سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو آغاز به کار کرد

ایران کنفرانس

سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو آغاز به کار کرد

سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) با حضور نمایندگان بیش از 195 کشور عضو و ناظر در مقر این سازمان در پاریس آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو با سخنرانی هائو پینگ، رئیس سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، محمد سامع امر رئیس شورای اجرایی یونسکو و ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو در مقر این سازمان در پاریس آغاز به کار کرد.

بر پایه این گزارش، در ابتدای اجلاس هائو پینگ ضمن اشاره به اهم اقدامات انجام شده طی دو سال ریاست بر کنفرانس عمومی، این دوران را دورانی مملو از بحران‌های جدی برای این سازمان دانست و تاکید کرد: جهت عبور از این بحران‌ها لازم است ایده‌های جدیدی مطرح شود و اصلاحات مربوطه به انجام برسد.

وی در بخشی از سخنان خود به سفرهایی که در دوران ریاستش به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران انجام داده، اشاره کرد و در پایان چند پیشنهاد عملی شامل لزوم تلاش برای استقرار صلح پایدار، انجام اقدامات گسترده به منظور تقویت گفتگو میان ادیان و فرهنگ‌ها، ارتقای عدالت در روابط بین‌الملل و تقویت گفت‌وگو میان تمدن‌ها را مطرح کرد.

سپس محمد سامع امر رئیس شورای اجرایی یونسکو با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس این سازمان اظهار داشت: حضور بی‌سابقه این تعداد از رهبران کشورهای عضو یونسکو در اجلاس سی و هشتم نشان‌دهنده اراده سیاسی موجود در بالاترین سطح در خصوص شناسایی اهمیت مسئولیت‌های محوله به یونسکو می‌باشد.

وی افزود: نسل‌های آتی از گفته‌های ما یاد نخواهند کرد بلکه خواهند پرسید گذشتگان ما چه اقداماتی انجام داده‌اند.

رئیس شورای اجرایی یونسکو همچنین سال‌های آتی را برای یونسکو سال‌های چالش‌برانگیز دانست و به نقش این سازمان به عنوان خانه فرهنگ و اندیشه جهانی در ارتقای آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.

در خاتمه ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو یکی از مهم‌ترین اهداف سی و هشتمین کنفرانس عمومی را تجدید تعهد کشورهای عضو این سازمان به اصلی‌ترین علل تشکیل یونسکو دانست.

وی با اشاره به تصویب دستور کار توسعه پایدار 2030 و نیز اجلاس تغییرات آب و هوایی (COP21) و هم‌زمانی تقریبی آن با کنفرانس عمومی سی و هشتم به برخی از اشتراکات اسناد فوق با اهداف و رویکردهای یونسکو پرداخت.

بوکووا در ادامه پایداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های توسعه و نیز صلح دانست و افراطی‌گری توام با خشونت را یکی از مهم‌ترین تهدیدات این ویژگی توسعه و صلح عنوان کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: جهت تحقق اهداف و آرمان‌های عالی یونسکو باید بر روی این سازمان سرمایه‌گذاری بیشتری صورت پذیرد و از طریق ارتقای آموزش، فرهنگ و علوم با چالش‌های جهان امروز مقابله شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در این اجلاس شرکت کرده است و در این مراسم جایزه ابن سینا در زمینه اخلاق در علم توسط دکتر فرهادی به پروفسور زبتاخان شینواری از کشور پاکستان اعطا می شود.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 15 آبان 1394 ، 07:45)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس