دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد (1400/12/16)

ایران کنفرانس

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بازنگری، به تایید وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسید و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برگزاری هر ساله مراسم تجلیل از اعضای هیأت علمی نمونه کشور، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اردیبهشت ماه، آخرین نسخه از دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بازنگری و به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید که متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس این دستورالعمل به منظور تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه کشور، با برپایی مراسم آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، نسبت به تکریم شأن و منزلت ایشان اقدام به عمل می‌آورد. این مراسم ترجیحاً در اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم برگزار می‌شود.

ماده ۱: انتخاب و معرفی اعضای هیئت علمی نمونه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور که از این پس «مؤسسه» نامیده می‌شوند. از میان اعضای هیئت علمی با مراتب مختلف بر اساس این دستورالعمل صورت می‌گیرد.

ماده ۲: عضو هیئت علمی نمونه مؤسسه می‌بایست از میان اعضای هیئت علمی شاغل و تمام وقت با حداقل پنج سال سابقه خدمت در وضعیت رسمی (اعم از آزمایشی یا قطعی) که حداقل امتیازات زیر را از جدول امتیازات عضو هیئت علمی نمونه احراز نموده است، پیشنهاد شود.

مرتبه عضو هیأت علمی آموزشی_ پژوهشی عضو هیأت علمی پژوهشی
استادی حداقل ۳۰۰ امتیاز حداقل ۲۱۵ امتیاز
دانشیاری حداقل ۲۶۵ امتیاز حداقل ۲۰۰ امتیاز
استادیاری داقل ۲۴۰ امتیاز حداقل ۱۸۵ امتیاز
مربی حداقل ۲۱۵ امتیاز حداقل ۱۶۵ امتیاز

تبصره ۱: در مورد انتخاب استادیاران و مربیانی که از نظر امتیاز در شرایط برابر قرار دارند میزان سابقه خدمت آموزشی و پژوهشی و خدمات برجسته ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۲: امتیازات آموزشی برای اعضای هیئت علمی پژوهشی بر مبنای حداکثر ۳ واحد در هر نیم سال قابل محاسبه است.

ماده ۳: مؤسسه می‌تواند به ازای هر ۱۵۰ عضو هیئت علمی، یک تن و حداکثر چهار تن از افراد واجد شرایط را معرفی نماید.

ماده ۴: مؤسسه هر ساله از بین اعضای هیئت علمی خود افراد واجد شرایط را که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، بیشترین امتیازات را دارا می‌باشند، انتخاب و معرفی می‌نماید.

۱-۴: ترکیب کمیته «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» :

۱-۱-۴: رئیس مؤسسه (رئیس کمیته)

۲-۱-۴: معاون آموزشی (دبیر کمیته در مؤسسات آموزشی)

۳-۱-۴: معاون فرهنگی یا عناوین مشابه

۴-۱-۴: معاون پژوهشی (دبیر کمیته در مؤسسات پژوهشی)

۵-۱-۴: رؤسای دانشکده‌ها (پژوهشکده‌ها) ی وابسته به مؤسسه حسب مورد

۶-۱-۴: مدیران گروه‌های آموزشی (پژوهشی) حسب مورد

۷-۱-۴: سه تن از اعضای هیئت ممیزه ذیربط و یا سه تن از اعضای هیئت علمی صاحب نظر و با سابقه (در مؤسسات بدون هیئت ممیزه) با انتخاب رئیس مؤسسه

۸-۱-۴: دبیر هیئت ممیزه منطقه یا مدیر کل دفتر نظارت و سنجش دانشگاه (در مؤسسات بدون هیئت ممیزه)

۲-۴: فرم‌های تکمیل شده مربوط به افراد منتخب، پس از تأیید کمیته «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» برای بررسی نهایی با امضای رئیس کمیته، به دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده «۵» ارسال می‌شود.

ماده ۵: مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه به عنوان دبیرخانه کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌نماید.

ماده ۶: مؤسسه می‌بایست بر اساس ضوابط این دستورالعمل، نسبت به معرفی افراد پیشنهادی اقدام نماید. بدین منظور، ضروری است صورت جلسه مربوط (پیوست شماره یک)، به همراه فرم مشخصات افراد ذینفع (پیوست‌های ۲ و ۳) و مدارک و مستندات مورد درخواست (که همه ساله طی بخشنامه‌ای اعلام می‌شود) در موعد مقرر به دبیرخانه کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» ارسال شود.

تبصره ۱: به پیشنهادهایی که بعد از تاریخ تعیین شده ارسال شود و یا مدارک و مستندات لازم را به همراه نداشته باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و رسیدگی به این گونه موارد برای سال بعد نیز منوط به دریافت پیشنهاد مجدد خواهد بود.

تبصره ۲: معرفی افرادی که در سال‌های قبل به عنوان عضو هیئت علمی نمونه انتخاب و معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند؛ امکانپذیر نمی‌باشد.

تبصره ۳: شرکت مجدد کسانی که انتخاب نمی‌شوند، در سال‌های بعد بلامانع است.

ماده ۷: پرونده‌های رسیده از مؤسسات، در کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» مورد بررسی نهایی قرار گرفته و سپس افراد منتخب با رعایت ماده «۹» این دستورالعمل توسط دبیرخانه کمیسیون برای تأیید نهایی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد می‌شوند.

ماده ۸: ترکیب اعضای کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» موضوع ماده «۵»:

۱-۸: معاون آموزشی وزارت

۲-۸: معاون پژوهشی وزارت

۳-۸: معاون فناوری و نوآوری وزارت

۴-۸: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت

۵-۸: رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه (دبیر کمیسیون)

۶-۸: مدیر کل دفتر وزارتی

۷-۸: دو تن از اعضای هیئت ممیزه مرکزی به پیشنهاد دبیر کمیسیون و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۸-۸: دو تن از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور (ترجیحاً از اساتید نمونه سال‌های قبل) به پیشنهاد دبیر کمیسیون و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

ماده ۹: جلسات کمیته مؤسسه و کمیسیون وزارت، با حضور حداقل ۷ تن از اعضا، رسمیت یافته و مصوبات آنها با ۴ رأی اعضای حاضر قانونی می‌باشد.

تبصره ۱: دعوت از اعضا توسط دبیر انجام می‌پذیرد.

تبصره ۲: تصمیمات کمیسیون «انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه» پس از تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قانونی است.

این دستورالعمل در «۹» ماده و «۷» تبصره به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است و جایگزین دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه کشوری به شماره ۱۵/۴۰۳۱۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ می‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس