چهارمین کنگره بین المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز

اخبار دانشگاهی

شرط فعالیت«اساتید دوشغله» و نحوه اشتغال «دانشجویان دکتری» (91/12/1)

ایران کنفرانس

شرط فعالیت«اساتید دوشغله» و نحوه اشتغال «دانشجویان دکتری»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعضای هیات علمی تنها قشری هستند که می‌توانند طبق قانون دو شغل داشته باشند،‌شرایط فعالیت این دسته از اعضای هیات علمی را تشریح کرد.

 

دکتر کامران دانشجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: شغل با استخدام متفاوت است، برای مثال یک عضو هیات علمی می‌تواند به صورت پروژه‌ای با یک نهاد یا سازمان کار و آن پروژه را مدیریت کند، اما نمی‌تواند در دو جای مختلف استخدام شود، چرا که هر فرد تنها یک ردیف استخدامی می‌گیرد. بنابراین اگر فردی در 2 جا استخدام شده باشد، اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی می‌توانند به جز دانشگاه مبدأ در سایر مراکز آموزشی نیز فعالیت‌های حق‌التدریسی داشته باشند، گفت: هر عضو هیات علمی می‌تواند در دانشگاه دیگری که به تخصص او نیاز دارد، به صورت حق‌التدریس فعالیت کند، در صورتی که حداقل وظایف خود را در دانشگاه مبداء انجام دهد، یعنی بر اساس مرتبه خود، میزان ساعات تدریسش را پر کرده باشد و در هر سال نیز امتیاز مشخصی را برای ترفیع سالیانه کسب کند.

چرا یک عضو هیات علمی دچار رکود علمی می‌شود؟

دانشجو افزود: اگر یک عضو هیات علمی سه سال پشت سر هم نتواند ترفیع سالیانه بگیرد، طبق مقررات مشمول رکود علمی شده و ادامه فعالیتش دچار مشکل می‌شود، حالا چه در دانشگاه دولتی باشد و چه آزاد. البته معمولا این مساله به ندرت اتفاق می‌افتد، چراکه اگر فردی مشمول رکود علمی شود، معمولا به او مجددا فرصت داده می‌شود تا دانشگاه نیز از خدمات او محروم نگردد.

به گفته وی، فعالیت حق‌التدریسی اعضای هیات علمی به نوعی چرخش تخصص است.

وزیر علوم همچنین درباره نحوه فعالیت کاری دانشجویان دکتری به ایسنا گفت: بعضا دانشگاه‌ها یا اساتید اعلام می‌کنند که دانشجوی دکتری تمام وقت است و باید تمام مدت در کنار استاد خود باشد، اما من قائل به این هستم که دانشجو باید در محیط کاربرد نیز فعالیت کند، منوط به اینکه کارش در راستای رشته و پروژه‌اش باشد.

وی با بیان اینکه این نوع فعالیت نه تنها هیچگونه تضادی با تمام وقت بودن نداشته بلکه تحقیقات رساله را جهت دهی مناسب می‌دهد، گفت:‌ آینده کاری دانشجو را نیز به نوعی مشخص می‌کند، ضمن اینکه دانشجو در طول انجام تحقیقات کمک هزینه خوبی هم دریافت می‌کند تا نگرانی معیشتی کمتری داشته باشد.

هیچیک از دانشجویان دکتری من بیکار نمانده

دانشجو ادامه داد: بنده خودم نیز در طول سال‌های فعالیتم در دانشگاه همیشه با صنعت همکاری داشته‌ام و دانشجوهایم را نیز به این امر تشویق می‌کردم. هیچ‌ کدام از دانشجویان مرا نمی‌بینید که در حال حاضر بیکار باشد، چرا که آنها را تشویق کردم و پروژه را درون صنعت برای آنها تعریف کرده و دانشجویان را با صنعت ارتباط دادم. بنابراین بسیاری از آنها پس از اتمام درس در همان محل استخدام شدند.

دانشجو باید در داخل صنعت و حوزه کاربرد کار و فعالیت کند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجو باید در داخل صنعت و حوزه کاربرد کار و فعالیت کند، به ایسنا تصریح کرد: معمولا خود دانشگاه این شرایط را اعمال می‌کند، اما بستگی به استاد نیز دارد. مثلا برخی اساتید می‌گویند که دانشجو باید دائم در داخل اتاق و کنار من باشد که به اعتقاد من اینها غل و زنجیرهایی است که به خود وصل کرده و دانشجو را زمین‌گیر می‌کنیم.

دانشجو ادامه داد: اگر مقالات و پژوهش‌ها فقط به داخل کتابخانه برود، به چه دردی می‌خورد؟ البته نه اینکه هیچ فایده‌ای ندارد، اما دانشگاه، دانشکده، گروه و اساتید خودشان باید با حوزه کاربرد مرتبط باشند و پس از آن دانشجو را نیز به حوزه کاری خود وارد کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم نیز از لحاظ ستادی، برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت است، گفت: وزارت علوم نیز در حال انجام این کار است. برای مثال 38 پروژه کلان ملی و قراردادهایی که با صنعت بسته شده است، نشان‌دهنده این امر است.

وزیر علوم با انتقاد از عملکرد برخی از اعضای هیات علمی، گفت: اساتیدی که خودشان نمی‌توانند در حوزه کاربرد فعال شوند، احیانا دانشجو را زمین گیر می‌کنند و می‌خواهند وی را فقط در محیط دانشکده محدود کنند.

ارتباط دانشگاهیان با حوزه کاربرد لازمه شناخت بهتر از مشکلات کشور است

دانشجو با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام مدت از صبح تا شب فقط در محیط دانشگاه باشند و فعالیت در حوزه کاربرد و صنعت را بر نمی‌تابند یا آن را غیر ضروری می‌دانند، به ایسنا اظهار کرد: من این موضوع را قبول ندارم ، چرا که به اعتقاد من ارتباط اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با صنعت و حوزه کاربرد لازمه شناخت بهتر از مشکلات کشور است و اگر بخشی از زمان مفید خود را در حوزه کاربرد بگذارند حتما تعریف پروژه‌ها و تحقیقات دانشگاهی و رساله ها جهت مناسب خود که همان حل معضلات و مشکلات کشور است را می گیرد.

دانشجویان بورسیه دکتری نیز می‌توانند پروژه‌ای کار کنند

وی همچنین درباره کار کردن دانشجویان بورسیه نیز تصریح کرد: من حتی برای این دسته از دانشجویان نیز قائل به این موضوع هستم که می‌توانند به صورت پروژه‌ای و پاره وقت فعالیت کنند که البته این موضوع بستگی به توان دانشجو دارد.

دانشجویان بورسیه نمی‌توانند در جایی استخدام شوند

وزیر علوم در خاتمه با بیان اینکه دانشجویان بورسیه نمی‌توانند در جایی استخدام شوند، گفت: در حال حاضر زمانی که دانشجویی بورسیه می‌شود، به این معنی است که به استخدام وزارت علوم درآمده است، بنابراین نمی‌تواند در سازمان یا نهاد دیگری استخدام شود.

 

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد مجازی در پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران (91/12/1)

ایران کنفرانس

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد مجازی در پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد مجازی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92- 91 دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، پردیس قم و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، برای نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 از بین داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به تحصیل که حداقل دارای سه سال سابقه کاری در بخش دولتی یا خصوصی باشند، از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ورودی با نظارت سازمان سنجش و همچنین بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری به شیوه آموزش محور دانشجوی مجازی می‌پذیرد.

متقاضیان حداکثر تا 9 اسفند برای انجام ثبت‌نام مهلت دارند و طی آن آزمون کتبی در پردیس قم 11 اسفند و آزمون کتبی در دانشکده کارآفرینی 17 اسفند برگزار می‌شود.

با توجه به امکان انتخاب حداکثر 10 رشته گرایش در یک زیرگروه توجه به برخی موارد ضروری است: بر این اساس هر داوطلب می تواند حداکثر در 10 رشته گرایش در یک زیر گروه در پردیس/دانشکده و با واریز 800 هزار ریال شرکت کند، در صورت پذیرش نهایی فقط تحصیل در یک رشته امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی بر اساس امتیاز نهایی داوطلب که شامل امتیاز حاصل از آزمون کتبی (50درصد) ، سوابق پژوهشی و اجرایی (30 درصد) ، معدل مقطع کارشناسی (20 درصد) و مشروط به احراز کسب 25 نمره از 50 نمره آزمون کتبی صورت خواهد گرفت ، لازم بذکر است دو برابر ظرفیت پذیرش در هر رشته دعوت به مصاحبه خواهند شد اسامی پذیرفته شدگان نهایی، پس از مرحله مصاحبه اعلام خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام داوطلب

داوطلب باید طبق مقررات وزارت علوم منعی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور نداشته باشد، همچنین به دانشجویان دوره آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) معافیت تحصیلی از سوی حوزه نظام وظیفه تعلق می گیرد.

داوطلب دوره‌های کارشناسی‌ ارشد هنگام ثبت‌نام الکترونیکی، باید دارای مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم باشد، داشتن 3 سال سابقه کار دولتی یا خصوصی با ارائه مدرک معتبر برای کلیه داوطلبین الزامی است.

همچنین هریک از داوطلبان متقاضی سهمیه شاهد و ایثارگر، در صورت تمایل و کسب ٨٠ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده می‌توانند با ارائه مدارک معتبر مربوط، متقاضی استفاده از سهمیه مذکور شوند. ضمنا ٢٠ درصد کل ظرفیت مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر است.

بر اساس این گزارش، اتباع خارجی مقیم ایران در صورت داشتن شرایط وزارت کشور و وزارت علوم و با هماهنگی دفتر امور دانشجویان خارجی می‌توانند در آزمون ثبت‌نام کنند.

نحوه پذیرش دانشجوی دوره‌های آموزش مجازی

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس امتیاز نهایی داوطلب که شامل امتیاز حاصل آزمون کتبی (50 درصد) سوابق پژوهشی و اجرایی (30 درصد)، معدل (20 درصد) و مشروط به احراز کسب (25) نمره از (50) نمره آزمون کتبی است، صورت خواهد گرفت.

بر این اساس، حداقل معدل برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، 12 است، همچنین برای دانشجویان دوره‌های مجازی، امکان انتقال و تغییر رشته وجود ندارد.

گفتنی است، برای پذیرش دانشجو در این دوره‌ها شرط سنی وجود ندارد و تحصیل همزمان در دو رشته مجازی در دانشگاه تهران مجاز نمی‌باشد.

اعلام داوطلبی و ثبت‌نام الکترونیکی

هزینه اعلام داوطلبی و شرکت در آزمون مبلغ 800 هزار ریال است که باید به حساب غیرقابل برداشت پردیس قم و دانشکده کارآفرینی و فقط از طریق پرداخت الکترونیکی واریز شود.

پردیس قم : (بانک تجارت – شعبه شهرک امام حسن قم به شماره حساب 1532065638)

دانشکده کارآفرینی : بانک تجارت – شعبه اردیبهشت 135861669

برای ثبت‌نام الکترونیکی و اطلاع از مراحل، زمان‌بندی و مدارک مورد نیاز به پایگاه اینترنتی دانشگاه تهران تحت آدرس http:/.ut.ac.ir مراجعه کنید.

شرایط تحصیل

برای تحصیل در دوره‌های مجازی آشنایی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و مهارت در کار با سامانه آموزش الکترونیکی الزامی است. لازم است مدارک مربوط به گذراندن دوره های فوق ( واژه پردازی – اینترنت – مفاهیم پایه و فناوری اطلاعات – کار باسیستم عامل ) را در زمان ثبت‌نام نهایی و تشکیل پرونده توسط دانشجویان، تحویل پردیس دانشکده‌های ذیربط شود. در غیر اینصورت پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره‌های مذکور تا پایان نیمسال اول هستند.

محتوای الکترونیکی دروس فقط تحت وب قابل دسترسی است. لذا پذیرفته‌شدگان نهایی باید شخصاًَ نسبت به تهیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، برای اتصال به شبکه اینترنت، با هزینه شخصی، مطابق مشخصات فنی مورد تایید دانشگاه تهران اقدام کنند.

امتحانات پایان هر نیمسال تا اطلاع ثانوی به صورت حضوری در محل پردیس / دانشکده‌های مربوطه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر به ماهیت آموزش مجازی به دانشجویان این دوره ها، تسهیلات رفاهی دانشجویان دوره‌های حضوری از قبیل وام دانشجویی، خوابگاه، استفاده از رستوران دانشجویی، سرویس ایاب و ذهاب و امثالهم تعلق نمی‌گیرد.

شهریه دوره‌های مجازی

به گزارش ایسنا، شهریه هر دوره شامل دو بخش ثابت و متغیر است و شهریه ثابت هر دوره بر اساس سال پذیرش دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان همان دوره تغییر نمی‌کند.

میزان شهریه متغیر بر اساس نوع و تعداد واحد‌های اخذ شده در هر نیمسال محاسبه و در ابتدای هر سال تحصیلی متناسب با نرخ تورم بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران تعیین می‌شود.

ثبت‌نام قطعی در هر نیمسال تحصیلی، منوط به پرداخت کامل شهریه همان نیمسال است. در صورت عدم پرداخت شهریه از ادامه تحصیل دانشجو و حضور وی درکلاس درس و جلسه امتحانات ممانعت به عمل می‌آید.

به دانشجویان دوره‌های مجازی هیچ‌گونه تخفیف و بخشودگی شهریه تعلق نمی‌گیرد.

شهریه دوره‌های مجازی بر اساس مصوبه سال 1391 و مصوبه‌های تکمیلی هیات امنای دانشگاه تهران مطابق جدول زیر دریافت می‌شود:

شهریه سومین دوره مقطع کارشناسی ارشد آموزشهای الکترونیکی ( مجازی ): شهریه ثابت در هر نیمسال 4 میلیون و 200 هزار ریال،‌ شهریه متغیر یک واحد درسی یک میلیون و 200 هزار ریال، شهریه متغیر یک واحد پایان‌نامه 2 میلیون و 400 هزار ریال و شهریه متغیر دروس کمبود و جبرانی 207 هزار ریال.

 

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم کنکور از امروز (91/11/30)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم کنکور از امروز

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهلت دوم ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 92 از امروز دوشنبه 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا پنجشنبه 3 اسفند ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که در مرحله اول ثبت‌نام آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کرده‌اند از 30 بهمن‌ماه تا 3 اسفندماه می‌توانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را مشاهده و در صورت لزوم اصلاح کنند و داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد باید در در همین بازه زمانی در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کنند.

لازم به ذکر است در زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی سال 92 داوطلبان براساس دستورالعمل‌ها باید علاقه‌مندی به شرکت در گزینش دانشگاه آزاد را اعلام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی سال 92 از 2 تا 5 تیرماه توزیع می‌شود و خود آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای 6، 7 و 8  تیرماه برگزار و نتایج اولیه آن در هفته دوم مردادماه اعلام می‌شود و داوطلبان در صورت مجاز شدن می‌توانند براساس اطلاعیه‌ها برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنند.

بر اساس این گزارش فهرست نهایی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 92 نیمه دم شهریورماه اعلام می‌شود.

 

آزمون دکتری دانشگاه آزاد تستی و تک‌نوبته شد (91/11/30)

ایران کنفرانس

آزمون دکتری دانشگاه آزاد تستی و تک‌نوبته شد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی 92 دانشگاه آزاد، از تستی بودن سوالات آزمون دکتری 92 خبر داد.

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org گفت: داوطلبان باید با مراجعه به این سایت و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی کارت ورود به جلسه آزمون خود را تا یک ساعت قبل از شروع آزمون دریافت کنند.

وی درخصوص نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 92 اظهار کرد: چنانچه داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه مغایرتی در مندرجات آن از لحاظ مشخصات فردی، دین، زبان خارجه و یا عکس ملاحظه کنند بلافاصله باید به باجه رفع نقص در واحد دانشگاهی انتخاب اول خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز آزمون ادامه داد: همچنین داوطلبانی که یکی از واحدهای دانشگاهی مستقر در تهران را به عنوان انتخاب اول خود درج کرده باشند باید مطابق جدول زمانی مندرج در اطلاعیه توزیع کارت به مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکز مراجعه و نسبت به رفع نقص کارت خود اقدام کنند.

اقبالی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 دانشگاه آزاد در طی روزهای پنج شنبه 3و جمعه 4 اسفند در 4 نوبت گفت: از آنجا که آزمون این دوره به صورت تستی برگزار می شود داوطلبان هر رشته فقط باید در یک نوبت در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: بر این اساس آزمون 46 رشته در نوبت صبح و 38 رشته در نوبت بعدازظهر روز پنجشنبه سوم بهمن ماه، همچنین آزمون 46 رشته در نوبت صبح و 46 رشته در نوبت بعدازظهر روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار می شود.

 

توزیع کارت آزمون دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد/برگزاری آزمون از پنجشنبه 3 اسفند (91/11/30)

ایران کنفرانس

توزیع کارت آزمون دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد/برگزاری آزمون از پنجشنبه 3 اسفند

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (P.H.D) سال 1392 دانشگاه آزاد از امروز دوشنبه 30 بهمن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون دکتری در دو نوبت صبح و عصر در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم اسفندماه) در سراسر کشور برگزار می‌شود، لذا داوطلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از ساعت 11 صبح روز دوشنبه (30 بهمن ماه) با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.org و وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

دریافت کارت ورود به جلسه از طریق پایگاه مذکور تا یک ساعت قبل از شروع آزمون نیز امکان‌پذیر است.

چنانچه داوطلبی پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود، مغایرتی در مندرجات آن از نظر مشخصات فردی، دین، زبان خارجی و یا عکس مشاهده کرد، باید از روز دوشنبه بعدازظهر (30 بهمن ماه) تا روز چهارشنبه بعدازظهر (دوم اسفند ماه) به باجه‌های رفع نقص در واحدهای دانشگاهی انتخاب اول خود مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

آدرس کلیه واحدهای مجری در دفترچه آزمون دکتری سال 92 درج شده است که در صورت نیاز داوطلبان می‌توانند به آن مراجعه کنند.

داوطلبان جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید اطلاعات کارت ثبت‌نام اینترنتی و کد رهگیری خود را در اختیار داشته باشند.

اگر داوطلبی در خصوص این آزمون با سوالاتی مواجه شد، می‌تواند سوال خود را از طریق www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مطرح یا به آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ایمیل خود را ارسال نماید تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس