«شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف» تدوین شد (93/8/28)

ایران کنفرانس

«شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف» تدوین شد

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تدوین «شیوه‌نامه اجرایی تشدید مجازات دانشجویان متخلف مقطع کارشناسی ارشد و دکترا» در بخش سرقت علمی توسط سازمان امور دانشجویان و ارائه آن به سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این پیش نویس توسط سازمان امور دانشجویان و با توجه به تغییر ساختار هرم دانشجویی کشور و افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین سیاست‌ وزارت علوم در ارتقای کیفی دانشگاه‌ها تدوین گردید.

وی در مورد مواردی که این شیوه نامه به آن پرداخته است توضیح داد: در این شیوه نامه تخلفاتی مانند استفاده از پایان نامه دیگران، استفاده از مقالات دیگران، استفاده از منابع بدون ذکر نام،‌ خرید و فروش پایان نامه و ... مورد بررسی قرار گرفته شده و مجازات‌ها متناسب با هر تخلف در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده اظهار کرد: مجازات‌هایی از قبیل محرومیت از تحصیل، محرومیت از آزمون‌ها و ... متناسب با هر تخلف در نظر گرفته شده است. شدیدترین مجازات برای تخلف استفاده از پایان نامه دیگران است که مجازات این تخلف اخراج دانشجو از دانشگاه است.

ریاضی به این سوال که این آیین نامه چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد،‌گفت: تعیین زمان دقیق اجرای آن جزو مسئولیت‌های سرپرست وزارت علوم است اما امیدواریم این آیین نامه تا پایان آذرماه به مرحله اجرا برسد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس