افزایش 20 هزار نفری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی تا سه سال آینده (93/7/7)

ایران کنفرانس

افزایش 20 هزار نفری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی تا سه سال آینده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جذب 12 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی موجب صرفه‌جویی 2 میلیارد دلاری در کشور می‌شود، گفت: تا سه سال آینده 20 هزار نفر به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی افزوده خواهد شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در نشست هیات امنای استان‌های لرستان، همدان و مرکزی که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان تام الاختیار، معاونان هماهنگی و استانداران این سه استان برگزار شد در راستای تبدیل به احسن کردن اموال مازاد دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از وجوه حاصله در بودجه 93 و 94 در حساب خاص متمرکز که صرفا برای فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری دانش بنیان صرف شود به اتفاق آرا موافقت شد.

در این نشست همچنین دکتر میرزاده در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طی 32 سال گذشته برای تامین بودجه، وابستگی 99 درصدی به شهریه دانشجویان داشته است، گفت: مدیران قبلی هر کاری که می‌توانستند انجام دادند و دکتر جاسبی نیز تمام تلاش خود را در این مسیر انجام داد، به طوری که از سال 88 کیفی سازی یکی از شعارهای وی بود.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد دوام و قوام لازم را داشته باشد باید به دنبال توسعه کیفی باشد و گسترش تحصیلات تکمیلی از ملزومات آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به سیاست‌های مقام معظم رهبری درباره گسترش تحصیلات تکمیلی و تاکید ایشان بر گسترش دانش و فناوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه تحصیلات تکمیلی در دولت قبل رشد چندانی نداشت، این درحالی است که از 300 هزار نفر متقاضی دوره دکتری تنها 8 درصد آن به آموزش عالی راه می‌یابند و 75 درصد از متقاضیان ورود به دوره دکتری پشت دیوار‌های کنکور می‌مانند.

میرزاده خاطرنشان کرد: کسانی که توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی را فاجعه می‌دانند باید بدانند که خروج 350 هزار نفر از کشور که علاوه بر ایجاد مشکلات نامطلوب فرهنگی و اجتماعی، سالانه به طور متوسط 40 هزار دلار هزینه دربر دارد که خود این مسئله یک فاجعه است.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته برای خروج 350 هزار نفر از کشور در وزارت علوم پرونده ایجاد شد اما منتقدان و مغرضان دانشگاه آزاد اسلامی این مسائل را نمی‌بینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جذب 12 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی موجب صرفه‌جویی 2 میلیارد دلاری در کشور می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید پرچم‌دار تحصیلات تکمیلی در کشور باشد چرا که تحصیلات تکمیلی در ذات خودش کیفیت را نیز به دنبال دارد.

دکترمیرزاده ادامه داد: به گفته معاون آموزشی پیشین دانشگاه آزاد اسلامی حدود سه هزار پرونده کار‌شناسی ارشد و دکتری این دانشگاه سال‌هاست که در وزارت علوم خاک می‌خورد و مجوزی به آن داده نمی‌شد اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با تعامل سازنده‌ای که با وزارت علوم داشتیم و در اثر اجرای طرح تجمیع که به واسطه آن زیر بنا‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تجهیزات و آزمایشگاه‌ها افزایش یافته است، توانستیم 5 هزار استاد را جذب کنیم که تا سه سال آینده این رقم به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی گفت: هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی 12 هزار نفر در مقطع دکترای PhD و 7 هزار نفر نیز به عنوان مربی مشغول به فعالیتند که این آمار تا پایان سال 96 به 47 هزار نفر خواهد رسید که به تبع آن هرم هیات علمی دانشگاه از نسبت یک به 49 به نسبت یک به 35 خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما مجبور بودیم شهریه‌ها را افزایش دهیم چرا که توسعه کیفی هزینه‌بر است و هماهنگونه که مقام معظم رهبری در سند علم و فناوری نیز به آن اشاره کرده‌اند ایران باید قطب علمی جهان اسلام شود بنابراین مسلم است که 50 درصد ماموریت تحقق آن بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

میرزاده اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری امکانات مناسب و برنامه‌ریزی صحیح و وفاق ملی آمار 220 هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و 12 هزار دانشجو در مقطع دکترای دانشگاه با احتساب دانشجویان موجود، تا پایان سال به 500 هزار نفر در مقطع دکتری و ارشد برسد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تقاضامحور و ماموریت‌گراست، گفت: افزایش شهریه‌ها حق قانونی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته که اختیارات آن را به هیات امنای مرکزی داده است، بنابراین هجمه‌هایی که به دانشگاه آزاد اسلامی وارد می‌شود، غیر منصفانه و غیر منطقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمانی که تورم در کشور 40 درصد بود، مدیران قبلی دانشگاه، شهریه‌ها را 3 درصد افزایش دادند، گفت: این موضوع باعث رکود فعالیت‌های عمرانی در دانشگاه شد.

میرزاده با تاکید بر اینکه روسای واحدهای دانشگاهی باید 12 درصد درآمدشان را از منابعی به غیر از شهریه نظیر شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند، گفت: امیدواریم برای سال 94، 16 درصد درآمد‌ها از این طریق محقق شود تا نهایتا در سال 96، 60 درصد به شهریه دانشجویان وابسته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از اعضای هیات امنای این دانشگاه خواست با تبیین افکار عمومی، پاسخ افرادی را که سعی در عوامفریبی علیه دانشگاه آزاداسلامی دارند، بدهند.

دکتر میرزاده، همچنین در این جلسه خطاب به نمایندگان تام الاختیار، گفت: سعی کنید در چارچوب آیین نامه های دانشگاه عمل کرده و مراقب امور مالی باشید.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس