کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

گزارش آماری آزمون دکتری 93 (93/2/17)

ایران کنفرانس

گزارش آماری آزمون دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به گزارش آماری آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 گفت: در این دوره آزمون 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مراحل بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 تعداد 240 هزار 391 نفر ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به سال 92 تعداد 22 هزار و 525 نفر به معنی 10.33 درصد بیشتر بود.

توکلی اظهار داشت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد 194 هزار و 296 نفر یعنی 80.82 درصد ثبت نام کنندگان در جلسه آزمون حاضر و تعداد 46 هزار و 95 یعنی 19.18 درصد افراد غایب بودند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 31 فروردیت ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون 49 هزار و 537 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که 25.50 درصد شرکت کنندگان در آزمون را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته در آزمون، تعداد 38 هزار و 6 نفر یعنی 76.72 درصد مجازین به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی اضافه کرد: از تعداد افرادی که در آزمون انتخاب رشته کردند، فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر یعنی 72.32 درصد انتخاب رشته کنندگان با توجه به ظرفیت پذیرش 12 هزار و 188 نفری، اولویت کد رشته های انتخابی، نمرات کل اکتسابی و سهمیه به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی منتشر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به عبارت دیگر 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شدند.

توکلی تاکید کرد: در تعیین تعداد معرفی شدگان برای بررسی سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی و سایر مراحل گزینش به مواردی از قبیل تغییر سیستم نمره کل سازی برای گزینش نهایی نسبت به آزمون سال گذشته، فراهم کردن شانس بیشتر برای داوطبان واجد شرایط و کمک به دانشگاه ها به منظور انتخاب بهتر دانشجویان واجد شرایط و همچنین ظرفیت پذیرش دقیقا توجه شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس