مصاحبه دوره دکتری چگونه برگزاری می‌شود؟ (1400/03/16)

ایران کنفرانس

مصاحبه دوره دکتری چگونه برگزاری می‌شود؟

مصاحبه دوره دکتری ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ داوطلبان در زمان انجام مصاحبه باید به ضوابط در نظر گرفته شده توجه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و کنکور گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دوره دکتری در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه اعلام شد. پس از اعلام نتایج دانشگاه‌ها سامانه‌هایی را به داوطلبان اعلام کردند تا داوطلبان از این طریق آمادگی خود را به دانشگاه‌ها برای مصاحبه اعلام کنند.

برخی از دانشگاه‌ها مصاحبه‌ها را آغاز کرده‌اند، برخی دیگر در هفته آینده زمان‌بندی انجام مصاحبه‌ها را به اطلاع داوطلبان می‌رسانند.

در دانشگاه تهران ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون مذکور از روز شنبه مورخ ۲۲ خردادماه تا روز چهارشنبه مورخ دوم تیرماه مطابق با جدول برنامه زمان‌بندی صورت می‌گیرد.

در دانشگاه امیرکبیر کلیه دعوت‌شدگان به مصاحبه تخصصی که در سامانه ثبت‌نام این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است جهت اطلاع از زمان دقیق و نحوه‌ برگزاری مصاحبه تخصصی به سایت دانشکده مربوطه مراجعه کنند. بازه زمان مصاحبه این دانشگاه از روز دوشنبه مورخ ۱۷ خردادماه تا ۲۰ خردادماه است.

مصاحبه‌های دوره دکتری در دانشگاه صنعتی شریف از ۲۲ تا ۲۵ خردادماه انجام می‌شود. جزئیات زمان‌بندی مصاحبه‌ها در روز ۱۹ خردادماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در هفته سوم خردادماه مصاحبه‌های دوره دکتری را آغاز خواهد کرد زمان‌بندی انجام مصاحبه به‌زودی اعلام می‌شود.

چگونگی انجام مصاحبه‌ها

مصاحبه‌های دوره دکتری در سال جاری همانند سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. داوطلبان شرکت‌کننده در مرحله دوم آزمون نیمه‌متمرکز دکتری به‌صورت برخط (آنلاین)، ملزم به داشتن وب‌کم، امکان برقراری صدا از طریق هدست یا میکروفون و اسپیکر سیستم هستند. به داوطلبان توصیه می‌شود که در صورت امکان و ترجیحاً از میکروفون و اسپیکر به دلیل برگشت صدا استفاده نشود و با هدست ارتباط برقرار شود.

اکثر دانشگاه‌ها به داوطلبان اعلام کرده‌اند که برای شرکت در مصاحبه به شیوه برخط(آنلاین) از لپ‌تاپ یا رایانه شخصی استفاده شود و در طول مصاحبه می‌بایست ارتباط صوتی و تصویری داوطلبان به‌طور کامل برقرار باشد.

استفاده از تلفن همراه در طول مدت مصاحبه ممنوع است اما در صورت قطع ارتباط دانشگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌اند، داوطلبان در این زمینه باید با مصاحبه‌کنندگان ارتباط تصویری برقرار کنند.

ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط برخط (آنلاین) به داوطلبان اعلام می‌شود و در صورت عدم حضور داوطلب در روز و ساعت تعیین شده امکان تکرار جلسه وجود نخواهد داشت و برای داوطلب غیبت لحاظ خواهد شد.

همچنین داوطلبان برای حضور در جلسات مصاحبه مجازی نیاز به نرم‌افزارهای کمکی دارند که هر یک از دانشگاه‌ها لیست این نرم‌افزارها را به اطلاع متقاضیان دوره دکتری خواهند رساند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس