توصیه‌های نهایی به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی (94/3/6)

ایران کنفرانس

توصیه‌های نهایی به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره زمان برگزاری آزمون‌ها و هم چنین جزئیات موارد ممنوعه در آزمون، توصیه‌های نهایی را به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ارائه داد و از آنان خواست که به این توصیه‌ها را مد نظر قرار دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت:داوطلبان باید در حفظ و نگهداری کارت ورود به جلسه خود نهایت دقت را داشته باشند، زیرا حوزه ها موظفند از ورود داوطلب بدون کارت به جلسه امتحان جلوگیری به عمل آورند.

دکتر علوی فاضل افزود: حفظ کارت ورود به جلسه یک ضرورت است و حوزه ها از ورود داوطلبانی که کارت ورود به جلسه خود را به همراه نداشته باشند، ممانعت به عمل می آورند.

زمان برگزاری آزمون ها

علوی فاضل درخصوص زمان برگزاری آزمون ها گفت: آزمون ها در رأس ساعت های اعلام شده آغاز خواهد شد، لذا داوطلبان باید یک ساعت زودتر یعنی در آزمونهای نوبت صبح رأس ساعت 7:00 و در آزمونهای نوبت عصر رأس ساعت 15:00 در حوزه های امتحانی خود حضور داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه حوزه امتحانی و بعد صندلی خود را شناسایی کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: داوطلبان در هنگام استقرار در صندلی باید شماره صندلی، کارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه خود کنترل کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، آن را به مسئولین حوزه اطلاع دهند.

معاون سنجش و پذیرش درخصوص دفترچه سؤالات تأکید کرد: به هر داوطلب متناسب با مجموعه امتحانی انتخابی اش، یک جلد دفترچه سؤال داده خواهد شد که هر داوطلب ملزم است با توجه به رشته انتخابی و مواد امتحانی و ضرایب دروس به سؤالات پاسخ دهد، لذا داوطلب نباید به دروسی که ضریب آنها برای یک رشته صفر است، پاسخ دهد.

وی در مورد تستی بودن سؤالات گفت: سوالات کلیه مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 بجز مجموعه های: نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویرسازی، نقاشی، ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی که دارای یک درس تشریحی می باشند، بصورت تستی خواهد بود. وی در ادامه افزود: در رشته های مجموعه هنر و معماری و شهرسازی آزمون اسکیس آنها بصورت عملی خواهد بود که بطور همزمان با آزمون تستی برگزار خواهد شد.

علوی فاضل گفت: همچنین رشته های کارگردانی نمایش و موسیقی نیز علاوه بر آزمون تستی دارای آزمون عملی هستند که این آزمون بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد که جزییات اطلاعات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

علوی فاضل هم چنین همه داوطلبان را به آرامش دعوت و توصیه کرد: سؤالات آزمون کارشناسی ارشد به طور استاندارد طراحی شده، لذا هر فرد می تواند با اتکا به اطلاعات خود با آرامش و توکل به خداوند متعال به سؤالات پاسخ دهد.


داوطلبان نباید وسایل ارتباطی و الکترونیکی در جلسه آزمون به همراه داشته باشند

دکتر علوی فاضل هم چنین گفت: داوطلبان نباید وسایل الکترونیکی و ارتباطی با خود در جلسه آزمون به همراه داشته باشند ضمناً سؤالات آزمون به گونه ای طراحی شده است که جهت پاسخگویی به آنها نیازی به ماشین حساب نمی باشد، لذا به داوطلبان توصیه می شود اکیداً از آوردن ماشین حساب و سایر ابزار الکترونیکی به جلسه آزمون خودداری نمایند و فقط کارت ورود به جلسه، مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی، مداد مشکی نرم و پاک کن همراه داشته باشند.

علوی فاضل درخصوص تلفن همراه نیز تأکید کرد: همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش تخلف محسوب می شود، لذا به داوطلبان توصیه می شود حتی تلفن همراه خاموش خود را در سر جلسه امتحان به همراه نیاورند.

علوی فاضل افزود: داوطلبان از آوردن کیف دستی، یادداشت و ... به جلسه آزمون خودداری نمایند، تا مشکلی برای آنها پدید نیاید.

معاون سنجش و پذیرش به داوطلبان اعلام کرد: از آنجایی که ممکن است فرد در روز آزمون دچار استرس و افت فشار شود، لذا برای جلوگیری از سرگیجه بهتر است داوطلبان نوبت صبح، صبحانه و داوطلبان نوبت بعدازظهر، ناهار صرف نمایند تا ضعف بدنی باعث ایجاد افت فشار یا سرگیجه در آنها نشود. اما به آنها توصیه می شود از خوردن غذاهای سنگین یا چرب جلوگیری به عمل آورند که باعث کاهش عملکرد ذهن می شود. همچنین بهتر است در روزهای قبل از آزمون داوطلبان در بیرون از منزل غذا مصرف نکنند.

علوی فاضل درخصوص اشتباه در ردیف تست ها به داوطلبان گفت: داوطلبان در هنگام پاسخگویی به شماره ردیف پاسخنامه و مطابقت آن با شماره سؤال دقت نمایند تا در علامتگذاری گزینه صحیح موردنظر خود دچار اشتباه نشوند. وی در ادامه تأکید کرد: بهتر است داوطلبان در روزهای پایانی کمتر به مطالعه بپردازند چراکه تجربه نشان داده خواندن در روزهای آخر، ذهن آن ها را خسته کرده و توان حضور ذهن و پاسخگویی دقیق در آزمون را از آنها می گیرد.

علوی فاضل در پایان توکل به خدا را به همه داوطلبان توصیه کرد و گفت: داوطلبان در شب آزمون خود زودتر بخوابند چراکه خستگی و یا کم خوابی عامل اصلی عدم توفیق داوطلب در پاسخگویی خواهد بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس