اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید

ایران کنفرانس

اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید

دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی بر اساس آمار در سبد غذایی یک خانواده‌ ۴ نفره به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم ۴ الی ۶ تن از محصولات کشاورزی استفاده می شود که ۸۰ درصد ازمحصولات کشاورزی مصرفی در کشور تولید می‌شود، در صورتی‌که بسیاری از کشورها از این نعمت محروم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی با حضور ابراهیم گیوکی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ، محمد باقر توکلی سرپرست دبیرخانه هیئت امنای استان، عبدالله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاداسلامی، محمدرضا شافعی‌نیا دبیر انجمن علوم وصنایع غذایی ایران و برخی از معاونان و مدیران سازمان‌های استان مرکزی به‌صورت حضوری و مجازی درسالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.

حمید مدنی دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک در این کنفرانس گفت: تعداد ثبت نام شدگان در سایت کنفرانس ۲۲۳ نفر (۱۴۵مرد، ۷۸ زن)، تعداد کل مقالات دریافتی ۱۲۷ ( ۷۶ مرد ، ۵۱ زن)،تعداد مقالات پذیرفته شده۱۱۷،تعداد مقالات رد شده ۱۰ و تعداد ثبت نام شده های نهایی ۱۰۵مقاله است.

وی فصلنامه علوم به زراعی گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحدشوشتر(علمی پژوهشی)‌، فصلنامه کیفیت و ماندگاری تولیدات کشاورزی و مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان (علمی) و فصلنامه Rangeland Science دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد(اسکاپوس) را به‌عنوان مجلات پشتیبان جهت چاپ مقالات برتر معرفی کرد.

دبیر علمی کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک بیان کرد: همایش و کنفرانس امنیت غذایی به مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شده است و با مساعدت‌های سازمان مرکزی همایش امنیت ملی غذایی سالانه در کشور برگزار خواهد شد.

مدنی گفت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی بر اساس آمار در سبد غذایی یک خانواده‌ ۴ نفره به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم ۴ الی ۶ تن از محصولات کشاورزی استفاده می‌شود که ۸۰ درصد ازمحصولات کشاورزی مصرفی در کشور تولید می‌شود، در صورتی‌که بسیاری از کشورها از این نعمت محروم هستند.

وی افزود: استان مرکزی نیز جزو استان‌های خودکفا در زمینه‌ محصولات کشاورزی است و در بعضی از محصولات نیز صادرات خوبی هم داریم، همچنین ۱۱ درصد از اراضی کشاورزی کشور به محصولات باغی اختصاص دارد و در این حوزه هم صادرات داریم و ۸۹ درصد از زمین‌های زراعی به‌صورت دیم و آبی زیر کشت می روند و ۳۸ درصد نیازهای مواد غذایی را در این بخش تولید می‌کنیم.

دبیرعلمی کنفرانس بیان کرد: نسل امروز با توجه به نسل های گذشته دارای ضریب هوشی بالاتری هستند و به عنوان نسل کاری خلاق شناخته می‌شود میزان نیروی انسانی ما به عنوان یک نقطه قوت به شمار می‌رود و اگر جریان رشد و آموزش را جدی نگیریم تحلیل و ضایع شدن نیروی انسانی را در آینده در بر دارد.

مدنی افزود: نقطه‌ قوت نیروی انسانی در سه بخش سیاست‌گذاری، مدیریتی و بخش عملیات و اجرا می باشد به‌طور مثال تصمیماتی که در این کنسرسیوم امنیت غذایی گرفته می‌شود توسط مدیران ما در بخش عملیاتی و فرآیندی توسط کشاورز و کارکنان دیگر به مرحله اجرا می‌رسد و استفاده‌ بهینه‌ آب یکی از نتایج عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه یکی از نقطه ضعف های ما نداشتن یک سیاست درست و کاربردی و عملیاتی است‌، اظهار کرد: عدم آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ کشاورزی در سالهای آتی با کمبود افراد متخصص رو به رو هستیم و اگر چاره اندیشی نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم بود تا شبکه کشاورزی ما را مدیریت کنند و این فرصتی که در کشور ما در اختیار ما بود اکنون به یک تهدید تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: در زمینه‌ خودباوری ایمان به توانمندی کارشناسان و مدیران ما و عدم یاس آنها یکی از علل پیشرفت ما خواهد بود و یکی از وظایف اجتماعی ما خدمت به جامعه‌ای است که در آن رشد کرده‌ایم و بالنده شده‌ایم و این خود یک نوع سرمایه اجتماعی است.

مدنی‌ گفت: امیدواریم با تلاش‌های پیگیرانه مدیران و مسئولان‌ در بخش‌های مواد غذایی از وضعیت موجود با کمک‌های جهادی خارج شویم و به وضعیت سلامت غذایی کمک کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس