امتیاز وزارت علوم برای فرزندآوری اساتید زن (1400/04/19)

ایران کنفرانس

امتیاز وزارت علوم برای فرزندآوری اساتید زن

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ابلاغ بخشنامه ای توسط وزیر علوم خبر داد که به موجب آن اعضای هیات علمی که فرزندآوری داشته باشند می توانند از امتیازات خاص استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در اختتامیه چهارمین جشنواره علم و زن (جایزه مریم میرزاخانی) که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: در دولت یازدهم و دولت دوازدهم، نگاه راهبردی برای عدالت جنسیتی و توجه به جایگاه زنان و مشارکت گسترده آنان در مراحل مختلف سیاست گذاری مدیریتی کشور برقرار شد.

وی ادامه داد: تعداد مدیران زنی که در نظام دانشگاهی درس خوانده‌اند از ۵ درصد در سال ۹۲ با یک سیاست‌گذاری درست، به بیش از ۲۵ درصد رسیده است و اکنون ۲۵ درصد مدیران توانمند کشور از زنان هستند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اخیراً وزیر علوم بخشنامه‌ای در بحث حمایت از اساتید و اعضای هیأت علمی که فرزند آوری داشته باشند، داشته که بتوانند از امتیازات خاصی استفاده کنند. این امتیاز بسیار مهم بوده و با این هدف است که خانم‌ها همزمان بتوانند بین کار و خانه تعادل برقرار کنند و رشد علمی خود را نیز همزمان پیش ببرند.

وی ادامه داد: ما در افزایش تعداد اعضای هیأت علمی خانم، رشد خوبی داشته‌ایم و در شرکت‌های دانش بنیان نیز حضور خانم‌ها رشد داشته است.

ابتکار به چهارمین جشنواره علم و زن (جایزه مریم میرزاخانی) اشاره کرد و گفت: در این جشنواره چند اتفاق خوب افتاده است که یکی از آنها جایزه «پروانه فرزانه» است که ایشان نیز مانند پرفسور مریم میرزاخانی یک ستاره درخشان در سپهر علمی جهان بود و درخشید ولی وی نیز عمر طولانی نداشت.

وی ادامه داد: مرحوم «پروانه فرزانه» از هیأت علمی و فعالان عرصه علمی کشور بود و با وجود عمر کوتاهی که داشت بسیار خوش درخشید و هم در عرصه علمی و مدیریت کارهای بسیار ارزنده‌ای انجام داد.

ابتکار به جایزه یونسکو در این جشنواره اشاره کرد و افزود: ابتدا این نگاه بود که جایزه مریم میرزاخانی یک جایزه بین المللی باشد و یونسکو مشارکت کند امروز اعلام شد دو جایزه را یونسکو ارائه می‌دهد و باید این موضوع پیگیری شود که جایزه مریم میرزاخانی، جایزه ملی و بین المللی شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس