همایش مشترک دانشگاه های علامه و سن پترزبورگ برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش مشترک دانشگاه های علامه و سن پترزبورگ برگزار شد

نخستین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن‌پترزبورگ با عنوان روز فرهنگی ایران و روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش استادان و صاحبنظرانی از دانشگاه های گوناگون ایران و روسیه چون انستیتو فلسفه و شرق شناسی آکادمی علوم روسیه، مرکز مشارکت و تمدن انستیتو روابط بین الملل مسکو، موسسه مطالعات قفقاز، دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه و دانشگاه دوستی ملل روسیه حضور داشتند.

در این همایش راه‌های افزایش شناخت و گفتگوی فرهنگی میان ایرانیان و روس‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

محمدباقر خرمشاد عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و نماینده هیات دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به روابط میان دو کشور ایران و روسیه گفت: ما دو کشور همسایه هستیم اما شرایط کنونی و جهان امروز ما را در وضعی قرار داده است که بیش از هر زمان دیگری چاره ای جز افزایش استراتژیک روابط نداریم.

وی افزود: بهبود شرایط در روابط استراتژیک به لوازمی نیازمند است و برای تداوم چنین روابطی علاوه بر سطح دیپلماسی رسمی، باید در سطح ملت ها نیز گسترش و رشد ایجاد شود.

زولوتوک کریلین الک وادیمیچ  معاون رئیس دانشکاه سن پترزبورگ در امور بین الملل نیز در این همایش اظهار داشت: غرب سال ها تلاش می کرد تا حضور ایران را در عرصه بین الملل منزوی کند و رفتاری داشت که اکنون تلاش می کند با ما داشته باشد. من می خواهم بگویم که این سیاست غرب نسبت به ایران با شکست کامل مواجه شد.

زاپیسوتسکی رئیس دانشگاه سن پترزبورگ نیز در این همایش با اشاره به تلاش غرب برای مدیریت در جهان گفت: غرب تلاش می کند که تمامی جهان را مدیریت کند، اما نمی تواند چون نمونه خوبی برای جهان امروز نیست.

وی عنوان کرد: ما می دانیم امروز ارزش هایی که غرب ارائه می دهد تقلید بیش نیست، به هر حال غرب درخصوص دموکراسی و آزادی بیان حرف می زند، اما می بینیم که خودش این اصول را رعایت نمی کند. امروز اتحادیه اروپا با بحران عظیمی رو به رو شده است؛ چرا که روابط درستی را با همسایگان خودش برقرار نمی کنند.

رئیس دانشگاه سن پترزبورگ گفت: ما امروز می بینیم که در آمریکا بحران عظیمی وجود دارد و این کشور پتاسیل عظیم نظامی خودش را در ابعاد مختلف خرج می کند، هزینه های مالی که از پولی که دیگر کشورها خرج می کنند بیشتر است.

زاپیسوتسکی افزود: آمریکا علیرغم همه این هزینه ها به اعتقاد من در حال از دست دادن رهبری در جهان است چراکه قدرت در زور نیست بلکه در واقعیت است و کشورها نگاهشان را به کشورهای قوی دیگر همانند چین یا سایر اعضای گروه بریکس می دوزند.

وی عنوان کرد: معتقدیم که علم و دین می توانند گام به گام با هم پیش روند و ارزش ها را جلو ببرند و در این شرایط است که ما روز به روز بیشتر به الگوی ایران علاقه مند می شویم.

رئیس دانشگاه سن پترزبورگ خاطر نشان کرد: ایران کشوری است که در شدیدترین تحریم ها توانست استقامت کند و از دیدگاه خودش نسبت به زندگی دفاع کرد.

زاپیسوتسکی گفت: ایران شروع به توسعه علوم بنیادین و علوم تجربی کرد و ما می دانیم که این کشور با فرهنگ بسیار کبیر، جایگاه خاصی در توسعه تمدن بشری دارد.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 1 ارديبهشت 1395 ، 06:36)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس