کنگره استحصال آب و آبخیزداری در دانشگاه بیرجند برگزار شد

ایران کنفرانس

کنگره استحصال آب و آبخیزداری در دانشگاه بیرجند برگزار شد

کنگره استحصال آب و آبخیزداری با همکاری دانشگاه بیرجند، انجمن آبخیزداری ایران، پژوهشکده قنات دانشگاه بیرجند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمانها و نهادهای مرتبط با آب و آبخیزداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید محمد تاجبخش دبیر کنگره استحصال آب و آبخیزداری در مراسم افتتاحیه، اقدامات مدیریتی مناسب در مقابله با فرسایش خاک، رسوب و سیل، تغییر اقلیم، تأثیرات زیست محیطی و مدیریت حوزه های آبخیز، ارزیابی تأثیر پروژه های آبخیزداری بر منابع آب، مدیریت منابع آب، خاک و گیاه در آبخیزها و مشارکت مردم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز را از محورهای این کنگره برشمرد.

ارزیابی نظام های سنتی نوین بهره برداری، مسایل حقوقی و شرعی، خود پالایی و کیفیت آب، مهندسی آب، نقش تاریخی فرهنگی قنات، روشهای تغذیه سفره های آب زیرزمینی و احیای قنوات از  محورهای همایش قنات و قنات داری است.

بر پایه این گزارش، از ۵۶۰ مقاله رسیده به دبیرخانه، ۳۶۱ مقاله به صورت پوستر و ۴۱ مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد و چهار مقاله از کشورهای کانادا، هندوستان، سوئد و پاکستان و مهمانانی از کشورهای هندوستان، مصر و مونته نگرو در این کنگره شرکت کردند.

برپایی نمایشگاه اختراعات صنعت آب و آبخیزداری توسط کانون مخترعان ایران و ارائه ۱۰۰ اختراع برتر در زمینه صنعت آب، برپایی دو کرسی هم اندیشی با موضوع ارائه راهکارهای تبدیل یافته های تحقیقاتی به کارهای اجرایی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز و سلامت، بازدید از پروژه های حوزه آب و آبخیزداری، قنات تاریخی بلده فردوس و سایر جاذبه های گردشگری و برگزاری المپیاد علمی بین دانشجویان از دیگر برنامه های این کنگره بود.

در مراسم اختتامیه این کنگره از برترین های المپیاد علمی آبخیزداری، برگزیدگان نمایشگاه اختراعات، پایان نامه ها و طرح های برگزیده آبخیزداری و برندگان مسابقه عکاسی با موضوع آب تقدیر به عمل آمد و همچنین پیشکسوتان و فعالان آب و آبخیزداری کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 3 اسفند 1393 ، 17:41)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس