همایش ملی دین و نظریه فرهنگی در قم برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

همایش ملی دین و نظریه فرهنگی در قم برگزار می‌شود

قم - رئیس شورای تخصصی حوزوی گفت: همایش ملی دین و نظریه فرهنگی به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۶ مهر ماه سال جاری در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید پارسانیا ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش ملی دین و نظریه فرهنگی که در مرکز شورای تخصصی حوزوی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به همت شورای تخصصی حوزوی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری برخی از نهادهای علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت ۱۳ نهاد علمی و پژوهشی در همایش ملی دین و نظریه فرهنگی، ادامه داد: حوزه علمیه برادران، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشکده علوم اجتماعی تهران و... از مراکزی هستند که در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حوزه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث فرهنگ، سیاست گذاری فرهنگی و غنا بخشی به مباحث و نظریات فرهنگی است.

تبادل نظریات صاحبنظران عرصه فرهنگی

حجت الاسلام پارسانیا گفت: هدف برگزاری این همایش گرد آمدن اصحاب فرهنگ و صاحبنظران این عرصه در راستای گفتگوهای جدید برای ارتقای مباحث نظریات فرهنگی است.

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی ابراز کرد: شورای تخصصی حوزوی تلاش‌هایی را برای ارتقای مباحث فرهنگی در درون حوزه علمیه قم داشته است.

وی با بیان اینکه تأسیس برخی از رشته‌های که به حوزه فرهنگی می‌پردازد از فعالیت‌های شورای تخصصی حوزوی است، اضافه کرد: رشته سیاست گذاری فرهنگی، فرهنگ و ارتباطات، جامعه شناسی فرهنگی، مدیریت راهبردی فرهنگ و... از جمله رشته‌های تأسیس شده توسط شورای تخصصی حوزوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه این مجموعه‌های آموزشی رساله هایشان را ناظر به مسائل فرهنگی جامعه تدوین می‌کنند، اظهار کرد: مجموعه اساتید، دانشجویان و طلابی که در حوزه مسائل فرهنگی فعالیت می‌کردند، حلقه‌های نظریه پردازی را در محل شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند.

قم کانون مباحث نظری حوزه مطالعات فرهنگی است

حجت الاسلام پارسانیا گفت: قم کانون فعال مباحث نظری حوزه مطالعات فرهنگی است، بنابراین بدیهی است که همایش پیرامون دین و نظریه فرهنگی در قم برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیش نشست‌هایی تعریف شد که با حضور چند نفر گفتگو در مورد مباحث مختلف فرهنگی انجام می‌شود، اظهار کرد: این گفتگوها در مجموع به صورت آثار مدون به جامعه علمی عرضه می‌شود.

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی تصریح کرد: سه پیش نشست قبل از همایش برگزار می‌شود که صاحبنظران این عرصه در آن به ارائه مقاله می‌پردازند و از میان این مقالات برگزیده‌ها انتخاب می‌شوند.

وی افزود: فلسفه فرهنگ، نظریه فرهنگی دینی، انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی، نظریه فرهنگی و سایر حوزه‌ها، بازخوانی نظریات فرهنگی و نظریه‌های فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی محورهای همایش دین و نظریه فرهنگی است.

۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده

حجت الاسلام پارسانیا با بیان اینکه تا کنون ۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، یاد آور شد: مهلت ارسال مقالات تا ۷ خردادماه سال جاری است.

رئیس شورای تخصصی حوزوی با بیان اینکه نشریه دین و سیاست فرهنگی توسط شورای تخصصی حوزوی منتشر شده، عنوان کرد: این نشریه با ویژگی علمی پژوهشی منتشر می‌شود و مقالات برگزیده در این نشریه چاپ می‌شود.

دبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی بیان کرد: در قم ۵ نشریه عملی پژوهشی در زمینه فرهنگ و مطالعات اجتماعی توسط مراکز علمی و پژوهشی حوزوی منتشر می‌شود.

ذبیر علمی همایش دین و نظریه فرهنگی با بیان اینکه همایش دین و نظریه فرهنگی ۱۶ مهرماه در قم در سالن بنیاد بین المللی اسرا برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری این همایش نشان دهنده توان علمی طلاب در حوزه مطالعات فرهنگی، کمک به ارتقاء این توان علمی و فرصتی برای تعامل و گفتگو میان حوزه‌های علمیه با دیگر مراکز را فراهم می‌آورد.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 17:26)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس