،تعداد مقالات پذیرفته شده۱۱۷،تعداد مقالات رد شده ۱۰ و تعداد ثبت نام شده های نهایی ۱۰۵مقاله است.

وی فصلنامه علوم به زراعی گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحدشوشتر(علمی پژوهشی)‌، فصلنامه کیفیت و ماندگاری تولیدات کشاورزی و مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان (علمی) و فصلنامه Rangeland Science دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد(اسکاپوس) را به‌عنوان مجلات پشتیبان جهت چاپ مقالات برتر معرفی کرد.

دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک بیان کرد: همایش و کنفرانس امنیت غذایی به مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شده است و با مساعدت‌های سازمان مرکزی همایش امنیت ملی غذایی سالانه در کشور برگزار خواهد شد.

مدنی گفت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی بر اساس آمار در سبد غذایی یک خانواده‌ ۴ نفره به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم ۴ الی ۶ تن از محصولات کشاورزی استفاده می‌شود که ۸۰ درصد ازمحصولات کشاورزی مصرفی در کشور تولید می‌شود، در صورتی‌که بسیاری از کشورها از این نعمت محروم هستند.

وی افزود: استان مرکزی نیز جزو استان‌های خودکفا در زمینه‌ محصولات کشاورزی است و در بعضی از محصولات نیز صادرات خوبی هم داریم، همچنین ۱۱ درصد از اراضی کشاورزی کشور به محصولات باغی اختصاص دارد و در این حوزه هم صادرات داریم و ۸۹ درصد از زمین‌های زراعی به‌صورت دیم و آبی زیر کشت می روند و ۳۸ درصد نیازهای مواد غذایی را در این بخش تولید می‌کنیم.

دبیرعلمی کنفرانس بیان کرد: نسل امروز با توجه به نسل های گذشته دارای ضریب هوشی بالاتری هستند و به عنوان نسل کاری خلاق شناخته می‌شود میزان نیروی انسانی ما به عنوان یک نقطه قوت به شمار می‌رود و اگر جریان رشد و آموزش را جدی نگیریم تحلیل و ضایع شدن نیروی انسانی را در آینده در بر دارد.

مدنی افزود: نقطه‌ قوت نیروی انسانی در سه بخش سیاست‌گذاری، مدیریتی و بخش عملیات و اجرا می باشد به‌طور مثال تصمیماتی که در این کنسرسیوم امنیت غذایی گرفته می‌شود توسط مدیران ما در بخش عملیاتی و فرآیندی توسط کشاورز و کارکنان دیگر به مرحله اجرا می‌رسد و استفاده‌ بهینه‌ آب یکی از نتایج عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه یکی از نقطه ضعف های ما نداشتن یک سیاست درست و کاربردی و عملیاتی است‌، اظهار کرد: عدم آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ کشاورزی در سالهای آتی با کمبود افراد متخصص رو به رو هستیم و اگر چاره اندیشی نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم بود تا شبکه کشاورزی ما را مدیریت کنند و این فرصتی که در کشور ما در اختیار ما بود اکنون به یک تهدید تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: در زمینه‌ خودباوری ایمان به توانمندی کارشناسان و مدیران ما و عدم یاس آنها یکی از علل پیشرفت ما خواهد بود و یکی از وظایف اجتماعی ما خدمت به جامعه‌ای است که در آن رشد کرده‌ایم و بالنده شده‌ایم و این خود یک نوع سرمایه اجتماعی است.

مدنی‌ گفت: امیدواریم با تلاش‌های پیگیرانه مدیران و مسئولان‌ در بخش‌های مواد غذایی از وضعیت موجود با کمک‌های جهادی خارج شویم و به وضعیت سلامت غذایی کمک کنیم.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس