کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

کل

انفجار مدارک تحصیلی بین شاغلان؛ تب دکترا بازار کار را گرفت (94/8/11)

ایران کنفرانس

انفجار مدارک تحصیلی بین شاغلان؛ تب دکترا بازار کار را گرفت

آمارها نشان می‌دهد طی ۵ سال ۵۳۱ هزار بی‌سواد از بازار کار خارج شده‌اند، ضمن اینکه ارتقای تحصیلات عالی شاغلان اوج گرفته و بر دارندگان مدرک دکتری ۱۰۰ درصد افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مقامات دولتی می گویند بازار کار ایران دگرگون شده و در سال‌های اخیر موجی از تحصیل کرده‌های عالی در این بازار مشغول به فعالیت هستند. آنها یا تازه از راه رسیده و به اصطلاح شاغل شده اند و یا اینکه در طول دوران اشتغال، تصمیم به ارتقای جایگاه تحصیلی خود گرفته اند.

معمولا درباره شاغلان، ارتقای تحصیلی یا برای دریافت پست شغلی بهتر انجام می شود که به تبع آن دریافتی بالاتری نیز برای افراد ممکن است به همراه داشته باشد و یا اینکه افراد به دلایل شخصی و علاقه به علم و دانش بیشتر یا پرستیژ اجتماعی بهتر به دنبال تحصیلات بالاتر می روند.

درباره جوانان جوینده شغل نیز بالاتر بودن سطح تحصیلی با نگاه به آینده کاری بهتر و همچنین تلاش برای ورود آسان‌تر و مطمئن تر به بازار کار صورت می گیرد. حال هر چه که در نگاه شاغلان و جویندگان شغل درباره تحصیلات عالی باشد، درس خواندن خوب است و باعث ارتقای سطح جامعه خواهد شد.

تحصیلات خوب است ولی ...

اما مسئله و نگرانی که از سوی مسئولان و سیاست گذاران در این باره مطرح می شود، این است که به هر حال کشور برای پیشبرد امور به نیروهای ساده و با تحصیلات عادی و اندک هم نیاز دارد. بالاخره یک عده باید بپذیرند که مشاغل فیزیکی، فنی و مهارتی را انجام دهند که اتفاقا بسیار نیز برای جامعه مفید بوده و مرتبا هم مورد نیاز افراد است و اصلا چرخ جامعه بدون وجود آنها نمی گردد.

نمی توان تصور کرد که همه جامعه تحصیلات در سطح عالی داشته باشند و آنگاه کسی نماند که مشاغل دیگر را انجام دهد و آنها را در شان و جایگاه تحصیلی خود نداند. معمولا برخی مشاغل و تخصص‌ها مانند ساخت و ساز در بخش عملیاتی آن و ارائه خدمات مختلف مورد نیاز مردم در هزاران بخش اتفاقا خیلی هم نیاز به تحصیلات ندارد و افرادی که در این حوزه ها به صورت مهارتی کار کرده اند، موفق تر از دانشگاه رفته ها هستند.

نگرانی دیگر اینکه بازار کار ایران ظرفیت پذیرش و جذب صدها هزار نفر تحصیل کرده را در مشاغل پشت میزنشینی و مدیریتی ندارد و اصلا نیازی هم نیست. وقتی همه چیز به سمت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن پیش می رود، اشتغال با تعداد بالا در بسیاری از حوزه ها معنا ندارد؛ مگر اینکه سیاست گذران زمانی به این فکر بیافتند که برای از بین نرفتن فرصت های شغلی و جلوگیری از بیکاری افراد، عمدا از برخی تکنولوژی ها استفاده نشود، مانند کاری که سال ها در هندوستان انجام شد تا مردم بیکار نمانند و شغلی داشته باشند.

بازاری که ظرفیت جذب هزاران تحصیل کرده را ندارد

به هر حال، هرچند امروز هزاران جوان شرافتمند دارای تحصیلات عالی و سطح بالا می گویند حاضرند هر کاری که باشد را انجام دهند ولی بیکار نمانند اما قطعا اشتغال از روی ناچاری و بدون علاقه، نمی تواند برای خود فرد لذت کاری و پیشرفت به همراه داشته باشد و اینکه برای جامعه هم اینگونه کار کردن مفید نیست.

براساس آخرین آماری که توسط وزارت کار درباره تحولات بازار کار ایران ارائه شده، تب جویندگان کار دارای تحصیلات عالی به شاغلان هم رسیده و تنها در طول ۵ سال بر تعداد شاغلان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد تا دکترا و دکتری تخصصی بین ۱۴۷.۳ تا ۱۹۹.۵ درصد افزوده شد.

از سوی دیگر، تا پایان سال ۹۲ مجموعا ۲ میلیون و ۶۷ هزار نفر بی سواد در بازار کار ایران فعالیت دارند که این مسئله نشان می دهد فضاهای شغلی فراوانی هستند که اتفاقا نیازمند تحصیلات نیست، البته ممکن است بخشی از گذشته مانده باشند و تا سال‌های آینده از بازار کار بازنشسته شوند.

وضعیت تحصیلات در گروه‌های مختلف شغلی

دلیل این گفته اینکه در دوره سال‌های ۸۸ تا ۹۲ از تعداد شاغلان بی سواد در بازار کار ایران ۵۳۱ هزار نفر کاسته شده است که می توان گفت سالیانه ۱۰۰ هزار بی سواد از بازار کار خارج و احتمالا به جای آنها فارغ التحصیلان دانشگاه ها وارد می‌شوند.

در سال ۸۸ تعداد ۲ میلیون و ۵۹۸ هزارنفر شاغل بی سواد در بازار کار ایران فعالیت داشتند که در سال ۹۲ به ۲ میلیون و ۶۷ هزارنفر کاهش یافت. شاغلان بی سواد در سال ۸۸ به میزان ۱۴ درصد کل بازار کار را تشکیل می دادند که این آمار در سال ۹۲ به ۱۱ درصد کاهش یافت.

بر پایه آخرین آمارهای موجود، تعداد شاغلان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در کشور ۵۹۹ هزار نفر است، همچنین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر لیسانس دارند و یک میلیون و ۵۰۶ هزارنفر هم دارای فوق دیپلم هستند.

۴ میلیون و ۶۸۷ هزار شاغل دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم هستند که در صورت ادامه روند ارتقای سطح تحصیلی شاغلان، از این آمار در سال‌های آینده کاسته و بر تعداد شاغلان دارای مدرک لیسانس و بالاتر افزوده می شود.

با وجود افزایش تعداد شاغلان با تحصیلات عالی، هنوز هم ۹ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر شاغل در بازار کار ایران دارای تحصیلات کمتر از دیپلم هستند. کارشناسان هشدار می دهند اگر روال ارتقای جایگاه های تحصیلی شاغلان ادامه یابد، ممکن است در طول سال‌های آینده تامین نیرو در برخی رشته ها و مشاغل با مشکل مواجه شود و در برخی بخش‌ها نیز تقاضاهای بی شماری شکل بگیرد.

انفجار تحصیلی در بین زنان شاغل

تغییرات سطح تحصیلی درباره افراد دارای مدارک کارشناسی ارشد به بالا جالب تر است به نحوی که افراد دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۸ به میزان حدود ۵۰ درصد بیشتر شد. تعداد شاغلان دارای دکتری تخصصی اما در این دوره زمانی به میزان تقریبا ۱۰۰ درصد رشد داشت و از ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر سال ۸۸ به ۸۳ هزار و ۷۴۹ نفر در سال ۹۲ رسید.

همه این تحولات سطح تحصیلی شاغلان بازار کار ایران در مقابل سونامی تغییرات سطح تحصیلی زنان ناچیز است. رفتار زنان شاغل در طول ۵ سال ۸۸ تا ۹۲ نشان می دهد که آنها تصمیم به یک انقلاب بزرگ تحصیلی گرفته اند و ارتقای شدیدی در میزان تحصیلات آنها اتفاق افتاده است.

تعداد زنان شاغل کشور در دوره مورد بررسی در سطح تحصیلی کمتر از دیپلم به میزان ۲۶ درصد کاهش یافت که نشان دهنده افت امید به کار زنان در رده های پایین تحصیلی است، همچنین این امار نشان می دهد زنان دارای تحصیلات پایین احتمالا جستجوی شغل کمتری نسبت به زنان دارای تحصیلات بالاتر انجام می دهند.

در بخش زنان بی سواد نیز تعداد شاغلان ۳۴.۴ درصد کمتر شده و این وضعیت تا رده تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم نیز مشاهده می شود به نحوی که در این گروه تحصیلی تعداد شاغلان زن ۱۹.۹ درصد کمتر شده است. زنان شاغل تا فوق دیپلم هم در یک دوره ۵ ساله به میزان ۱۸ درصد کمتر شده است.

زنان ترجیح داده اند برای باقی ماندن در بازار کار و یا ارتقای شغلی به سمت تحصیلات لیسانس به بالا بروند؛ بنابراین در فاصله ۵ سال ۸۸ تا ۹۲ بر تعداد زنان شاغل لیسانسیه ۲۲.۴ درصد افزوده شده است. این وضعیت درباره زنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۷.۳ درصد رشد نشان می دهد و بالاخره در یک دوره ۵ ساله بر آمار زنان دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۱۹۹.۵ درصد افزوده شد.

 

اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی برگزار می شود

ایران کنفرانس

اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی برگزار می شود

اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می شود.

محمد کریمی، دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی به خبرنگار مهر گفت: این کنفرانس در دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال ۹۴ برگزار می شود.

وی افزود: محورهای این کنفرانس «تصمیم گیری و برنامه ریزی مکانی»، «فناوری ها و کاربردهای نوین «GIS»»، «هوش محاسباتی و مدلسازی مکانی»، «GIS فراگستر، مشارکتی و داوطلبانه»، «کاربردهای فتوگرامری در حوزه های صنعتی، عمرانی، پزشکی و میراث فرهنگی»، «استخراج هوشمند عوارض در حوزه های فتوگرامری و سنجش از راه دور»، «کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین UAV در مهندسی ژئوماتیک» هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: همچنین «طراحی کالیبراسیون سنجنده ها از دیدگاه ژئوماتیک»، «سنجش از راه دور ابرطیفی و کاربردهای آن در علوم زمین»، «روش های نوین استخراج اطلاعات از داده های راداری»، «پردازش و استخراج اطلاعات از داده های لیزر اسکنر»، «ژئو دزی ماهواره ای(هندسی و جاذبی)»، «ژئودزی فیزیکی»، «ژئودزی دینامیک و رفتار سنجی»، «هیدروگرافی» و « طیف سنجی میدانی و کاربردهای آن» از دیگر محورهای اولین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی هستند.

کریمی عنوان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار مقالات تا پایان آذرماه و زمان اعلام نتایج تا ۱۵ دی ماه است.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 11 آبان 1394 ، 07:30)

 

سی و هشتمین کنفرانس عمومی دوسالانه یونسکو برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

سی و هشتمین کنفرانس عمومی دوسالانه یونسکو برگزار می‌شود

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به حضور هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر علوم در سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو گفت: در این کنفرانس پنج قطعنامه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و زیست محیطی از سوی ایران ارائه خواهد شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سعد‌الله نصیری قیداری در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون ملی یونسکو گفت: در سی و هشتمین کنفرانس عمومی دو سالانه یونسکو که از 12 تا 27 آبان ماه جاری برابر 3 تا 18 نوامبر 2015 در مقر اصلی سازمان یونسکو در پاریس برگزار می‌شود، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این کنفرانس حضور دارد.

وی با بیان این که به طور معمول کشورهای حاضر در کنفرانس عمومی یونسکو به ارائه و دفاع از قطعنامه‌های پیشنهادی خود می‌پردازند، اظهار داشت: ما نیز پنج قطعنامه برای طرح در این دوره از کنفرانس ارائه دادیم که همه آنها به تصویب رسیده و در دستور کار کنفرانس عمومی یونسکو قرار دارد.

دکترنصیری با اشاره به این قطعنامه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از این قطعنامه‌ها در حوزه فرهنگ و در زمینه نفی خشونت علیه کشورها است. چرا که در حال حاضر شاهد خشونت و تخریب آثار و ابنیه فرهنگی کشورها به طرز بی‌سابقه‌ای هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های علوم اجتماعی ذخیره‌گاه‌های زیستی و علوم طبیعی نیز سه قطعنامه ارائه کردیم.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به پنجمین قطعنامه ایران در این کنفرانس گفت: این قطعنامه در حوزه ارتباطات و خشونت بیش از حدی که در بازی‌های رایانه‌ای به کار گرفته می‌شود، است.

دکترنصیری اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای که به طور انبوه در سراسر دنیا تولید می‌شود و از کودکان خردسال تا افراد سالمند مشغول بازی با آنها هستند به دلیل خشونت و جنگ با اهداف صلح‌آمیز یونسکو مغایرت دارد و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی در خصوص وضعیت ثبت جهانی میراث فرهنگی نیز یادآور شد: تعداد 49 اثر ابنیه را برای ثبت جهانی آماده کردیم اما از سال 2007 به بعد سازمان یونسکو تصویب کرد که هر کشور یک سهمیه برای ثبت میراث فرهنگی در سال داشته باشد از این رو با محدودیت ثبت آثار فرهنگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: معتقدیم که نباید در زمینه ثبت آثار فرهنگی وزن یکسان برای کشورهای مختلف قائل شد چرا که نمی‌توان یک کشوری راکه تعدادی میراث فرهنگی آنها بسیار محدود است با کشورهای غنی مانند ایران برابر دانست.

دکترنصیری از رایزنی‌های کمیته ملی یونسکو در ایران با مسئولان یونسکو خبر داد و گفت: این رایزنی به منظور تعیین سهمیه متفاوت برای کشورها در زمینه ثبت آثار میراث فرهنگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، سرپرست کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به وضعیت ثبت میراث معنوی خاطرنشان کرد: در خصوص مالکیت معنوی میان کشورهای مختلف توافق نظر وجود ندارد ولی قرار نیست در ثبت میراث معنوی مشترک اسم یک کشور حذف شود و حتی‌الامکان آن موضوع مشخص به صورت مشترک میان کشورها به ثبت رسد. به عنوان مثال، مراسم نوروز به صورت مشترک میان 9 تا 10 کشور برای ثبت جهانی پیشنهاد شد.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 11 آبان 1394 ، 07:31)

 

بهترین رتبه‌بندی‌های دانشگاهی کدامند؟ (94/8/10)

ایران کنفرانس

بهترین رتبه‌بندی‌های دانشگاهی کدامند؟

رتبه‌بندی‌های دانشگاهی ثابت کرده‌اند که در ذهنیت داوطلبان ورود به آموزش عالی تاثیرگذارند و کسب یک رتبه قابل قبول در رتبه‌بندی‌های جهانی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بسیار با اهمیت است، زیرا دانشجویان زیادی در سراسر دنیا با استناد به این رتبه‌بندی‌ها، دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دیلی تلگراف، با توجه به اینکه هر سال رتبه‌بندی‌های مختلفی از سوی مراکز مختلف منتشر می‌شود، همواره دانشجویان می‌خواهند بدانند که باید به کدام‌یک از این رتبه‌بندی‌ها رجوع کنند. برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جواب بسیار ساده است، زیرا آن دسته از رتبه‌بندی‌هایی که بیشترین همخوانی را با تجربیات دانشجویان آن دانشگاه دارد، رتبه‌بندی مناسب و قابل استناد‌تری است.

اما برای کسانی که هنوز تحصیلات آکادمیک خود را شروع نکرده‌اند و قصد دارند با توجه به این رتبه‌بندی‌های تصمیم بگیرند، پیدا کردن رتبه‌بندی مناسب کاری مشکل است. به همین دلیل این گزارش قصد دارد نگاهی اجمالی به انواع رتبه‌بندی‌هایی که سالانه از سوی مراکز مختلف منتشر می‌شود، داشته باشد.

رتبه‌بندی QS:

رتبه‌بندی جهانی مؤسسه کیو اس (Quacquarelli Symonds) یک رتبه‌بندی انگلیسی است که سپتامبر (شهریور) هر سال منتشر می‌شود. این مؤسسه اولین رتبه‌بندی خود را در سال 2004 با ارزیابی 3000 دانشگاه و مؤسسه آموزشی شروع کرد، و یک رتبه‌بندی از 400 دانشگاه برتر جهان ارائه داد. دانشگاه‌هایی نیز که رتبه آنها بیشتر از 400 بود در دسته‌بندی‌های ده تایی مانند 401 تا 410 قرار گرفتند.

دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی در 4 شاخص نظیر علاقه به تحقیق، آموزش، امکان استخدام دانشجویان و جایگاه بین‌‌المللی دسته‌بندی می‌شوند. برای بررسی هر شاخص 6 مقیاس با وزن متفاوت در نظر گرفته می‌شود، مقیاس‌هایی نظیر اعتبار علمی دانشگاه‌ها با توجه به نتایج پیمایش‌ جهانی مراکز آکادمیک (40%)، اعتبار اعضای دانشگاه بر حسب پیمایش جهانی فارغ‌التحصیلان شاغل (10%)، سرانه دانشکده/دانشجویان (20%)، استنتاد به منابع علمی هر دانشکده (20%)، سرانه دانشجویان بین‌المللی (5%) و سرانه کارمندان بین‌المللی (5%) در این رتبه‌بندی لحاظ می‌شود. مؤسسه کیو اس همچنین یک رتبه‌بندی بر حسب رشته‌های دانشگاهی و دانشکده‌ها نیز منتشر می‌کند.

رتبه‌بندی پیمایش نشنال استودنت (National Student Survey):

این رتبه‌بندی نیز یک رتبه‌بندی انگلیسی است که بین ماه‌های ژانویه تا ‌آوریل (دی تا فروردین) به بررسی دانشگاه‌ها می‌پردازد و نتایج رتبه‌بندی خود را در آگوست منتشر می‌کند، این رتبه‌بندی اولین‌بار در سال 2005 منتشر شد و هر ساله اطلاعات مفیدی درباره کیفیت ارائه دروس در اختیار دانشجویانی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند قرار می‌دهد.

دانشجویان به 23 سوال درباره 6 جنبه مختلف تجربه‌های آموزشی از قبیل نحوه تدریس، حمایت‌های آکادمیک، توسعه شخصی و رضایت عمومی و... جواب می‌دهند. دانشگاه‌هایی که نتوانند 50% میزان پاسخگویی را به‌دست آورند در این رتبه‌بندی جای نمی‌گیرند.

رتبه‌بندی ورد یونی‌ورسیتی (The World University Rankings):

ورد یونیورسیتی رنگینک فهرستی جامع از دانشگاه‌های سراسر جهان ارائه می‌دهد. مسئول این رتبه‌بندی معتقد است که این رتبه‌بندی بهترین فهرست را درباره عملکرد دانشگاه‌ها سراسر دنیا منتشر می‌کند، رتبه‌بندی‌ای که شامل بررسی شاخص‌هایی نظیر نحوه تدریس اعضای هیأت‌علمی، تحقیقات، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی است.

این رنکینگ توجه افراد زیادی را که قصد دارند وارد دانشگاه‌های بشوند، به خود جلب کرده است.

رتبه‌بندی ورد رپوتوشن (World Reputation Rankings):

مسئولین این رتبه‌بندی معتقدند برای به‌دست آوردن اعتبار باید سال‌ها زحمت کشید اما ممکن است این اعتبار با یک اشتباه کوچک، در یک لحظه از بین برود، این رتبه‌بندی بیشتر بر پایه دیدگاه عمومی است که درباره دانشگاه‌ها وجود دارد. دانشگاه‌های برتر جهان همواره از مسئولان این رتبه‌بندی می‌خواهند که شاخص‌هایی نظیر کیفیت تدریس و تحقیقات را در نظرسنجی‌های خود لحاظ کنند.

رتبه‌بندی 100 under 50 rankings:

این رتبه‌بندی از مرزهای رتبه‌نبدی‌های سنتی فراتر می‌رود و تنها بر روی آن‌دسته از دانشگاه‌هایی تمرکز می کند که در 50 سال اخیر راه‌اندازی شده‌اند.

همچنین بر روی شاخص‌های اندازه‌گیری سایر رتبه‌بندی‌ها تمرکز می‌کند که شامل 13 شاخص است و در 5 دسته‌ مانند تدریس، تحقیقات، میزان استناد، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی تأکید می‌کند. اگر کسی قصد دارد از بین دانشگاه‌های تازه‌تأسیس‌تر دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند، این رتبه‌بندی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

Whatuni Student Choice Awards:

سایت Whatuni.com هر ساله رتبه‌بندی‌ای را منتشر می‌کند. در این رتبه‌بندی افراد شرکت ‌ننده در نظر سنجی بر اساس مطالعه نظراتی که دانشجویان آن دانشگاه‌ها در مورد دانشگاه بر روی این سایت منتشر کرده‌اند، به رنکینگ نمره می‌دهند. دسته‌بندی‌های موجود در سایت شامل بورس‌های تحصیلی، انجمن‌های اجتماعی، آینده شغلی، سرفصل دروس و تحقیقات، اتحادیه‌های دانشجویی، حمایت‌های دانشگاهی، تصحیلات و وجه بین‌المللی و... می‌شود.

برای اینکه دانشگاهی بتواند در این رتبه‌بندی جایگاه داشته باشد، باید حداقل 100 مرور درباره آن نوشته شود، همچنین در سال 2015 مقرر شد که حداقل 20 هزار دانشجو باید درباره این مرورها نظر خود را نوشته باشند. لازم به ذکر است منتقدان این رتبه‌بندی اعتقاد دارند که این نمونه‌گیری کوچک است.

راهنمای کامل اموزش (Complete University Guide):

راهنمای کامل ‌آموزش با مشارکت دانشگاه منفیلد، آوریل (فروردین) هر سال منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد و هرساله با استفاده از روش تبدیل z، به بررسی 9 معیار می‌پردازد. در این تبدیل وزن‌های زیر در نظر گرفته شده است.

1.5 نمره برای میزان رضایت دانشجویان، 1 نمره برای پذیرش دانشجو، ارزیابی پژوهشی، چشم‌اندازهای تحصیلات تکمیلی، سرانه دانشجویان- کارکنان و افتخارات دانشگاه، 0.5 نمره برای میزان و کیفیت تحقیق‌های دانشگاهی، تسهیلات دانشگاهی و مواردی از این دست در نظر گرفته می‌شود.

هر کدام از این رتبه‌بندی‌های متداول بر روی موراد مختلفی تمرکز می‌کنند، به عنوان مثال، اگر دانشجویی قصد دارد دانشگاهی را انتخاب کند که بیشترین میزان رضایت را برای دانشجویان فراهم کرده است، نشنال استودنت (the National Student Survey) بهترین رتبه‌بندی در این زمینه را منتشر می‌کند. یا اگر می‌خواهند بدانند که دانشگاهی خاص در دید دانشگاهیان چه جایگاهی دارد، تایمز هایر اجوکشین (times higher education) بهترین رتبه‌بندی‌ها را ارائه می‌دهد.

 

ششمین کنفرانس نیروگاههای حرارتی برگزار می شود

ایران کنفرانس

ششمین کنفرانس نیروگاههای حرارتی برگزار می شود

ششمين كنفرانس صنعت نيروگاه‌های حرارتی «گازی، سيكل‌تركيبی، بخاری» در روزهای  ۲۹ و ۳۰ دی ماه در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ششمین کنفرانس صنعت نیروگاههای حرارتی موضوعاتی همچون فناوری‌های تولید تجهیزات و احداث نیروگاه، تجهیزات اصلی و كمكی، مدل‌سازی، كنترل، حفاظت و ابزار دقیق، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات، سوخت و احتراق، مهندسی شیمی و خوردگی، مهندسی مواد مطرح می شوند.

همچنین منابع انرژی پراكنده و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت بازار تولید و فروش برق، محیط زیست و كاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، آموزش و توسعه منابع انسانی و سرمایه‌گذاری و تأمین و مدیریت منابع محور مقالات ششمین کنفرانس نیرو گاههای حرارتی به شمار می روند.

هم‌اندیشی در جهت تقویت تولید و حمایت از آن در صنعت نیروگاهی، معرفی دستاوردهای علمی و تكنولوژیكی صنعت ملی نیروگاه‌سازی در محافل علمی و دانشگاهی، هم‌اندیشی علمی و فنی در زمینه ساخت و احداث نیروگاه‌های حرارتی، مبادله تجربیات متخصصان داخلی از صنعت و محققان و صاحب‌نظران دیگر در زمینه نیروگاه‌سازی و انتقال آخرین تجربیات و دستاوردهای بین‌المللی در زمینه ساخت نیروگاه‌های حرارتی به داخل كشور از جمله اهداف  این کنفرانس هستند.

آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیر خانه کنفرانس تا ۱۵ آبان و  اعلام نتایج داوری مقالات ۱۵ آذرماه ۹۴ ارسال نسخه نهایی مقالات ۳۰ آذر ماه ۹۴ خواهد بود.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 10 آبان 1394 ، 12:51)

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس