اولین کنفرانس عدالت اجتماعی در ایران برگزار شد

ایران کنفرانس

اولین کنفرانس عدالت اجتماعی در ایران برگزار شد

اولین کنفرانس عدالت اجتماعی در ایران روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در قالب سه کمیسیون «نظریه عدالت»، «عدالت و توسعه» و «عدالت، سلامت و ارتباطات» برگزار شد.

دکتر غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی با بیان اینکه در نظام آفرینش میان تمامی افراد تفاوت وجود دارد در قراردادهای میان انسان‌ها نیز عدالت اجتماعی به معنای همانندی تمامی افراد نیست، اضافه کرد:«بعضی از متفکران وقتی می‌خواهند نظام اجتماعی خود را پایه‌ریزی کنند به یکی از دو نظریه انسان‌های همانند یا انسان‌های غیرهمانند معتقدند».

رئیس اولین کنفرانس عدالت اجتماعی با اشاره به  کتاب افلاطون بیان کرد:«وقتی این کتاب را بخوانید، می‌بینید زمانی که وی در بنیانگذاری مدینه فاضله، سه طبقه  پیشه‌وران، جنگاوران و حکمرانان را از هم تفکیک می‌کند».

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با مطرح کردن بحث نظریه جامعه‌شناسی در مکتب کارکردگرایی، به نقش آمریکایی‌ها در توسعه این مکتب اشاره و اضافه کرد:«آمریکایی‌ها در زمان طرح این مکتب به عنوان یک نظریه جهانی رفته‌اند سوابق‌اش را حتی در دنیای قدیم پیدا کرده‌اند».

استاد گروه دانش اجتماعی مسلمین با بیان تمثیلی که در اینجا استفاده می‌شود و می‌گوید که جامعه هم مثل انسان است، تصریح کرد:«وقتی می‌گوییم جامعه مثل انسان است یعنی جامعه مشابه بدن انسان است، اینکه سر همیشه جایش بالا است، دست وسط است و پا هم پایین است. جای سر و پا هیچ‌وقت عوض نمی‌شود».

دکتر جمشیدیها در تطبیق مدل افلاطون با اعضای بدن انسان بیان کرد:« در مدل افلاطون، پا معادل پیشه‌وران است جایش پایین است، جنگاوران وسط هستند و حکمرانان بالا قرار دارند و هیچ‌وقت جای اینها عوض نمی‌شود، همچنین اگر تصور کردید که یک انسانی به دنیا می‌آید که جای این دوتا عوض شود تصور کنید که جامعه را هم می‌توانید تغییر دهید، مستضعفان بیایند جای حکمرانان بنشینند، محال است».

رئیس دانشکده علوم اجتماعی با اشاره به بحث افلاطون از اعتدال  خاطرنشان کرد:« افلاطون در ادامه می‌گوید عدالت یعنی چی؟ عدالت با توجه به اینکه هر فردی باید به یک چیز واحد که طبیعت، نمی‌گوید خدا یا چیز دیگر، می‌گوید طبیعت، وی را برای انجام آن مستعد آفریده است تا اشتغال بورزد. پس عدالت یعنی اینکه انسان یعنی مشغول کار خودش باشد و در کارهایی که در حیطه خودش نیست دخالت نکند».

لازم به ذکر است در این کنفرانس ۲۷ مقاله مورد پذیرش داوران کنفرانس قرار گرفت که نهایتاً از این میان، ۲۰ مقاله و چندین سخنرانی در قالب سه کنفرانس در روز کنفرانس ارائه شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس