طراحی نظام سطح‌بندی نشریات علمی کشور (95/4/1)

ایران کنفرانس

طراحی نظام سطح‌بندی نشریات علمی کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نظام سطح‌بندی نشریات علمی را با هدف ارزیابی نشریات علمی کشور مبتنی بر یک شاخص کیفی و همچنین تسهیل فرایند ارزیابی طراحی و در وبگاه qj.isc.gov.ir بارگذاری کرد.

به گزارش ایسنا، در این نظام، نشریات بر حسب میزان استفاده از آنها یا بعبارت دیگر میزان استنادهای صورت گرفته به مقالاتشان در چهار چارک طبقه بندی شدند. این چارک ها بیانگر میزان اثرگذاری علمی نشریات هستند، بدین ترتیب نشریات چارک اول (Q1) موثرترین نشریات کشور را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است هر چند نشریات چارک چهارم (Q4) نسبت به سایر چارک‌ها از رتبه اثرگذاری پایین‌تری برخوردارند، اما این گروه از نشریات نسبت به نشریات فاقد ضریب تاثیر از اثربخشی بالاتری برخوردار بوده‌اند.

نظام سطح‌بندی نشریات شامل اطلاعات نشریات فارسی، عربی و انگلیسی دارای ضریب تأثیر است. در این نظام، نشریات از نظر موضوعی در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی، هنر و معماری قرار داده شده‌اند.

دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور که قبلا به گزارش‌های استنادی نشریات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دسترسی داشته‌اند، برای استفاده از نظام سطح بندی نشریات هیچ مشکلی ندارند، زیرا دسترسی به صورت خودکار برای آن‌ها تعریف شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس