کل

شاخص فارسی نویسی به ارزیابی پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد (98/5/2)

ایران کنفرانس

شاخص فارسی نویسی به ارزیابی پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد  اضافه خواهد شد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پایان نامه ها و مقالات از این پس با زبان معیار مطابق با فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارزیابی و نظارت می شوند.

عبدالحسین خسروپناه؛ معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه این دانشگاه برای گسترش «زبان علمی فارسی»، با اشاره به نگرانیهای مقام معظم رهبری نسبت به فرسایش زبان فارسی و نیز بیانات ایشان که همواره بر توجه به زبان فارسی و ترویج زبان صحیح و معیار، تاکید داشته اند اظهار داشت: زبان فارسی باید به زبان علم دنیا تبدیل شود؛ یعنی آنقدر تولید علم و پژوهش و فناوری در کشور ایران رشد و توسعه یافته و با زبان فارسی منتقل شود که سایرین برای کسب دانش، ملزم به یادگیری زبان فارسی شوند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید در جامعه دانشگاهی، علمی و آموزش و پرورش، آموزش زبان فارسی جدی گرفته شود ادامه داد: کشورهای متعددی زباندان فارسی هستند به طور مثال؛ در ترکیه دپارتمانی در دانشگاه آتاتورک و همچنین دانشگاه استانبول وظیفه آموزش زبان فارسی را عهده دار هستند و شاهنامه فردوسی، مثنوی مولوی و سایر کتب ادبی را از زبان فارسی به ترکی استانبولی ترجمه می‌کنند.

خسروپناه در ادامه با انتقاد از بی توجهی برخی اساتید دانشگاه در استفاده درست از زبان فارسی، گفت: در ایران برخی از اساتید، متأسفانه برخی واژگان فارسی را صحیح تلفظ نمی‌کنند، یا درست نمی‌نگارند و یا به درستی بیان نمی‌کنند که این موضوع یک ضعف در این بخش محسوب می‌شود.

وی یکی از سیاست‌های دانشگاه آزاد را اهمیت بخشیِ ویژه به زبان فارسی برشمرد و افزود: بنا داریم با راه اندازی دوره‌های توانمندسازی، امکانی فراهم کنیم تا اساتید نسبت به ادبیات فارسی، مفاهیم و معارف و اندیشه‌ای موجود در زبان فارسی، تقویت شوند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی «نظام نشر ملی» در این دانشگاه بیان کرد: در راستای ایجاد این نظام، قرار است در وهله نخست کتاب‌ها و مجلات با زبان معیار و ویرایش معیارِ موجود در کتاب‌های فارسی چاپ شوند و در دومین اقدام، دوره‌های توانمندسازی اساتید و دانشجویان برگزار شود.

خسروپناه اضافه کرد: سومین اقدام، نظارت بر مجلاتی است که در رشته‌های مختلف اعم از علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی به چاپ می‌رسند؛ به گونه‌ای که این مجلات و همچنین مقالات باید با زبان معیار منتشر شوند که ماحصل این نظارت‌ها، تقویت زبان فارسی در دانشگاه است. زبان معیار همان چیزی است که در فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر آن تاکید شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، یک گروه تخصصی تحت عنوان «زبان فارسی» وجود دارد که این گروه نظارت بر وضعیت زبان فارسی در دانشگاه را برعهده دارد.

این مقام مسئول همچنین از نظارت جدی بر پایان نامه‌های دانشجویان، رساله‌ها و مقالات در این زمینه خبر داد و گفت: معمولاً رساله‌ها و پایان نامه از نظر ساختاری، روشی و علمی ارزیابی می‌شوند و ما به دنبال این هستیم که بر اساس شاخص‌های فارسی نویسی و زبان و ادبیات فارسی آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

خسروپناه در پایان ضمن تاکید بر اینکه توجه به زبان معیار باید در آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از کتاب‌های اصیل گلستان سعدی و بوستان سعدی که از تأثیرگذارترین کتاب‌های نثر در ادبیات فارسی به شمار می‌روند، استفاده کند تا این زبان در همان دوره ابتدایی و متوسطه به درستی به دانش آموزان منتقل شود.

 

BEYOND 2020 - World Sustainable Built Environment conference

CONF/CFP: BEYOND 2020 - World Sustainable Built Environment conference
9th to 11th June 2020, Gothenburg, Sweden
Abstract submission deadline: 14th August 2019


BEYOND 2020 is considered to be one of the world's most prestigious conferences and forums in the field of sustainable built environment. The mission of the 2020 edition of the conference (BEYOND 2020) is to link the global building sector to the UN Sustainable Development Goals.

CALL FOR ABSTRACTS IS NOW OPEN. Abstracts (max 300 words) can be submitted until 14th AUGUST 2019 through the conference website . Abstracts must address one of the following conference scientific topics.

BEYOND 2020 scientific topics:

Social inclusion for liveable societies
Energy systems for the future
Climate change mitigation and adaptation in the built environment
Urban metabolism and circularity
Health, comfort and well-being for a better life
Housing for all
Resilient transport systems and mobility solutions
Architectural morphology
Technology and material innovations
Promoting green and blue structures for sustainable living environments
Transformation and conservation
Sustainable management of terrestrial and inland ecosystems
Urban planning and design
Urban transition - from the current state to a future state
Design for hope
New governance approaches for a sustainable built environment
Life-long learning for all
Sustainable businesses and economic models
Digitalization for responsive cities
Management and leadership

More information here: https://beyond2020.se/conference/paper-submission-guidelines/

We look forward to your scientific contributions!

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: https://beyond2020.se/
Sponsored by: Chalmers University

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 31 تیر 1398 ، 13:31)

 

53rd International Business Research Conference

Call for Papers

53rd International Business Research Conference


Conference Dates: 21-22 November, 2019

Location: Monash Conference Centre, Melbourne, Australia


Website: www.austconfo.com

Email Your Abstract or Full Paper: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

Submission Deadline: 18 October, 2019

Registration Deadline: 4 November, 2019

Conference Theme: Research for Advancement

Description

Abstracts and or full papers relating to all broad areas of Accounting, Banking, Finance, Economics, Management, Marketing, Information Systems and all other fields of Business. This international conference is organized by Global Research Institute for Business Academics, Australia.

Manuscript Submission and Review Process:

Manuscripts (either full papers and/or abstracts) should be prepared as per guidelines (please see the event website). Please include paper title, author title (such as Mr. Ms. Dr.), the name of author(s) and affiliation of the corresponding author, email address and the field/track of research. Please include this information in the paper itself. Papers which do not contain this information will not be considered for this conference. Please send all abstracts/full papers as Microsoft Word File. Please do not send abstracts/full papers as PDF files. If you want to publish your paper in one of the journals mentioned below, you must send us the full paper. Please note that you can send in your manuscript any time before the submission deadline (18 October, 2019). All submissions will be professionally blind reviewed and review outcome for each paper will be announced within declared time. It is highly recommended that those who require a longer time for visa processing submit their manuscript as early as possible.

Publication As Proceeding Papers (Printed Book and Online)

You have the opportunity to publish either your abstract or full paper in the conference proceedings with ISBN. You will receive printed proceedings book at the start of the conference. Online proceedings will also be available.

Publication in International Journals:

The following journals are affiliated with this conference:

Journal of Management Sciences (Indexed by Thomson Reuter).

Banks and Banking System (Indexed by Scopus).

International Journal of Supply Chain Management (Indexed by Scopus).


Please note that the editorial board of the respective journals will independently consider high quality papers. You need to follow the journal's policy. For example, while JMS does not charge any fee, BBS asks for submission fee.

Publication in International Journals Rated By ADRIJ

Outstanding papers will be considered for publication in the following journals ranked by the Australian Directory of Ranked International Journals (ADRIJ):

Global Review of Accounting and Finance (Ranked by ADRIJ as 3 Star).

World Journal of Management (Ranked BY ADRIJ as 3 Star).

Global Economy and Finance Journal (Ranked By ADRIJ as 4 Star).

This is subject to payment of paper processing fee and compliance to the review report that would be sent after the conference. Each of these journals has DOI number from Crossref of USA.

Written Feedback and Awards

We will provide an extensive review report on your paper so that you can revise the paper to make your paper publishable in Scopus indexed or top ranked journals. This report will be prepared by experts in the field and you need to allow at least three months to get such a quality report. In order to get such a coveted report, you must send us your full paper either before or two weeks after the conference.

Best Paper Award

This award will be announced in each track and the winning papers will be published in any of the above ADRIJ-ranked journals without any fee and a certificate will also be issued. All awardees will be awarded Fellowship of the Global Research Institute for Business Academics which will allow you to receive discounts for future conferences and to serve in the International Scientific Committees.

 

Malaysia International Congress on Tropical Medicine

BRTMA - Malaysia International Congress on Tropical Medicine
13th to 15th November 2019
Sibu, Malaysia


This 3-day congress will feature plenary, thematic symposia, workshops and satellite symposia. Local and international experts on various fields in tropical medicine will present the latest in research and advances in the management of major tropical diseases. Participants are encouraged to submit abstracts which will be published in Scopus indexed international journal.

Enquiries: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Web address: http://www.brtmacongress2019.org
Sponsored by: SEGi University

 

دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۸ کارکنان دانشگاه آزاد ابلاغ شد (98/4/30)

ایران کنفرانس

دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۸ کارکنان ابلاغ شد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۸ اعضای هیأت علمی و غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجید مشکینی دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۸ کارکنان اعضای هیأت علمی و غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است: حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۸ با اعمال ضریب ۵درصد نسبت به سال ۹۷ به علاوه مبلغ ۴ میلیون ریال ثابت در احکام حقوقی افزایش می یابد.

جداول مربوط به افزایش حقوق اعضای هیأت علمی، کارکنان غیر عضو هیأت علمی و ساعتی به تمامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است و واحدها موظفند نسبت به اعمال افزایش در احکام حقوق اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی واجد شرایط از تاریخ اول فروردین ماه ۹۸ اقدام کرده و تصاویر احکام صادره را در سامانه ساجد بارگذاری کنند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس