نخستین کنگره ملی سرطان در مشهد برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین کنگره ملی سرطان در مشهد برگزار می‌شود

نخستین کنگره ملی سرطان 21 و 22 خرداد ماه در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، سیدامیر هژبرالساداتی امروز 17 خرداد ماه در نشست خبری نخستین کنگره ملی سرطان که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره ملی طی دو روز با 28 مقاله، پنج کارگاه تخصصی، 14 مقاله به شکل پوستر و 60 نفر از اعضای هیات رییسه و سخنران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس بیشتر تاکید بر سرطان مغز، پستان، گوارش و زنان خواهد بود و پنج کارگاه نیز برای تشخیص سرطان مغز و درمان آن است.

معاون درمان بیمارستان رضوی با اشاره به این‌که هر کنگره‌ای که در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود پیش زمینه‌ای برای اقدامات بزرگ‌تر است، تصریح کرد: کنگره ملی سرطان نیز در یک حقیقت یک هم‌اندیشی داخلی و پیش‌زمینه‌ای برای کنگره بین‌المللی سرطان که در پاییز سال جاری با حضور 22 کشور از پنج قاره جهان برگزار خواهد شد.

هژبرالساداتی گفت: در حاشیه این کنگره ملی سرطان در ارتباط با اهداف پژوهش علمی بیمارستان رضوی آخرین پژوهش‌های آن در زمینه سرطان و بخش جدید مرکز تحقیقات که احداث شده نیز بحث خواهد شد.

وی با بیان این‌که تاکنون 90 کنگره ملی و بین‌المللی در بیمارستان رضوی برگزار شده است، افزود: تاکنون اولین کنگره «مغز و سر» نیز برگزار شده که منجر به عضویت ایران بعد از 47 سال در لیگ بین‌المللی «سر» شد.

کامران غفارزادگان، معاون پژوهشی و آموزشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز در این مراسم با اشاره به احداث اولین زیست‌بانک در بیمارستان رضوی، عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که سرطان روده بزرگ نسبت به سایر سرطان‌ها دارد از هشت ماه گذشته 100 نمونه‌برداری در زیست‌بانک بیمارستان رضوی صورت گرفته و در آینده سرطان پستان نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: این زیست‌بانک برای اولین‌بار به شکل متمرکز ایجاد می‌شود و در زمینه امکانات این مرکز هیچ کمبودی وجود ندارد و نگهداری نمونه‌ها در این زیست‌بانک مطابق با استانداردهای جهانی بوده و امروزه چیزی که کشورها را در امر پژوهش ارتقا می‌دهد دسترسی به امکانات پژوهشی است که نگه‌داری و مدیریت نمونه در زیست‌بانک مهم‌تر از امکانات آن است.

معاون پژوهشی و آموزشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی با بیان این‌که معمولا بیمارستان‌های خصوصی در امور پژوهشی فعال نیستند، گفت: در بیمارستان رضوی بر بخش پژوهش بسیار تاکید می‌شود و این منجر به شکل‌گیری بخش پژوهشی در این بیمارستان شده که در این مدت 100 طرح پژوهشی صورت گرفته است.

غفارزادگان افزود: با توجه به این‌که هر فرد شرایط ژنتیکی خاص خود را دارد برای سرطان، درمان انفرادی یعنی متناسب با تغییرات ژنتیکی فرد صورت می‌گیرد، در نتیجه نوع سرطان و درمان آن نیز در کشورها با یکدیگر متفاوت است.

وی اظهار کرد: تمام امکانات برای یک بیمار سرطانی از لحظه‌ای که به سرطان مشکوک است تا بعد از درمان، در بیمارستان رضوی وجود دارد.

معاون پژوهشی و آموزشی بیمارستان رضوی با اشاره به این‌که پیشگیری از سرطان با توجه به زمینه خاوادگی با نمونه خون از افراد فامیل قابل پیگیری‌ است، خاطرنشان کرد: امروزه بزرگ‌ترین دغدغه کاهش میزان سرطان است، بنابراین آگاهی مردم از پیشگیری سرطان باید افزایش یابد و در رسانه‌ها نیز به معرفی سرطان‌های شایع پرداخته شود.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 18 خرداد 1394 ، 17:52)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس