سهمیه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل افزایش یافت (95/2/21)

ایران کنفرانس

سهمیه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل افزایش یافت

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری خبر داد.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری گفت: با توجه به کاهش حکم بورس خارج، دوره های فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری داخل افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۶۳ درصد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری افزایش داشت به طوریکه در سال ۹۳ یک هزار و ۳۴۸ دانشجو دکتری داخل از فرصت مطالعاتی استفاده کردند. براساس آن یک هزار و ۱۱۰ دانشجو برای استفاده از این دوره به خارج کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان  امور دانشجویان افزود: با توجه به مفید بودن این دوره‌ها، درخواست های زیادی از دانشگاه‌ها برای برگزاری این دوره ها ارایه شده است دانشجویان در این دوره‌ها می توانند بخشی از مشکلات پژوهشی خود را حل کنند.

وی افزود: همچنین استفاده از فرصت های مطالعاتی موجب افزایش اعتماد به نفس دانشجویان دکتری می‌شود چرا که در مراجعه به دانشگاه های بزرگ خارج از کشور پروژه هایی که انجام می‌دهند همه در مرز دانش است و این مساله کمک می کند دانشجویان با اعتماد بیشتری تحصیل کنند.

صدیقی تصریح کرد: افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری نیز حرکت مناسبی برای تقویت دوره های دکتری داخل و پایان نامه های دانشجویی است.

وی ادامه داد: دانشجویان در این دوره‌ها می توانند مشکل کمبود دستگاه‌ و مواد آزمایشگاهی را که با آن مواجه هستند را از طریق دانشگاه های خارج کشور تامین کنند و کار تجربی خود را آنجا انجام دهند.

صدیقی افزود: همچین در این دوره ها دانشجویان از مشورت استاد راهنمای خارجی برخوردارند که در کیفیت دروه دکتری تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: استقبال دانشگاه ها از این دوره ها بسیار زیاد است اما مشکلات اعتباری ما بیشتر از این اجازه نمی دهد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس