برگزاری همایش پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان

ایران کنفرانس

برگزاری همایش پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان

اصفهان – رئیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان از برگزاری همایش بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دانشکده علوم از بزرگ‌ترین دانشکده های کشور و بزرگ ترین دانشکده دانشگاه اصفهان است.

وی افزود: با توجه به گذشت ۵۰ سال از تاسیس دانشکده علوم جشن یک روزه ای در روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ برگزار می شود.

دبیرعلمی همایش پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان با برشمردن اهداف عمده برای برگزاری این جشن تاکید کرد: تکریم و تجلیل از زحمات همکاران فعلی و بازنشسته به پاس خدمات ۵۰ ساله در توسعه علم، تربیت متخصص در سطح کشور و بین المللی، تبادل نظر و تجربیات همکاران فعلی بازنشستگان و فارغ التحصیلان از جمله این اهداف است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد پل ارتباطی میان فارغ التحصیلان شاغل در سازمانها و ارگانهای مختلف کشور و تبادل نظر درباره آنچه آموخته و یا سازمانهایشان بدان نیازمند هستند از مهم ترین این اهداف است.

ایجاد بستر مناسب برای بررسی فرصتها و چالشهای توسعه علوم پایه

اسدی با بیان اینکه با انتقال این تجربیات اثرگذاری دانشکده برای تربیت نیرو در سطح کشور معرفی می شود، گفت: ایجاد بستری برای بررسی فرصت ها و چالشهای توسعه علوم پایه از مهم ترین اهداف این همایش است چراکه معتقدیم علوم پایه نقش مهمی در توسعه کشور دارد اگر چه از دید برخی مسئولان کشور این امر مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته توسعه صنعتی تکنولوژی وابسته به پشتوانه علمی علوم پایه است، اضافه کرد: با این هدف می خواهیم ببینیم در طول ۵۰ سال گذشته دانشکده علوم چه راهی را پیموده و این مسئله را بررسی کنیم که آیا مسیر حرکت باید همان راه قبلی باشد یا اینکه باید برنامه ریزی جدیدی انجام دهیم که علوم پایه در کشورمان به چه سمت و سویی حرکت کند.

رئیس دانشکده علوم اصفهان با اشاره به اینکه افراد شاخصی در زمینه های علوم پایه در صبح این همایش سخنرانی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: برنامه بعدازظهر در داخل ۶ گروه دانشکده علوم نشست های تخصصی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: از وزیر علوم، معاونان، استاندار، شهردار اصفهان و مسئولان استانی دیگر برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است.

اسدی در ادامه توضیحاتی پیرامون دانشکده علوم داد و اظهار داشت: این دانشکده با درنظر گرفتن دانشکده شیمی دارای ۱۵۵ عضو هیئت علمی است که در حال حاضر بالغ بر سه هزار دانشجو در این دانشکده مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: گروه شیمی نیز یکی از گروه های این دانشکده محسوب می شده اما از دو سال پیش به شکل مجزا درآمده است و بدون در نظر گرفتن این گروه دانشکده علوم ۱۲۵ عضو هیدت علمی دارد.

۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر طی ۵۰ سال گذشته از دانشکده علوم فارغ التحصیل شده اند

رئیس دانشکده علوم اصفهان با تاکید بر این نکته که دانشکده شیمی نیز در برگزاری جشن ۵۰ سالگی دانشکده علوم دانشگاه اصفهان مشارکت فعال دارد، ابراز داشت: اکنون گروه های زیست شناسی، فیزیک، ریاضی، زمین شناسی و آمار زیرمجموعه های دانشکده علوم هستند و در ۵۰ سال گذشته بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل، وارد بازار کار و مشغول خدمات آموزشی و پژوهشی هستند.

وی نقش دانشکده علوم در تولیدات علمی در سطح بین المللی را شاخص تاثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: دانشکده علوم که در سل ۱۳۴۳ تاسیس شده است یکی از پایگاه های معتبر تولید علم در کشور است.

زیست شناسی بزرگ ترین گروه دانشکده علوم اصفهان

اسدی با بیان اینکه گروه های آموزشی زیست شناسی، فیزیک و شیمی  در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده اند، تاکید کرد: گروه زیست شناسی بزرگترین گروه آموزشی دانشگاه با ۳۴ عضو هیئت علمی است که دارای گرایش های زیست شناسی گیاهی، جانوری، میکروبیولوژی و ژنتیک است و تاکنون ۵ هزار دانشجوی کارشناسی، ۵۶۳ کارشناسی ارشد و ۷۰ دانشجوی دکترا از این گروه فارغ التحصیل شده اند.

وی اضافه کرد: گروه شیمی با ۳۲ عضو هیئت علمی دارای ۳۶۰۰ فارغ التحصیل کارشناسی، ۴۰۵ کارشناسی ارشد و ۱۵۴ نفر دکترا است و دارای گرایش های شیمی محض و کاربردی در مقطع کارشناسی، شیمی آلی، شیمی تجزیه، پلیمر، شیمی فیزیک، شیمی معدنی و نانو شیمی در مقطع کارشناسی ارشد و دارای چهار گرایش آلی، تجزیه، شیمی فیزیک و معدنی در مقطعی دکترا است.

رئیس دانشکده علوم اصفهان با بیان اینکه گروه فیزیک دارای ۲۷ عضو هیئت علمی و مجموع ۴۲۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای فارغ التحصیل است، بیان داشت: رشته فیزیک در هر سه مقطع تحصیلی دارای گرایش های اتمی، مولکولی، ماده چگال، فیزیک هسته ای و هواشناسی است.

وی با بیان اینکه گروه ریاضی در سال ۱۳۴۴ تاسیس شده، اضافه کرد: اعضای هیئت علمی این دانشکده ۲۲ نفر هستند که در مقطع کارشناسی ۴ هزار نفر، ارشد ۳۶۶ و دکترا ۶۴ نفر تربیت شده اند و دارای گرایش های ریاضی محض، کاربردی، علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی، ریاضی محض و کاربردی در مقطع ارشد، ریاضی محض در گرایش های آنالیز، یونیک و تابعی در مقطع دکترا است.

انجام طرح های تحقیقاتی ارگانهای مختلف توسط دانشکده علوم

اسدی با بیان اینکه همچنین گروه زمین شناسی در سال ۴۴ تاسیس و دارای ۲۱ نفر عضو هیئت علمی و گرایش های متنوعی است، گفت: رشته آمار نیز در سال ۷۰ پایه گذاری شده است و دارای ۳۷۰ عضو هیئت علمی و دارای گرایش های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات خوبی در این دانشکده در خارج از دانشگاه و در سطح استان و کشور انجام شده است، بیان داشت: انجام طرح های تحقیقاتی برای شرکت نفت، شهرداری، صا ایران، شرکت رویان، جهادکشاورزی و غیره از این جمله بوده است و نشانه تاثیرگذاری دانشکده علوم از نظر تحقیقاتی است.

رئیس دانشکده علوم اصفهان بیان داشت: دانشکده علوم از شاخص ترین دانشکده های دانشگاه اصفهان است و می توان گفت که ارتقای علمی این دانشگاه تاحد زیادی مرهون این دانشکده است.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 17 اسفند 1393 ، 20:43)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس