راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها (93/5/19)

ایران کنفرانس

راه‌اندازی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در دانشگاه‌ها

سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب برنامه‌های کارشناسی ارشد اقتصاد اطلاعات و دکتری مدیریت اطلاعات و دانش در نشست سرپرستان گروه‌های برنامه ریزی وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جعفر مهراد گفت : برنامه‌های درسی در نشست سرپرستان گرو‌‌های برنامه ریزی که به دعوت مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود، مطرح و تصویب شد.

مهراد افزود: رشته اقتصاد اطلاعات به عنوان یک رشته مستقل و زیر چتر علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد. این برنامه در 32 واحد طراحی شده که شامل 22 واحد درس‌های الزامی، 4 واحد درس‌های اختیاری و 6 واحد پایان نامه است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: علاوه بر درس‌های فوق، 4 واحد درس های جبرانی نیز در نظر گرفته شده است که شامل اقتصاد خرد به ارزش 2 واحد الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از رشته و گرایش‌های اقتصاد و مبانی علم اطلاعات و دانش شناسی الزامی برای ورودی های دارای مدرک کارشناسی غیر از علم اطلاعات و دانش شناسی است.

وی هدف از طراحی و تصویب رشته اقتصاد اطلاعات را تربیت دانش آموختگانی عنوان کرد که مسائل اقتصادی مربوط به تولید، توزیع و مصرف اطلاعات را بررسی و تحلیل خواهند کرد. دانش آموختگان این رشته به گونه ای آموزش خواهند دید که از دانش زمینه ای لازم برای کار آفرینی و اشتغال زایی در حوزه های مرتبط با کالا ها و خدمات اطلاعاتی برخوردار باشند.

سرپرست کمیته برنامه ریزی و علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: در دوره دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی تنها یک گرایش تصویب و جهت اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شده است که بازیابی اطلاعات و دانش نام دارد.

مهراد هدف از گرایش مدیریت اطلاعات و دانش در چارچوب برنامه دکتری علم اطلاعات و دانش را تربیت متخصصان برای سازماندهی و اشاعه دانش، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی برای مدیریت دارایی های فکری و دانشی، تربیت نیروی انسانی لازم برای ارائه مشاوره مدیریت دانش، تامین نیروی انسانی توانمند برای تدریس دروس مرتبط با مقوله مدیریت اطلاعات و دانش در سطوح مختلف تحصیلی و زمینه سازی برای انجام تحقیقات عمیق در زمینه مفاهیم، فناوری ها، نظام های مدیریت دانش برشمرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس