شرایط جدید همکاری اساتید حق التدریس با دانشگاه آزاد اعلام شد (97/5/6)

ایران کنفرانس

شرایط جدید همکاری اساتید حق التدریس با دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از دانشگاه آزاد، علیرضا رهایی گفت: داوطلبان همکاری به صورت حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی، دو هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه sajed.iau.ir ثبت کنند.

وی افزود: پس از این تاریخ اطلاعات وارده امتیازبندی و ارزیابی شده و مجوز حق‌التدریس برای افراد مورد تایید صادر می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اعضای هیات علمی در این دانشگاه اظهار داشت: باتوجه به نقش اعضای هیات علمی در مسیر ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دو اقدام جدی در این زمینه داشت که منجر به تدوین و ابلاغ بخشنامه به واحدهای دانشگاهی شده است.

رهایی ادامه داد: یکی از این اقدامات مربوط به ساماندهی اعضای هیات علمی حق‌التدریس است که به این منظور سامانه‌ای طراحی شده تا افرادی که به صورت حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و کسانی که داوطلب همکاری با این دانشگاه هستند با مراجعه به سامانه مذکور مشخصه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه مبنای تدوین یک بخشنامه به همه واحدهای استانی شده است، گفت: داوطلبان دو هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود در سامانه ثبت و پس از پایان مهلت قانونی اداره کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی طی مدت دو هفته فرصت دارند تا نسبت به امتیازبندی و ارزیابی اطلاعات وارد شده اقدام کنند تا مجوز حق‌التدریس برای افراد مورد تائید صادر شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد از تمامی اعضای هیات علمی که به صورت حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند و داوطلبانی که علاقه‌مند به همکاری با این دانشگاه هستند خواست که در موعد مقرر به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل تا در صورت تایید اطلاعات از ١٧ مرداد تا پایان مردادماه مجوز لازم برای ادامه همکاری علمی آنها صادر شود.

رهایی در پاسخ به این سوال که آیا مقررات جدیدی برای همکاری اعضای هیات علمی حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی وضع شده است؟ گفت: فرض ما بر این است که این افراد از حداقل مشخصه‌های علمی برای ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار هستند که این فعالیت‌های علمی شامل کیفیت فعالیت آموزشی و پژوهشی، چاپ کتاب، ارائه مقالات و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

وی با اشاره به میزان نیاز این دانشگاه به استفاده از اعضای هیات علمی حق‌التدریس، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که با اجرای طرح تعاون استانی بار اعضای هیات علمی حق‌التدریس در واحدهای استانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: تا سال گذشته حدود ۳۲ تا ۳۸ هزار عضو هیات علمی حق‌التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند که باتوجه به کاهش کلاس‌های آموزشی متناسب با کاهش تعداد دانشجویان و اجرای طرح تعاون پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۵ درصد تعداد اعضای هیات علمی حق‌التدریس دانشگاه کاهش یابد.

رهایی با اشاره به نیازسنجی اعضای هیات علمی از واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: هفته گذشته دستورالعملی باتوجه به نیازسنجی به کادر هیات علمی و انتقال اطلاعات به سامانه‌ای که در این زمینه طراحی شده است به استان‌ها ابلاغ و طی این بخشنامه‌ها واحدهای دانشگاهی موظف شدند که بر اساس طرح آمایش استانی و حداقل تعداد اعضای هیات علمی که برای ادامه فعالیت رشته‌ها نیاز دارند، نیازشان به کادر هیات علمی در رشته‌های مورد نظر را به اداره کل امور هیات علمی اعلام کنند.

وی گفت: این نیازها پس از تایید استان‌ها باید حداکثر تا ۲۵ مرداد از سوی دبیرخانه هیات مرکزی جذب جمع‌آوری و اطلاعات آن به اداره کل امور هیات علمی اعلام شود تا پس از بررسی‌ در این اداره کل و تایید هیات مرکزی جذب، نتیجه آن برای ثبت‌نام داوطلبان در رسانه‌های جمعی اعلام شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس