کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

ششمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری

کل

شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تهیه می‌شود (1403/12/7)

ایران کنفرانس

شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تهیه می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

دکتر محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ابلاغ ماده واحده آئین نامه بازنگری شده ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از سوی رئیس جمهور، گفت: آئین نامه ارتقای اساتید در حال نهایی شدن است.

وی افزود: در وزارت علوم در حال کار بر روی شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی هستیم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ما در مدت دو ماه که به وزارت علوم فرصت داده شده، این شیوه نامه را تهیه کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌کنیم.

وی درباره تمایز شیوه نامه اجرایی وزارت علوم با آئین نامه وزارت بهداشت در خصوص ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: جداول و بروندادهایی که برای اعضای هیأت علمی لحاظ می‌شود در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است از همین رو آئین نامه اجرایی دو وزارتخانه کمی باهم متفاوت است.

به گزارش مهر؛ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یکم اسفندماه ۱۴۰۲ ماده واحده «تعیین اصول حاکم بربازنگری آئین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 

ماده واحده «آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها» ابلاغ شد (1403/12/2)

ایران کنفرانس

ماده واحده «آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها» ابلاغ شد

رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تعیین اصول حاکم بربازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تعیین اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» که در جلسات ۸۹۴ و ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسات ۴۵۷ و ۴۵۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور)، به تصویب رسیده است را ابلاغ کرد.

این ماده واحده به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده

ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

ستاد خانواده و زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای تحول و ارتقا علوم انسانی

ماده واحده «تعیین اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» که در جلسات ۸۹۴ و ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسات ۴۵۷ و ۴۵۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور)، به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- با استناد به بند ۶ سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ راهبردهای کلان ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ نقشه جامع علمی کشور؛ راهبرد ۴ نظام فرهنگی- تربیتی، راهبرد ۷ نظام پژوهش و فناوری و راهبرد ۹ نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی و بند ۳ ماده واحده «تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل مؤثر بر پیشرفت علمی کشور» (مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی)؛ «اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف) تنوع بخشی به مسیرهای ارتقا مرتبه: تأکید بر امکان ارتقا اعضای هیأت علمی از مسیرهای آموزش محور، پژوهش محور و آموزش - پژوهش محور؛

تبصره ۱- کسب حداقل امتیازهای لازم آموزشی و پژوهشی در هر یک از مسیرهای مذکور الزامی است.

تبصره ۲- دستیابی به دستاوردهای مؤثر، ماندگار، تحول‌آفرین، اقتدارآفرین و انجام پژوهش‌ها و فعالیت‌های نیاز محور، تقاضامحور و حل‌کننده مسائل کشور؛ محور اصلی آیین‌نامه ارتقا در مسیرهای فوق‌الذکر است و از ضریب بالاتری برخوردار بوده و دارای امتیاز ویژه هستند.

تبصره ۳- ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسات پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی؛ صرفاً از مسیر دستاوردهای ماندگار و پژوهش‌های نیازمحور، تقاضامحور یا حل مسأله امکان‌پذیر است.

ب) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با ماهیت گروه‌های علمی: تأکید بر تفکیک جداول حداقل امتیازهای آموزشی- تربیتی و پژوهشی لازم برای ارتقا در گروه‌های علوم پایه، علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، فنی- مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، معارف اسلامی، دامپزشکی و رشته‌های بالینی علوم پزشکی؛

ج) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات: تأکید بر امکان برقراری ضوابط و مقررات خاص و متناسب با هریک از مسیرهای ارتقا به تفکیک گروه‌های مختلف علمی و مأموریت‌های محوله در چارچوب اصول این ماده واحده؛

د) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با زیرنظام‌های آموزش عالی: تأکید بر جایگزینی بخشی از امتیازات الزامی پژوهشی و فناوری برای دانشگاه‌ها یا واحدهای آموزش عالی با مأموریت خاص آموزشی – تربیتی (از قبیل: دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیری شهید رجایی، فنی- حرفه‌ای و علمی کاربردی) با فعالیت‌های آموزشی - تربیتی، نوآوری‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی و دانش‌پژوهی آموزشی؛

ه) توجه ویژه به شأن و نقش آموزشی - تربیتی و فرهنگی اعضای هیأت علمی: تأکید بر اصلاح شیوه‌های ارزیابی فعالیت‌ها با تمرکز بر خروجی‌ها، پیامدها و آثار؛ برخورداری از حسن شهرت علمی، اخلاقی و حرفه‌ای؛ پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی و انقلابی؛ نقش‌آفرینی مؤثر در ابعاد تربیتی با اهتمام به رفع چالش‌های فکری، اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی دانشگاهیان؛ و درج فعالیت‌های متناسب با شاگردپروری، مسؤولیت‌پذیری نسبت به دانشجویان و جامعه، امیدآفرینی، اخلاق حرفه‌ای و دانش‌پژوهی آموزشی؛

و) تقویت جریان ملی دانش و نقش جوامع علمی و نظامات ارزیابی داخلی: تأکید بر تقویت مرجعیت زبان فارسی؛ حمایت از انتشار دستاوردهای پژوهشی در مجلات ملی بین‌المللی؛ تقویت نظام استناددهی ملی؛ حمایت از پایگاه‌های استنادی معتبر بین‌المللی بومی؛ ارائه ارزیابی محرمانه صاحب‌نظران از آثار و دستاوردهای اصلی منتخب متقاضی به هیأت ممیزه مؤسسه؛ بررسی دستاوردهای ماندگار (موضوع تبصره ۲) در کمیته‌های فرادانشگاهی به منظور امکان پیشنهاد جایگزینی امتیازهای حاصل از این دستاوردها با ضوابط و مقررات خاص مؤسسه؛

ز) ضرورت اثبات و استمرار شایستگی و صلاحیت علمی و کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های عضو هیأت علمی: تأکید بر الزام به ارائه دستاوردهای برجسته و اثربخش آموزشی - تربیتی، فرهنگی، پژوهشی، فناورانه، هنری به شیوه‌های مختلف از جمله در قالب سخنرانی عمومی با حضور کمیته هم‌تا برای ارتقا به مرتبه استادی؛ ارزش‌گذاری به رهبری گروهی؛ گذار از ارتقا مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ارتقا مبتنی بر آثار و فعالیت‌های مبتنی بر برنامه پژوهشی هدفمند و جهت‌دار عضو هیأت علمی؛ گسترش شبکه‌های علمی ملی و بین‌المللی با اولویت جهان اسلام و توجه ویژه به دستاوردها و فعالیت‌های مشترک علمی- آموزشی (بین‌رشته‌ای، بین‌مؤسسه‌ای، مشترک با صنعت و جامعه، بین‌المللی و سایر فعالیت‌های مشترک)؛ تعیین حداقل مدت ماندگاری در مرتبه قبلی برای ارتقا به مراتب دانشیاری و استادی به ترتیب معادل ۴ و ۷ سال با در نظر گرفتن استثناء برای عضو هیأت علمی دارای دستاوردهای شاخص برای ارتقا به مرتبه استادی؛

ح) توجه ویژه به نقش اعضای هیأت علمی در تقویت دیپلماسی فعال و الهام بخش علمی - آموزشی - تربیتی در راستای مرجعیت علمی.

ط) توجه ویژه به خدمات، پاسخگویی و مسؤولیت‌های اجتماعی عضو هیأت علمی: تأکید بر اثرگذاری اجتماعی فعالیت‌های عضو هیأت علمی در حل مسائل جامعه و جهان اسلام؛ تقویت فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی؛ نقش آفرینی مؤثر در ارتقا سازمانی مؤسسه و پیشرفت کشور متناسب با هدف متعالی استقرار مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی؛

ی) توجه ویژه به اثربخشی علوم انسانی، اجتماعی و هنر مبتنی بر ساحت‌های تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی، تقویت خردورزی، روحیه نقد علمی و نظریهپردازی و تولید علم نافع با تأکید بر همکاری حوزه و دانشگاه؛

ک) متناسب‌سازی شیوه ارتقا با رعایت اصل خانواده محوری، اقتضائات نقش‌های خانوادگی اعضای هیأت علمی و توجه به عدالت جنسیتی.

تبصره ۱- «آیین‌نامه ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری»، آیین نامه‌ای واحد و مشتمل بر سه فصل اختصاصی مستقل؛ ۱- حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر ۲- حوزه علوم پزشکی و ۳- حوزه سایر علوم (علوم پایه، فنی- مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و…) و یک فصل مشترک خواهد بود.

وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند در تعامل با فرهنگستان‌ها و با بهره گیری از نظرات صاحبنظران و نخبگان، با حضور نمایندگان ستاد خانواده و زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ ابلاغ این ماده واحده؛ آیینن امه ارتقا جاری را (مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی) بر اساس اصول مندرج در ماده واحده فوق‌الذکر، بازنگری و جهت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه کنند.

تبصره ۲- فصل مستقل مربوط به حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر توسط شورای تحول و ارتقا علوم انسانی جهت درج در متن پیش نویس بازنگری شده آیین‌نامه ارتقاء، پیشنهاد می‌شود».

 

کارت شرکت در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۳۰ بهمن منتشر می‌شود (1403/11/27)

ایران کنفرانس

کارت شرکت در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۳۰ بهمن منتشر می‌شود

معاون آزمون‌های سازمان سنجش از انتشار کارت شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال ۱۴۰۳ از روز دوشنبه ۳۰ بهمن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی صدر با اعلام این خبر افزود: آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در صبح و بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه سال جاری و آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) Ph.D»» سال ۱۴۰۳ بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در این آزمون‌ها برگزار خواهد شد.

وی در مورد جزییات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۳، گفت: کارت شرکت در این آزمون‌ها از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

صدر افزود: داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای و مشخصات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز بوده‌اند نیز باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز دریافت و پرینت کنند و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور بعدازظهر روز جمعه به تاریخ ۴ اسفند ماه است.

وی افزود: ضرورت دارد داوطلبان برای اطلاع از جزییات دریافت کارت و برگزاری آزمون، اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور را به دقت مطالعه کنند.

 

سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی ایجاد می‌شود (1403/11/23)

ایران کنفرانس

سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی ایجاد می‌شود

در جلسه کارگروه کمیته فنی «پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور» جزییات کد صحت، ساختار و نحوه پیاده سازی و درج در مدارک تحصیلی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دومین جلسه کارگروه کمیته فنی در خصوص «ضوابط فنی و اجرایی دولت الکترونیک (خوشه ۱۴)» با موضوع «پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور» با حضور نمایندگانی از ارکان آموزشی و پژوهشی کشور در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

این جلسه در ادامه جلسات مربوط به حذف مدارک تحصیلی دانشگاهی فیزیکی و صدور و درج کد صحت الکترونیکی ۲۰ رقمی به عنوان شناسه یکتا با حضور نمایندگان ارکان آموزشی و پژوهشی کشور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، حوزه علمیه اصفهان، جامعه الزهرا (س) ، سازمان بازرسی کل کشور به میزبانی اداره کل امور دانش آموختگان، دفتر فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

در این جلسه اعضا به صورت دقیق و مفصل و طی یک نشست سه ساعته به بیان دیدگاه ها، نظرات، چالش های احتمالی و پیشنهادات برای تحقق اهداف و انجام تکالیف قانونی موضوع جلسه پرداختند.

بر این اساس موضوعات مطرح شده در این نشست شامل موارد زیر می‌شود:

۱) مرور مصوبات جلسه شماره ۱ کارگروه کمیته فنی مورخ ۲۵ دی ۱۴۰۲، استاندارد سازی کد صحت الکترونیکی ۲۰ رقمی، سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی، یکسان سازی کدینگ بین ارکان آموزشی و پژوهشی کشور، ساختارسازی و سازماندهی برای تشکیل پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی دانشگاهی و برنامه ریزی اقدامات آتی

۲) جزییات کد صحت، ساختار و نحوه پیاده سازی و درج در مدارک تحصیلی، چالش های مربوط به مدارک تحصیلی قدیمی فاقد کد صحت و لزوم صدور و درج کد صحت برای مقاطع تحصیلی قبلی

۳) حسن اجرای قوانین، لزوم در نظر گرفتن دغدغه های مربوط به ارکان آموزشی و پژوهشی کشور در فرایندها و نیز چگونگی صدور و درج کد صحت و بررسی آثار مترتب ناشی از تحقق این اقدام مهم و پیشرو در ساختار حکمرانی کشور

همچنین لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی موضوعات، موقعیت صدور کد صحت در فرایند دانش آموختگی، نحوه تجمیع اطلاعات، تنوع و تفاوت مدارج و مدارک تحصیلی و چگونگی مواجهه و مدیریت این موضوع، ایجاد وحدت رویه در این موضوع بین حوزه های پنج گانه کشور، چالش های مربوط به کنترل و ارزیابی مقاطع قبلی تحصیلی جهت صدور کد صحت مقاطع بالاتر، نو بنیان بودن صدور مدرک در مراکز حوزوی و استقبال این مراکز از پیشبرد این موضوع مطابق با اسناد بالادستی و قوانین و مقررات، ارائه خدمات به صورت فرد محور و سازمان محور، رعایت شرط تحفظ در پایگاه داده ها و اطلاعات، لزوم توجه به چرخه حیات تحصیل، رعایت اصل صحت اطلاعات در استاندارد سازی داده ها، عدم وابستگی امور مربوط به دانش آموختگی به فرایند صدور و درج کد صحت، استفاده از خدمات برون خط (آفلاین) در بخشی از پایگاه به منظور پوشش هر گونه امکان و احتمال ناپایداری سامانه های برخط از موضوعات مطرح شده مربوط به حوزه های علمیه در این جلسه بود.

اقدامات انجام شده سازمان امور دانشجویان برای توسعه این امر و اقدامات در حال انجام برای هوشمندسازی فرایندهای مربوطه از جمله فعالیت‌هایی است که تحقق آنها سبب تسهیل و تسریع امور مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی کشور خواهد گردید و عملا امکان هر گونه جعل و تقلب در مدارک تحصیلی دانشگاهی را به طور کامل از بین خواهد برد.

نیاز به تدوین یک «نقشه راه» و ارتقای امور مطابق تکالیف قانونی در مفهوم کد صحت و صحت سنجی از «تعامل پذیری» به «استنادپذیری» در مدارک رسمی تحصیلی دانشگاهی از دغدغه های سازمان امور دانشجویان است که به صورت جدی اهتمام ویژه ای برای تحقق آن وجود دارد.

در پایان جلسه مقرر شد جلسات به صورت حضوری و غیر حضوری (در فضای مجازی) تا تحقق کامل کلیه الزامات و شرایط ادامه یابد.

در این جلسه حامد ثقفی مدیرکل امور دانش آموختگان، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، حیدر مختاری مشاور حوزه داده و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مهدی اقبالی معاون اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان حضور داشتند.

 

ارسال ۷۰ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری

ایران کنفرانس

ارسال ۷۰ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری

رییس دانشکده ریاضی دانشگاه تفرش گفت: ۷۰ مقاله به دوازدهمین کنفرانس نظریه‌ گراف و ترکیبیات جبری دانشگاه تفرش ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن آریانپور پیش از ظهر پنجشنبه در دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری این شهرستان اظهار کرد: دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری با هدف آشنایی پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقمندان به زمینه‌های گراف و ترکیبیات با حوزه‌های تحقیقاتی یکدیگر و نیز ارائه تازه‌ترین برون دادها و دستاوردهای پژوهشی با محوریت گراف، نظریه جبری گراف، ترکیبیات و ترکیبات جبری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، فارغ التحصیلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تفرش در حال برگزاری است.

وی افزود: از ۷۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، ۶۰ مقاله به صورت ارائه شفاهی پذیرش شده و ۶ سخنران از صاحبنظران و پژوهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور، مقاله خود را ارائه می‌دهند.

دبیر دوازدهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری گفت: در این آئین شش سخنرانی کلیدی تخصصی با حضور استادان امیر جعفری، رامین جوادی، علی طاهر خانی، محمد علی حسین زاده، دوستعلی مژده و مجتبی قربانی از صاحبنظران و پژوهشگران برجسته حوزه گراف و ترکیبیات کشور ارائه می‌شود.

آریانپور هدف از برگزاری این کنفرانس را برقراری ارتباط علمی و تبادل نظرات استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود: با توجه به سطح کیفی مطلوب این کنفرانس، مقالات ارائه شده، در مجلات معتبر داخلی و بین المللی چاپ خواهد شد.

بدون مدل سازی های ریاضی نمی‌توان علم را پیش برد

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این کنفرانس گفت: مدل سازی ریاضی و شاخه‌های کاربردی ریاضیات نظیر گراف و ترکیبیات در تمامی علوم طبیعی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، هواشناسی و علوم مهندسی مانند علوم رایانه، هوش مصنوعی کار بردهای گسترده‌ای دارد.

سهیل واشقانی فراهانی با بیان اینکه بدون استفاده از مدل سازی های ریاضی و یا استفاده از کاربرد شاخه‌های مختلف ریاضی نمی‌توان علم را پیش برد، اظهار امیدواری کرد از دستاوردهای این کنفرانس در پیشبرد علم ریاضی در جهان استفاده شود.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس