کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران در یزد آغاز شد

ایران کنفرانس

کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا–دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران امروزچهارشنبه به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه یزد آغاز شد و تا عصر روزپنجشنبه این هفته ۲۰ خرداد  ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، برنامه های کنفرانس شامل سخنرانی های کلیدی، ارایه شفاهی مقاله های ارسالی به کنفرانس، پنل( صفحه)  های تخصصی در ارتباط با محیط زیست و همچنین فناوری های نو در نساجی، کارگاه های آموزشی و تجلیل از بزرگان نساجی کشور است.

بازدید از نمایشگاه مجازی که شامل غرفه های شرکت های تولید کننده محصولات و عرضه خدمات مرتبط با صنعت نساجی و همچنین نمایشگاه کتاب نساجی و پوشاک و تاریخ نساجی یزد از دیگر موارد این کنفرانس است.

رییس دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه کنفرانس یادشده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان هایی که برای جوامع علمی داشت سبب باز شدن باب جدیدی در آموزش با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی شد و این موضوع حضور افرادی را از سایر کشورها در این کفرانس ممکن ساخت.

قاسم برید لقمانی یکی از مشکلات جوامع علمی را بداخلاقی عنوان کرد و افزود: بداخلاقی در تدوین پایان نامه و مقاله ها خاطر دانشگاهیان را خدشه دار کرد که در این کنفرانس داوران در این زمینه دقت لازم را داشتند.

وی تصریح کرد: خاک خوردن پایان نامه ها در دانشگاه ها دیگر مشکلی است که با آن مواجه هستیم و امیدواریم با بحث جدیدی که در زمینه پایان نامه های تقاضا محور ایجاد شد، شاهد پایان نامه هایی در زمینه رفع مشکلات صنعتی باشیم.

همچنین رییس انجمن علوم و فناوری نساجی ایران گفت: کنفرانس ملی مهندس نساجی ایران از سال ۱۳۷۴ شروع شد که در اولین کنفرانس پنج مقاله ارایه شد و در دوازدهمین کنفرانس آن ۳۳۶ مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

محمد حقیقت کیش افزود: به لحاظ کیفیت و کمیت شاهد پیشرفت کنفرانس های ملی مهندسی نساجی هستیم ،امیدوارم حاصل آن پیشرفت صنعت نساجی کشور باشد.

وی مشکل اغلب پژوهش ها را هدفمند نبودن ذکر کرد و اظهارداشت: پشتیبانی از کارهای تحقیقی کم است و به  همین سبب علاقه نسبت به انجام کارهای پژوهشی کم شد که باید به سمت هدفمند کردن پژوهش ها در راستای افزایش توانایی ها گام برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنفرانس در یزد سبب قوی تر شدن صنعت قدیمی نساجی استان شود.

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی، پیشینیان با نگاه بلند مدت صنعت نساجی را در یزد پی ریزی کردند تاکنون این استان به عنوان یکی از قطب های صنعت نساجی کشور مطرح است.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: یزد در زمینه سه صنعت فولاد، کاشی و سرامیک و نساجی به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: ۴۰۷ قلم کالا از استان یزد به ۹۰ کشور دنیا صادر می شود که که ۱۰ درصد از این صادرات مربوط به صنعت نساجی است.

این مسوول اضافه کرد: ۱۶.۳ درصد پروانه های بهره برداری استان با سرمایه گذاری اسمی ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به صنعت نساجی است که ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر در استان در این صنعت اشتغال دارند.

علمدار یزدی ادامه داد: یزد با دارا بودن ۱۲ درصد واحدهای صنعت نساجی رتبه دوم در کشور را دارد که ۲۷ درصد تولیدات صنعت نساجی ایران در استان  تولید می شود و یزد در تولید ترمه، روفرشی، رومبلی و پارچه پرده ای رتبه اول کشور را دارد.

دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس ملی مهندس نساجی ایران هم گفت: آرزو داشتم  به صورت حضوری میزبان افراد زیادی در این کنفرانس و استان زیبای یزد باشیم ولی شرایط کرونا این فرصت را از ما گرفت.

سید منصور بیدکی افزود: در مجموع ۳۳۶ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که مورد داوری ۱۰۱ نفر قرار گرفت و ۳۱۲ اثر مورد تأیید قرار گفت.

وی بیشترین تعداد مقاله را مربوط به منسوجات هوشمند با ۶۴ اثر عنوان کرد و گفت: ۵۵ مقاله در زمینه پوشاک ، مد و طراحی پارچه، ۵۵ مقاله در زمینه پلیمر، الیاف، الکتروریسی، ۳۹ مقاله در زمینه ریسندگی، بافندگی، منسوجات بی بافت، ۳۲ مقاله در زمینه نانو و زیست فناوری، ۲۰ مقاله در زمینه محیط زیست و انرژی و ۱۹ مقاله در زمینه مدیریت و کنترل کیفیت در نساجی است.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد از حمایت تمامی حامیان، همکاری و تلاش همه دست اندرکاران در برگزاری این کنفرانس تشکر کرد.

سخنرانی پروفسور سان از آمریکا و دکتر فروغی از استرالیا از دیگر برنامه افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران بود.

حدود ۱۲۰ هزار نفر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در بخش صنعت و معدن فعالیت دارند، یزد چهارمین استان صنعتی و از لحاظ تنوع مواد معدنی دومین استان ایران است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس