سمینار «علوم ریاضی و چالش ها» آغاز شد

ایران کنفرانس

سمینار «علوم ریاضی و چالش ها» آغاز شد

سمینار «علوم ریاضی و چالش ها» با پیشنهاد و ابتکار عمل کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و با همراهی و همفکری «انجمن ریاضی ایران» و «انجمن آمار ایران» و پشتیبانی دانشگاه تربیت مدرس در این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، شناسایی، تشریح و تحلیل انواع چالش های رو در روی زندگی و توسعه، به ویژه در حوزۀ زیرساخت ها، مبانی نظری و سیاست گذاری، شرط ضروری تدارک و تمهید هر گونه پیشرفت وموفقیت است.

«علوم ریاضی» در همۀ بخش های متنوع خود از «ریاضیات» و «آمار» و از مدرسه تا دانشگاه یکی از پایه های مهم و ضروری «اندیشه ورزی، تفکر و حسابگری» در دنیای پیچیدۀ امروز است. از این جهت، پرداختن به چالش های رو در روی رشد و شکوفایی این بخش مهم و جایگزین ناپذیر از فرهنگ تمدنی و عصری یکی از میدان های اصلی توسعه گرایی است.

سمینار «علوم ریاضی و چالش ها» با پیشنهاد و ابتکارعمل «کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» و با همراهی و همفکری دو انجمن علمی قدیمی و موفق کشور «انجمن ریاضی ایران» و «انجمن آمار ایران» و پشتیبانی «دانشگاه تربیت مدرس» طی روزهای 29 و 30 مهر ماه 1394 در این دانشگاه برگزار می شود.

طی نشست های دو روزۀ این سمینار قرار بر این است تا با دعوت از صاحب نظران این عرصه، جوانب و تنوع چالش های رو در رو روی استواری و پیشرفت علوم ریاضی در کشور مورد نقد و بحث و بررسی قرار گیرند.

برخی ازعمده ترین چالش‌هایی که دراین نشست بیشتر مورد توجه و تامل و گفتگو خواهند بود عبارتند از «افت شدید علاقه و توجه به دروس علوم ریاضی در مدارس و دبیرستان‌های کشور»، «مسالۀ تدوین کتاب‌های درسی»، «کاهش جدی معدل دانشجویان ورودی به رشته های علوم ریاضی در دانشگاه‌ها»، « مسئلۀ برنامه ریزی درسی و آموزشی این دوره‌ها» و مسائل «دانشگاه فرهنگیان» است.

محورهای اصلی مورد توجه در این سمینار که به طورعمده طی شش میزگرد مورد بحث و بررسی قرار می گیرند عبارتند از مسائل و مشکلات آموزش علوم ریاضی، نقش علوم ریاضی در صنعت، جامعه و چالش های آن، مسائل و مشکلات آموزش آمار در مقاطع مختلف دانشگاهی، ریاضیات مدرسه ای، چالش های پژوهشی علوم ریاضی در کشور

و تربیت معلم ریاضی در دانشگاه فرهنگیان.

در این سمینار دو سخنرانی عمومی با عناوین «قدرت زبان ریاضی در مقابل زبان کلامی» توسط دکتر رضا منصوری استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و «دانش ریاضی در چشم‌انداز آموزش دو فرهنگی» توسط دکتر محمد امین قانعی راد استاد جامعه شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به علاوه چند سخنرانی تخصصی در امتداد محورهای اصلی سمینار ایراد می شود.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 3 آبان 1394 ، 05:13)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس