اخبار دانشگاهی

پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه آزاد/جزییات به زودی اعلام می شود (99/7/7)

ایران کنفرانس

پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه آزاد/جزییات به زودی اعلام می شود

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نحوه ثبت‌نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد، گفت: این اقدام با توجه به وضعیت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی داوطلبان و دانشجویانی است که نتوانسته اند در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به داوطلبانی که به خاطر شرایط پیش آمده موفق به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد نشده و یا نتوانسته اند در جلسه آزمون حاضر شوند، اقدامات لازم را انجام می دهد، گفت: در راستای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد، به زودی نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود و داوطلبان می توانند در رشته هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده است، ثبت نام کنند.

وی افزود: این رشته ها شامل رشته محل هایی است که در پذیرش سال ۹۸ تکمیل نشده اند و لذا طبق مصوبه این ستاد، متقاضیان بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی تراز شده پذیرفته شوند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جزئیات این پذیرش از جمله رشته ها، ظرفیت پذیرش و واحد های پذیرنده، گفت: پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد امسال، شرایط و چگونگی پذیرش این دوره اعلام خواهد شد.

طهماسب کاظمی با اشاره به بسترسازی های مطلوب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: هم اکنون در ۲۸۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی تنوع پذیرش دانشجو در گروه های مختلف تخصصی مقطع کارشناسی ارشد با بیش از ۵۰۰ رشته گرایش وجود دارد که این ظرفیت گسترده می تواند امکان انتخاب آسان تر و بهتر را برای داوطلبان این مقطع ایجاد کند.

وی به امکانات و ظرفیت های کم نظیر علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه مجهز، ده ها مراکز تحقیقاتی، پارک های فناوری، سراهای نوآوری، مراکز رشد و... جهت خدمت رسانی به دانشجویان بویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی فعال است که این امکانات و ظرفیت های عظیم تجهیزاتی، علمی و سرمایه انسانی در کنار پراکنش وسیع جغرافیایی، فضای پرجاذبه ای را برای دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان این دانشگاه فراهم کرده است.

طهماسب کاظمی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آنلاین کلاس های درسی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان، سر لوحه برنامه‌های این دانشگاه است، در ترم گذشته تمام کلاس های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۷۰۰ هزار کلاس آنلاین بر بستر مجازی با موفقیت برگزار شد و به جرات می توان گفت در این عرصه هیچ دانشگاه و مرکز آموزشی حتی بهترین دانشگاه های دولتی نتوانستند با دانشگاه آزاد اسلامی رقابت کنند.

وی افزود: تجربه موفق برگزاری کلاس های غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که این دانشگاه بهترین زیرساخت ها و امکانات جهت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی را داراست.

 

دلیل تاخیر در فراخوان جذب هیات علمی/ تجمیع دانشگاه‌ها آغاز شد (99/7/5)

ایران کنفرانس

دلیل تاخیر در فراخوان جذب هیات علمی/ تجمیع دانشگاه‌ها آغاز شد

دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تاخیر در فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی خبرداد و گفت: این تاخیر به دلیل جذب اعضای هیات علمی منطبق با آمایش آموزش عالی صورت می گیرد.

جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان جدید جذب اعضای هیات علمی گفت: برای اینکه جذب اعضای هیات علمی مطابق با آمایش آموزش عالی باشد، قرار شد وزارت علوم فراخوان جذب اعضای هیات علمی را با تاخیر برگزار کند.

وی ادامه داد: این تاخیر باعث می‌شود که آمایش آموزش عالی تا حدی آماده شده و دانشگاه‌هایی که قرار است بر اساس ساماندهی آموزش عالی باهم ادغام شوند، تعیین شده و مشخص می‌شود که یک دانشگاه به چه رشته و چه تعداد اعضای هیات علمی نیاز دارد و بر این اساس اعضای هیئت علمی که مورد نیاز دانشگاه‌ها منطبق با نقشه آمایش آموزش عالی جذب می‌شوند.

دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ثبت نام فراخوان اعضای هیات علمی هر ساله مهرماه انجام می‌شود ولی در فراخوان جدید تاخیر خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر وزارت علوم در حال تجمیع استان به استان دانشگاه‌ها بر اساس طرح ساماندهی آموزش عالی است.

به گزارش مهر فراخوان متقاضیان جذب اعضای هیات علمی شهریور ماه ۹۹ از در این دوره از ۱۰ آبان ۹۹ آغاز شده و تا ۱۸ آذر ادامه خواهد داشت. همچنین بر اساس سند آمایش آموزش عالی قرار است ۸۸ موسسه و دانشگاه به ۴۲ دانشگاه تبدیل شوند.

 

اعلام نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران (99/6/29)

ایران کنفرانس

اعلام نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در اطلاعیه ای نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی (.Ph.D) نیمه متمرکز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه تهران اعلام کرد که در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری تخصصی از بین پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت معرفی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در «شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی نیمه متمرکز» و دستور العمل سازمان سنجش آموزش کشور از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مقطع دکتری تخصصی (.Ph.D) اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

لذا داوطلبان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به وب‌گاه معاونت آموزشی دانشگاه به نشانی Academics.ut.ac.ir و سایت پردیس یا دانشکده‌های ذیربط مراجعه نمایند.

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک از  شنبه مورخ ۲۹/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ خواهد بود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آموزش دانشگاه به آدرس ems1.ut.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

تاریخ ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (Ph.D)، از روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۵ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ مطابق با جدول برنامه زمانبندی صورت می‌گیرد. لذا داوطلبان جهت اطلاع از نحوه انجام مصاحبه به «راهنمای مصاحبه الکترونیکی» و برای اطلاع از زمان دقیق مصاحبه به سایت پردیس یا دانشکده مربوط مراجعه نمایند.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد که انجام مصاحبه صرفاً برای داوطلبان تنها یک بار برگزار می‌شود و عدم شرکت داوطلبان در بازه تعیین شده به منزله انصراف تلقی شده و برگزاری مصاحبه مجدد امکان پذیر نمی‌باشد.

شایان ذکر است کلیه داوطلبان موظف به ثبت نام الکترونیکی در هر یک از کد رشته محل‌های دارای حد نصاب در تاریخ‌های مقرر در سایت مذکور می‌باشند. در صورت عدم ثبت نام الکترونیکی از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

نکته مهم اینکه داوطلبان لازم است جهت اطلاع از تغییرات احتمالی به طور مستمر به سایت معاونت آموزشی دانشگاه و سایت پردیس یا دانشکده مربوط مراجعه نمایند.

 

سهمیه های جذب هیات علمی کاهش یافت/ ۲ فراخوان محدود و ادغام شد (99/6/26)

ایران کنفرانس

سهمیه های جذب هیات علمی کاهش یافت/ ۲ فراخوان محدود و ادغام شد

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از ادغام دو فراخوان جذب در یک فراخوان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال برخلاف سال های گذشته تنها یک فراخوان جذب خواهیم داشت.

محمدرضا رضوان‌طلب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فراخوان جذب اعضای هیئت‌علمی در سال ۹۹ گفت: در سال ۹۹ برخلاف سال‌های گذشته ۲ فراخوان جذب اعضای هیأت علمی نداریم و دو فراخوان به دلیل شرایط کرونا و مقداری هم تأخیر دانشگاه‌ها در ارسال پرونده‌ها در یک فراخوان ادغام شد.

وی ادامه داد: فراخوان ما تقریباً بین شهریور و بهمن ماه برگزار می‌شد ولی امسال یک فراخوان بیشتر نداریم.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: امسال باید بتوانیم تا پایان دولت تمام پرونده‌های جذب که از قبل مانده است را تعیین تکلیف کنیم. برای همین به دانشگاه‌ها اعلام کردیم تمام پرونده‌های فراخوان‌های جذب را تا آخر سال ۹۹ به مرکز جذب ارسال کنند.

وی ادامه داد: الان برخی از پرونده‌ها به مرکز جذب ارسال می‌شود که مربوط به سال ۹۱ و یا ۹۲ است درصورتی که دانشگاه‌ها باید ۹۰ روزه به پرونده‌های جذب رسیدگی کنند ولی اکنون شاهد آن هستیم که ۹ سال می‌گذرد ولی هنوز پرونده ارسال نشده است برای همین دو فراخوان را در یک فراخوان ادغام کردیم.

رضوان طلب به کاهش سهمیه‌های جذب اشاره کرد و گفت: مخصوصاً این‌که امسال سهمیه‌های ما خیلی کمتر شده است تعدادی که می‌توانیم در ۲ فراخوان جذب کنیم ۹۴۵ نفر برای کل دانشگاه‌های دولتی است.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز ۹۴۵ نفر سهمیه داریم بنابراین اقتضا محدودیت‌ها این بود که ما دو فراخوان را در یک فراخوان ادغام کنیم.

 

تمام مصاحبه‌ها برای پذیرش دکتری مجازی شد/ جزئیات نحوه اجرا (99/6/24)

ایران کنفرانس

تمام مصاحبه‌ها برای پذیرش دکتری مجازی شد/ جزئیات نحوه اجرا

معاون آموزشی وزارت علوم کلیات جلسات مصاحبه دکتری در دانشگاه‌های سراسری را اعلام کرد و گفت: دستورالعملی دراین خصوص به دانشگاه‌ها ارسال و بر برگزاری مصاحبه مجازی تاکید شده است.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه و جزئیات برگزاری مصاحبه علمی آزمون دکتری تخصصی توسط دانشگاه‌ها گفت: برای رعایت عدالت بین همه داوطلبان، دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم که کلیات جلسات را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم چارچوب کلی را تعیین کرده و جزئیات بر عهده خود دانشگاه‌ها است.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد در این دستورالعمل و شیوه نامه تاکید شده است که مصاحبه به صورت مجازی برگزار شود.

متن کامل شیوه نامه اجرای مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دکتری به شرح زیر است:

با توجه به شرایط خاص ناشی از همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، به منظور صیانت از سلامت جامعه دانشگاهی و داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۹، برگزاری مرحله دوم این آزمون که تمرکز اصلی آن بر مصاحبه است، به روش الکترونیکی، به دلایل زیر منطقی‌ترین راه برای دستیابی به نتیجه خواهد بود:

دلایل برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی

کاستن از حجم رفت‌وآمد شهری و بین شهری داوطلبان و سایر عوامل اجرایی مصاحبه

بهره برداری بهینه از زیرساخت‌های ایجاد شده فناوری اطلاعات

کاهش هزینه‌های سربار داوطلب و دانشگاه برای اجرای مرحله دوم پذیرش

امکان صرف وقت بیشتر در ارزیابی دقیق از صلاحیت‌های هر داوطلب

اصول

داشتن فلسفه روشن و هدف‌های معین از پذیرش دانشجوی دکتری در سطح گروه آموزشی و دانشگاه

در اختیار داشتن قواعد؛ استانداردها و شاخص‌های معین در فرایند پذیرش دانشجوی دکتری

تأکید بر برابر بودن شرایط فیزیکی و روحی برای همه داوطلبان و دارا بودن منشور اخلاق در این زمینه

آگاهی رسانی شفاف و برابر به همه داوطلبان (ارایه اطلاعات مساوی درباره چگونگی برگزاری جلسه، تعداد مصاحبه کنندگان؛ روش مصاحبه؛ محور سوالات مصاحبه؛ و اطلاعات و مستنداتی که باید به همراه داشته باشند).

روش مصاحبه دکتری

روش مصاحبه دوره دکتری تخصصی به صورت چهره به چهره است. همچنین روش مصاحبه به صورت هیئت مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است. در هیئت مصاحبه کننده، یک تن به منزله رییس جلسه مصاحبه حضور و فعالیت دارد. در شیوه غیرحضوری یا الکترونیکیِ مرحله دوم دکتری تخصصی سال جاری نیز، این روشِ مصاحبه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جزئیات مراحل مصاحبه غیرحضوری

۱- اطلاعات روشن و دقیق درباره زمان مصاحبه غیرحضوری و جزییات مربوط به آن شامل ثبت نام در سامانه (پرتال اختصاصی هر دانشگاه که به همین منظور طراحی شده است)؛ نحوه بارگذاری مدارک و مستندات؛ نحوه پرداخت هزینه مصاحبه؛ مهلت ثبت نام؛ و راهنمای کار با نرم افزار یا پلتفرمی که مصاحبه الکترونیکی از طریق آن انجام خواهد شد، در درگاه دانشگاه قرار داده شود تا دسترسی به این اطلاعات برای همه داوطلبان ساده و امکانپذیر باشد.

۲- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگانِ مرحله نخست از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت نام داوطلب با مراجعه به پرتال دانشگاه برای شرکت در مرحله دوم سنجش (مصاحبه و ارزیابی شایستگی‌ها)، کارشناسان دانشگاه از طریق برقراری تماس تلفنی، نام کاربری و کلمه عبور هر داوطلب را برای ورود به فضای مجازی مصاحبه، فقط و انحصاراً در اختیار خود وی قرار دهند.

۳- رمزهای مورد نظر برای احراز هویت داوطلب می‌تواند از مشخصات فردی وی (مانند تاریخ تولد و شماره کد ملی) اخذ و تعیین شود اما به دلایل امنیتی، تماس تلفنی با داوطلب الزامی است.

۴- سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله در اجرای مرحله دوم پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی، قواعدی را اعلام می‌کند که به منزله چارچوب مدیریتی، لازم‌الاجرا است.

آن قواعد ضروری است پیشاپیش به طور دقیق مرور و بررسی، تا از وجود زمینه و امکانات لازم در اجرای مرحله دوم، بر اساس مختصات هر دانشگاه اطمینان حاصل شود. پس از آن، نسخه راهنمای اجرا که بر اساس مختصات دانشگاه تهیه شده است به عنوان دستمایه اجرای مرحله دوم به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها اعلام شود.

۵- یک یا چند تن از هیئت مصاحبه کننده بر اساس تشخیص گروه آموزشی، پیش از فرارسیدن تاریخ انجام مصاحبه، مدارک و مستندات ثبت نام کنندگان را ارزیابی و از نظر اعتبار و صحت و ارتباط موضوعی تأیید کنند تا در زمان مصاحبه، وقت مصاحبه کنندگان در این راه صرف نشده و بر انجام مصاحبه دارای استانداردِ مورد انتظار تمرکز شود.

۶- اعلام اسامی هیئت مصاحبه کننده به داوطلبان دکتری تخصصی که اغلب داوطلبان پیشتر، آنها را می‌شناسند، نشانه اعتماد دانشگاه به بلوغ مصاحبه شوندگان و در نتیجه مورد تأکید است.

۷- ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط اینترنتی به وسیله مدیر گروه تعیین و توسط کارشناس گروه به وی اعلام و تأکید شود که در صورت عدم حضور به موقع در ساعت و روز تعیین شده، امکان تکرار جلسه مصاحبه وجود نخواهد داشت.

۸- ممکن است داوطلبی در ساعت هماهنگ شده با دانشگاه به دلیلی خارج از اراده شخصی خود، امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نداشته باشد، در چنین مواردی، بایستی زمان‌های جایگزین تعیین و اطلاع رسانی شود.

ضبط جلسه مصاحبه الکترونیکی

۹- جلسه مصاحبه الکترونیکی ضبط شود به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.

۱۰- پیش از تاریخ مصاحبه، زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای همه اعضا بررسی و درباره درستی آن اطمینان حاصل شود تا مشکلات فنی در روز و ساعت مصاحبه باعث تأخیر در شروع مصاحبه‌ها نشود. زیرا این وضعیت موجب افزایش استرس داوطلبان می‌شود و مانع از بروز شایستگی‌های آنها در جلسه خواهد شد.

۱۱- در روز و ساعت تعیین شده در جلسه مصاحبه الکترونیکی، مادامی که تعداد اعضای مصاحبه کننده کامل نشده باشد مدیر گروه یا رییس جلسه، به هیچ وجه مصاحبه‌ها را آغاز نکند. تعداد مصاحبه کنندگان بر اساس نسبتی از تعداد کل اعضای گروه پذیرش کننده تعیین می‌شود اما تحت هر شرایطی، تعداد این اعضا نباید از ۳ مصاحبه کننده در جلسه مصاحبه هر یک از داوطلبان، کمتر باشد.

۱۲- تعداد مصاحبه کنندگان و ریاست جلسه مصاحبه برای همه داوطلبان در طول فرایند مصاحبه باید یکسان و واحد باشد.

۱۳- در حینِ برگزاری جلسه مصاحبه الکترونیکی، بایستی موارد زیر در نظر گرفته شود:

اجازه ورود و خروج داوطلب به جلسه الکترونیکی و فعال نمودن میکروفن و دوربین داوطلب وارد شده بر عهده رییس هیئت مصاحبه کننده است.

به داوطلبان، اطلاع داده شود که کلیه مدارک بارگذاری شده در سامانه را در دسترس داشته باشند تا اگر اعضای هیئت مصاحبه کننده در جریان مصاحبه از پایان نامه یا سایر مدارک داوطلب سوالی داشته باشند امکان اشتراک گذاری مدارک درخواستی از طریق نرم افزار مرتبط وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه پرونده الکترونیکی داوطلبان (شامل تصاویر صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و نظایر اینها) در اختیار کمیته برگزارکننده مصاحبه است، عکس موجود در مدارک با تصویر دریافتی از دوربین طی مصاحبه تطبیق داده شود.

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد و ارایه تصویر از سوی داوطلب الزامی است؛ بدون وجود دوربین و ارایه تصویر از سوی داوطلب، مصاحبه فاقد اعتبار است.

میانگین زمان صرف شده در انجام مصاحبه برای هر یک از داوطلبان، دارای انحراف معیار بهنجار باشد.

مرحله نهایی

۱- نتیجه ارزشیابی هر داوطلب باید بلافاصله پس از اتمام مصاحبه وی در سیستم رایانه‌ای هر مصاحبه کننده ثبت و توسط رییس جلسه ملاحظه شود زیرا رویکرد مصاحبه داوطلبان پذیرش دکتری، ملاک مطلق Criterion-Referenced Evaluation است و آنها نباید با هم مقایسه شوند.

۲- فهرست مصاحبه شوندگان همراه با نمره و رتبه آنها در مصاحبه در پایان جلسه مصاحبه توسط رییس جلسه یا مدیر گروه جمع بندی و به اطلاع مصاحبه کنندگان برسد. این امر، دقت نظر مصاحبه کنندگان در ارزشیابی و تعیین نمره هر داوطلب را افزایش خواهد داد.

۳- رییس جلسه در پایان هر مصاحبه، نمره احراز شده داوطلب را بر اساس جدول شماره ۳ (جدول امتیاز مصاحبه) که در فرم شماره ۲ (فرم نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری) وجود دارد، پس از محاسبه میانگین نمرات مصاحبه کنندگان وارد کند.

این جدول باید بعد از برگزاری مصاحبه نمره کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره دکتری سال ۱۳۹۹ در قالب کاربرگ شماره ۳ (گزارش مرحله دوم پذیرش دانشجوی دکتری) تکمیل و پس از امضای همه اعضای مصاحبه کننده، در زمان مشخص جهت درج در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

جمع‌بندی

آنچه در این سند بیان شده، چارچوب کلی و اصولی است که مراعات آن الزامی است. تجربه‌های مثبت و سازنده هر دانشگاه در اجرای مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی در سال‌های گذشته، راهگشای تکمیل اقدامات دانشگاه‌ها و مراعات ملاحظات دقیق در اجرای مرحله دوم آزمون دکتری در سال ۱۳۹۹ است که به دلیل برگزاریِ آن به شیوه الکترونیکی، رخداد جدیدی در آموزش عالی کشور است.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس